Om de darmpjes bij elkaar te laten komen naar het filtertje of catchcan koop ik deze bij nonkel Ali in massief messing en heb er nu steeds enkele liggen in 6mm, 8mm en 10mm.
Voor die prijs kan ik zelf niets gaan maken

Ik heb even het Clymer boek erbij gepakt, ik heb mij hier nog niet eerder in verdiept. Ik zie dat de injectoren op het manifold net buiten de cilinders zitten bevestigd dus dan moet het indirect zijn (zie foto).RC roadster schreef: 19 dec 2020 10:53 Een sportster heeft dit directe injectie of indirecte injectie?
Ik dacht het ook al, maar was niet zeker doordat de injector enorm kort tegen de cilinder staan. Daarmee dat ik niet 100% zeker was. Maar merci voor de opzoek werkEasyWim schreef: 19 dec 2020 20:12 Ik heb even het Clymer boek erbij gepakt, ik heb mij hier nog niet eerder in verdiept. Ik zie dat de injectoren op het manifold net buiten de cilinders zitten bevestigd dus dan moet het indirect zijn (zie foto).
Daarmee mijn vraag uit interesse. Bedankt voor de info !Johan m schreef: 19 dec 2020 20:27 Er zijn maar heel weinig benzinemotoren met een direct ingespoten injectiesysteem.
Voor zover ik weet alleen wat auto motorblokken.
Dat was inderdaad een interessant filmpje, bedankt. Ik ben ook niet echt overtuigd van het probleem, ik heb nauwelijks sporen van olie gevonden in het hele inlaattraject. Ook de holle bouten waren zo goed als vrij van olie. In het filmpje wordt steeds gesproken over de hete lucht van de carterventilatie die mogelijk voor minder zuurstof voor de verbranding zorgt. Ik denk dat dit minimaal is. De gaatjes in de bouten zijn slechts 1,5mm en het is ook niet zo dat hier met continue 8 bar carterlucht door naar buiten wordt geblazen of zoiets. Dit piepkleine beetje lucht is minimaal ten opzichte van de hoeveelheid lucht die in de cilinders wordt gezogen. Ik begreep altijd dat je olieniveau niet te hoog houden het belangrijkste is alhoewel ik nog niet helemaal snap wat het niveau in de olietank te maken heeft met het olieniveau in het carter. Dat staat toch compleet los van elkaar? In het filmpje werd gezegd dat een additief mengen door de brandstof (met injectiereiniger voor injectiemodellen) misschien net zo effectief is om koolafzetting op de zuigers tegen te gaan. Ik moet ook zeggen dat in de ruim 6.000 km die ik sinds de laatste servicebeurt heb gereden op het oog het oliepeil niet is gedaald. Ook dit is een teken dat het niet om noemenswaardig veel olie kan gaan die via de ventilatie verdwijnt. Ook zag ik op internet nog een kort filmpje over het verplaatsen van de carterventilatie naar een hele andere plek op het blok, dus niet via de cilinderkoppen. Ik dacht dat ze zeiden via een gaatje in de oliepeilstok, maar dat lijkt mij niet te kunnen kloppen. Het ging hier ook om een heel ander model.
EasyWim schreef: 03 mar 2021 21:53Precies mijn ervaring, geen noemenswaardig olieverbruik/verlies en niet of nauwelijks olie in het luchtfilter. Zou natuurlijk ook kunnen komen omdat het tamelijk nieuwe motoren zijn, zomaar kans dat het met de tijd minder schoon blijft.botoo schreef: 03 mar 2021 16:50 . . . moet ook zeggen dat in de ruim 6.000 km die ik sinds de laatste servicebeurt heb gereden op het oog het oliepeil niet is gedaald. Ook dit is een teken dat het niet om noemenswaardig veel olie kan gaan die via de ventilatie verdwijnt . . .
Ik ge in ieder geval wat minder haast maken dan ik van plan was, komt mooi uit want dan kan ik proberen zo'n DK Customs op de kop te tikken
Dat ging ik al doen. Daarmee dat ik het met de tig gelast heb. Wel zien he. ik kan altijd terug naar het oud systeem. En die plaat van de luchtfilter is wel redelijk sterk. Dan heb ik ook nog een stevige beugel gebruikt (met een rubber er in) om alles vast te houden.EasyWim schreef: 14 mar 2021 13:00 Heel netjes gedaan! Ik zou de komende tijd af en toe even checken of de vibraties van de motor alles heel houden![]()
MoneyFor schreef: 14 mar 2021 13:09 Goed eindresultaat, ben eens benieuwd na hoeveel tijd er iets uit komt.