XR met zwart blok; is deze origineel?
- charlesb52
- *
- Berichten: 3203
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2282 times
- Been thanked: 1471 times
- Contacteer:
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
Ik rijd haast alleen solo en dan bevalt de “Scotty mod” prima.
Al een paar maal naar en door Italië, Spanje en zuid Frankrijk gereden mét snelweg én passen!
Al een paar maal naar en door Italië, Spanje en zuid Frankrijk gereden mét snelweg én passen!
- nivek
- 50-99
- Berichten: 62
- Lid geworden op: 29 sep 2015 08:44
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 32 times
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
Ik heb deze net gedaan, en bevalt goed, nu gewoon 50 in 3 en 120 is nu veel fijner, wel iets minder agressief.
XR1200
- charlesb52
- *
- Berichten: 3203
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2282 times
- Been thanked: 1471 times
- Contacteer:
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
Oh ja, vergeten te vermelden: G2 “snelgas” maakt de begin-respons weer ietsje sneller!
https://www.g2ergo.com/shop/g2-harley-q ... be-harley/
TwinMotorcycles heeft ze natuurlijk
.
https://www.g2ergo.com/shop/g2-harley-q ... be-harley/
TwinMotorcycles heeft ze natuurlijk
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
dat is dus met de " scotty mod " ?nivek schreef: 10 jul 2022 16:37 Ik heb deze net gedaan, en bevalt goed, nu gewoon 50 in 3 en 120 is nu veel fijner, wel iets minder agressief.
ik ben aan het overwegen om eerst een 30T voorpully te plaatsen , is naar het schijnt tussen stock en scotty mod ...mocht het niet goed zijn
kan ik nadien nog altijd overgaan op het andere of een 66T achterpully plaatsen ...
heb ook nog een tuner nodig ..pppffff

- choco
- 350-499
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 215 times
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
mooi kleur(en)!bert111 schreef: 01 jul 2022 19:20 Voila , de XR 1200 is binnen![]()
ben er voor het ogenblik heel blij mee , ziet er in het echtje beter uit dan op foto![]()
is dus een bj 5/2009 met 25500 km op de teller , lager stuur ( moet ik nog op zoek naar risers ) camokleur ( overwegend zwart )
nieuwe achterband , pinkers in de spiegels , remus uitlaat , 07/2021 ingevoerd vanuit Luxemburg met 20000 km op de teller ...
![]()
heel veel plezier ermee
Keep the rubber side down
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
dank jechoco schreef: 12 jul 2022 08:43mooi kleur(en)!bert111 schreef: 01 jul 2022 19:20 Voila , de XR 1200 is binnen![]()
ben er voor het ogenblik heel blij mee , ziet er in het echtje beter uit dan op foto![]()
is dus een bj 5/2009 met 25500 km op de teller , lager stuur ( moet ik nog op zoek naar risers ) camokleur ( overwegend zwart )
nieuwe achterband , pinkers in de spiegels , remus uitlaat , 07/2021 ingevoerd vanuit Luxemburg met 20000 km op de teller ...
![]()
heel veel plezier ermee
motor gaat vandaag binnen om voorvork dichtingen te vervangen

- Barend68
- 100-199
- Berichten: 157
- Lid geworden op: 30 sep 2015 16:44
- Locatie: Den Haag
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 110 times
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
Wat de toeren betreft natuurlijk zoveel mensen zoveel meningen. Verlagen van je toerental is comfortabel op de snelweg maar gaat ook iets ten koste van het vermogen bij optrekken vanuit 1e versnelling.
Ik heb het vroeger gedaan met mijn Amerikaanse Ultra glide en dat was een wereld van verschil op de snelweg.
Heb nu op mijn sportster ook een oversized tandwiel voor gezet omdat die ouwe 4-bak anders nauwelijks de snelweg op kan. Enig gevolg is dat ik bij optrekken in 1 iets meer moet slippen met de koppeling en hij duikt iets verder weg in de toeren bij het stoplicht. Maar vermogen zat hoor.
Met een zesbak kan de vraag gesteld worden of het nog zinvol is, maar dat hangt natuurlijk af van de range van de overbrengingsverhouding.
Ik heb het vroeger gedaan met mijn Amerikaanse Ultra glide en dat was een wereld van verschil op de snelweg.
Heb nu op mijn sportster ook een oversized tandwiel voor gezet omdat die ouwe 4-bak anders nauwelijks de snelweg op kan. Enig gevolg is dat ik bij optrekken in 1 iets meer moet slippen met de koppeling en hij duikt iets verder weg in de toeren bij het stoplicht. Maar vermogen zat hoor.
Met een zesbak kan de vraag gesteld worden of het nog zinvol is, maar dat hangt natuurlijk af van de range van de overbrengingsverhouding.
4 het leven 

- choco
- 350-499
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 617 times
- Been thanked: 215 times
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
MIjn vorige chopper (en dus mijn huidige blok) heeft een 5bak (met ketting dus). origineel was 21T voor en 47T achter maar dat vond ik veel te nerveus voor de voornamelijk lange ritten. Ik ben toen teruggegaan naar 22T voor en 38T achter.
een wereld van verschil.... ipv 120kmh bij 3000rmp toen 138kmh. Nadelen: slippende koppeling bij optrekken in 1 (went snel) en alleen 1e 3 versnellingen in de stad, en de 4 alleen buiten de bebouwde kom. de 5 alleen voor op de auto- en snelweg.
Trekt minder agressief op maar rommelt wel zonder haperen door naar de 220+
een wereld van verschil.... ipv 120kmh bij 3000rmp toen 138kmh. Nadelen: slippende koppeling bij optrekken in 1 (went snel) en alleen 1e 3 versnellingen in de stad, en de 4 alleen buiten de bebouwde kom. de 5 alleen voor op de auto- en snelweg.
Trekt minder agressief op maar rommelt wel zonder haperen door naar de 220+
Keep the rubber side down
Re: XR met zwart blok; is deze origineel?
dat is zoals je zegt " een wereld van vershil " want je gaat niet enkel hoger voor maar ook nog eens 10 minder dan stock achter ... ik ga maar langs 1 kant , vooraan , en 2 tandjes maar .... ik denk dat het beste is , proberen en als het niet gaat , aanpassen ...maar het kost ook centenchoco schreef: 13 jul 2022 10:53 MIjn vorige chopper (en dus mijn huidige blok) heeft een 5bak (met ketting dus). origineel was 21T voor en 47T achter maar dat vond ik veel te nerveus voor de voornamelijk lange ritten. Ik ben toen teruggegaan naar 22T voor en 38T achter.
een wereld van verschil.... ipv 120kmh bij 3000rmp toen 138kmh. Nadelen: slippende koppeling bij optrekken in 1 (went snel) en alleen 1e 3 versnellingen in de stad, en de 4 alleen buiten de bebouwde kom. de 5 alleen voor op de auto- en snelweg.
Trekt minder agressief op maar rommelt wel zonder haperen door naar de 220+
