Van de week op de Sportster naar m'n werk gereden. Had nog wat werkzaamheden op een andere locatie,
het was heerlijk weer en ik zou lekker op m'n gemak binnendoor rijden. Op de route lag het bedrijf van een maatje van me, dus even langs voor een bakkie en wat slap ouwehoeren. Toen ik de afslag nam zag ik dat mijn kilometerteller en dagteller er mee stopten, maar het was nog zo'n 200 meter tot mijn bestemming.
Heb de Sporster nu zo'n 7 jaar en er nog nooit echt wat mee gehad.
Dus ik dacht, ik doe een bakkie en rij gewoon rustig naar huis. We staan wat te ouwehoeren en iemand zegt: "Wat hangt je kentekenplaat raar?"
Laatst met het uit de schuur rijden had ik de deurpost geraakt en de side-mount verbogen. Dus ik dacht dat ik hem wederom geraakt had.
Loop naar de motor toe, zie ik dat de side-mount gewoon afgebroken is (brosse knapbreuk

) en in principe nog aan de kabel van het achterlicht hangt.
De sidemount had ik jaren geleden gemaakt, maar bij montage bleek dat mijn schokbreker in de weg zat, dus snel even aangepast...
Wat gereedschap geleend en de kentekenplaat in mijn rugzak gestoken.
Beter maar de kortste weg naar huis pakken.
Normaal zie je nóóit politie en het is al jaren geleden dat ik aangehouden ben. Halverwege kom ik een motoragent tegen, maar die ging gelukkig de andere kant op.
Rij het dorp in, zie ik een agent op de fiets! Mjah, die gaat wel dezelfde kant op, maar fietst toch geen 50 km/h.
Paar honderd meter rij ik een politiefuik in.
"Meneer, u rijdt zonder kentekenplaat, u kunt zich melden bij mijn collega's verderop!"
Twee agenten, waarvan één echt een pracht van een meid was, spraken me aan.
Mijn verhaal lachend gedaan, mijn rijbewijs overhandigd en de kentekenplaat uit mijn rugzak gehaald.
Gelukkig hadden ze alle begrip voor mijn verhaal en ze vroegen of ik nog ver moest, ik was zo'n 5 minuten van huis.
Papieren in orde, geen preek over de sidemount, geen bekeuring, wat complimenten over de motor en als ik rustig aan deed kon ik naar huis rijden.
Volgende dag de sidemount gelast en een zekering vervangen, vandaag probleemloos heerlijk zo'n 100 km weggetokkeld...