S&S big bore kit...

Laat ons meegenieten met het ontstaan van jóuw Sporty, in woord en beeld.
Your Sportsterproject; the story and the pictures.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: S&S big bore kit...

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Nog wat foto's van het kannetje geinstalleerd.

Afbeelding

Afbeelding


De motor heeft zijn opwarming cyclus gehad zoals S&S voorschrijft en heb net een ritje gedaan van zo'n 20km. Alles goed verlopen en geen lekken maar alleen draait die like crap
omdat de FP3 instellingen nog niet goed staan. Dat is het nadeel aan die elektronica, ik moet de air/fuel ratio aanpassen en de spark vervroeging maar zonder cijfers weet ik niets
natuurlijk.

Zowel V&H als S&S hebben nog niet gereageerd dus ben ik maar aan de slag gegaan en heb het motor displacement manueel aangepast en de rest even in autotune gezet. Na de 20km
rijden loopt die al veel beter maar ik hoop dat één van beide me wat cijfers gaat geven want een volledige autotune sessie duurt een eeuwigheid :).
Laatst gewijzigd door MoneyFor op 25 okt 2018 13:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: S&S big bore kit...

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Had trouwens al wat raad bij elkaar gezocht op de US forums over de instellingen van V&H maar daar ben ik ook nog niet echt verder gekomen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: S&S big bore kit...

Ongelezen bericht door MoneyFor »

De map gisteren nog ontvangen van V&H en net een rit van 80km gemaakt, alles in orde en nergens een lekje te bespeuren. De mapping moet nog wat worden gefinetuned maar ben tot op dit moment zeer tevreden.

Zo staat die er nu bij en voor het eerst als een 1200cc op de foto :)


Afbeelding
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
J.P.
200-349
200-349
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2018 00:28
Has thanked: 167 times
Been thanked: 85 times

Re: S&S big bore kit...

Ongelezen bericht door J.P. »

Vet, knap gedaan.
Je moet ook maar durven, of deze kunde bezitten.
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1599
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: S&S big bore kit...

Ongelezen bericht door bow »

Is er veel bij gekomen qua vermogen.
Roland-
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Re: S&S big bore kit...

Ongelezen bericht door Roland- »

Allereerst ziet er puik uit!

Wat was je afweging om voor de S&S kit te gaan i.p.v. bijvoorbeeld de Hammer Performance?

Heb je deze rechtstreeks uit de VS gekocht of kan je die ook hier in NL bij een distributeur krijgen?

Lijkt me wel tof om in de toekomst ook een upgrade uit te voeren op mijn 883 uit 2000. Volgens mij moet ik dan ook een andere ontsteking kopen.
Ook lees ik op fora dat ze bij een gelijkwaardige upgrade een zwaardere koppelings diafragma aanraden. Heb jij je koppeling ook aangepast?

Ben wel benieuwd naar je ervaring nadat je er een poos mee hebt gereden. Ookal is die van jou een injectie motor, zal de upgrade op veel vlakken hetzelfde zijn met een pre 2004 niet?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: S&S big bore kit...

Ongelezen bericht door MoneyFor »

bow schreef: 28 okt 2018 18:04 Is er veel bij gekomen qua vermogen.
Sorry voor de later reactie maar had geen melding gekregen van jullie commentaar op m'n post.

Het is wel merkelijk voelbaar het verschil tussen de 883 en nu de 1200, ik ga nu geen dyno toestanden doen dat interesseert me ook niet meer. Vroeger stond ik met m'n racers continue op de dyno voor een fijn afstelling maar die tijd is voorbij. Als het nu voor m'n gevoel goed zit is het oke voor mij, de 883 was echt wel ondermaats naar mijn normen dan he.

Als ik eerlijk ben en je wil het vermogen van de 1200, koop dan gewoon een 1200 want de primary overbrenging is toch net nog iets anders en beter op elkaar afgestemd. Ik kan het verschil goed voelen want ik heb zowel een Forty Eight 1200 met FP3, Short Shots en K&N filter dus identiek dezelfde configuratie als op de Iron. De Forty Eight geeft je toch net iets meer power, je voelt dat meteen dat je meer koppel hebt maar zoals gezegd, is de gewaarwording op de Iron nu veel aangenamer en zal ik er makkelijker mee rijden .... je bent niet meer met een brommer op de baan :) .

Ik heb bij aankoop van de Iron getwijfeld tussen die en de Forty Eight en de looks van de Iron beviel me meer op dat moment en daarom die gekocht en gewoon niet bij stilgestaan dat het toch echt maar een 883 was. Kort daarop heb ik nog een Forty Eight bijgekocht en ik moet zeggen als ik met een Sportster wou rijden was m'n keuze direct gemaakt... de Forty omdat die zoveel aangenamer reed. Nu kan ik zeggen dat de keuze wat moeilijker is en ga ik af op de kleur... een zonnige dag dan neem ik de Iron want die glinstert minder in m'n ogen dan de flake lak van de Forty :lol: .

Toegevoegd in 10 minuten 1 seconde:
Roland- schreef: 27 jan 2019 16:44 Allereerst ziet er puik uit!
Dank je !
Roland- schreef: 27 jan 2019 16:44 Wat was je afweging om voor de S&S kit te gaan i.p.v. bijvoorbeeld de Hammer Performance?
Heb je deze rechtstreeks uit de VS gekocht of kan je die ook hier in NL bij een distributeur krijgen?
Ik heb voor S&S gekozen omdat je die gewoon bij Motorcycle Storehouse kan bestellen, ik heb contact gehad met de importeur van Hammer uit Zweden maar die wou niet leveren naar Belgie en duurde ook een eeuwigheid voor dat je antwoord kreeg. In Amerika kopen wou ik niet doen omdat je met de import en handling kosten toch een pak duurder uitkomt. Ik had in eerste instantie naar de 1250 van Hammer willen gaan mocht het gelukt zijn met die gasten uit Zweden.
Roland- schreef: 27 jan 2019 16:44 Lijkt me wel tof om in de toekomst ook een upgrade uit te voeren op mijn 883 uit 2000. Volgens mij moet ik dan ook een andere ontsteking kopen.
Ook lees ik op fora dat ze bij een gelijkwaardige upgrade een zwaardere koppelings diafragma aanraden. Heb jij je koppeling ook aangepast?
Persoonlijk heb ik geen idee of je een andere onsteking moet kopen, aanpassen wel maar vernieuwen ... daar kan ik je geen antwoord op geven. Verder is de koppeling hetzelfde gebleven en merk ook geen problemen.
Roland- schreef: 27 jan 2019 16:44 Ben wel benieuwd naar je ervaring nadat je er een poos mee hebt gereden. Ookal is die van jou een injectie motor, zal de upgrade op veel vlakken hetzelfde zijn met een pre 2004 niet?
Tot op heden geen spijt gehad van de verandering maar echt veel km's maak ik niet met de Sporsters die zijn voor rond de kerktoren, ... ik rijd veel autostrade en dan heb ik leuker spul om te gebruiken ;).
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: S&S big bore kit...

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Deze heeft vandaag het nest verlaten, hij was helemaal af dus voor mij geen uitdaging meer. Maar niet getreurd, ik heb nog steeds de Forty Eight en mijn
hardtail sportster projekt waar ik volop mee bezig ben.

Om het nest aan te vullen heb ik een nieuwe FXBB Street Bob met 107 motor besteld, ...levertijd 5 weken :shock: die ga ik dan vanaf volgend jaar weer
verbouwen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
J.P.
200-349
200-349
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2018 00:28
Has thanked: 167 times
Been thanked: 85 times

Re: S&S big bore kit...

Ongelezen bericht door J.P. »

MoneyFor schreef: 01 mei 2019 19:11 Deze heeft vandaag het nest verlaten, hij was helemaal af dus voor mij geen uitdaging meer. Maar niet getreurd, ik heb nog steeds de Forty Eight en mijn
hardtail sportster projekt waar ik volop mee bezig ben.

Om het nest aan te vullen heb ik een nieuwe FXBB Street Bob met 107 motor besteld, ...levertijd 5 weken :shock: die ga ik dan vanaf volgend jaar weer
verbouwen.
Leuk handeltje ;).
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: S&S big bore kit...

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Handeltje niet echt, voor de koper een leuke deal dat wel want heeft uiteindelijk de prijs van een nieuwe 883 betaald maar met zeer veel extra's
en amper 1500km op de teller waarvan een 300 ofzo met de 1200 kit, dus een nieuwe bike maar dan in één keer af. Voor mij was deze motor zoals
gezegd af en dan verlies ik de interesse erin en wil ik nieuwe uitdaging. Deze uitdaging was de nieuwe Street Bob omdat deze in mijn ogen een
Sportster op steroïden is met z'n 107 blok :). Hij is zeer wendbaar en heeft nog een redelijk korte wielbasis zoals mijn Bob eigenlijk.

Ben ik tevreden.... jazeker, te meer omdat ik daarnet telefoon heb gekregen dat ik volgende week er ene thuis geleverd krijg. Het exemplaar dat
normaal verkocht was heeft de koper geen financiering op gekregen en is dus vrijgekomen. Aangezien ik dinsdag nog bij de dealer was geweest lag
het vers in hun geheugen zodat ik volgende week al een Street heb en dus geen 5 weken hoef te wachten :).
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: S&S big bore kit...

Ongelezen bericht door Patman »

Die mag ook wel in mijn schuur staan 8-)
Gebruikersavatar
rob217
200-349
200-349
Berichten: 220
Lid geworden op: 18 feb 2017 22:00
Locatie: Alphen aan den Rijn
Has thanked: 11 times
Been thanked: 72 times
Contacteer:

Re: S&S big bore kit...

Ongelezen bericht door rob217 »

Je zal maar jeuk hebben :lol: :lol: :lol:
Heute ist mir alles scheiss egal.
Plaats reactie