kaatjes bike en leven....
- MoneyFor
- 3000+
- Has thanked: 1380 times
- Been thanked: 1623 times
- Contacteer:
- kruisje
- 200-349
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Re: kaatjes bike en leven....
Een hele fijne motor, geniet er van.
Valt mss zwaar nu om HD te verlaten, maar ben ook al lang van plan om een GS aan te schaffen, ik denk dat we er allemaal aan moeten in de loop der jaren...

Valt mss zwaar nu om HD te verlaten, maar ben ook al lang van plan om een GS aan te schaffen, ik denk dat we er allemaal aan moeten in de loop der jaren...

- Dorski
- 350-499
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 118 times
Mooie motor hoor. Toch ook een 2cilinder met een heel eigen karakter zo’n boxerblok.
Ga je vast heel veel plezier aan beleven.
Ga je vast heel veel plezier aan beleven.
- bendix
- 350-499
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 133 times
- Contacteer:
Veel plezier met je mooie motor, je zult er geen spijt van krijgen.

eindelijk weer een Sportster 1984. 

- scheurneusje
- 900-999
- Has thanked: 879 times
- Been thanked: 377 times
- Contacteer:
Hallotjes zijn we weer nadat ik in 2019 zo'n pijn in mijn nek had weer, had ik de handdoek in de ring gegooid.
Mijn sportster had bij beurt die ik gaf ook nog veel metaalslijpsel in de olie bij het aflaten...
En daar heb ik niks als pech mee gehad...en olielekkage was ook nog steeds niet opgelost.
Dus weg motor,en ik ging met nekkraag op voort achterop bij Ger....
In 2020 geprobeerd in begin,maar dan kreeg ik weer last van heup etc etc...
nadat ik in juli 2020 in Tilburg van orthopedisch chirurg te horen heb gekregen dat hij niet heel mijn nek kan vastzetten en dat alles nog wel erger wordt,had ik stijve nekkraag aangemeten gekregen...
Die heb ik tot zeg begin december gedragen.
Toen ben ik gaan trainen en heb fysiotherapie gedaan ....
Het voelde steeds beter,begin januari de oxycodon helemaal afgebouwd en gebruik nu alleen nog soms snelwerkende
Bmw gekocht....reed heerlijk, maar had er helemaal niks mee,en veeeeel te hoog.
Dus april terug naar motorzaak inruilen weer ,wil weer harley zit bij ladies on harleys met bmw de kan nie he
...
Ze hadden geen sportster 1200 staan hmmm dus het werd een gele dyna, heel soepel en reed heerlijk...
Tot ik deze vakantie in Duitsland etc merkte dat ik bij haarspeldbochten die ook nog eens steil omhoog gaan moeite had..
Mijn nek doet zeer bij naar weg kijken en wat een lomp bakbeest dan en zwaar .. paar keer heb ik hem maar net overeind kunnen houden...
En ik verlangde weer naar een sporster.......
En nu staat hij al in mijn stal...
Maar 5 pk minder als de dyna,maar wel 60 kilo lichter
Gisteren mijn tas erop gemaakt had ik nog bewaard...
Verder nu om het half jaar op controle voor de longkanker,volgens de longarts kan ik niet van stadium 4 af eens dat vastgesteld is
dat het zo nog lang blijft maar..
En afgelopen week poliep in darmen verwijderd gelukkig was het niks ernstigs,over 5 jaar terug...
Nou dit wordt echt mijn laatste Harley.....zijn naam komt nog wel.
Hoop dat mijn lijf het nog een tijdje volhoud.
En dat deze goed is,dat weet je nooit he ..
Hij is snel,remt goed en verstelbare voor en achtervering....
Dus
dat mijn nek en rug en longen goed blijven..
Want wij vinden motorvakanties nu eenmaal geweldig..
Volgend jaar staat in mei Wales op het programma en in augustus Italië
Mijn sportster had bij beurt die ik gaf ook nog veel metaalslijpsel in de olie bij het aflaten...
En daar heb ik niks als pech mee gehad...en olielekkage was ook nog steeds niet opgelost.
Dus weg motor,en ik ging met nekkraag op voort achterop bij Ger....
In 2020 geprobeerd in begin,maar dan kreeg ik weer last van heup etc etc...
nadat ik in juli 2020 in Tilburg van orthopedisch chirurg te horen heb gekregen dat hij niet heel mijn nek kan vastzetten en dat alles nog wel erger wordt,had ik stijve nekkraag aangemeten gekregen...
Die heb ik tot zeg begin december gedragen.
Toen ben ik gaan trainen en heb fysiotherapie gedaan ....
Het voelde steeds beter,begin januari de oxycodon helemaal afgebouwd en gebruik nu alleen nog soms snelwerkende
Bmw gekocht....reed heerlijk, maar had er helemaal niks mee,en veeeeel te hoog.
Dus april terug naar motorzaak inruilen weer ,wil weer harley zit bij ladies on harleys met bmw de kan nie he
Ze hadden geen sportster 1200 staan hmmm dus het werd een gele dyna, heel soepel en reed heerlijk...
Tot ik deze vakantie in Duitsland etc merkte dat ik bij haarspeldbochten die ook nog eens steil omhoog gaan moeite had..
Mijn nek doet zeer bij naar weg kijken en wat een lomp bakbeest dan en zwaar .. paar keer heb ik hem maar net overeind kunnen houden...
En ik verlangde weer naar een sporster.......
En nu staat hij al in mijn stal...
Maar 5 pk minder als de dyna,maar wel 60 kilo lichter
Verder nu om het half jaar op controle voor de longkanker,volgens de longarts kan ik niet van stadium 4 af eens dat vastgesteld is
En afgelopen week poliep in darmen verwijderd gelukkig was het niks ernstigs,over 5 jaar terug...
Nou dit wordt echt mijn laatste Harley.....zijn naam komt nog wel.
Hoop dat mijn lijf het nog een tijdje volhoud.
En dat deze goed is,dat weet je nooit he ..
Hij is snel,remt goed en verstelbare voor en achtervering....
Dus
Want wij vinden motorvakanties nu eenmaal geweldig..
Volgend jaar staat in mei Wales op het programma en in augustus Italië
Never Give Up

- Patman
- 350-499
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 119 times
Veel plezier van je nieuwe motor en hoop vele mooie ritten voor jullie.
- botoo
- 350-499
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 290 times
Net ding hoor Karin
Ga er maar van genieten en stel dat niet uit tot later (want later komt maar al te vaak eerder . . . ).

Ga er maar van genieten en stel dat niet uit tot later (want later komt maar al te vaak eerder . . . ).
-
- Moderator
- Has thanked: 296 times
- Been thanked: 357 times
Hey Karin welkom terug met je nieuwe motor en dat je er maar lang van kan gaan genieten.
- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
- scheurneusje
- 900-999
- Contacteer:
Thanks gaat goedkomen, heb Nero vrijdag weggebracht naar mijn monteur voor beurt,en erop zetten nieuw stuur,sissybar etc alles besteld bij motea..
Had wel zelf nieuwe voetsteunen gemonteerd maar rest last ik eerst goed nakijken.. Mijn sport Nero heeft dit standaard
Wolf in schaapskleren, heerlijk pittig..
Maar kent iemand dit type uitlaat, dacht het is een supertrapp,maar staat nergens niks op.. Benieuwd hoe het nieuwe stuur staat,maar zal nog even duren hij heeft het druk,en ik heb nu tijd genoeg
Had wel zelf nieuwe voetsteunen gemonteerd maar rest last ik eerst goed nakijken.. Mijn sport Nero heeft dit standaard
Wolf in schaapskleren, heerlijk pittig..
Maar kent iemand dit type uitlaat, dacht het is een supertrapp,maar staat nergens niks op.. Benieuwd hoe het nieuwe stuur staat,maar zal nog even duren hij heeft het druk,en ik heb nu tijd genoeg
Never Give Up

- Patman
- 350-499
Lijkt idd op Spertrapp, die plaatjes achterop kun je verwisselen als het goed is.
- scheurneusje
- 900-999
- Contacteer:
@Patman ja denk ut wel,had ger vroeger bij zijn fxr ook...
Maar wil graag nog overal kunnen komen (Duitsland etc)hij maakt nu een mooi donker geluid maar niet te (denk ik
), evo heeft toch mooier geluid als bigtwin
Maar wil graag nog overal kunnen komen (Duitsland etc)hij maakt nu een mooi donker geluid maar niet te (denk ik
Never Give Up

- Patman
- 350-499
Met die plaatjes kun je juist het geluid regelen heb ik begrepen. Zelf geen ervaring mee trouwens
- ronnie
- 350-499
- Has thanked: 215 times
- Been thanked: 220 times
Met die plaatjes kun je idd het geluid 'regelen', maar verwacht daar geen wonderen van. Minder plaatjes=minder herrie, ongeveer.
Een open of dichte end-cap scheelt wel zomaar 3 dB, en met een dichte rijdt je motor beter.
Ik twijfel een beetje of het een supertrapp is (voor zover ik weet staat er bij dit model altijd het logo in), maar hij lijkt er iig wel heel erg veel op.
Een open of dichte end-cap scheelt wel zomaar 3 dB, en met een dichte rijdt je motor beter.
Ik twijfel een beetje of het een supertrapp is (voor zover ik weet staat er bij dit model altijd het logo in), maar hij lijkt er iig wel heel erg veel op.
Gas zit rechts !
- scheurneusje
- 900-999
- Contacteer:
OOh ik dacht altijd dat hoe meer plaatjes hoe minder herrie,meen ik me te herinneren bij mijn man ,zal het eens navragen..
En inderdaad bij man zat toen een logo op,hier helemaal niks..
Kan ook helemaal niks vinden wat erop lijkt.......
@IRONfleX gaat voor mij,mijn derbycover en dat plaatje op mijn koekblik (luchtfilter),zandstralen/ zwart maken en graveren/laseren.......
Zodra Nero terug is van mijn monteur,dat kan nog even duren...(die heeft ut druk,en ik had geen haast)
Heb 1 ontwerp voor derbycover aangeleverd en plaatje voor luchtfilter maakt hij een ontwerp met in ieder geval 1200 cc erop en de 1 van sportsters forever
Verder wil ik nog op mijn koplamp zo zwart schermpje ervoor ,vind ik zo ruig....
Toedeloe Karin
En inderdaad bij man zat toen een logo op,hier helemaal niks..
Kan ook helemaal niks vinden wat erop lijkt.......
@IRONfleX gaat voor mij,mijn derbycover en dat plaatje op mijn koekblik (luchtfilter),zandstralen/ zwart maken en graveren/laseren.......
Zodra Nero terug is van mijn monteur,dat kan nog even duren...(die heeft ut druk,en ik had geen haast)
Heb 1 ontwerp voor derbycover aangeleverd en plaatje voor luchtfilter maakt hij een ontwerp met in ieder geval 1200 cc erop en de 1 van sportsters forever

Verder wil ik nog op mijn koplamp zo zwart schermpje ervoor ,vind ik zo ruig....
Toedeloe Karin

Never Give Up

- MoneyFor
- 3000+
- Contacteer:
Ik ga even inpikken op het SuperTrapp of al dan niet clone daarvan.
De schijfjes dienen zowel voor het geluid te regelen als voor het vermogen, meer schijfjes is meer geluid en minder tegendruk, minder schijfjes is minder
geluid en meer tegendruk.
Meer schijfjes verplaatsen de vermogensband omhoog voor meer topvermogen te geven en het brandstofmengsel armer te maken. Minder schijfjes verkleint
de uitlaat dus vermindert het geluid en de uitlaatstroom terwijl de tegendruk wordt verhoogd en het mengsel rijker is.
Ik heb vroeger veel met die SuperTrapp uitlaten gewerkt en het leuke daaraan is dat je echt de uitlaat kan finetunen op motor waar die op gemonteerd is.
De schijfjes dienen zowel voor het geluid te regelen als voor het vermogen, meer schijfjes is meer geluid en minder tegendruk, minder schijfjes is minder
geluid en meer tegendruk.
Meer schijfjes verplaatsen de vermogensband omhoog voor meer topvermogen te geven en het brandstofmengsel armer te maken. Minder schijfjes verkleint
de uitlaat dus vermindert het geluid en de uitlaatstroom terwijl de tegendruk wordt verhoogd en het mengsel rijker is.
Ik heb vroeger veel met die SuperTrapp uitlaten gewerkt en het leuke daaraan is dat je echt de uitlaat kan finetunen op motor waar die op gemonteerd is.
- botoo
- 350-499
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 290 times
Volgens mij zou je op die Supertrap een versie met een dichte endcap/enddisc moeten hebben en niet (als ik het goed zie) zoals bij die van Kaatje eentje me teen gat er in, met een gat omzeil je volgens mij juist de demping van al die tussendiscs.
korte vid: https://www.youtube.com/watch?v=gHyDCctbXOQ
[edit]
en hier de open endcap: https://www.youtube.com/watch?v=R3_AfJjjfrU
korte vid: https://www.youtube.com/watch?v=gHyDCctbXOQ
[edit]
en hier de open endcap: https://www.youtube.com/watch?v=R3_AfJjjfrU
Laatst gewijzigd door botoo op 03 nov 2021 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- scheurneusje
- 900-999
- Contacteer:
kijk toch andersom als ik dacht..
Weer wat geleerd thanks....
Hier het geluid,oooh nee helaas kan geen video delen

Toegevoegd in 8 minuten 58 secondes:
@botoo toevalig was ik net mijn video maar aan het uploaden op mijn videokanaal..
Bij mij is de endcape gesloten zie deze video
https://youtu.be/2T1xdyjQN7M

Weer wat geleerd thanks....
Hier het geluid,oooh nee helaas kan geen video delen

Toegevoegd in 8 minuten 58 secondes:
@botoo toevalig was ik net mijn video maar aan het uploaden op mijn videokanaal..
Bij mij is de endcape gesloten zie deze video
https://youtu.be/2T1xdyjQN7M

Never Give Up