Na de eerste 750 kilometer, heb ik de motor toch maar even aan de tand gevoeld. Ik dacht: leuk en aardig al die cijfers, maar ik wil dit nu ook wel eens echt voelen. Ik was toch wel een beetje nieuwsgierig na al die rustige kilometers.
Ik reed 100/110 op de snelweg in zijn 5e versnelling. Ik gaf bijna vol gas maar naar mijn idee gebeurde er niet veel, althans ik kreeg er geen kriebels van. Ik baalde als een stekker. Ik dacht, heb ik nou zoveel geld uitgegeven aan dit? Tot dat ik me herinnerde wat Laseur mij vertelde "als je flink gas wilt geven schakel je eerst terug. Dit is veel prettiger voor de motor". Van de 5e versnelling teruggeschakeld naar de 4e versnelling. Ik zat op dat moment op ongeveer 4500 RPM met 120 kilometer per uur. Ik trok de motor door tot 5500/6000 RPM. Wat een power, wat een kracht aan vermogen, ongelofelijk.
Na 4000 toeren heb je serieus fun met deze motor. De eerste, tweede en de derde versnelling is levensgevaarlijk en het gaat ziek hard
Bij de 1600 kilometer laat ik de eerste beurt uitvoeren. Dit moet gebeuren voordat ik naar Boedapest ga eind juni. De motor moet dan redelijk ingereden zijn met een frissen oliebeurt.
Niet geheel onbelangrijk: Binnenkort zal de motor getaxeerd worden voor de verzekering. Ik ben benieuwd wat de taxatiewaarde van de motor zal zijn.