bow schreef: 28 okt 2018 18:04
Is er veel bij gekomen qua vermogen.
Sorry voor de later reactie maar had geen melding gekregen van jullie commentaar op m'n post.
Het is wel merkelijk voelbaar het verschil tussen de 883 en nu de 1200, ik ga nu geen dyno toestanden doen dat interesseert me ook niet meer. Vroeger stond ik met m'n racers continue op de dyno voor een fijn afstelling maar die tijd is voorbij. Als het nu voor m'n gevoel goed zit is het oke voor mij, de 883 was echt wel ondermaats naar mijn normen dan he.
Als ik eerlijk ben en je wil het vermogen van de 1200, koop dan gewoon een 1200 want de primary overbrenging is toch net nog iets anders en beter op elkaar afgestemd. Ik kan het verschil goed voelen want ik heb zowel een Forty Eight 1200 met FP3, Short Shots en K&N filter dus identiek dezelfde configuratie als op de Iron. De Forty Eight geeft je toch net iets meer power, je voelt dat meteen dat je meer koppel hebt maar zoals gezegd, is de gewaarwording op de Iron nu veel aangenamer en zal ik er makkelijker mee rijden .... je bent niet meer met een brommer op de baan

.
Ik heb bij aankoop van de Iron getwijfeld tussen die en de Forty Eight en de looks van de Iron beviel me meer op dat moment en daarom die gekocht en gewoon niet bij stilgestaan dat het toch echt maar een 883 was. Kort daarop heb ik nog een Forty Eight bijgekocht en ik moet zeggen als ik met een Sportster wou rijden was m'n keuze direct gemaakt... de Forty omdat die zoveel aangenamer reed. Nu kan ik zeggen dat de keuze wat moeilijker is en ga ik af op de kleur... een zonnige dag dan neem ik de Iron want die glinstert minder in m'n ogen dan de flake lak van de Forty

.
Toegevoegd in 10 minuten 1 seconde:
Roland- schreef: 27 jan 2019 16:44
Allereerst ziet er puik uit!
Dank je !
Roland- schreef: 27 jan 2019 16:44
Wat was je afweging om voor de S&S kit te gaan i.p.v. bijvoorbeeld de Hammer Performance?
Heb je deze rechtstreeks uit de VS gekocht of kan je die ook hier in NL bij een distributeur krijgen?
Ik heb voor S&S gekozen omdat je die gewoon bij Motorcycle Storehouse kan bestellen, ik heb contact gehad met de importeur van Hammer uit Zweden maar die wou niet leveren naar Belgie en duurde ook een eeuwigheid voor dat je antwoord kreeg. In Amerika kopen wou ik niet doen omdat je met de import en handling kosten toch een pak duurder uitkomt. Ik had in eerste instantie naar de 1250 van Hammer willen gaan mocht het gelukt zijn met die gasten uit Zweden.
Roland- schreef: 27 jan 2019 16:44
Lijkt me wel tof om in de toekomst ook een upgrade uit te voeren op mijn 883 uit 2000. Volgens mij moet ik dan ook een andere ontsteking kopen.
Ook lees ik op fora dat ze bij een gelijkwaardige upgrade een zwaardere koppelings diafragma aanraden. Heb jij je koppeling ook aangepast?
Persoonlijk heb ik geen idee of je een andere onsteking moet kopen, aanpassen wel maar vernieuwen ... daar kan ik je geen antwoord op geven. Verder is de koppeling hetzelfde gebleven en merk ook geen problemen.
Roland- schreef: 27 jan 2019 16:44
Ben wel benieuwd naar je ervaring nadat je er een poos mee hebt gereden. Ookal is die van jou een injectie motor, zal de upgrade op veel vlakken hetzelfde zijn met een pre 2004 niet?
Tot op heden geen spijt gehad van de verandering maar echt veel km's maak ik niet met de Sporsters die zijn voor rond de kerktoren, ... ik rijd veel autostrade en dan heb ik leuker spul om te gebruiken

.