Stage 4 SE Upgrade Sportster
- botoo
- 350-499
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
- Locatie: /dev/null
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 294 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
~100 is wel haalbaar maar ik verwacht dat je wel een dipje aan het begin van de torque gaat krijgen, maar ik betwijfel of je dat in je dagelijks gebruik gaat merken.
-
- 50-99
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 13 nov 2022 20:41
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 51 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
botoo schreef: 01 mar 2023 23:07 ~100 is wel haalbaar maar ik verwacht dat je wel een dipje aan het begin van de torque gaat krijgen, maar ik betwijfel of je dat in je dagelijks gebruik gaat merken.
Ik ben heel benieuwd. Ik heb alle vertrouwen in het afstellen van de motor door Laseur. Ik zal dit met hem bespreken.
-
- 50-99
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 13 nov 2022 20:41
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 51 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
Dat kan ik zeker doen. Ik ben nog in afwachting van de uitlaat, die ieder moment geleverd kan worden. Ik hoop dat de motor binnen nu en paar weken klaar is zodat ik die netjes kan inrijden.RC roadster schreef: 28 feb 2023 17:40 Goed bezig. Hobby kost altijd geld
. De Jekyll & Mr. Hyde uitlaten zijn de max, vindt ik persoonlijk. kost wel wat geld,... . Als het project volledig af is. Kan je dan eens een filmpje maken
. zo leuk zijn .
-
- 50-99
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 13 nov 2022 20:41
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 51 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
Mijn hoop is minimaal 100 pk. Buiten de stage 4 kit zijn ook de injectoren veranderd. Dit zou eigenlijk standaard met de kit meegeleverd moeten worden mijn inziens. Met de grotere injectoren en J&H uitlaat bestaat de er een grote kans dat dit haalbaar moet zijn.
- RC roadster
- 800-899
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
- Locatie: Affligem Belgium
- Has thanked: 431 times
- Been thanked: 421 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
Ben echt benieuwd naar het eind resultaatBarBaros schreef: 15 apr 2023 20:46 Dat kan ik zeker doen. Ik ben nog in afwachting van de uitlaat, die ieder moment geleverd kan worden. Ik hoop dat de motor binnen nu en paar weken klaar is zodat ik die netjes kan inrijden.

-
- 50-99
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 13 nov 2022 20:41
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 51 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
Het is eindelijk zover. Mijn Sportster is ready en de eerste 400 kilometer is een feit. Wat een geweldige machine zeg. Ik heb het volle vermogen nog niet kunnen testen, maar de motor rijdt en voelt alsof die verlost is van een hele hoop ellende. Zo soepel en de power
is direct al voelbaar zonder teveel inspanning.
Mijn doel was om minimaal 100 pk te behalen. En dat is gelukt!
Enkel de stage 4 kit zou net geen 90 pk leveren. Door grotere injectoren te plaatsen, uitlaat vervangen en de juiste tuning door Laseur is maar liefst 101,7 pk gerealiseerd met 130 nm koppel.
Blij? Jazeker. Veel geld geïnvesteerd? Abnormaal veel. De financiën kort op een rijtje:
- Screamin Eagle stage 4 kit + installatie door dealer +/- 4400
- Screamin Eagle bougies en bougie kabels +/- 100
- Screamin Eagle heavy breath (inlaat is vergroot naar 58 mm) +/- 300
- Dr. Jekill & Mr. Hyde compleet uitlaatsysteem +/- 4300
- Forward controle +/- 600
- Tuning Laseur + instalatie uitlaat etc +/- 2700
Ik durf het eindbedrag niet op te tellen.
Het gaat om serieus veel geld wat ik heb geïnvesteerd in mijn Sportster. Mag hobby geld kosten?
De komende 3/4 duizend kilometer zal ik de motor opbouwd in vermogen/ toerental inrijden. Daarna kan ik jullie vertellen hoe het echt is qua ervaring in vermogen en beleving. Voor nu een mooie run op de bank.

Mijn doel was om minimaal 100 pk te behalen. En dat is gelukt!


Blij? Jazeker. Veel geld geïnvesteerd? Abnormaal veel. De financiën kort op een rijtje:
- Screamin Eagle stage 4 kit + installatie door dealer +/- 4400
- Screamin Eagle bougies en bougie kabels +/- 100
- Screamin Eagle heavy breath (inlaat is vergroot naar 58 mm) +/- 300
- Dr. Jekill & Mr. Hyde compleet uitlaatsysteem +/- 4300
- Forward controle +/- 600
- Tuning Laseur + instalatie uitlaat etc +/- 2700
Ik durf het eindbedrag niet op te tellen.


De komende 3/4 duizend kilometer zal ik de motor opbouwd in vermogen/ toerental inrijden. Daarna kan ik jullie vertellen hoe het echt is qua ervaring in vermogen en beleving. Voor nu een mooie run op de bank.
- Bijlagen
-
- 9C6DDCB7-D7FE-40DE-AEB2-5FA94C6C8C7A.jpeg (137.57 KiB) 4059 keer bekeken
- Dorski
- 350-499
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
- Locatie: Brabant
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 118 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
Heel gaaf. Ongelofelijke cijfers en dat voor een luchtgekoeld blok wat 60 jaar geleden ontworpen is.
Of een hobby geld mag kosten? Jazeker en helemaal als je er zoiets bijzonders van weet te maken.
Ik zou zeggen, rij hem lekker rustig in en dan gas erop.
Veel plezier ermee, maar dat zal vast gaan lukken.
Of een hobby geld mag kosten? Jazeker en helemaal als je er zoiets bijzonders van weet te maken.
Ik zou zeggen, rij hem lekker rustig in en dan gas erop.
Veel plezier ermee, maar dat zal vast gaan lukken.
- charlesb52
- *
- Berichten: 3204
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2284 times
- Been thanked: 1472 times
- Contacteer:
-
- 50-99
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 13 nov 2022 20:41
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 51 times
- RC roadster
- 800-899
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
- Locatie: Affligem Belgium
- Has thanked: 431 times
- Been thanked: 421 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
Is een mooi eind resultaat! 101,7 pk en 130Nm
.
Wel een groot verschil te opzichten van origineel uitvoering vindt ik persoonlijk en zeker voor een lucht gekoelde motor. Dit zal je wel goed voelen tijdens het rijden. Dat het altijd wat geld kost is normaal,… . Maar nu is het genieten van het eind resultaat, en wat het gekost heeft moet je dan wat vergeten
.

Wel een groot verschil te opzichten van origineel uitvoering vindt ik persoonlijk en zeker voor een lucht gekoelde motor. Dit zal je wel goed voelen tijdens het rijden. Dat het altijd wat geld kost is normaal,… . Maar nu is het genieten van het eind resultaat, en wat het gekost heeft moet je dan wat vergeten
- botoo
- 350-499
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
- Locatie: /dev/null
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 294 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
Mooie strakke curve en wat een enorm koppel, daar ga je heel veel plezier van hebben.
- ronnie
- 350-499
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
- Locatie: Eindhoven
- Has thanked: 215 times
- Been thanked: 220 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster

Heel erg gaaf

Gas zit rechts !
- choco
- 350-499
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 215 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
heeel mooi resultaat. Ik ga daar niet aan komen maar heb ook veel minder geinvesteerd.
Andrews N4
Ultima ontsteking single fire
K&N aircharger
Supertrap racing can 2-1 met 24 plaatjes
volgende revisie wordt een 1250cc kit (heb nu 1214CC = 2e overmaat)
Andrews N4
Ultima ontsteking single fire
K&N aircharger
Supertrap racing can 2-1 met 24 plaatjes
volgende revisie wordt een 1250cc kit (heb nu 1214CC = 2e overmaat)
Keep the rubber side down
-
- 1500-1749
- Berichten: 1701
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 223 times
- Been thanked: 417 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
Erg veel gebeurd voor €12500 , als het je gelukkig maakt is het geld goed gebruikt.
-
- 50-99
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 13 nov 2022 20:41
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 51 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
Als ik het bedrag zo zie staan krijg ik het toch een beetje warmbow schreef: 25 mei 2023 20:36 Erg veel gebeurd voor €12500 , als het je gelukkig maakt is het geld goed gebruikt.

-
- 50-99
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 13 nov 2022 20:41
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 51 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
Na de eerste 750 kilometer, heb ik de motor toch maar even aan de tand gevoeld. Ik dacht: leuk en aardig al die cijfers, maar ik wil dit nu ook wel eens echt voelen. Ik was toch wel een beetje nieuwsgierig na al die rustige kilometers.
Ik reed 100/110 op de snelweg in zijn 5e versnelling. Ik gaf bijna vol gas maar naar mijn idee gebeurde er niet veel, althans ik kreeg er geen kriebels van. Ik baalde als een stekker. Ik dacht, heb ik nou zoveel geld uitgegeven aan dit? Tot dat ik me herinnerde wat Laseur mij vertelde "als je flink gas wilt geven schakel je eerst terug. Dit is veel prettiger voor de motor". Van de 5e versnelling teruggeschakeld naar de 4e versnelling. Ik zat op dat moment op ongeveer 4500 RPM met 120 kilometer per uur. Ik trok de motor door tot 5500/6000 RPM. Wat een power, wat een kracht aan vermogen, ongelofelijk.
Na 4000 toeren heb je serieus fun met deze motor. De eerste, tweede en de derde versnelling is levensgevaarlijk en het gaat ziek hard
Bij de 1600 kilometer laat ik de eerste beurt uitvoeren. Dit moet gebeuren voordat ik naar Boedapest ga eind juni. De motor moet dan redelijk ingereden zijn met een frissen oliebeurt.
Niet geheel onbelangrijk: Binnenkort zal de motor getaxeerd worden voor de verzekering. Ik ben benieuwd wat de taxatiewaarde van de motor zal zijn.
Ik reed 100/110 op de snelweg in zijn 5e versnelling. Ik gaf bijna vol gas maar naar mijn idee gebeurde er niet veel, althans ik kreeg er geen kriebels van. Ik baalde als een stekker. Ik dacht, heb ik nou zoveel geld uitgegeven aan dit? Tot dat ik me herinnerde wat Laseur mij vertelde "als je flink gas wilt geven schakel je eerst terug. Dit is veel prettiger voor de motor". Van de 5e versnelling teruggeschakeld naar de 4e versnelling. Ik zat op dat moment op ongeveer 4500 RPM met 120 kilometer per uur. Ik trok de motor door tot 5500/6000 RPM. Wat een power, wat een kracht aan vermogen, ongelofelijk.
Na 4000 toeren heb je serieus fun met deze motor. De eerste, tweede en de derde versnelling is levensgevaarlijk en het gaat ziek hard

Bij de 1600 kilometer laat ik de eerste beurt uitvoeren. Dit moet gebeuren voordat ik naar Boedapest ga eind juni. De motor moet dan redelijk ingereden zijn met een frissen oliebeurt.
Niet geheel onbelangrijk: Binnenkort zal de motor getaxeerd worden voor de verzekering. Ik ben benieuwd wat de taxatiewaarde van de motor zal zijn.
Laatst gewijzigd door BarBaros op 28 mei 2023 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 50-99
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 13 nov 2022 20:41
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 51 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
Klink goed Chocochoco schreef: 25 mei 2023 08:36 heeel mooi resultaat. Ik ga daar niet aan komen maar heb ook veel minder geinvesteerd.
Andrews N4
Ultima ontsteking single fire
K&N aircharger
Supertrap racing can 2-1 met 24 plaatjes
volgende revisie wordt een 1250cc kit (heb nu 1214CC = 2e overmaat)

-
- 50-99
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 13 nov 2022 20:41
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 51 times
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
Het is veel geld idd en ik heb er veel plezier van. De motor gaat ook nooit de verkoop in. Deze motor zal altijd bij mij blijven. Dat verzacht de boel een beetjebow schreef: 25 mei 2023 20:36 Erg veel gebeurd voor €12500 , als het je gelukkig maakt is het geld goed gebruikt.

- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3223
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1381 times
- Been thanked: 1625 times
- Contacteer:
Re: Stage 4 SE Upgrade Sportster
Heb dit ook al dikwijls gezegd, ... die gaat nooit meer weg ... maar als die dan klaar isBarBaros schreef: 28 mei 2023 21:31 Het is veel geld idd en ik heb er veel plezier van. De motor gaat ook nooit de verkoop in. Deze motor zal altijd bij mij blijven. Dat verzacht de boel een beetje![]()
