Sportster 78
Re: Sportster 78
Had vandaag een mazzeltje (hoop ik). Ik ging de Accell regulator ophalen en toen had hij ook nog een generator liggen. Ik weet niet of deze het nog doet? Hoe moet je hem testen als hij niet op een draaiende motor zit? Gezien de zeer goede staat waarin deze verkeerd, heb ik de gok maar genomen voor 50€. Zo te zien heeft hij weinig uren gemaakt.
Iemand interesse in een 66A generator in onderdelen anders gooi ik hem weg
Gr. Paul
Iemand interesse in een 66A generator in onderdelen anders gooi ik hem weg
Gr. Paul
Fototje van de generator 
Toegevoegd in 9 minuten 56 secondes:

Toegevoegd in 1 minuut 19 secondes:

Toegevoegd in 9 minuten 56 secondes:
Toegevoegd in 1 minuut 19 secondes:
- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1380 times
- Been thanked: 1623 times
- Contacteer:
Dat ligt aan mij. Op een of andere manier lukt het niet de foto's toe te voegen 
Toegevoegd in 22 minuten 12 secondes:

Toegevoegd in 22 minuten 12 secondes:

- EasyWim
- 800-899
- Has thanked: 649 times
- Been thanked: 482 times
Volgens mij kun je via mupload alleen foto's toevoegen op het formaat 'klein'. Alle andere formaten gaat steeds fout, ook bij mij.
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Thx jongens....die plaats in tekst was ik inderdaad vergeten
Zo gauw mijn iron op de heftafel (onlangs aangeschaft want sleutelen vanaf een kleine motorlift gaat mij niet meer zo goed af) heb staan zal ik een foto plaatsen.

Zo gauw mijn iron op de heftafel (onlangs aangeschaft want sleutelen vanaf een kleine motorlift gaat mij niet meer zo goed af) heb staan zal ik een foto plaatsen.
Het frame staat op de brug en het opbouwen is begonnen
Nu is het wachten op het motorblok. Alle scheurtjes zijn gelast en wordt nu weer in elkaar gezet.
Compleet gereviseerd inclusief versnellingsbak.
Alleen de achterbrug wordt een uitdaging; Idee?

Nu is het wachten op het motorblok. Alle scheurtjes zijn gelast en wordt nu weer in elkaar gezet.
Compleet gereviseerd inclusief versnellingsbak.
Alleen de achterbrug wordt een uitdaging; Idee?
Ik kan natuurlijk een kant en klare TTS swingarm kopen voor 1200 euro
Maar dat doen we niet. Ik ben op zoek naar een geniale oplossing om de ogen over te zetten op deze alu achterbrug

Maar dat doen we niet. Ik ben op zoek naar een geniale oplossing om de ogen over te zetten op deze alu achterbrug
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Als de vorm mag blijven zou ik gewoon een langere as maken en afstandbussen er tussen plaatsen.
Niet zo dan,
Maar zo, met 2 afstand bussen tussen,
Niet zo dan,
Maar zo, met 2 afstand bussen tussen,
Laatst gewijzigd door MoneyFor op 24 apr 2022 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Het probleem is de breedte van de achterbrug en komt dan aan de linkerkant tegen het blok aan.
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Ja is altijd moeilijk om iets voor te stellen als je niet het ganse project voor je ogen hebt. Mij lijkt het dan dat het slijp en laswerk wordt om de originele alu ogen
te verplaatsen want de ijzer onderdelen van de oem achterbrug ga je nooit op een verantwoorde manier op de alu brug krijgen lijkt me.
te verplaatsen want de ijzer onderdelen van de oem achterbrug ga je nooit op een verantwoorde manier op de alu brug krijgen lijkt me.
Inmiddels heb ik besloten om de originele achterbrug te gebruiken en dezelfde voorwiel/velg erin te plaatsen als in het voorwiel.
Voordeel is dat deze veel smaller is dan een achterwiel (met hub). Ik laat 2 spacers maken om de remschijf en het tandwiel correct te plaatsen.
[img ][/img]
Voordeel is dat deze veel smaller is dan een achterwiel (met hub). Ik laat 2 spacers maken om de remschijf en het tandwiel correct te plaatsen.
[img ][/img]
Ik zoek nog iemand in de buurt van Haarlem die een originele sportster heeft om een goed te kijken, ingeval naar de accubak en olietank, hoe dat alles in elkaar past. Als je de motor niet zelf uit elkaar hebt gehaald en in mijn geval alles in dozen van iemand heb gekocht, dan is het soms even puzzelen. 

Het vordert gestaag. inmiddels de olietank, accubak, carburateur, benzine tank, generator, starter en solenoid gemonteerd. Ik wacht nu op de hub-spacer voor het achterwiel. Dan is het passen en meten voor de remklauw, spatbord en kettingbeschermer. Daarna kunnen de velgen naar de spuiter.
- botoo
- 350-499
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 290 times
Gaat een leuk en apart ding worden Paul
Voorspatbord vind ik vooralsnog wat te groot maar dat gaat er mss beter in verhouding uitzien als de achterkant er op zit.

Voorspatbord vind ik vooralsnog wat te groot maar dat gaat er mss beter in verhouding uitzien als de achterkant er op zit.
Botoo.
Daar zeg je zowat. Vroeger waren die spatborden zo groot. Dit is het originele spatbord uit 1978.
Ik was van plan een kleiner spatbord achter te installeren maar nu twijfel ik wel. Het moet natuurlijk wel in verhouding zijn. Misschien wordt het toch het originele spatbord.
Daar zeg je zowat. Vroeger waren die spatborden zo groot. Dit is het originele spatbord uit 1978.
Ik was van plan een kleiner spatbord achter te installeren maar nu twijfel ik wel. Het moet natuurlijk wel in verhouding zijn. Misschien wordt het toch het originele spatbord.