Bij mij is het zuiver ontspanning,... rijden en naar mijn goesting zetten ,... . En kleine aanpassingen doen op mijn gemak. En alles een beetje uitzoeken ook natuurlijk,...
The future is electrifying ... voor mij dan toch.
- RC roadster
- 800-899
- Has thanked: 430 times
- Been thanked: 419 times
Re: The future is electrifying ... voor mij dan toch.
Leuk om te horen !
Bij mij is het zuiver ontspanning,... rijden en naar mijn goesting zetten ,... . En kleine aanpassingen doen op mijn gemak. En alles een beetje uitzoeken ook natuurlijk,...
. Maar ik heb maar 1 HD ,... dus ja,... ik ben rap rond he ,...
- Patman
- 350-499
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 119 times
Het geluid vind ik echt niks. Net alsof mijn zoontje op zijn elektrische karretje door de tuin rijd.
Het zal wel weer wennen zijn...
Persoonlijke mening he
Het zal wel weer wennen zijn...
Persoonlijke mening he

- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1380 times
- Been thanked: 1623 times
- Contacteer:
Inderdaad het geluid daar zijn de meningen sterk over verdeeld, er is nu een fabrikant die een soundgenerator maakt die je installeert in een EV maar dat vind ik
dan weer helemaal van de pot gerukt, je naaimachine als een Lambo of een Ducati laten klinken vind ik erover.
Het grote voordeel van de Energica is dat hij niet stil is, ze horen je echt wel aankomen en ik vergeet het geluid met al het koppel dat je onder m'n gat heb. Voor
mij is het motorrijden niet alleen het geluid maar de vrijheid die je hebt, je bent wendbaar in het verkeer en zit niet vast in de file
.
Zou ik enkel en alleen een elektrische motor willen .... neen zo ver ben ik nog niet, ik hou nog steeds van het uitlaat geluid van onze compressors
dan weer helemaal van de pot gerukt, je naaimachine als een Lambo of een Ducati laten klinken vind ik erover.
Het grote voordeel van de Energica is dat hij niet stil is, ze horen je echt wel aankomen en ik vergeet het geluid met al het koppel dat je onder m'n gat heb. Voor
mij is het motorrijden niet alleen het geluid maar de vrijheid die je hebt, je bent wendbaar in het verkeer en zit niet vast in de file

Zou ik enkel en alleen een elektrische motor willen .... neen zo ver ben ik nog niet, ik hou nog steeds van het uitlaat geluid van onze compressors

- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Alles terug dichtgeschroefd voor nu, pinkers vooraan vervangen door minder opvallende dingen van Shin-Yo, koppeling lever met Brembo master
cylinder en Rizoma reservoir geinstalleerd, gps mount geinstalleerd en nu nog wachten op mijn leiding om de Brembo te kunnen aansluiten.
Voor de voorrem had ik ook nog een Rizoma CT125 reservoir gekocht maar dat vind ik toch te klein dus de CT127 besteld ...weer wachten.
Dus de eerste dagen maar gewoon eens wat gaan rijden
cylinder en Rizoma reservoir geinstalleerd, gps mount geinstalleerd en nu nog wachten op mijn leiding om de Brembo te kunnen aansluiten.
Voor de voorrem had ik ook nog een Rizoma CT125 reservoir gekocht maar dat vind ik toch te klein dus de CT127 besteld ...weer wachten.
Dus de eerste dagen maar gewoon eens wat gaan rijden

- RC roadster
- 800-899
Proper
!!! Die hendels en rem reservoir passen er wel goed bij ! Die pinkers geven die wat licht, toevallig geen filmpje ?
Geniet maar van de ritjes,

Geniet maar van de ritjes,

- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Thanks !
De pinkers zijn niet de type's van Ali, die had ik eerst besteld omdat die 2x niets kosten om te zien dat ze naar mijn zin waren en heb vervolgens die van Shin-Yo besteld.
Dit is het merk dat ook Rick's en Thunderbike gebruiken dus veel uitleg om te zeggen als je er naar kijkt heb je plekken voor je ogen
dus ja geven veeel licht.
De pinkers zijn niet de type's van Ali, die had ik eerst besteld omdat die 2x niets kosten om te zien dat ze naar mijn zin waren en heb vervolgens die van Shin-Yo besteld.
Dit is het merk dat ook Rick's en Thunderbike gebruiken dus veel uitleg om te zeggen als je er naar kijkt heb je plekken voor je ogen

Laatst gewijzigd door MoneyFor op 31 aug 2020 17:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- RC roadster
- 800-899
Dat is goed he, dan kunnen ze je zeker zien he
. En nu hopen dat je u tegenliggers niet verblind met u pinkers,... .
Ik heb juist dat type pinkers onder mijn hendels en mijn vrouw dacht eerst van, zal veel geven zo iets klein,... tot dat ik ze opzette
,... . led verlichting mag je zeker niet onderschatten, afhankelijk welk kwaliteit natuurlijk,...

Ik heb juist dat type pinkers onder mijn hendels en mijn vrouw dacht eerst van, zal veel geven zo iets klein,... tot dat ik ze opzette

- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
- RC roadster
- 800-899
Ferm! geeft veel licht ! proper en het past er goed bij !
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Yep vond ik ook,
Die van achteren gaan er ook nog af, heb daar de motogadgets voor liggen die ik in iets "speciaals" ga inwerken maar zal ik pas doen als ik het Givi rek van mijn Yamaha MT09 heb aangepast voor de Ribelle.
Die van achteren gaan er ook nog af, heb daar de motogadgets voor liggen die ik in iets "speciaals" ga inwerken maar zal ik pas doen als ik het Givi rek van mijn Yamaha MT09 heb aangepast voor de Ribelle.
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Heb dit weekend een adapterstuk gemaakt om de Rizoma grips te kunnen gebruiken, aftermarket onderdelen die bolt-on zijn, zijn
momenteel nog niet te bekomen maar dat heb ik graag
momenteel nog niet te bekomen maar dat heb ik graag

-
- 1500-1749
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Netjes gedaan hoor. Zag dat husquavarna ook een elektrische fiets in de markt gaat zetten . Straks heb ieder merk zijn elektro motor
- RC roadster
- 800-899
ferm gedaan!
Nog een tof stukje om te draaien,... 

- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Zo de LHRB is helemaal klaar, ik heb nu zowel voetrem als stuurrem voor achteraan 
Heb de Brembo rear mastercyclinder achteraan omgebouwd zodat het reservoir daar is komen te vervallen en de stuurrem via een adapterstuk daar wordt aangekoppeld. Op
deze manier heb je dus beide remmen functioneel met ABS en alles er op en aan
VOOR: NA:
Heb de fabricatie niet volledig kunnen vastleggen omdat mijn batterij van de phone leeg was en wilde wel verder werken
Wat nog volgde was de inwendige en uitwendige schroefdraad en het frezen van de zeskant om de 20mm sleutel te kunnen gebruiken bij montage.

Heb de Brembo rear mastercyclinder achteraan omgebouwd zodat het reservoir daar is komen te vervallen en de stuurrem via een adapterstuk daar wordt aangekoppeld. Op
deze manier heb je dus beide remmen functioneel met ABS en alles er op en aan

VOOR: NA:
Heb de fabricatie niet volledig kunnen vastleggen omdat mijn batterij van de phone leeg was en wilde wel verder werken

Wat nog volgde was de inwendige en uitwendige schroefdraad en het frezen van de zeskant om de 20mm sleutel te kunnen gebruiken bij montage.
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Wat extra rood toegevoegd
, "spoiler" onder de koplamp en rode stickers op de velgen, deze zijn eveneens reflecterend.

- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Frameplugs en axle sliders gemaakt, deze laatste kan je wel als "universeel" model kopen maar waarom kopen wat je maken kan is mijn "moto"
De frameplugs,
De axlesliders,

De frameplugs,
De axlesliders,
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Rood kopje gekregen... ik miste wat rood vooraan en dit maakt het voor mij wat mooier om zien, is heel persoonlijk natuurlijk.
- EasyWim
- 800-899
- Has thanked: 649 times
- Been thanked: 482 times
Mooi werk, ik vind het een verbetering. Hij ziet er ook wat agressiever uit zo, net de kop van een insect (wesp).
-
- 100-199
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 43 times
Soundbox erop….. hehehescheurneusje schreef: 01 jul 2020 15:00 He kijk ziet eruit als een monster ,en wat Charles schreef dacht ik ook meteen ,wat ga je hieraan verbouwen,.![]()
Maar ik heb in principe niks tegen elektrisch , ik vind het gewoon onveilig ,net als die fietsen tegenwoordig die zo hard gaan zonder geluid![]()
![]()
Voor je het weet lig je eronder,ik ga vanwege mijn pijnlijk nek (draaien soms moeilijk)op de fiets vaak van het geluid af,ooh er komt niks aan ik kan afdraaien.......ja ik weet het het is fout,heb dan ook voort een mooie spiegel op mijn fiets![]()
bij mij blijft het moto...LOUD PIPES SAVES LIVES(wel houden aan de decibels op je kenteken dus...)
Maar veel plezier met je nieuwe aanwinst,laat maar eens horen keer met videofilmpje hoe het klinkt ja![]()
toedeloe karin
Born on a Mountain, raised in a cave, bikin'and fuckin'is all i crave