Olie vraag, domme fout...
- RC roadster
- 800-899
- Has thanked: 430 times
- Been thanked: 419 times
Re: Olie vraag, domme fout...
Ik heb hem gemonteerd en bij het starten ging het lampje direct uit en een kleine rit gedaan van 3km en het lampje bleef uit dus. Zal in orde zijn
. Wel raar dat daar verschil op is van die originele oliefilter,... . Of ze zijn aangepast kan ook natuurlijk.

-
- 200-349
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 90 times
Zo olie + oliefilter wissel gedaan... 2.4 liter olie erin gegooid aangezien er nog wat oude olie in het carter zit natuurlijk. Maar op aanraden van Dennis (small town customs) niet de olie later warm draaien voor het verwijderen ervan... helaas staat de caravan voor de garage deur en kan ik die nu niet verplaatsen, dus een stukje rijde zit er nu niet in... Maar blij dat er weer goede olie in zit!!
Ha je bent bij Dennis geweest,de xl 1200 van mijn vrouw staat daar ook ivm wat onderhoud en schade herstel.Redrum schreef: 06 jun 2020 15:58 Zo olie + oliefilter wissel gedaan... 2.4 liter olie erin gegooid aangezien er nog wat oude olie in het carter zit natuurlijk. Maar op aanraden van Dennis (small town customs) niet de olie later warm draaien voor het verwijderen ervan... helaas staat de caravan voor de garage deur en kan ik die nu niet verplaatsen, dus een stukje rijde zit er nu niet in... Maar blij dat er weer goede olie in zit!!

-
- 200-349
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 90 times
Klopt! Dennis is mijn vast adresje sinds ik de sporty heb! Is het een donker grijze of waren alle spatborden etc eraf ? Haha dan heb ik hem zie staanAmbtenaar schreef: 06 jun 2020 20:39l
Ha je bent bij Dennis geweest,de xl 1200 van mijn vrouw staat daar ook ivm wat onderhoud en schade herstel.![]()
Het was de donker grijze,duurt nogal voordat HD de onderdelen levert. Maar het zal best goed komen. Vant winter verder met opknappen van de motor.Redrum schreef: 07 jun 2020 12:49Klopt! Dennis is mijn vast adresje sinds ik de sporty heb! Is het een donker grijze of waren alle spatborden etc eraf ? Haha dan heb ik hem zie staanAmbtenaar schreef: 06 jun 2020 20:39l
Ha je bent bij Dennis geweest,de xl 1200 van mijn vrouw staat daar ook ivm wat onderhoud en schade herstel.![]()
- RC roadster
- 800-899
- Has thanked: 430 times
- Been thanked: 419 times
Bij deze heb ik misschien nog een leuk tip voor sommige mensen. Als ze hun onderhoud van de Sportster zelf doen,... . Zodat je iets netter kunt werken. Hierboven hebben we ook al gezien dat er tools voor bestaan deze gebruik ik ook al.
Wat is nu de tip om netter te kunnen werken als je de oliefilter moet vervangen,... . heel simpel Eerst de oliefilter 3/4 losdraaien en dan 2 gatje inkloppen (schroevendraaier) in de ijzere oliefilter zodat deze volledig kan uitlekken. Dan 5 minuten wachten tot hij begint te druppelen en dan de olie filter verwijderen,... .
Wat is nu de tip om netter te kunnen werken als je de oliefilter moet vervangen,... . heel simpel Eerst de oliefilter 3/4 losdraaien en dan 2 gatje inkloppen (schroevendraaier) in de ijzere oliefilter zodat deze volledig kan uitlekken. Dan 5 minuten wachten tot hij begint te druppelen en dan de olie filter verwijderen,... .