Pagina 2 van 2

Re: FP3 V&H werking en tips

Geplaatst: 30 nov 2021 12:45
door choco
MoneyFor schreef: 30 nov 2021 11:04 Schroefnippel,
die dingen braken bij mij altijd de kabel af precies waar ik ze vastgeschroefd had :|
Daarna ben ik ook maar overgegaan op solderen.
Moet voor mijn motor ook nog hybride kabels maken...
van XLX1200 naar Japanse koppelingshandel...
en van CV carb naar Japanse gashendel...
Dat wordt ook gesoldeerd

Re: FP3 V&H werking en tips

Geplaatst: 16 apr 2023 16:53
door RC roadster
Heb dit gevonden op internet. Je kan via de FP3 u stationair toerental veranderen. In het filmpje leggen ze uit hoe je dit moet doen. Zodat de Sportster trager gaat draaien en beter gaat klinken, als hij warm staat natuurlijk. Maar of dat het goed is voor de motor zelf weet ik niet. Waarschijnlijk gaat u oliedruk dan ook minderen zijn. Persoonlijk ga ik het niet doen. Maar indien er mensen interesse hebben zie onderaan de link.

zie link https://www.youtube.com/watch?v=_rbBl7op_e8

Hoe het klinkt ;-).

https://www.youtube.com/watch?v=96O6fk1tbc4

Re: FP3 V&H werking en tips

Geplaatst: 16 apr 2023 19:17
door MoneyFor
Ben geen voorstander van die lage toeren, is zeer slecht voor je motor en ideaal is rond de 1050 tot 1100rpm voor de oliepomp op de EFI motoren, de oliepomp is niet
ontworpen om optimaal te werken met 800 a 850rpm. Een hele tijd terug was er ook al eens een kastje op de markt dat je op de ECU aansloot en deze misleide die
zodat die rond de 800rpm stationair ging lopen. Klinkt misschien cool maar niet doen zou ik aanraden ;)

Re: FP3 V&H werking en tips

Geplaatst: 16 apr 2023 21:02
door RC roadster
Dat ecu kastje ben ik ook al tegen gekomen. Maar zo als je zegt. Niet goed voor de motor. Wat ik 100% begrijp. En ik ga het ook niet doen of aanpassen ;) . Wou het enkel laten weten dat je dit kon met de FP3 en hoe je dit moet doen. Voor de mensen dat wel interesse om dit te doen. Maar wel op eigen risico,... .

Re: FP3 V&H werking en tips

Geplaatst: 03 mar 2025 21:51
door EasyWim
Het eerste wat mij opviel nadat ik de FP3 na 4 jaar weer eens aansloot, was dat er geen updates (firmware) beschikbaar waren. Misschien komt dit omdat de FP4 inmiddels is uitgebracht en er niets meer met de FP3 wordt gedaan door V&H.

Vraag; als je een map hebt geladen (dus geen autotune!), is het dan verstandig om de eerste rit minimaal een bepaalde tijd te rijden zonder de motor af te zetten? Moet er iets ingeleerd worden of is dat niet het geval bij een kant en klare map?

Re: FP3 V&H werking en tips

Geplaatst: 04 mar 2025 06:15
door MoneyFor
Voor de map zelf hoef je niet een bepaalde tijd te gaan rijden, enkel met autotune is dat het geval.

Re: FP3 V&H werking en tips

Geplaatst: 05 mar 2025 21:33
door RC roadster
Dit is meestal zo als ze een opvolger hebben van hun product, dat ze het oude product niet meer update of firmware aanpassen.
Maar zo lang het werkt is er geen probleem ;-). En de sw (ecm) van de Sportster zelf veranderd ook niet meer normaal. Vb update bij den dealer na onderhoud. Zodat de FP3 mogelijks geblokkeerd wordt door de nieuwe sw van ecm.

Die map dat je laad is eigenlijk een map van een sportster dat zij op hun bank afgesteld hebben. Deze map zetten ze dan in de lijst en jij kopieert deze dan naar uwe sportster. Deze afstelling is normaal een 85% perfect voor uwe Sportster. Met de Autotune is dan de afstelling dat je gaat maken op uwe eigen sportster met de basis map die jij gekopieerd hebt van hun, zodat je de perfecte afstelling kunt maken op uwe sportster aan een 95%. De rest passen de lambda's aan tijden u rijden. Maar Lambda's kunnen ook niet oneindig bijregelen. Anders had je zelf geen afstelling nodig ;-). Dat zou pas echt gemakkelijk geweest zijn. Dit zouden ze nog moeten uitvinden ;-).