Besloten hem te houden.

Laat ons meegenieten met het ontstaan van jóuw Sporty, in woord en beeld.
Your Sportsterproject; the story and the pictures.
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 3194
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2274 times
Been thanked: 1469 times
Contacteer:

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Lijkt alsof het vanaf zo’n 100 (3500tpm??) aan de top zit, ook het koppel gaat erg omlaag.
Terwijl de N4 juist in de hogere toeren profijt oplevert…
Of lees ik de grafieken verkeerd?
MichelV
25-44
25-44
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 nov 2017 09:56
Has thanked: 6 times
Been thanked: 41 times

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door MichelV »

charlesb52 schreef: 06 feb 2022 10:18 Lijkt alsof het vanaf zo’n 100 (3500tpm??) aan de top zit, ook het koppel gaat erg omlaag.
Terwijl de N4 juist in de hogere toeren profijt oplevert…
Of lees ik de grafieken verkeerd?
Ik heb via mail op mijn telefoon een programma gekregen waarmee ik dieper in die gegevens zou kunnen komen. Alleen mijn pc kan op de één of andere manier geen e-mail meer ontvangen. In die gegevens zou ik toerentallen en koppel enz. kunnen bekijken, maar helaas op dit moment dus even niet.
MichelV
25-44
25-44
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 nov 2017 09:56
Has thanked: 6 times
Been thanked: 41 times

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door MichelV »

MichelV schreef: 06 feb 2022 11:39
charlesb52 schreef: 06 feb 2022 10:18 Lijkt alsof het vanaf zo’n 100 (3500tpm??) aan de top zit, ook het koppel gaat erg omlaag.
Terwijl de N4 juist in de hogere toeren profijt oplevert…
Of lees ik de grafieken verkeerd?
Ik heb via mail op mijn telefoon een programma gekregen waarmee ik dieper in die gegevens zou kunnen komen. Alleen mijn pc kan op de één of andere manier geen e-mail meer ontvangen. In die gegevens zou ik toerentallen en koppel enz. kunnen bekijken, maar helaas op dit moment dus even niet.
Gelukt, gaat een stuk makkelijker om een Windows programma op een ouwe laptop te zetten dan op een ouwe Mac. :D
Bijlagen
4631870A-F0B4-4AD3-91D1-2DE16005BE03.jpeg
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 872
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 649 times
Been thanked: 482 times

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door EasyWim »

MoneyFor schreef: 06 feb 2022 07:25 Valt me inderdaad ook wat tegen na de gemaakte kosten en mods, uit m'n hoofd heeft een huidige 883 heeft 52pk en een 1200 67pk.
Zijn dat vermogens aan de krukas of op het achterwiel? Maar na zoveel modificatie verwacht je inderdaad wel wat hogere waarden.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3221
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1380 times
Been thanked: 1623 times
Contacteer:

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Die ik had opgegeven zijn aan de krukas
Laatst gewijzigd door MoneyFor op 06 feb 2022 17:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
MichelV
25-44
25-44
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 nov 2017 09:56
Has thanked: 6 times
Been thanked: 41 times

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door MichelV »

MoneyFor schreef: 06 feb 2022 17:15Aan de krukas
Aan het achterwiel 63. Volgens zeggen zou het aan de krukas 71 pk ofzo zijn.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3221
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1380 times
Been thanked: 1623 times
Contacteer:

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door MoneyFor »

dat is wat telt he, aan het het achterwiel
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RedRider
10-24
10-24
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 sep 2015 10:53
Locatie: Aerdenhout
Has thanked: 13 times
Been thanked: 15 times

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door RedRider »

MichelV schreef: 05 feb 2022 21:41 Vandaag op de dynobank gestaan en ik had er meer van verwacht. 63 pk op het achterwiel. En dat met een 1250 cc, Andrews N4 en een mikuni HSR42. Standaard was dit een 1988, 883 4-bak. Plaatje ook doorgestuurd naar Amerika naar de man die nieuwe koppen voor me zou maken. Die verwacht ook dat er meer in moet zitten. Even afwachten en dan gaan we het zien.
Iets klopt inderdaad niet.
Ik kreeg met min of meer hetzelfde set-up 84pk, met std 883 koppen.
Bike was op de Dyno bij Bike Hospital.
Gebruikersavatar
RC roadster
800-899
800-899
Berichten: 829
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 430 times
Been thanked: 419 times

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door RC roadster »

Je mag je niet blind staren op die gegevens (max pk en max koppel),... . Soms heb je wat verschil, afhankelijk hoe dat ze de dyno geijkt hebben. Het beste is gewoon eens gaan rijden en kijken of dat je effectief een verschil voelt.
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1701
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 223 times
Been thanked: 417 times

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door bow »

Ik vind het allemaal maar magertjes, zoveel geld en moeite voor een paar pk. Had je beter een bestaande motor kunnen kopen met wat meet pk
Gebruikersavatar
botoo
350-499
350-499
Berichten: 372
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Locatie: /dev/null
Has thanked: 178 times
Been thanked: 290 times

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door botoo »

MichelV schreef: 17 jan 2022 12:50 de koppeling zit erin
Al mee kunnen rijden en hoe bevalt het? En wat was je bij elkaar kwijt aan materiaal en arbeidsloon?
💀 memento mori 💀
MichelV
25-44
25-44
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 nov 2017 09:56
Has thanked: 6 times
Been thanked: 41 times

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door MichelV »

RC roadster schreef: 25 feb 2022 17:19 Je mag je niet blind staren op die gegevens (max pk en max koppel),... . Soms heb je wat verschil, afhankelijk hoe dat ze de dyno geijkt hebben. Het beste is gewoon eens gaan rijden en kijken of dat je effectief een verschil voelt.
Geloof me, dat voel je. Ding trekt als een gek. Ik heb nu gebruikte koppen laten zoeken door iemand in Amerika die altijd voor NHRS het koppen werk deed. Die gaat hij flowen enzo speciaal voor de 1250 setup. Dus ben benieuwd wat daaruit gaat komen.
In de tussentijd heb ik een mooie jaren 70 racekuip op de kop kunnen tikken. Gaat een leuk projectje voor de winter worden.
Bijlagen
43412667-3FB6-49CB-86F9-86DD7A024905.jpeg
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 3194
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2274 times
Been thanked: 1469 times
Contacteer:

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Wow, mooi!!!
Misschien achter iets langere schokbrekers?
MichelV
25-44
25-44
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 nov 2017 09:56
Has thanked: 6 times
Been thanked: 41 times

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door MichelV »

charlesb52 schreef: 13 mei 2022 21:47 Wow, mooi!!!
Misschien achter iets langere schokbrekers?
Die clip-ons moeten naar beneden, dan kan de kuip verder naar achteren komen waardoor hij van voren gelijk al lager wordt.
MichelV
25-44
25-44
Berichten: 44
Lid geworden op: 03 nov 2017 09:56
Has thanked: 6 times
Been thanked: 41 times

Re: Besloten hem te houden.

Ongelezen bericht door MichelV »

botoo schreef: 25 apr 2022 15:16
MichelV schreef: 17 jan 2022 12:50 de koppeling zit erin
Al mee kunnen rijden en hoe bevalt het? En wat was je bij elkaar kwijt aan materiaal en arbeidsloon?
Rijd goed. Staat wel behoorlijke spanning op, maar mijn vorige was erg slap.
Koppeling was €653,-
Pakking €12,-
Olie €14,-
En 5 uur arbeid €375,- en dat was meer omdat het uitproberen was welke veer combinatie het lekkerste koppelde volgens zeggen.
Dus alles bij elkaar in de btw €1275,-
Een hoop geld wat de fiets niet waard is, maar omdat deze fiets nooit meer opleverd wat erin zit en in mijn ogen best apart is blijf ik hier geld in steken. Ik ga deze toch nooit meer verkopen want ik krijg er geen stuiver voor. 😉
Plaats reactie