Actieradius Forty Eight

Alle andere technische zaken.
MoneyFor
3000+
3000+
Has thanked: 1380 times
Been thanked: 1623 times
Contacteer:

Re: Actieradius Forty Eight

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik moet toegeven dat ik nog nooit heb berekend wat nu iets echt verbruikt omdat dit me niet echt kan schelen, wat wel belangrijk is natuurlijk is
niet zonder benzine komen te vallen. Dus bij iedere tankbeurt duw ik de teller op nul voor het geval er geen lichtje zou aangaan en dan heb ik de
regel na 100km zeker te tanken. Bij de 48 gaat zoals gezegd gemiddeld rond de 80km het lichtje branden maar hoeveel er dan in gaat k'zou ni weten :).

Zal voor de aardigheid het nu eens in het oog houden en noteren zowel op de 48 als op de Iron. Wel heb ik een nogal benzine verspillende rij gewoonte.
Ik geef altijd serieus gas en de meest borden met zwarte cijfers dienen als land schap decoratie wat zich wel vertaald in van die leuke brieven in je bus.

Met de Sportsters kom ik raar of zelden op de autosnelweg en kan je dus altijd stadsverkeer noemen, ik noteer het vanaf nu even en post de cijfers bij
gelegenheid. Misschien sta ik er nog positief versteld van, wie weet.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
ronnie
350-499
350-499
Has thanked: 215 times
Been thanked: 220 times

Ongelezen bericht door ronnie »

MoneyFor schreef: 24 mar 2019 08:18 Zal voor de aardigheid het nu eens in het oog houden en noteren zowel op de 48 als op de Iron. Wel heb ik een nogal benzine verspillende rij gewoonte.
Heb je dit nog ooit bijgehouden ?
Ook een 48 hier en last van een kruidige rijstijl. Bij 95-105 km gaat het reservelampje meestal aan.
Toevallig heb ik vorige week een rit gemaakt waarbij pas na 126 km het lampje ging branden. Dat waren ook wel de saaiste km's van m'n leven... (ik moest even naar Zoetermeer vanuit Eindhoven en weer terug, ben wegens tijdgebrek via de snelweg gegaan)
Gas zit rechts !
EasyWim
800-899
800-899
Has thanked: 649 times
Been thanked: 482 times

Ongelezen bericht door EasyWim »

Dan is de 883 toch wel een stukje zuiniger. Over 10 tankbeurten kwam ik op een gemiddelde van 1 op 23. Meestal gaat het lichtje ongeveer branden bij 180km en tank ik bij 220km. En dan blijkt er altijd nog wel minstens 2 liter in te zitten. Nooit geprobeerd maar denk de 270km wel te kunnen halen op een tank.

Ik wilde eigenlijk een 48 kopen maar heb dit niet gedaan vanwege de actieradius. Later zag ik wel modellen die er aardig uitzagen met een grotere tank maar kon het niet over mijn hart verkrijgen om de mooie ranke look van een 48 te verpesten :D
MoneyFor
3000+
3000+
Has thanked: 1380 times
Been thanked: 1623 times
Contacteer:

Ongelezen bericht door MoneyFor »

ronnie schreef: 23 nov 2020 20:08 Heb je dit nog ooit bijgehouden ?
Heb helaas nog zeer weinig met de 48 gereden in 2020 zodat ik het eigenlijk wel gewoon vergeten ben omdat het niet mijn gewoonte is om te kijken
wat iets nu verbruikt, zal het wel eens trachten te doen....als ik het niet vergeet :)

EasyWim schreef: 23 nov 2020 20:54 ....
Ik wilde eigenlijk een 48 kopen maar heb dit niet gedaan vanwege de actieradius. Later zag ik wel modellen die er aardig uitzagen met een grotere tank maar kon het niet over mijn hart verkrijgen om de mooie ranke look van een 48 te verpesten :D
Dat is ook zo, heb je helemaal gelijk in, met een grotere tank is het uiterlijk van de 48 verpest en is het geen 48 meer :)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie