hoe accu vervangen?

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Gebruikersavatar
beemer_e91
200-349
200-349
Berichten: 217
Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
Has thanked: 1 time
Been thanked: 76 times

hoe accu vervangen?

Ongelezen bericht door beemer_e91 »

morgen komt mijn nieuwe accu binnen. nu ben ik best handig qua metaal maar van electro niet veel kaas gegeten.
dus op youtube maar eens even wat opgezocht en wel duidelijk geworden hoe en wat

maar wil toch even navragen bij de geleerde hier op het forum. :P

omdat mijn sportster een alarm bevat kan ik niet zomaar de polen los gooien.

op het filmpje zetten ze het contact aan zodat alarm niet meer ingeschakeld is.

dan word er de hoofd zekering (de groene die bij de accu zit) eruit gehaald zodat de complete spanning weg valt.
accu wisselen en daarna word de zekering terug gestoken. op het filmpje gaf dit een vonk :o

wil even weten of dit ook juiste manier is.
they say: loud pipes save lives :D
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: hoe accu vervangen?

Ongelezen bericht door RoelVP »

Inderdaad, eerst alarm afzetten door de sleutel in het contact te steken en de motor AAN te zetten (niet te starten).
Daarna hoofdzekering uittrekken.

Bij het insteken van de hoofdzekering heb ik nog nooit een vonk gezien, ik denk ook niet dat je je daar zorgen om moet maken.
Gebruikersavatar
beemer_e91
200-349
200-349
Berichten: 217
Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
Has thanked: 1 time
Been thanked: 76 times

Re: hoe accu vervangen?

Ongelezen bericht door beemer_e91 »

:thumbsup: thnx :)
they say: loud pipes save lives :D
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: hoe accu vervangen?

Ongelezen bericht door bow »

RoelVP schreef: 29 mar 2019 08:37 Inderdaad, eerst alarm afzetten door de sleutel in het contact te steken en de motor AAN te zetten (niet te starten).
Daarna hoofdzekering uittrekken.

Bij het insteken van de hoofdzekering heb ik nog nooit een vonk gezien, ik denk ook niet dat je je daar zorgen om moet maken.
En als je nu de accu gewoon verwijderd en de nieuwe erin zet. Zonder dat je de motor op contact zet ,wat gebeurt er dan.
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 393
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 241 times
Been thanked: 255 times

Re: hoe accu vervangen?

Ongelezen bericht door RoelVP »

Als je de stroom afkoppelt (batterij losmaakt) terwijl het alarm opstaat, dan gaat het alarm af.
Het alarm heeft zijn eigen interne batterij om te blijven functioneren en onverwachts spanningsverlies wordt gezien als een veiligheidsrisico.

Moest dit niet gebeuren, dan had je een heel simpele methode om een moto met alarm te stelen: even de kabel doorknippen en het alarm staat af. Geen goed idee. :D
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: hoe accu vervangen?

Ongelezen bericht door bow »

RoelVP schreef: 29 mar 2019 10:58 Als je de stroom afkoppelt (batterij losmaakt) terwijl het alarm opstaat, dan gaat het alarm af.
Het alarm heeft zijn eigen interne batterij om te blijven functioneren en onverwachts spanningsverlies wordt gezien als een veiligheidsrisico.

Moest dit niet gebeuren, dan had je een heel simpele methode om een moto met alarm te stelen: even de kabel doorknippen en het alarm staat af. Geen goed idee. :D
Ik had een spyball alarm erop. Maar heb hier geen last van gehad. Accu eruit en accu erin. No problem. Maar heb het alarm er af gehaald. Alleen maar lastig voor mij. Dieven drukken hem gewoon in een busje met of zonder alarm
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: hoe accu vervangen?

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Op de HD's gaat het alarm af als he de batterij gewoon losmaakt, dus zoals eerder beschreven en het komt goed.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie