Pagina 2 van 5

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 28 feb 2021 18:59
door Screaming Eagle
Screaming Eagle schreef: 27 feb 2021 18:50
RC roadster schreef: 27 feb 2021 18:14
Screaming Eagle schreef: 27 feb 2021 17:56 Heeft zo'n Sportster maar liefst 8 remzuigers voor.
Waarvan de helft vast zat, moest nog creatief zijn om ze allemaal eruit te krijgen.
Het is je toch gelukt om ze er uit te halen :thumbs:.
Thx, ja 10 bar erop maar dan blijven de achterblijvers zitten, dus de losse weer fixeren etc, etc.
Maar goed het resultaat is er, morgen montage met blauw vet en dan wachten op de leidingen.
Volgens mij moet dat straks remmen als blok :D
Nou vanmiddag aan het pielen geweest met de O-ringen van de remklauwen.
In het begin wilde het nauwelijks, ik wilde eerst geen remvet gebruiken, ik dacht dat wordt glijen en glibberen.
Was ik er maar mee begonnen want nadat ik het ingevet had was het een fluitje van een cent!
Dacht ik dat ik klaar was zie ik nog één O-ring op de werkbank liggen, ik denk what the f#ck, ben ik er één vergeten, ik alles controleren en jawel.......:muur:

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 28 feb 2021 23:00
door EasyWim
Screaming Eagle schreef: 28 feb 2021 18:59 Dacht ik dat ik klaar was zie ik nog één O-ring op de werkbank liggen, ik denk what the f#ck, ben ik er één vergeten, ik alles controleren en jawel.......:muur:
Dat je dat niet gemerkt had met het monteren, je wilde zeker te snel :D Nou ja, beter er nu achter komen dan als je de remvloeistof aan het vullen was. Hij zal nu een stuk beter remmen! 8-)

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 01 mar 2021 07:50
door Screaming Eagle
EasyWim schreef: 28 feb 2021 23:00
Screaming Eagle schreef: 28 feb 2021 18:59 Dacht ik dat ik klaar was zie ik nog één O-ring op de werkbank liggen, ik denk what the f#ck, ben ik er één vergeten, ik alles controleren en jawel.......:muur:
Dat je dat niet gemerkt had met het monteren, je wilde zeker te snel :D Nou ja, beter er nu achter komen dan als je de remvloeistof aan het vullen was. Hij zal nu een stuk beter remmen! 8-)
Ha ja maar er zitten 2 o-ringen in, een dikke en een heel dunnetje en dat dat dunnetje was ik vergeten.
Dus bij het monteren merkte ik het idd niet want de weerstand was er wel. ;)

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 03 mar 2021 19:16
door Screaming Eagle
Gister de remleidingen ontvangen (vrijdag besteld).
Gister de voorste leidingen gemonteerd, bleken veel te lang dus weer teruggestuurd.
Vanmiddag de achterste leiding gemonteerd weliswaar moest de remlicht verklikker er ook af maar we hebben die van de voor rem nog :D

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 03 mar 2021 22:21
door EasyWim
Netjes gedaan (achter dan :D ). Je kunt die slangen ook in het zwart krijgen, vond je dat niet netter?

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 05:54
door Screaming Eagle
EasyWim schreef: 03 mar 2021 22:21 Netjes gedaan (achter dan :D ). Je kunt die slangen ook in het zwart krijgen, vond je dat niet netter?
Thx, heb ik wel over nagedacht maar ik vind dit contrast mooi (rvs vind ik erg mooi, mooier dan zwart)
Net zoals het Alu van de dempers.

Toegevoegd in 18 minuten 25 secondes:
Banden moeten ook vervangen worden, de dunlops die er nu op liggen zijn prima met droog weer maar verschrikkelijk bij nat weer.
Ik zoek een stel sportieve banden, iemand suggesties (google natuurlijk zelf ook :D )

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 07:48
door charlesb52
Bridgestone BT45’s zijn de beste!!
Ik deed er 6500km’s mee...

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 07:54
door Screaming Eagle
charlesb52 schreef: 04 mar 2021 07:48 Bridgestone BT45’s zijn de beste!!
Ik deed er 6500km’s mee...
Ja dat zag ik in eerdere posts van je, zijn ze ook de beste op nat wegdek?

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 08:07
door charlesb52
Droog en nat; intussen is er ‘n opvolger:

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 08:28
door MoneyFor
Screaming Eagle schreef: 03 mar 2021 19:16 Gister de remleidingen ontvangen (vrijdag besteld).
Gister de voorste leidingen gemonteerd, bleken veel te lang dus weer teruggestuurd.
Vanmiddag de achterste leiding gemonteerd weliswaar moest de remlicht verklikker er ook af maar we hebben die van de voor rem nog :D
Op de foto moeilijk te zien maar let erop dat je remleiding achter niet tegen de uitlaat komt, op de foto lijkt het dat die zeer dicht erbij zit.

Kleine opmerking voor vooraan, ik zie dat je met een langere banjo bout hebt gewerkt en de 2 leiding tot aan de master-cyclinder hebt laten
lopen. Er bestaan ( goedkoop zelfs ) T splitters die je onderaan op de triple tree bevestigd en vandaaruit split naar de remklauwen zodat je
zoals oem maar 1 leiding naar de master-cyclinder hebt, staat wel wat netter maar dat is mijn mening natuurlijk.


T.png
T.png (119.43 KiB) 12901 keer bekeken

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 08:40
door Screaming Eagle
charlesb52 schreef: 04 mar 2021 08:07 Droog en nat; intussen is er ‘n opvolger:
Ik denk idd dat deze het gaan worden, leuk geprijsd ook nog geen €200! :D

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 08:47
door MoneyFor
Banden zijn altijd heel persoonlijk vind ik, de beste banden voor mij met nat weer waren en zijn nog steeds de Michelin Pilot, een ongelooflijke band
om met nat weer nog serieus ( en dan bedoel ik serieus ;) ) door te rijden. Helaas bestaan ze niet in de afmetingen voor een Harley want anders zou
ik niet twijfelen. Dus mocht er iemand nog een andere motor hebben dan de Harley probeer deze zeker eens, echt een aanrader.

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 08:57
door Screaming Eagle
MoneyFor schreef: 04 mar 2021 08:28
Screaming Eagle schreef: 03 mar 2021 19:16 Gister de remleidingen ontvangen (vrijdag besteld).
Gister de voorste leidingen gemonteerd, bleken veel te lang dus weer teruggestuurd.
Vanmiddag de achterste leiding gemonteerd weliswaar moest de remlicht verklikker er ook af maar we hebben die van de voor rem nog :D
Op de foto moeilijk te zien maar let erop dat je remleiding achter niet tegen de uitlaat komt, op de foto lijkt het dat die zeer dicht erbij zit.

Kleine opmerking voor vooraan, ik zie dat je met een langere banjo bout hebt gewerkt en de 2 leiding tot aan de master-cyclinder hebt laten
lopen. Er bestaan ( goedkoop zelfs ) T splitters die je onderaan op de triple tree bevestigd en vandaaruit split naar de remklauwen zodat je
zoals oem maar 1 leiding naar de master-cyclinder hebt, staat wel wat netter maar dat is mijn mening natuurlijk.



T.png
Bedankt voor de tips MF, de keuze voor niet OEM was bewust ;)

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 04 mar 2021 13:11
door ronnie
charlesb52 schreef: 04 mar 2021 07:48 Bridgestone BT45’s zijn de beste!!
Ik deed er 6500km’s mee...
100% mee eens !
Die zitten bij mij onder de Yamaha en rijden heerlijk. Nat, droog, koude banden, ze geven geen krimp.

En goed te weten dat die er ook in Harley-maten zijn

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 05 mar 2021 19:49
door Screaming Eagle
Post.NL heeft beloofd dat mn remleidingen vandaag nog komen :(
Ondertussen heb ik hem iets kaler gemaakt, zoek de verschillen :D
Ik zie nu dat mn koppeling kabel wel erg lang is, ziet er niet uit! gaan we ook nog wat aan doen :!:
BT 46 besteld.....
https://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ= ... T/$_86.JPG
Zadel gescoord op MP

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 05 mar 2021 19:52
door MoneyFor
Nog wat meer chroom weggewerkt :)


Koppelingskabel kan je inkorten, gaat makkelijker dan verlengen ;) , komt dan wel wat "soldeerwerk" aan te pas maar kan perfect. Ik maak meestal mijn
koppelingskabels zelf op lengte.

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 05 mar 2021 20:13
door Screaming Eagle
MoneyFor schreef: 05 mar 2021 19:52 Nog wat meer chroom weggewerkt :)
Haha klopt, geen belt cover en sissybar mounts meer.


Koppelingskabel kan je inkorten, gaat makkelijker dan verlengen ;) , komt dan wel wat "soldeerwerk" aan te pas maar kan perfect. Ik maak meestal mijn
koppelingskabels zelf op lengte.
Oké goed te weten, je kort hem in en soldeert de nippel er weer aan?

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 06 mar 2021 07:46
door MoneyFor
Screaming Eagle schreef: 05 mar 2021 20:13 Oké goed te weten, je kort hem in en soldeert de nippel er weer aan?
Klopt, is zeer makkelijk zelf te doen, we noemen het nu maar de nippel :) ... gewoon zorgen dat je de staaldraad erdoor steekt en dan deze wat
uit elkaar rafelt , terug wat in de nippel trekken en dan met lood te solderen. Ik doe dat met een klein gasbrandertje, door het rafelen loopt het
lood goed in de staaldraad en vormt op deze manier een solied blokje met de nippel.

Toch nog even bij vermelden, het inkorten van de zwarte buitenkabel doe je bij voorkeur enkel met het bovenste gedeelte.

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 06 mar 2021 09:03
door Screaming Eagle
MoneyFor schreef: 06 mar 2021 07:46
Screaming Eagle schreef: 05 mar 2021 20:13 Oké goed te weten, je kort hem in en soldeert de nippel er weer aan?
Klopt, is zeer makkelijk zelf te doen, we noemen het nu maar de nippel :) ... gewoon zorgen dat je de staaldraad erdoor steekt en dan deze wat
uit elkaar rafelt , terug wat in de nippel trekken en dan met lood te solderen. Ik doe dat met een klein gasbrandertje, door het rafelen loopt het
lood goed in de staaldraad en vormt op deze manier een solied blokje met de nippel.

Toch nog even bij vermelden, het inkorten van de zwarte buitenkabel doe je bij voorkeur enkel met het bovenste gedeelte.
Thanks MF Ik ga het vandaag aan, laat je weten :D

Re: 883 R 2003 modificaties

Geplaatst: 06 mar 2021 17:32
door EasyWim
Screaming Eagle schreef: 01 mar 2021 07:50 Ha ja maar er zitten 2 o-ringen in, een dikke en een heel dunnetje en dat dat dunnetje was ik vergeten.
Dat dunnetje is trouwens de stofring ;) , maar dan in de vorm van een O-ring. Die zou je er theoretisch uit kunnen laten, die doet niet mee met het tegenhouden van de remvloeistof. Maar ik had ze zelf ook gewoon gemonteerd hoor.