nou fingers crossed dat het nu eindelijk eens opgelost wordt dat olie probleem,loop ik al vanaf 2017 mee

en dat het niet aan de motor ligt of weer veel geld gaat kosten.......want wordt er langzaam aan een beetje moedeloos van....
Lijkt me sterk dat je teveel olie in de primair zou doen. Je koopt de olie van Eurol (chain en gearbox heet die uit mijn hoofd) voor Harley in flesjes van 1L. En dat moet er ook precies in, bij die van mij althans. Tenzij dat bij een 1200 anders is?MoneyFor schreef: 06 apr 2019 08:32 Hoi Karin,
Hopelijk opgelost met de langere darm op de primary ontluchting, normaal steek je die in het frame achter het olie tankje.
Ook een mooie oplossing is een filtertje op de ontluchting darm i.p.v. het frame, dat filtertje houd dan de eventuele olie
tegen.
Maar zit er niet gewoon teveel olie in de primary zou ik me dan de vraag eerst stellen hoor, alvorens naar die pakkingen te kijken
want dat lijkt me niet de oorzaak maar tja wie ben ik die een pro zijn mening zou tegen spreken
Doe de derby cover er eens af anders en kijk tot waar je olie zit, die mag maximaal tot aan de onderzijde van je koppelingsplaten
zitten. Afhankelijk van welke pakking je hebt zitten kan je ze stuk maken met de derby te verwijderen, hou daar dus rekening mee
want anders haal je die het beste in reserve als je direct terug wil rijden na het nakijken.
Hier een filmpje van DELBOY , vanaf een minuut of 8 kan je kijken, dan begint die over het belangrijkste voor jou.
Het gaat niet over te veel vullen, maar om een kapotte krukaskeerring.Roland- schreef: 24 apr 2019 13:04Lijkt me sterk dat je teveel olie in de primair zou doen. Je koopt de olie van Eurol (chain en gearbox heet die uit mijn hoofd) voor Harley in flesjes van 1L. En dat moet er ook precies in, bij die van mij althans. Tenzij dat bij een 1200 anders is?MoneyFor schreef: 06 apr 2019 08:32 Hoi Karin,
Hopelijk opgelost met de langere darm op de primary ontluchting, normaal steek je die in het frame achter het olie tankje.
Ook een mooie oplossing is een filtertje op de ontluchting darm i.p.v. het frame, dat filtertje houd dan de eventuele olie
tegen.
Maar zit er niet gewoon teveel olie in de primary zou ik me dan de vraag eerst stellen hoor, alvorens naar die pakkingen te kijken
want dat lijkt me niet de oorzaak maar tja wie ben ik die een pro zijn mening zou tegen spreken
Doe de derby cover er eens af anders en kijk tot waar je olie zit, die mag maximaal tot aan de onderzijde van je koppelingsplaten
zitten. Afhankelijk van welke pakking je hebt zitten kan je ze stuk maken met de derby te verwijderen, hou daar dus rekening mee
want anders haal je die het beste in reserve als je direct terug wil rijden na het nakijken.
Hier een filmpje van DELBOY , vanaf een minuut of 8 kan je kijken, dan begint die over het belangrijkste voor jou.
En ook al zou je om wat voor reden dan ook iets te veel olie in doen maakt dat ook nog niet zoveel uit denk ik. Is meer dat als je de derby cover er vanaf zou pakken de olie over de rand zou lopen wat natuurlijk niet handig is, maar niet schadelijk als hij dicht is.
Maar je zou uiteraard de olie van de primair/versnellingsbak even kunnen aflaten om te zien hoeveel eruit komt. Dan weet je zeker of dat niet het probleem is.
tja zit wat in,maar in 2017 toen ik hem net had ondanks olielek(wat hij nog doet)toch 14 dagen zonder trubel door allerlei landen en franse alpen etc...in 2018 10 dagen door Engeland en schotland...ook weinig trubelbow schreef: 12 jun 2019 06:04 Ja maar betrouwbaar rijden is ook wat waard. Als je altijd in de zenuwen moet zitten wat er misschien stuk gaat. Zou hem ook inruilen op een originele niet verfraaide sportster. Strak origineel met beurten boekje.