Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door RC roadster »

Hey,

Ik rij met een roadster van 2016. Heeft er iemand dit probleem al gehad of ervaring mee? Bij mijn hd dealer kunnen ze me niet helpen. Zie link https://drive.google.com/file/d/1-kz-f8 ... p=drivesdk (iets gemakkelijker dan het uit te leggen in een tekst)

Mijn indicator van de grote lichten blijft branden telkens als ik mijn hd met water heb gewassen of als ik in de regen rijd en na een tijd gaat dit weer weg ( vb 20km rijden). Ik heb de indicator strip al volledig gelost + volledig toe gespoten met siliconen, zonder resultaat. hoe ik het zie werkt dit samen met u module speedometer. In mijn speedometer heb ik geen water. Ik heb deze ook al gelost en heb de stekker bekeken en deze is ok (geen water sporen) en hij werkt ook perfect. in de indicator strip heb ik de eerste keer bij het lossen wel water gezien.Ik heb deze dan ook afgeblazen en de behuizing op de speedometer toegemaakt met silicone waar de leds inkomen. maar zelfde resultaat

De stekker onderaan de tank heb ik ook gelost. Maar ik heb daar geen water sporen gezien. Dus volgens mij is dit ook ok.

heeft er iemand raadt of is dit een gekend probleem? ik hoor het graag.

Met vriendelijke groeten Raf
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Stel je even voor, we gaan denken ;) !
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wel dit kan vele oorzaken hebben, je hebt een aantal belangrijke reeds nagekeken.

Ik stel voor ook de bedrading "van" en "in" de controller op het stuur ook even na te lopen als ook in de koplamp zelf, er kan bv ook ergens een draadje in deze kabelboom doorgeschuurd zijn ( de isolatie mantel dan ) en met vocht contact maken met de massa ofzo. Loopt je bedrading door je stuur, ook daar kan dan een probleem zitten met
isoltaie van de draad en tegen de binnenzijde van het stuur contact maken, dat kan je uitmeten.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door RC roadster »

bedankt om mee te denken, ik heb deze bekabeling eens bekeken van de schakelaar en op het eerste zicht geen probleem gevonden, maar denk ook niet dat dit iets gaat doen zie mijn uitleg, ik kan verkeert zijn ook he, dan hoor ik het graag

De stekker schakelaar stuur;
1) voeding (rood/orangje)
2) massa (zwart/groen)
3) en 4) can-bus (wit -zwart) en (rood-wit)

volgens mijn communiceert de schakelaar via het can-bus naar de ecm en de ecm communiceert met de speedometer De speedometer gaat dan zelf de indicator lampen aansturen . Volgens mij ligt het probleem tussen de speedometer en de indicator lamp. of verkeerde communicatie op het can-bus netwerk. mogelijk door de led lamp maar het is een originele van HD. En ik denk ook stel dat het de led lamp is. Dan zo mijn grote licht moeten branden of gedeeltelijk meebranden maar dat doet hij niet. op het eerste zicht merk ik toch niks speciaals aan de led lamp.

Ik heb dan de printplaat nog eens goed bekeken en stel wel vast de de voeding juist naast de indicator ligt van de grote lichten (uitgemeten) dus ja ,... heb bekabeling extra gecontroleerd maar stel geen beschadiging vast. het enige dat ik wel zie is dat er een gat is in de printplaat. En dit gat is gemaakt om u zwarte houder van de indicator te centreren in u printplaat. En ik denk dat er langs daar water binnen komt. Ik heb deze nu toe gedaan met silicone en heb op de printplaat waar de kabel op toe komen ook silicone op gedaan voor de trillingen en water. Momenteel werkt weer alles goed.

indien het terug komt ga ik eerst de indicator veranderen (compleet) , kan ook aan de printplaat liggen. Maar zal jullie dan op de hoogte houden van het resultaat

zie bijlage foto van de printplaat en de schema speedometer hoe ik het denk dat het werkt, ik kan verkeerd zijn ook he. dan hoor ik het graag. of nog een tip weet.
Bijlagen
printplaat.JPG
schema.JPG
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ben benieuwd, hopelijk krijg je het zo opgelost.

Nu als die verder niets nadelig doet zou ik niet meteen het geheel gaan vervangen, je hebt dat ding van groot licht niet nodig, maak het eventueel los
of maak het zwart als het storend werkt.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 04 jan 2020 19:11 Ben benieuwd, hopelijk krijg je het zo opgelost.

Nu als die verder niets nadelig doet zou ik niet meteen het geheel gaan vervangen, je hebt dat ding van groot licht niet nodig, maak het eventueel los
of maak het zwart als het storend werkt.
Het probleem heeft effe weg geweest. Maar is nu terug gekomen. Ik heb connector van mijn led lamp (vooraan) gelost en de indicator grootlicht ging niet uit. dan heb ik de connector van mijn bediening van mijn stuur ook gelost ging ook niet uit. Heb dan de speedometer terug gelost. En de stekker van de speedometer uitgemeten (weerstand meting naar chassi) ook alles ok. Dan heb ik de bekabeling van de speedometen en de indicator ledbaar vast genomen en aangetrokken en geduwd en dan was het lampje uit,... . dus zit het in de printplaatje. Ik heb dan de blauw/witte kabel door geknip. lampje zal niet meer gaan branden.

groeten Raf
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door EasyWim »

Raf cool schreef: 05 feb 2020 14:44 Ik heb dan de blauw/witte kabel door geknip. lampje zal niet meer gaan branden.
Dat is tenminste een degelijke oplossing!

Mocht je ooit per ongeluk je groot licht aan hebben krijg je vanzelf een seintje van de tegenliggers.

Case solved! 8-)
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door RC roadster »

Tijdens de corona periode had ik wat tijd om dit probleem nog eens rustig te kunnen bekijken,... .

Ik had ook al een paar keer opgemerkt dat ik wat condens had in mijn speedometer (niet veel). En dat je dit kon verhelpen met een paar gaatjes te boren onderaan de speedometer. Bij dit te doen had ik 1 drup water gezien. Daarmee dacht ik ook direct terug aan dit probleem. Want de sturing gebeurt door de speedometer zoals uitgelegd hierboven. Dus heb ik mijne kabel terug aan elkaar gezet (deze had ik doorgeknipt want ik rijd soms ook s'nachts en dan is dit zeer storend tijdens het rijden). Nu heb ik het probleem niet meer gehad (3 maand). Zowel niet tijdens het rijden in de regen als bij het wassen van de sportster.

Dus,... zal mijne speedometer niet 100% waterdicht zijn,... . Waardoor er via water een vals contact gemaakt wordt en de indicator daardoor laat branden. Wou dit toch nog laten weten. Indien er nog iemand hetzelfde probleem heeft, kan je misschien best eerst gaatjes boren in uwe speedometer ;-).
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door Peke »

Dank voor het melden
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Blijkbaar zeer moeilijk bij Harley om een deftige teller te maken die en waterdicht is en niet vol damp komt te zitten, momenteel bij de M8's ook een veel
gekend probleem. Gaatje is hierbij ook de oplossing maar dat ze zo verder blijven klooien vind ik onbegrijpelijk ... 't zijn natuurlijk Amerikanen :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door RC roadster »

Af en toe versta je het niet , waarom ze dit gekend probleem niet grondig aanpakken. Maar ja, ... ze moeten ergens geld mee verdienen zeker. Al hoewel dat hun commissie op de onderdelen al ruim is,... .

Heeft er iemand toevallig een speedometer die kapot is?
Ik zou deze eens graag uit elkaar willen halen. Om te kijken wat het probleem juist is. En voor eens te kijken of we met een aanpassing deze beter dicht kunnen maken of maken indien deze defect is. Indien er iemand iets heeft dat weg mag. Hoor ik het graag ;) .
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door EasyWim »

Misschien twee wat grotere gaten in boren (minimaal 8mm en niet te dicht bij elkaar) en afdichten met een rubber dopjes. Als er vocht in het huis komt deze dopjes er op een droge dag aftrekken (en eventueel met de motor rijden) en weer erop doen voor het weer vochtiger wordt?! Dan geef je het huis af en toe de kans om droog te worden van binnen. Eigenlijk zou er een soort mini lade in het huis moeten zitten waar een vocht opnemend zakje of zoiets dergelijks in gedaan kan worden en wat makkelijk gewisseld kan worden. Ik heb zo'n huis zelf nog nooit open gezien en weet ook niet of er voor deze 2 ideeën voldoende ruimte is.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Er is ruimte maar voor je plezier moet je die niet openmaken, je moet die ring liggen lospulken rond het glas en zo voorzichtig mogelijk om
die nadien weer terug te kunnen gebruiken maar laat altijd sporen na.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door RC roadster »

EasyWim schreef: 05 dec 2020 21:34 Misschien twee wat grotere gaten in boren (minimaal 8mm en niet te dicht bij elkaar) en afdichten met een rubber dopjes. Als er vocht in het huis komt deze dopjes er op een droge dag aftrekken (en eventueel met de motor rijden) en weer erop doen voor het weer vochtiger wordt?! Dan geef je het huis af en toe de kans om droog te worden van binnen. Eigenlijk zou er een soort mini lade in het huis moeten zitten waar een vocht opnemend zakje of zoiets dergelijks in gedaan kan worden en wat makkelijk gewisseld kan worden. Ik heb zo'n huis zelf nog nooit open gezien en weet ook niet of er voor deze 2 ideeën voldoende ruimte is.
Dat kan ik ook nog doen, maar momenteel is het probleem verholpen met die 3 gaatjes dat ik geboren heb.
Maar ja, indien het terug komt, Kan ik u idee van de gaten (8mm) en rubber dopjes ook nog toepassen. Ik ben niet 100% zeker,... maar die rubber dopjes denk ik niet dat dit gaat lukken. Maar dan kan ik ook nog werken met een tape over de gaten. :thumbsup:
MoneyFor schreef: 06 dec 2020 08:03 Er is ruimte maar voor je plezier moet je die niet openmaken, je moet die ring liggen lospulken rond het glas en zo voorzichtig mogelijk om
die nadien weer terug te kunnen gebruiken maar laat altijd sporen na.
Heb al filmpjes daarvan gezien, en ja ,...het is prutswerk,... . Maar ja, als ik eens op een slechte speedometer kan oefen, kan ik zien of dat het haalbaar is en wat het resultaat is na het terug dichtmaken van de speedometer. Want op die filmpjes zie je het resultaat niet, na het dicht maken van de speedometer :muur:
Zou je zo een glas apart kunnen bestellen? Of is dit direct een complete speedometer. Want ik heb al willen zien dat sommige mensen de achtergrond verander van hunne speedometer. En daarvoor moeten ze ook het glas afnemen.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 06 dec 2020 15:11 Heb al filmpjes daarvan gezien, en ja ,...het is prutswerk,... . Maar ja, als ik eens op een slechte speedometer kan oefen, kan ik zien of dat het haalbaar is en wat het resultaat is na het terug dichtmaken van de speedometer. Want op die filmpjes zie je het resultaat niet, na het dicht maken van de speedometer :muur:
Zou je zo een glas apart kunnen bestellen? Of is dit direct een complete speedometer. Want ik heb al willen zien dat sommige mensen de achtergrond verander van hunne speedometer. En daarvoor moeten ze ook het glas afnemen.
Het glas is herbruikbaar, ik heb al verscheidene tellers opengemaakt en terug dicht gedaan, het dun metalen randje , blik eigenlijk :) , kan je mooi terug dicht duwen
dat is geen probleem. Je moet je tijd nemen bij het openen, ik gebruik daarvoor een klein L haakje,(zal morgen als ik in het werkhuis ben eens een foto van nemen) ,
om rondom het blik wat omhoog te zetten en al draaiend ga ik er rond tot dat het genoeg is open geplooid om over de behuizingrand heen te gaan. Na het dichtduwen
blijf je wel zien dat die is open geweest maar dat valt mee want die komt toch in een rubber te liggen en zie je er niets van. Om die rand na het dichtplooien zo plat en
egaal als mogelijk te maken gebruik ik een stuk pvc buis en leg de teller met de bovenzijde op een stuk rubber en dan al draaiend over de blikken rand met de pvc buis
masseer ik het zo vlak als mogelijk.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 06 dec 2020 15:23 Je moet je tijd nemen bij het openen, ik gebruik daarvoor een klein L haakje,(zal morgen als ik in het werkhuis ben eens een foto van nemen) ,
Zou leuk zijn,... . :). Dat L haakje is dit uit ijzer of plastiek gemaakt ? Want ik heb hier L haakjes liggen voor gsm uit elkaar te halen.

MoneyFor schreef: 06 dec 2020 15:23 Om die rand na het dichtplooien zo plat en
egaal als mogelijk te maken gebruik ik een stuk pvc buis en leg de teller met de bovenzijde op een stuk rubber en dan al draaiend over de blikken rand met de pvc buis
masseer ik het zo vlak als mogelijk.
Dit kan ik ook nog eens proberen,... indien het probleem terug komt van vocht in de speedometer(maar momenteel is het opgelost met die 3 gaatjes). Zodat ik diene blikken ring iets meer zou kunnen laten spannen. Kan ook een oplossing zijn ,...

Indien je het glas lost van de speedometer. Doe je daar dan pakkingsdichting tussen? Zoals silicone of lijm,... om extra waterdicht te zijn? Of is dit niet aan te raden ,... ? En zit daar eigenlijk een dichting tussen (glas en behuizing)?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door MoneyFor »

L haakje is uit ijzer, je moet wel een beetje kracht zetten om het het blik open te plooien en plastik zo dun zou snel afbreken. Vroeger had ik van de
tandarts zo'n dingetje waar je tandplak mee kan verwijderen en dat ging ook zeer goed maar dat heeft een keertje pootjes gekregen.

L.jpg
L.jpg (68.3 KiB) 10634 keer bekeken

En tussen de behuzing en het glas + afwerkings randje zitten zeer dunne eerder mousse achtigige ringtjes. Heb er al gehad met 2 en heb er al gehad
met slechts één terwijl het er niet uitzag dat die al open was geweest.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door RC roadster »

Merci voor de info! :thumbsup: .
Gebruikersavatar
concierge1993
25-44
25-44
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door concierge1993 »

Kwam ik laatst dus ook achter dat er vocht in mijn teller zit! Bij mijn laatste ritje leek het er zelfs op dat de wijzer iets verkleurd is? :lmthink:
Bale, maarjeh hij staat nu lekker warm ergens gestald, bij mij stond ie in de vrieskou. Zal nu wel wat minder condenseren
Gang is alles, remmen is angst
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door RC roadster »

concierge1993 schreef: 12 dec 2020 09:59 Kwam ik laatst dus ook achter dat er vocht in mijn teller zit! Bij mijn laatste ritje leek het er zelfs op dat de wijzer iets verkleurd is? :lmthink:
Bale, maarjeh hij staat nu lekker warm ergens gestald, bij mij stond ie in de vrieskou. Zal nu wel wat minder condenseren
Indien je merkt dat het niet weg is. Kan je onderaan de speedometer voorzichtig een gaatje boren.
Ik heb het gedaan met een boor van diameter 1.5mm. En ik heb er 3 naast elkaar geboord en gezien dat ik ongeveer het laagste punt had van de speedometer ( waar dat het water zou kunnen staan ;) )
Gebruikersavatar
concierge1993
25-44
25-44
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door concierge1993 »

RC roadster schreef: 12 dec 2020 12:43 Indien je merkt dat het niet weg is. Kan je onderaan de speedometer voorzichtig een gaatje boren.
Ik heb het gedaan met een boor van diameter 1.5mm. En ik heb er 3 naast elkaar geboord en gezien dat ik ongeveer het laagste punt had van de speedometer ( waar dat het water zou kunnen staan ;) )
Dan ga ik dat eens ff checke vandaag. Kun je er een foto van maken?
Gang is alles, remmen is angst
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door RC roadster »

Zoals gevraagd,... Ik heb het wel weer moeten lossen om een foto te nemen :muur:. Was in den tijd vergeten een foto te nemen hiervan. Dacht niet dat het ging helpen. Daarmee,... .

Ik heb het gedaan met een ijzerboor. En met een hoog toerental en weinig aanzet natuurlijk. Zodat de boor niet doorschiet tijdens het boren, en daardoor schade zou kunnen maken binnen in. Dit zou een domper zijn natuurlijk. zie bijlage de foto's ;-).

Ik heb ze bewust daar geboord, omdat ik mijne sportster bij het parkeren mijn stuur altijd naar links laat afbuigen. En dan is dit ongeveer het laagste punt. Hopelijk ben je er iets mee ;) . Bij mij is dit de oplossing voor mijn indicator probleem en condens probleem.
Bijlagen
IMG_4962.JPG
IMG_4964.JPG
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dacht het daarstraks nog te zeggen, als die geen foto's heeft genomen tijdens het boren zal die hem nu terug moeten openmaken, dat je daar de moeite voor
hebt genomen om dit te doen en iemand van het forum hier te helpen is een dikke :thumbsup:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 13 dec 2020 18:44 Dacht het daarstraks nog te zeggen, als die geen foto's heeft genomen tijdens het boren zal die hem nu terug moeten openmaken, dat je daar de moeite voor
hebt genomen om dit te doen en iemand van het forum hier te helpen is een dikke :thumbsup:
Dat is geen enkel probleem en graag gedaan zelfs!
Mijn vrouw was mij al zot aan het verklaren dat ik dit ging doen,... :muur:. Maar ja,... het waren maar 2 vijzen dat ik moest lossen voor diene speedometer,... . En terwijl ben je weer bezig met u passie en je help er iemand mee, dus ja,... . Waarom niet he.
En ik moet eerlijk zijn ,... Ben ook al een paar keer goed geholpen geweest op deze forum ;-). Want de info van de hd dealers is soms echt triestige,... heb af en toe het gevoel dat ze gewoon iets uit hunne nek wat lullen om toch iets te kunnen verkopen ,... .
Gebruikersavatar
concierge1993
25-44
25-44
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 jun 2020 13:06
Has thanked: 7 times
Been thanked: 6 times

Re: Indicator grote licht blijft branden en ga na een tijd terug uit .

Ongelezen bericht door concierge1993 »

RC roadster schreef: 13 dec 2020 18:18 Zoals gevraagd,... Ik heb het wel weer moeten lossen om een foto te nemen :muur:. Was in den tijd vergeten een foto te nemen hiervan. Dacht niet dat het ging helpen. Daarmee,... .

Ik heb het gedaan met een ijzerboor. En met een hoog toerental en weinig aanzet natuurlijk. Zodat de boor niet doorschiet tijdens het boren, en daardoor schade zou kunnen maken binnen in. Dit zou een domper zijn natuurlijk. zie bijlage de foto's ;-).

Ik heb ze bewust daar geboord, omdat ik mijne sportster bij het parkeren mijn stuur altijd naar links laat afbuigen. En dan is dit ongeveer het laagste punt. Hopelijk ben je er iets mee ;) . Bij mij is dit de oplossing voor mijn indicator probleem en condens probleem.
Kerel hartstikke bedankt voor de moeite!! dit helpt echt. Had ik nog niet eens bij stil gestaan, waarschijnlijk had ik het anders gewoon in het midden geboord. Vandaag ff een nieuw boor meenemen van het werk, scherp materiaal is het halve werk.
Gang is alles, remmen is angst
Plaats reactie