Gedaan met de Sportster
- brede aap
- 200-349
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 93 times
Re: Gedaan met de Sportster
Tegen die tijd komt het volk vast in opstand. Ook de milieufreaks want afvalberg. Want electrische voertuigen produceren en rijden is enorm vervuilend tot in het kleinste detail.
De sportster en overige verbrandingsmotoren zal door liberalen of rebellen bereden blijven worden (dat soort rebellie tegen de regels)..Tenminste; ik hoop bijna dat het er zo uit gaat zien. De belachelijkheid van de regering tegen de nuchterheid van het volk in opstand.
Kom maar met waterstofmotoren, veel beter. Houd het volk zijn vibe, in plaats van dat wij geforceerd worden naar iets wat velen niet willen.
Als er 1 zeetanker lekt of een vulkaan uitbarst en de productie en afvalberg van accus en de afschrijving in geld van dure accupacks, daarvan kunnen wij nog 500 jaar verbrandingsmotoren rijden. Ofwel zouden we al honderd jaar electrisch rijden is na een paar rampen plus afvalstoffenberg, de moeite voor niks.
De verbeterde lucht in de stad zelf daar lag toch al niemand wakker van behalve de burgemeester.
De sportster en overige verbrandingsmotoren zal door liberalen of rebellen bereden blijven worden (dat soort rebellie tegen de regels)..Tenminste; ik hoop bijna dat het er zo uit gaat zien. De belachelijkheid van de regering tegen de nuchterheid van het volk in opstand.
Kom maar met waterstofmotoren, veel beter. Houd het volk zijn vibe, in plaats van dat wij geforceerd worden naar iets wat velen niet willen.
Als er 1 zeetanker lekt of een vulkaan uitbarst en de productie en afvalberg van accus en de afschrijving in geld van dure accupacks, daarvan kunnen wij nog 500 jaar verbrandingsmotoren rijden. Ofwel zouden we al honderd jaar electrisch rijden is na een paar rampen plus afvalstoffenberg, de moeite voor niks.
De verbeterde lucht in de stad zelf daar lag toch al niemand wakker van behalve de burgemeester.
- brede aap
- 200-349
Klopt..wel een vliegtuig uit china laten vliegen voor een nieuwe accupack..
- Dorski
- 350-499
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 118 times
Ik rij nu een dikke 4 jaar elektrisch en ga toch weer de overstap maken naar een ice auto. 4 jaar geleden was het belastingvoordeel erg gunstig en overal was plek om te laden. Nu is het fiscaal beduidend minder interessant en zijn bijna altijd de laadpalen bezet.
Ik geloof ook niet dat elektrisch de toekomst is. Dit is alleen voor het overbruggen naar waterstof.
Over 30 jaar is het net als met paarden, maar dan met ice motoren. Een dure hobby.
Back on topic;
Ik begrijp dat de sportster nog 1 jaar in de US of A geleverd wordt en dat daarna de opvolger komt.
Geruchten gaan dat het of het blok van de Adventure wordt, maar dan terug getuned wat veel fabrikanten tegenwoordig doen (Honda met de Africa Twin en de Rebel)
Of het wordt een luchtgekoelde v-twin met variabele kleptiming waar de MoCo recent patent op heeft aangevraagd.
Ik denk zelf het adventure blok voor de sportster en het lucht gekoelde blok voor de big-twins op termijn. Maar dit is mijn idee, wat op niets gebaseerd is.
Ik geloof ook niet dat elektrisch de toekomst is. Dit is alleen voor het overbruggen naar waterstof.
Over 30 jaar is het net als met paarden, maar dan met ice motoren. Een dure hobby.
Back on topic;
Ik begrijp dat de sportster nog 1 jaar in de US of A geleverd wordt en dat daarna de opvolger komt.
Geruchten gaan dat het of het blok van de Adventure wordt, maar dan terug getuned wat veel fabrikanten tegenwoordig doen (Honda met de Africa Twin en de Rebel)
Of het wordt een luchtgekoelde v-twin met variabele kleptiming waar de MoCo recent patent op heeft aangevraagd.
Ik denk zelf het adventure blok voor de sportster en het lucht gekoelde blok voor de big-twins op termijn. Maar dit is mijn idee, wat op niets gebaseerd is.
- Patman
- 350-499
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 119 times
Dan zullen er vast wel weer andere maatregelen komen, bv dat je deze niet meer kan verzekeren of ... ze draaien het zo dat je altijd de sjaak bent.brede aap schreef: 26 dec 2020 22:12 Dan is t makkelijk..een boete is goedkoper dan een electrisch voertuig.
- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1380 times
- Been thanked: 1623 times
- Contacteer:
Vind deze helemaal niet verkeerd ....
New design patents about Harley’s upcoming café racer and flat track models show they will be powered by the liquid-cooled Revolution Max engine.
klik op de foto ...
New design patents about Harley’s upcoming café racer and flat track models show they will be powered by the liquid-cooled Revolution Max engine.

klik op de foto ...
- Dorski
- 350-499
Het bericht is van april dit jaar, nog voordat de MoCo een flinke cutback in modellen doorvoerde.
Desalwelteplus, vind ik er een paar hele mooie modellen tussen zitten die, als ze normaal geprijsd zijn, zeker zullen aanslaan bij jonger niet Harley rijders.
Desalwelteplus, vind ik er een paar hele mooie modellen tussen zitten die, als ze normaal geprijsd zijn, zeker zullen aanslaan bij jonger niet Harley rijders.
- charlesb52
- *
- Has thanked: 2274 times
- Been thanked: 1469 times
- Contacteer:
De Café Racer is idd niet verkeerd; iets minder lief en mijn favoriet: de Bronx!!
- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1380 times
- Been thanked: 1623 times
- Contacteer:
Klopt dat het een artikel is van begin dit jaar maar ze mogen hem van mij mee in de line-up steken, als je dan helemaal onderaan het artikel leest
zie je ook dat niet enkel de kledij "made in China" zal dragen maar dat er ook een samenwerking met Aliexpress euhhh .. Qianjiang op de planning
staat voor een lichtere motorfiets

charlesb52 schreef: 28 dec 2020 09:24 De Café Racer is idd niet verkeerd; iets minder lief en mijn favoriet: de Bronx!!FDDBC25D-E5A8-4788-B677-81486BE69C7C.jpeg
De Bronx mag er sowieso mee bij.
- Dorski
- 350-499
Zoals ik de geruchten nu hoor zullen beide niet in 2021 of 2022 beschikbaar zijn.
Schijnbaar heeft de MoCo op de Amerikaanse site per ongeluk de partslist van de 2021 en 2022 modellen gepubliceerd. Dit hebben ze er later weer afgehaald, maar daar stond voor 2022 geen Sportster op en ook geen Bronx of Caferacer, overigens ook geen Livewire meer voor 2022
Op zich wel logisch om geen nieuwe modellen te introduceren voorlopig. De MoCo heeft op dit moment veel schuld en nieuwe modellen introduceren kost heel veel investeringen voordat het geld oplevert. Eerst het huishoudboekje op orde brengen en als er daarna weer cash is kun je aan nieuwe modellen denken.
Ik verwacht dat 2021 gebruikt wordt om de cashpositie te verbeteren en uitzicht geven op dividend. Dan kan er in 2022 aan nieuwe modellen gewerkt worden die in 2023 geïntroduceerd worden.
Schijnbaar heeft de MoCo op de Amerikaanse site per ongeluk de partslist van de 2021 en 2022 modellen gepubliceerd. Dit hebben ze er later weer afgehaald, maar daar stond voor 2022 geen Sportster op en ook geen Bronx of Caferacer, overigens ook geen Livewire meer voor 2022
Op zich wel logisch om geen nieuwe modellen te introduceren voorlopig. De MoCo heeft op dit moment veel schuld en nieuwe modellen introduceren kost heel veel investeringen voordat het geld oplevert. Eerst het huishoudboekje op orde brengen en als er daarna weer cash is kun je aan nieuwe modellen denken.
Ik verwacht dat 2021 gebruikt wordt om de cashpositie te verbeteren en uitzicht geven op dividend. Dan kan er in 2022 aan nieuwe modellen gewerkt worden die in 2023 geïntroduceerd worden.
- EasyWim
- 800-899
- Has thanked: 649 times
- Been thanked: 482 times
Voor de nostalgisch aangelegde rijder belooft Harley vast te blijven houden aan het vocht in de snelheidsmeter
Ik verwacht dat de nieuwe modellen:
a. veel te duur worden
b. de bestaande klanten weinig zien in de watergekoelde (en eventuele elektrische) versies
c. er weinig nieuwe klanten getrokken gaan worden (prijs gerelateerd)
d. de concurrentie te zwaar is, ze gaan failliet

Ik verwacht dat de nieuwe modellen:
a. veel te duur worden
b. de bestaande klanten weinig zien in de watergekoelde (en eventuele elektrische) versies
c. er weinig nieuwe klanten getrokken gaan worden (prijs gerelateerd)
d. de concurrentie te zwaar is, ze gaan failliet
- charlesb52
- *
- Contacteer:
Zou kunnen, en dan is Harley niet meer van deze tijd...
Jammer (vind ik) dat de Sportsters er niet meer zullen zijn, de laatste der Mohikanen enige échte!!!
Ook jammer voor de jongeren.... Voor mij zal de Sportster denkelijk de laatste motor zijn, maar de nieuwe generatie???
Jammer (vind ik) dat de Sportsters er niet meer zullen zijn, de laatste der Mohikanen enige échte!!!
Ook jammer voor de jongeren.... Voor mij zal de Sportster denkelijk de laatste motor zijn, maar de nieuwe generatie???
- brede aap
- 200-349
De a,b,c,d methode komt minder klagerig over
Voor de SON hoeven we bij uitsterven van de laatste 100 sportsters enkel de titel aan te passen om ook de nieuwe generatie budgetharleys erbij te "accepteren". Zoals Son en Breugel, maar dan anders.

Voor de SON hoeven we bij uitsterven van de laatste 100 sportsters enkel de titel aan te passen om ook de nieuwe generatie budgetharleys erbij te "accepteren". Zoals Son en Breugel, maar dan anders.

- Dorski
- 350-499
Wat een doemdenkerij.
Even wat geheugen opfrissen;
Eind jaren 80 begin jaren 90 was BMW motorrad op sterven na dood.
De hipste motor die ze hadden was een 70pk luchtgekoelde 2 klepper 2 cilinder.
Alleen bejaarde en politie agenten reden op een BMW.
De concurrentie had 100pk+ motoren die zuiniger, sneller, mooier en goedkoper waren.
Eerst kwamen de watergekoelde 3 en 4 cilinders. Dat zijn geen echte BMW’s zeiden de “BMW-rijders”
Toen kwamen er oliegekoelde boxers met het blok “op zijn kop”. Dat zijn geen echte BMW’s zeiden de “BMW-rijders”
Toen kwamen er 1 cilinders en scooters. Met riemaandrijving ipv cardan. Dat zijn geen echte BMW’s zeiden de “BMW-rijders”
Toen kwamen de watergekoelde boxers en parallel twins. Dat zijn geen echte BMW’s zeiden de “BMW-rijders”
Toen bracht BMW de snelste productiefiets uit met ketting. Dat is geen echte BMW zeiden de “BMW-rijders”
Ondertussen is BMW een van de meest, misschien wel de meest, verkochte motorfiets in het zwaardere segment. Met klanten in alle leeftijdsgroepen.
En die “echte” BMW-rijders uit de jaren 80 en 90? Die liggen ondertussen allemaal onder de groene zoden of zijn gestopt met motorrijden. Daar verkoopt BMW geen motorfietsen meer aan.
Moraal van het verhaal;
Als je jezelf niet aanpast aan de huidige omstandigheden dan zul je uitsterven.
Ik denk dat de nieuwe CEO van de MoCo dit prima begrijpt en dat er een hele mooie toekomst klaar ligt met heel veel toffe en gave Harleys.
Of ik er zelf eentje ga rijden? Dat weet ik niet, maar ik ben denk ik ook niet de toekomstige doelgroep.
Even wat geheugen opfrissen;
Eind jaren 80 begin jaren 90 was BMW motorrad op sterven na dood.
De hipste motor die ze hadden was een 70pk luchtgekoelde 2 klepper 2 cilinder.
Alleen bejaarde en politie agenten reden op een BMW.
De concurrentie had 100pk+ motoren die zuiniger, sneller, mooier en goedkoper waren.
Eerst kwamen de watergekoelde 3 en 4 cilinders. Dat zijn geen echte BMW’s zeiden de “BMW-rijders”
Toen kwamen er oliegekoelde boxers met het blok “op zijn kop”. Dat zijn geen echte BMW’s zeiden de “BMW-rijders”
Toen kwamen er 1 cilinders en scooters. Met riemaandrijving ipv cardan. Dat zijn geen echte BMW’s zeiden de “BMW-rijders”
Toen kwamen de watergekoelde boxers en parallel twins. Dat zijn geen echte BMW’s zeiden de “BMW-rijders”
Toen bracht BMW de snelste productiefiets uit met ketting. Dat is geen echte BMW zeiden de “BMW-rijders”
Ondertussen is BMW een van de meest, misschien wel de meest, verkochte motorfiets in het zwaardere segment. Met klanten in alle leeftijdsgroepen.
En die “echte” BMW-rijders uit de jaren 80 en 90? Die liggen ondertussen allemaal onder de groene zoden of zijn gestopt met motorrijden. Daar verkoopt BMW geen motorfietsen meer aan.
Moraal van het verhaal;
Als je jezelf niet aanpast aan de huidige omstandigheden dan zul je uitsterven.
Ik denk dat de nieuwe CEO van de MoCo dit prima begrijpt en dat er een hele mooie toekomst klaar ligt met heel veel toffe en gave Harleys.
Of ik er zelf eentje ga rijden? Dat weet ik niet, maar ik ben denk ik ook niet de toekomstige doelgroep.
- charlesb52
- *
- Contacteer:
Och het is niet zo negatief bedoeld hoor, ik verwacht gewoon dat het Sportster-hoofdstuk ophoudt.... Dus heel goed onderhouden zodat ze bewaard blijven voor de nieuwe SONner/ster!!!!
En anders kopen we de nieuw BRONX!!!
En anders kopen we de nieuw BRONX!!!
- brede aap
- 200-349
Niemand heeft t hier over dat t geen "echte" zou zijn...gewoon spul wat we liever niet zien kómen
(En ik heb ook een bmw 1 cilinder en had weinig met bmw in t verleden. Puur gekocht vanwege t offroad type. Toch voel ik dat er bmw op staat maar het niet t echte bmw-werk is met zo'n liggende boxer). Ik denk nu niet van goh ik heb een dikke bmw. En dat geheel onbewust, bij aanschaf.
Zo kan dat ook met harley gaan, je koopt een harley met soepel motortje..en voelt dan pas "ik mis wat waarom ik een harley wilde". Of niet, en mensen vergeten de eens zo iconische stampende tweepitter. Ik zou dat zonde vinden.
Het is als James Hetfield die enkel nog love-ballads zou zingen. Dan is er niet meer wat t ooit zo geliefd maakte.

(En ik heb ook een bmw 1 cilinder en had weinig met bmw in t verleden. Puur gekocht vanwege t offroad type. Toch voel ik dat er bmw op staat maar het niet t echte bmw-werk is met zo'n liggende boxer). Ik denk nu niet van goh ik heb een dikke bmw. En dat geheel onbewust, bij aanschaf.
Zo kan dat ook met harley gaan, je koopt een harley met soepel motortje..en voelt dan pas "ik mis wat waarom ik een harley wilde". Of niet, en mensen vergeten de eens zo iconische stampende tweepitter. Ik zou dat zonde vinden.
Het is als James Hetfield die enkel nog love-ballads zou zingen. Dan is er niet meer wat t ooit zo geliefd maakte.
- bendix
- 350-499
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Ik ben blij dat er een frisse wind door de HD fabriek waait aangeduwd door geldproblemen, Althans dat hoop ik dan als ik alles lees. Ze krijgen nu wat ze al die tijd al hadden kunnen zien aankomen door zich te richten op het verkeerde publiek. Het is helemaal niet erg als de Sportster in de huidige vorm niet meer verkocht wordt. Ze zien er al jaren niet uit met die gekke hoge tankjes en alles zwart, zwart zwart om een "jong" publiek te trekken. Dan hadden ze een automaat op de markt moeten brengen. De Sportster als type of naam zal nooit verdwijnen, zo stom zullen ze niet zijn. Hij gaat er wel anders uitzien. Hoe? Daar zullen wij weer aan moeten wennen. Maar het blijft een Sportster. Ik denk niet dat er politieke motivaties zijn en ook het milieu heeft er weinig mee te maken. Het probleem zit hem in de geldwolven die achter het liberale kapitalistische systeem zitten. We noemen ze aandeelhouders die elk jaar zitten te kwijlen tot de centen weer binnen zijn zonder er zelf iets voor te doen.

eindelijk weer een Sportster 1984. 

- EasyWim
- 800-899
- Has thanked: 649 times
- Been thanked: 482 times
Misschien dat waterstof Harley nog zou kunnen redden. Dan kun je vast blijven houden aan die stampende V-twin en de klassiekere look. Op een gegeven moment gaan ook de watergekoelde benzine modellen het niet meer redden qua milieu eisen.
- Patman
- 350-499
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 119 times
Ik moet nog maar zien wat ik hierna ga rijden. Een nieuwe zal het sowieso niet worden met de prijzen....
- brede aap
- 200-349
Het is mij niet gelukt een tweedehands ebike te kopen bijvoorbeeld. Als ik bij een fietsenzaak vraag naar een occasion electrische fiets is de prijs nog steeds te hoog. Want; komt het: tig keer als antwoord gekregen: "Wat is de staat van de accu"?,.."wij hebben geen idee meneer.
Dealbreaker, klaar ermee. Fiets te duur voor de staat waarin hij verkeerd en nieuw accupack kost 400 tot 900 euro. Maakt de tweedehands fiets 1800 euro.
Welke je neverdenooitniet er meer uit gaat halen als je m ooit verkoopt. In het kwadraat bij de derde eigenaar.
Je maakt 2x verlies. 1 accu kopen, 2 ooit fiets verkopen.
De electrische motorfiets gaat dit ook meemaken.
Dealbreaker, klaar ermee. Fiets te duur voor de staat waarin hij verkeerd en nieuw accupack kost 400 tot 900 euro. Maakt de tweedehands fiets 1800 euro.
Welke je neverdenooitniet er meer uit gaat halen als je m ooit verkoopt. In het kwadraat bij de derde eigenaar.
Je maakt 2x verlies. 1 accu kopen, 2 ooit fiets verkopen.
De electrische motorfiets gaat dit ook meemaken.
- Johan m
- 500-599
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 386 times
Die elektrische motorfietsen zijn allemaal stuk voor stuk met tien jaar economisch total-loss omdat de accu kapot is.
Zelfs als een accu dan naar hedendaagse maatstaven betaalbaar is, gaat niemand duizenden euro’s in zo een motorfiets stoppen.
https://www.ad.nl/auto/nieuw-accupakket ... ~a2c3548b/
Zelfs als een accu dan naar hedendaagse maatstaven betaalbaar is, gaat niemand duizenden euro’s in zo een motorfiets stoppen.
https://www.ad.nl/auto/nieuw-accupakket ... ~a2c3548b/