dank je voor de reacties.
ik heb idd een K&N filter erin. het filter had ik net de dag ervoor schoongemaakt en geolied. misschien nog een keertje doen, kan nooit kwaad aangezien er een kerkhof aan dooie vliegen uitkwam. deze week komen de bougies en kabels binnen. en dan zondag heb ik een rit, het weer geeft regen op dus hopelijk is hiermee het probleem verholpen anders word het een lange zondag.
verder heb ik de carb schoongemaakt en de vacuumslang vervangen daar deze een aantal gaten had. nu alleen loopt de motor wat rauw en hikt een beetje bij laag toerental ( lees vooruit willen en weer inhouden bij constante gas rond 50 km/u in 2e versnelling) wat deze eerst niet deed maar ook verschrikkelijk afgesteld stond, vieze carb, stinken naar benzine en de mengselschroef 4 hele slagen uit. nu staat deze netjes rond 2,5 en ben ik een beetje aan het testen wat de beste is. rond 2,5 a 3 slagen loopt deze het netst maar niet optimaal.
de sproeier bezetting is stationair 48 en hoofd 180. de carb is verder aangepast met het gebruikelijke boorgaatje van dyno. heb er dus een K&N in een screamin eagle blik op en een set hooker longshots.verder weet ik niet wat er nog meer aangepast is daar ik deze zo gekocht heb. maar dit lijken de aanpassingen te zijn, heb niet het idee dat de nokkenassen vervangen zijn. deze winter ga ik toch een uitgbreide beurt geven en dan zou ik het blok eens een keer van binnen kunnen kijken.
ik heb al een aantal afstellingen geprobeerd en het hikken is nu minimaal maar heb het idee dat de carb wat te rijk staat. bij koude motor loopt deze oke maar als hij warmer word begint het hikken. ook vanuit stationair het gas erop lijkt deze zich te verslikken en pakt dan op. soms bij gas minderen voor stoplicht en dan gas erbij een lichte nies in filter maar dat is ook rond het verslikken vanuit stationair naar de 2000 rpm. wat wel opvalt is als ik deze aan het afstellen ben en dan wat gas geef zonder het filter dan blaast deze benzine naar buiten, lijkt me ook niet echt handig daar dit het filter in geblazen word.
heb nu ook een nieuwe naald besteld (N65C) en dan zou het beter moeten zijn zegt men. het vlotterniveau staat op 11,2 mm. heb gelezen dat rond dat toerental het niveau in de vlotterbak van belang is( in de lange tekst elders op het forum). mocht dit niet helpen is dan een kleinere stationair sproeier een mogelijkheid? of de naald in een andere positie. de naal die er nu inzit zit op de derde groef van onder. de bougie is aan de elektrode donkerbruin (lijkt op mijn koffie) en heeft zwarte aanslag op de rand. kan er eventueel een foto van maken als dat handiger is.
alvast bedankt maar weer!