Nieuw lid in de familie, een FLFB

Voor leden die (ook) een andere motor/projekt hebben én Sportsterminded zijn!
EasyWim
800-899
800-899
Has thanked: 649 times
Been thanked: 482 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

Dat ziet er zeker netjes uit, ben benieuwd hoe het staat op de swingarm.

Misschien een raar idee, maar kun je de klephoek van de J&H niet anders instellen. Bijvoorbeeld in 1 stand behouden voor helemaal dicht en in de andere stand de klep zover open dat je het geluid zelf mooi vind klinken zonder dat het al te luid is? En op die laatste de FP3 afstellen?!
MoneyFor
3000+
3000+
Has thanked: 1380 times
Been thanked: 1623 times
Contacteer:

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 14 jan 2021 17:42 Dat ziet er zeker netjes uit, ben benieuwd hoe het staat op de swingarm.
Hangt er op en ziet er echt heel goed uit, ben zeer tevreden, heb foto genomen maar kan momenteel niet van een beetje afstand staan want mijn remleiding vooraan is ontkoppelt en wil niet per ongeluk opstarten en de abs pomp in werking zetten want dan heb ik een hoop werk om het systeem te ontluchten, alleszins meer dan nu :)

Hier zie je al iets, meteen ook de klassieke skull derby cover die ik er heb op gezet, maakt het blok altijd wat mooier voor mij dan toch.

Swingarmbag.jpg

EasyWim schreef: 14 jan 2021 17:42 Misschien een raar idee, maar kun je de klephoek van de J&H niet anders instellen. Bijvoorbeeld in 1 stand behouden voor helemaal dicht en in de andere stand de klep zover open dat je het geluid zelf mooi vind klinken zonder dat het al te luid is? En op die laatste de FP3 afstellen?!

Helemaal geen raar idee, heb al is wat filmpjes bekeken van de J&H systemen maar lijkt me op het eerste zicht niet manueel verstelbaar maar zal het hier ter plaatse nog wel eens opengooien zien of er iets te manipuleren valt.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
MoneyFor
3000+
3000+
Contacteer:

Remleiding en knipperlichten vandaag toegekomen, alles gemonteerd ...... en de spiegels staan langs onderen :)

today.jpg

today 3.jpg
Afbeelding
EasyWim
800-899
800-899

Hij ziet er echt waanzinnig uit zo! Je zal wel geregeld bekijks krijgen.

Kun je de leren tas niet beschadigen in een linkerbocht met misschien ook nog een kuil of drempel erin, hij lijkt vrij laag te zitten.

Zou het lucht in de ABS remleidingen vanzelf wel verdwijnen met ontluchten omdat het ABS blokje niet horizontaal zit maar de hoek van de balhoofd volgt? De remmen waren na ontluchten gelijk weer hard als daarvoor?
Roland-
50-99
50-99
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Ongelezen bericht door Roland- »

MoneyFor schreef: 15 jan 2021 14:15 Remleiding en knipperlichten vandaag toegekomen, alles gemonteerd ...... en de spiegels staan langs onderen :)

today.jpg

today 3.jpg
Staat er heel mooi bij!
Combinatie van chroom / brushed aluminium en zwart staat um goed.
Hele dikke fiets, blijft toch een van de mooiste softails :thumbs:
MoneyFor
3000+
3000+
Contacteer:

EasyWim schreef: 15 jan 2021 16:35 Hij ziet er echt waanzinnig uit zo! Je zal wel geregeld bekijks krijgen.
Kun je de leren tas niet beschadigen in een linkerbocht met misschien ook nog een kuil of drempel erin, hij lijkt vrij laag te zitten.
Was ook m'n gedacht :shock: bij het zien van de foto's en hangt ondertussen 1,5cm hoger maar hoger gaat niet meer, heb het even vergeleken met de Breakout
waar eigenlijk een gelijkaardige tas maar met ander design opzit en hangt nu zelfs ietsjes hoger bij de Boy dan bij de Break, bij deze laatste rijd ik er nu
toch al meer dan een jaar mee rond zonder dat ze de grond raakt dus fingers crossed.

Zou het lucht in de ABS remleidingen vanzelf wel verdwijnen met ontluchten omdat het ABS blokje niet horizontaal zit maar de hoek van de balhoofd volgt? De remmen waren na ontluchten gelijk weer hard als daarvoor?
Neen dat verdwijnt niet vanzelf van zodra het in de pomp zit, nu ik heb geen probleem om het abs systeem te ontluchten met mijn Memobike 6050 maar als het niet
hoeft, hoeft het niet he ;) . Nu moest ik na het vervangen van de leiding, gewoon de voor-rem met m'n compressor ontluchting apparaat ( groot woord voor weinig )
even wat nieuwe remvlstf erdoor trekken en klaar, heb een bakje of 3 gedaan voor het zekerste. Wat ik daarna doe is nog steeds niet de motor starten zodat de abs
pomp nog altijd niet inschakeld en dan knijp ik de remhendel in en maak die vast zodat die ingeknepen blijft zitten, op deze manier komt de nog eventuele lucht naar
boven en kan dan weg via de mastercylinder. Meestal doe ik dit voor een nacht maar daarstraks voelde die na een uurtje al zeer stevig aan dus heb ik het maar los
gemaakt en staat die nu klaar.

Ben nu enkel nog aan het wachten op mijn nieuw luchtfilterhuis met K&N filter en ineens nog een ander rempedaal cover besteld ook want vond die grote rubbervoet
geen zicht.

Roland- schreef: 15 jan 2021 17:14 Staat er heel mooi bij!
Combinatie van chroom / brushed aluminium en zwart staat um goed.
Hele dikke fiets, blijft toch een van de mooiste softails :thumbs:
Afbeelding
RC roadster
800-899
800-899
Has thanked: 430 times
Been thanked: 419 times

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 15 jan 2021 14:15 Remleiding en knipperlichten vandaag toegekomen, alles gemonteerd ...... en de spiegels staan langs onderen :)

today.jpg

today 3.jpg
Proper gedaan :thumbsup: en ziet er enorm goed uit ! :thumbs: . Spiegels staan perfect !
MoneyFor
3000+
3000+
Contacteer:

Ja de spiegels langs onderen gemonteerd waren ze het mooist, de vrouw vind het minder, zal nog wel bekijken want ze wil met deze ook gaan rijden nu ik
de Forty heb verkocht. Ze denkt dat ze op deze manier minder zicht gaat hebben maar op de Forty stonden ze ook langs de onderzijde en heb ze nooit over
gehoord ;) . Staan nu trouwens een pakje breder, dus verder naar buiten dan bij de Forty en mag geen probleem vormen en zal nog wel gelijk krijgen :lol:
Afbeelding
MoneyFor
3000+
3000+
Contacteer:

Nu ik toch aan het filter bezig was heb ik meteen de kopontluchting aangepakt.

Screenshot_1.jpg
004.jpg
005.jpg
Afbeelding
EasyWim
800-899
800-899

Weer netjes gedaan! Ik zou het filtertje ook lekker laag plaatsen en niet direct onder het luchtfilterhuis (in ieder geval niet los laten bungelen).

Had je de tules ook zelf gedraaid of bij Ali gekocht?
RC roadster
800-899
800-899

Mooi gedaan :thumbs: ! Ik moet dit ook nog eens maken,... . Maar denk zo iets te maken met een opvang fles naast de luchtfilter te monteren, ben er nog niet uit,...
MoneyFor
3000+
3000+
Contacteer:

EasyWim schreef: 22 jan 2021 16:41 Had je de tules ook zelf gedraaid of bij Ali gekocht?
Enkel het filtertje komt van bij Ali ;) , heb er 10 tegelijkertijd gekocht en kwamen op nog geen 2€ stuk incl verzending. Dus niets uitkuisen mocht het nodig zijn maar gewoon wegwerpen.

De rest is zoals je kan zien op de foto gemaakt uit aluminium en waar het filtertje en het alu ophang beugeltje ( gemaakt van plat alu 10x2mm) opzit is zwarte ertacetal, lekker makkelijk was al zwart en is zeer sterk. Ik kan de filtertjes eraf trekken en een nieuw opsteken.

Bij mijn FXFBS hangt het wel onder de luchtfilter maar onder dit filter net als op mijn FXBB was geen plaats, nu de meningen zijn altijd verdeeld, wanneer het niet onder het filter hangt dan zie je weer het leidingetje lopen ....

De FXFBS, Fat Bob , het bengelt niet en ziet goed vast omdat de leiding achter het filter heel goed vast zit.

IMG_3483.JPG

De FXBB, Street Bob, hier zit zelfs geen filtertje op, je ziet onderaan de uitlaat het leidingetje uitkomen.

Breather tube.jpg
Breather tube.jpg (69.44 KiB) 15617 keer bekeken

Ik heb nog enkele catch kannetjes liggen die ik al gemaakt had voor de FXBB en voor de FXSB maar voorlopig met het filtertje, veel minder omziens naar.

FXBB
FXBB Breather Can.jpg
FXBB Breather Can.jpg (67.17 KiB) 15617 keer bekeken

FXSB
FXSB Catch Can.JPG
Afbeelding
EasyWim
800-899
800-899

EasyWim schreef: 05 jan 2021 20:59 Misschien een tikkeltje off topic, maar hier zijn de verlengde knoppen in NL verkrijgbaar (waarschijnlijk voordeliger dan bij de officiële dealer):

https://www.motorcyclestorehouse.com/on ... index.html

Op dit moment is deze site onder constructie en kun je een prijsopgaaf doen via de mail, uitleg staat hier op de homepage: https://www.pepperparts.com/
Weer een stukje off topic :oops:

Vandaag eindelijk droog weer en wat tijd, dus gelijk de verlengde knoppen geplaatst. Ik had eerder al een YouTube filmpje bekeken waarbij één en ander uit elkaar geschroefd moest worden. Dankzij een goede instructie van MoneyFor bleek dit bij mijn model veel gemakkelijker te kunnen. 2 schroeven los en met een schroevendraaier de knoppen eruit wippen. Meer dan 5 minuten bleek het inderdaad niet te hoeven duren. Ik ben zeer tevreden over deze kleine mod, je hoeft de knoppen niet meer in te drukken want alleen aanraken is nu genoeg. Ook hoef je met je vingers niet meer te reiken, ze zitten altijd letterlijk onder handbereik. Echt een aanrader!

Wat mij wel verbaasde is dat onder elke knop 2 contactjes zitten en niet eentje, je kunt beide knoppen ook aan de 'verkeerde' kant indrukken (dus niet op het witte pijltje maar aan de andere kant). Er lijkt dan echter niets te gebeuren.
MoneyFor
3000+
3000+
Contacteer:

EasyWim schreef: 24 jan 2021 19:04
Vandaag eindelijk droog weer en wat tijd, dus gelijk de verlengde knoppen geplaatst. Ik had eerder al een YouTube filmpje bekeken waarbij één en ander uit elkaar geschroefd moest worden. Dankzij een goede instructie van MoneyFor bleek dit bij mijn model veel gemakkelijker te kunnen. 2 schroeven los en met een schroevendraaier de knoppen eruit wippen. Meer dan 5 minuten bleek het inderdaad niet te hoeven duren. Ik ben zeer tevreden over deze kleine mod, je hoeft de knoppen niet meer in te drukken want alleen aanraken is nu genoeg. Ook hoef je met je vingers niet meer te reiken, ze zitten altijd letterlijk onder handbereik. Echt een aanrader!
Eigenlijk moesten ze fabriek af zo komen vind ik, maar iedere fabrikant doet wel iets doms, nu ga ik zelf offtopic maar op mijn Energica zit een cruise-controle en die hebben ze langs rechts geplaats waar het "gashendel" dus ook zit. Dit was echt niet te doen zowel het inschakelen als de set knop bedienen samen met het gas is zo goed als onmogelijk omdat deze motor ongelooflijk snel is en zeer aggressief reageert op het gashendel krijg je de juist snelheid niet ingesteld. Ik heb zelf een knop gemaakt die past op de originele behuizing van links en bedien daar nu de cruise-controle, een wereld van verschil zeg maar. Nu op mijn Goldwing zit die ook aan de rechterzijde maar die vliegt niet vooruit tijdens het bedienen van de cc knop :lol:

Zo staat die er de dag van vandaag bij, zullen nog kleine cosmetische modificaties gebeuren her en der en ook aan de wielen maar verder is die zo goed als klaar en de vrouw zei al ... dit jaar komt er geen andere meer !!! :o ... en het jaar is nog maar juist begonnen :lol: ... heb ook de cc erop geplaatst en die zit links waar die hoort te zitten.

20210122_145650.jpg
20210122_145611.jpg
20210122_145710.jpg
20210122_145739.jpg
20210122_145619.jpg
Afbeelding
MoneyFor
3000+
3000+
Contacteer:

Heb toch maar beslist om luchtvering te monteren en heb deze opnieuw besteld bij Platinum, levertijd 3 weken. Ben dus maar alvast begonnen aan
mijn wielen want ik vond die er wat fleps bij staan.

Lekkere afplak sessie :lol:

Afplak.jpg
Afplak.jpg (108.16 KiB) 15564 keer bekeken
Afbeelding
RC roadster
800-899
800-899

MoneyFor schreef: 28 jan 2021 20:07 Lekkere afplak sessie
Dat kan ik me voorstellen ,... ;) . Weeral mooi gedaan ! ik hoop dat je het voorwiel ook gaat doen ,... ;) .
EasyWim
800-899
800-899

Ik ben echt heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien! Het gaat sowieso perfect matchen met het luchtfilterhuis 8-)
Dorski
350-499
350-499
Has thanked: 26 times
Been thanked: 118 times

Ongelezen bericht door Dorski »

Ik vind het wel een mooie upgrade :thumbsup:
MoneyFor
3000+
3000+
Contacteer:

RC roadster schreef: 28 jan 2021 21:26
MoneyFor schreef: 28 jan 2021 20:07 Lekkere afplak sessie
Dat kan ik me voorstellen ,... ;) . Weeral mooi gedaan ! ik hoop dat je het voorwiel ook gaat doen ,... ;) .
Ben nog aan het twijfelen :lol: .... neen hoor, die wordt uiteraard ook gedaan maar is iets dat niet vooruitgaat, ik heb wel tijd maar ben altijd
in de haast om het resultaat te zien. Doe kant per kant, etsprimer, zwarte basislak en dan 5x 2K High Solid clear, dit is het beste wat ik kan
doen op poederlakken na. Ik wou alleen de poederlakker dit niet aandoen, dat allemaal liggen aftapen met hittebestendige tape .

EasyWim schreef: 28 jan 2021 21:31 Ik ben echt heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien! Het gaat sowieso perfect matchen met het luchtfilterhuis 8-)
Klopt dat was ook een beetje m'n gedacht :D

Dorski schreef: 28 jan 2021 21:51 Ik vind het wel een mooie upgrade :thumbsup:
Thanks, ik ook ;)
Afbeelding
MoneyFor
3000+
3000+
Contacteer:

Heb hem maar even van de brug gehaald en voorlopig de verlaagde FXBB vering op gemonteerd in afwachting van de lucht, kan nog meer dan een week duren,
dus hier is die dan met de velgen deels zwart gespoten.

20210209_144833.jpg

Meteen ook een grill gemaakt, weer zoiets dat gewoon fabriek af er moest opzitten ;)
Grill 01.jpg
Grill 02.jpg

Heb ondertussen ook iemand leren kennen die de velgen met de tijd kan poederlakken. Heeft een volledige CNC installatie voor velgen af te draaien zodat je
terug de kleine groefjes hebt zoals die er nu ook in zijn. Wordt dan eerst zwart gepoederlakt, dan afgedraaid en vervolgens in de blanke poederlak gezet. Nu
dit laatste is wat ik zeer zeker wil omdat het nu blank aluminium is zonder enige bescherming erover, dus veel poetswerk om het mooi te houden.

Prijs om dit te doen is wel stevig te noemen, vraagt voor autovelg 180€ en dit is dan maal 2 omdat er 2 kanten moeten worden gedaan ipv één bij een autowiel.
Ga dit zeker doen, zal eerst de achterste worden bij het vervangen van de band, dus zal nog wel even duren maar als het gebeurd post ik het zeker.
Afbeelding
Plaats reactie