Misschien eens met een camera'tje erin kijken door de bougie opening, de piston van een 1200 kit met oem headers ziet
er anders uit dan een gewone 1200. Als natuurlijk ook de bovenzijde is vervangen....tja.
Het bijzondere van deze discussie is dat de vertaling voor headers (in motorvoertuigtechniek) uitlaatspruitstuk is.bendix schreef: 09 mei 2019 10:20
Ik denk ook dat als je schrijft op een Nederlandstalig forum het voor iedereen begrijpelijk is als er Nederlandse termen worden gebruikt. Headers bestaan niet, wel cilinderkoppen.
Oftwel uitlaat bochten. Zijn de oem waarschijnlijk dunner qua diameter ,krijg je een hogere druk omdat je uitlaat gassen er langzamer uit gaan.Johan m schreef: 09 mei 2019 22:16Het bijzondere van deze discussie is dat de vertaling voor headers (in motorvoertuigtechniek) uitlaatspruitstuk is.bendix schreef: 09 mei 2019 10:20
Ik denk ook dat als je schrijft op een Nederlandstalig forum het voor iedereen begrijpelijk is als er Nederlandse termen worden gebruikt. Headers bestaan niet, wel cilinderkoppen.
Wat die dan weer met de compressie te maken hebben is mij niet helemaal duidelijk.