Gedaan met de Sportster
- Dorski
- 350-499
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 118 times
Re: Gedaan met de Sportster
De Tesla uit het verhaal is een van de eerste productie elektrische auto’s dus die techniek is tegenwoordig wel beter. Volgens mij heeft de Tesla uit het verhaal 110.000km in 9 jaar op de teller.
Ik heb ondertussen 130.000km op mijn i3 zitten en die rijdt nog prima en van verminderde actieradius heb ik geen last. En accupakket kost €8.000,- bij BMW.
Daartegen over staat dat ik al 4 jaar geen onderhoud heb aan mijn i3 anders dan banden wisselen en waarschijnlijk de komende jaren ook niet.
Het voorbeeld van die Tesla is weer typisch stukje van de hedendaagse journalistiek; pak het slechtste voorbeeld wat je kunt vinden, schrijf er een eenzijdig stuk over, en doe net of dit voor alle voorkomende zaken (in dit geval elektrische auto’s) van toepassing is.
Kijk het kan prima dat een elektrische motor na 10jaar economisch is afgeschreven, maar de meeste moderne motors zijn dat tegenwoordig ook. Zoek een een motor van 10jaar oud met 100.000km en, uitzondering daargelaten, koop je die ook voor een habbekrats.
Ik heb ondertussen 130.000km op mijn i3 zitten en die rijdt nog prima en van verminderde actieradius heb ik geen last. En accupakket kost €8.000,- bij BMW.
Daartegen over staat dat ik al 4 jaar geen onderhoud heb aan mijn i3 anders dan banden wisselen en waarschijnlijk de komende jaren ook niet.
Het voorbeeld van die Tesla is weer typisch stukje van de hedendaagse journalistiek; pak het slechtste voorbeeld wat je kunt vinden, schrijf er een eenzijdig stuk over, en doe net of dit voor alle voorkomende zaken (in dit geval elektrische auto’s) van toepassing is.
Kijk het kan prima dat een elektrische motor na 10jaar economisch is afgeschreven, maar de meeste moderne motors zijn dat tegenwoordig ook. Zoek een een motor van 10jaar oud met 100.000km en, uitzondering daargelaten, koop je die ook voor een habbekrats.
- brede aap
- 200-349
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 93 times
Accupack tien jaar laten staan of weinig met een verbrandingsmotor rijden in tien jaar (duizenden motoren hebben hooguit 50000km mooi weer gereden)ik weet wel met welke motor ik dan een lang stuk wil rijden na 10 jaar en zou overkopen.
Accupacks gaan na zoveel x laden minder worden EN bij ouderdom achteruit.
Bij mijn auto heb ik aan onderhoud in 10 jaar twee keer de olie vervangen...Mijn broer rijd 70000 in een jaar.
Kortom de afschrijving is voor veel consumenten niet hetzelfde.
Mijn broer had in 1 jaar zijn blok afgeschreven en ik doe er tien keer zo lang mee.
-3 voor electro.
Mijn oom en een vriend zijn teruggegaan naar verbrandingsmotor.
En ja een tesla is een beest..puur rijgenot (mn baas heeft er 1). Vreet banden bij t leven, hoezo milieuvriendelijk, mega afschrijving.
Dus, doe harley dat niet aan harley..
Accupacks gaan na zoveel x laden minder worden EN bij ouderdom achteruit.
Bij mijn auto heb ik aan onderhoud in 10 jaar twee keer de olie vervangen...Mijn broer rijd 70000 in een jaar.
Kortom de afschrijving is voor veel consumenten niet hetzelfde.
Mijn broer had in 1 jaar zijn blok afgeschreven en ik doe er tien keer zo lang mee.
-3 voor electro.
Mijn oom en een vriend zijn teruggegaan naar verbrandingsmotor.
En ja een tesla is een beest..puur rijgenot (mn baas heeft er 1). Vreet banden bij t leven, hoezo milieuvriendelijk, mega afschrijving.
Dus, doe harley dat niet aan harley..
- Johan m
- 500-599
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 386 times
En wie gaat er bij een tienjarige auto nog €8000,- plus inbouwkosten en waarschijnlijk nog een regelcomputer vervangen?Dorski schreef: 30 dec 2020 21:14 De Tesla uit het verhaal is een van de eerste productie elektrische auto’s dus die techniek is tegenwoordig wel beter. Volgens mij heeft de Tesla uit het verhaal 110.000km in 9 jaar op de teller.
Denk dat je het voor 10000,- niet redt.
Tien jaar geen onderhoudsbeurt, en dan houd ik ze duur, €4000,-?Daartegen over staat dat ik al 4 jaar geen onderhoud heb aan mijn i3 anders dan banden wisselen en waarschijnlijk de komende jaren ook niet.
Maar je zal maar net de eigenaar van die auto zijn die dus behoorlijk genaaid is door die Tesla-verkoper.Het voorbeeld van die Tesla is weer typisch stukje van de hedendaagse journalistiek; pak het slechtste voorbeeld wat je kunt vinden, schrijf er een eenzijdig stuk over, en doe net of dit voor alle voorkomende zaken (in dit geval elektrische auto’s) van toepassing is.
Overigens heeft Tesla een aardige reputatie opgebouwd met het in de doofpot houden van gebreken aan hun auto’s.
De BMW dealer hier in Enschede had ook een i3 in zijn showroom staan.
Nu is hij een nieuwe showroom aan het bouwen.
Die is tenminste nog te gebruiken, die elektrafiets is dan niets meer dan afval.
- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1380 times
- Been thanked: 1623 times
- Contacteer:
Even inspringen op de i3, die heb ik zelf ook weliswaar een REX omdat ik enkel en alleen 100% elektrisch niet zag zitten. Ik ben geen rijder die kijkt naar snelheden en zo zuinig mogelijk rijden om de meeste km's uit de batterij te halen. Dus ik vloer dat ding steeds en dat verkort de reikwijdte enorm vandaar dat een REX een must was voor mij. Nu eens dat de batterij niet meer volstaat voor de wagen zijn die uitstekend geschikt om dienst te doen als woning opslag batterij voor zonnepanelen. Er zijn zelfs al mooie kits te koop om die batterijen netjes tegen een wand te plaatsen, ik heb al zelf zonnepanelen met een batterij systeem nu al een jaar of 4 in gebruik.
Wat betreft onderhoud is die er niet aan een gewone i3, enkel banden en remblokken als je het aanvullen van de ruitensproeier als onderhoud wil zien , dat ook dan ja
. Nu bij mijn REX moet ik de olie en bougies vervangen maar dat doe je gewoon zelf, is tenslotte een 650cc motor van een motorfiets die dienst doet als aggregaat en verder niets.
Dus de grootste kost is de aankoop maar verder heb je eigenlijk geen kosten meer, de wagen is voor mijn vrouw en die rijd enkel rond de kerktoren en ik zal hem gebruiken als ik echt een wagen nodig heb, ik neem hem al liever dan de Abarth gewoon omdat die supersnel is en rustig
.
Wat betreft onderhoud is die er niet aan een gewone i3, enkel banden en remblokken als je het aanvullen van de ruitensproeier als onderhoud wil zien , dat ook dan ja

Dus de grootste kost is de aankoop maar verder heb je eigenlijk geen kosten meer, de wagen is voor mijn vrouw en die rijd enkel rond de kerktoren en ik zal hem gebruiken als ik echt een wagen nodig heb, ik neem hem al liever dan de Abarth gewoon omdat die supersnel is en rustig

- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Dat valt me nog redelijk mee

meezit

direct een link gelegd wordt met een "groene" te zijn. In mijn geval kan ik garanderen dat het niet zou is, ik doe het gewoon voor de kick die je krijgt van
het onmiddellijke koppel dat beschikbaar is, daar moet je al een aardige verbrandingsmotor naast zetten omdat te evenaren, op dit moment is de Triumph
Rocket de enige die wat in de buurt komt van de Energica maar verliest sowieso in het accelereren omdat je nog moet schakelen en daar gaat dan de rijder
de mist in.
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Je bent een zeer wijs man

- bendix
- 350-499
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Dit zou hem dan moeten gaan worden, toch?
eindelijk weer een Sportster 1984. 

- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
- bendix
- 350-499
- Contacteer:
Gekke kuipje en de waterbak er af dan lijkt het nog wel eens op een Sportster.

- bendix
- 350-499
- Contacteer:
Heb het maar even opgelost voor die zielige arme Amerikanen. Valt dan toch wel mee?

- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
-
- 1500-1749
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Hier een interessante link van een Duitse firma die bezig is om met de motor op waterstof rijden mogelijk te maken. Misschien stapt Harley ook wel in deze richting. Aangezien ze het met de live wire voor gezien houden.
https://www.fraunhofer.de/en/press/rese ... oters.html
https://www.fraunhofer.de/en/press/rese ... oters.html
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
- brede aap
- 200-349
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 93 times
Als dat m word kan men dus gewoon weer een japanner gaan rijden, met dat suzuki GN250-look blok.
Harley Davidson snapt toch wel dat het behouden van een beetje oldtimerlook En het geluid de gouden formule is? Als het blok op een stuk speelgoed gaat lijken..
Ik vind dat we allen geforceerd worden mee te gaan met de trend, net als die space design auto's. De hele wereld ziet er voor 80% oldtimer uit; de huizen, straten. Staat er ineens zo'n half ruimteschip aan auto met speelgoed-looks. Hebben we niet om gevraagd. Geen gezicht.
Ik zal de dag treuren als we allemaal electrisch rijden in van die ruimteschip design voertuigen, waar we helemaal niet om gevraagd hebben.
- RoelVP
- 350-499
- Has thanked: 247 times
- Been thanked: 257 times
Vandaag bij de dealer geweest, begin juli (de 9de dacht ik) wordt de nieuwe Sportster voorgesteld.
De Sportster S
Ja, hij krijgt de naam Sportster! Met het Rev Max blok, de Custom zoals we hem nu nog kennen. Minder HP dan de PanAm, iets van een 120 ipv 150.
Beschikbaar vanaf augustus of september.
De Sportster S
Ja, hij krijgt de naam Sportster! Met het Rev Max blok, de Custom zoals we hem nu nog kennen. Minder HP dan de PanAm, iets van een 120 ipv 150.
Beschikbaar vanaf augustus of september.
- botoo
- 350-499
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 290 times
Ieder voor zich natuurlijk maar wat mij betreft puur en alleen de naam Sportster en met de naam alleen maak je geen echte Sportster. Doet mij denken aan de oude klassieke VW kever die door VW ook met een volledig veranderd model op de markt kwam, was imho bepaald geen succesnummer. Natuurlijk is de Sportster anno 2020 ook niet meer helemaal te vergelijken met z'n halve eeuw oudere broertje maar heeft nog wel heel veel dezelfde kenmerken, die Sportster S heeft alleen de naam en vaag hetzelfde silhouet. 120 pk op een echte Sportster zou wel een uitdaging zijn om daar mee om te gaan
.
Hier een stukje over het Revolution Max blok.

Hier een stukje over het Revolution Max blok.
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Inderdaad, dat is echt gewoon gedaan om het typebenaming te behouden en de commerciële dienst van HD zal gedacht hebben dat ze op deze manier
ook de oud gedienden zouden aanspreken.
Mij maakt het allemaal niet echt uit en ben voor de doorontwikkeling van de motorblokken en met name het toenemende vermogen spreekt me aan.
In Gent is het al zover gekomen dat de oldtimer liefhebbers massaal denken aan de verkoop van hun wagens omdat de lez zone daar alsmaar uitbreid.
Nu de wagens en dan volgen de motoren, weet dat ik al hemel en aarde heb moeten verzetten om een nieuwe motor aangekocht in 2019 dit jaar voor
de eerste maal in te schrijven. De euro norm voldeed al niet meer aan de 2021 norm en dat was reden voor ze om hem niet meer te registreren.
Gelukkig nog een omweg gevonden om hem alsnog dit jaar in te schrijven maar ik neem dit maar als voorbeeld, het volgende zal zijn dat je uw motor
niet meer gaat kunnen doorverkopen en hem enkel zal kunnen oprijden of in het uitstal raam plaatsen.
ook de oud gedienden zouden aanspreken.
Mij maakt het allemaal niet echt uit en ben voor de doorontwikkeling van de motorblokken en met name het toenemende vermogen spreekt me aan.
In Gent is het al zover gekomen dat de oldtimer liefhebbers massaal denken aan de verkoop van hun wagens omdat de lez zone daar alsmaar uitbreid.
Nu de wagens en dan volgen de motoren, weet dat ik al hemel en aarde heb moeten verzetten om een nieuwe motor aangekocht in 2019 dit jaar voor
de eerste maal in te schrijven. De euro norm voldeed al niet meer aan de 2021 norm en dat was reden voor ze om hem niet meer te registreren.
Gelukkig nog een omweg gevonden om hem alsnog dit jaar in te schrijven maar ik neem dit maar als voorbeeld, het volgende zal zijn dat je uw motor
niet meer gaat kunnen doorverkopen en hem enkel zal kunnen oprijden of in het uitstal raam plaatsen.
- EasyWim
- 800-899
- Has thanked: 649 times
- Been thanked: 482 times
Je houdt het toch niet tegen en ik ben eigenlijk al blij dat Harley het voorlopig bij verbrandingsmotoren houdt. Je kunt nog steeds een mooie brul uit de uitlaat toveren en de trillingen ervaren. Ik denk dat het nieuwe (hoge) vermogen veel mensen zal aanspreken maar de (hoge) prijs mogelijk niet.MoneyFor schreef: 30 mei 2021 12:33 Mij maakt het allemaal niet echt uit en ben voor de doorontwikkeling van de motorblokken en met name het toenemende vermogen spreekt me aan.