Vocht in snelheidsmeter

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Vocht in snelheidsmeter

Ongelezen bericht door EasyWim »

Als er zon op de snelheidsmeter valt begint deze altijd aan de binnenzijde te beslaan. Het begint altijd helemaal onderin en beslaat uiteindelijk max één derde van de teller. Na een kwartier neemt het beslaan weer langzaam af en na een half uur is het weer weg. Dit gebeurt altijd als er zon op schijnt, als er geen zon op valt gebeurt dit nooit. Is dit een bekende kwaal en zou dit kwaad kunnen (vocht bij elektronica?). En natuurlijk, iemand enig idee wat je er aan kunt doen of zal het weer minder worden als het langere tijd droog is?

Zoals elders op het forum gepost, ik heb inmiddels de motorhoes vervangen door een hok en hoop zo dat er minder vocht blijft hangen rond de motor.

Afbeelding
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Vocht in snelheidsmeter

Ongelezen bericht door Peke »

De mijne staat altijd binnen en heb daar ook last van
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Vocht in snelheidsmeter

Ongelezen bericht door EasyWim »

In het Nederlands kon ik via Google niets bijzonders vinden, als je Googled in het Engels (moisture/condensation) kom je gelijk al op HD forums uit en motorsites waar voornamelijk naar HD wordt verwezen. Kennelijk een beetje een HD probleem (bij alle modellen)....
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Vocht in snelheidsmeter

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Zelfs de nwe M8 modelen hebben daar verschrikkelijk last van, het durft te helpen om onderaan 2 kleine gaatjes te boren in de tellerbehuizing op het
laagste punt. Gaatjes van 1,5mm op ongeveer 2cm van elkaar heeft voor mij meestal het zaakje opgelost. Omtrent deze oplossing is ook al uitgebreid
gediscusieerd geweest op de US forums door voor en tegenstanders want je kan op deze manier water binnekrijgen in de teller maar heb daar zelf nog
geen nadelige gevolgen van gehad.

Heb dit trouwens ook gedaan in mijn 2018 Fat Bob , die had daar ook verschrikkelijk last van en nu niet meer, bij deze heb ik aan de onderzijde dus,
onder en bovenaan geboord i.p.v. 2 cm naast elkaar en sindsdien geen last meer van gehad. Mijn Street Bob heeft dit dan weer niet, so fingers crossed.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
J.P.
200-349
200-349
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2018 00:28
Has thanked: 167 times
Been thanked: 85 times

Re: Vocht in snelheidsmeter

Ongelezen bericht door J.P. »

In mijn standaard 48 behuizing had ik hier ook last van.

Nu ik de km teller verplaatst heb, andere houder die zich nog eens extra afsluit met een 883 rubberre ring en afdekplaat aan de onder kant en de rubberre ring boven, lijkt het bij mij verholpen te zijn.
1F152841-9298-4095-8CD3-5EFE4C6BA720.jpeg
Plaats reactie