Mijn Sportster project
-
- 100-199
- Berichten: 167
- Lid geworden op: 22 sep 2015 09:18
- Has thanked: 38 times
- Been thanked: 115 times
Re: Mijn Sportster project
Met standaard is niks mis. Mijn Sportster heeft in de loop der jaren veel gezichten gehad, van bobber tot chopper. Ik heb hem pas geleden terug gebouwd naar praktisch standaard en vond het originele motorgevoel tijdens het rijden weer terug.
Ik twijfel alleen nog of ik de mid controls zal terugzetten.
Eerst: Nu:
Ik twijfel alleen nog of ik de mid controls zal terugzetten.
Eerst: Nu:
- choco
- 350-499
- Berichten: 384
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
- Has thanked: 616 times
- Been thanked: 215 times
Re: Mijn Sportster project
Dat is tenslotte het belangrijkste: JOUW motorgevoel... voor de één is dat origineel, voor de ander een bagger, en voor de volgende een hardtail...Siegfriedson schreef: 13 sep 2023 11:55 Ik heb hem pas geleden terug gebouwd naar praktisch standaard en vond het originele motorgevoel tijdens het rijden weer terug.
Dus wat ik lelijk of raar (of mooi) vindt kan een ander het beste gevoel onderweg geven

en DAT is toch het belangrijkste.
Keep the rubber side down
- charlesb52
- *
- Berichten: 3194
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2274 times
- Been thanked: 1469 times
- Contacteer:
- roald
- 100-199
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 19 feb 2018 22:05
- Has thanked: 153 times
- Been thanked: 96 times
Re: Mijn Sportster project
Kan het kwaad om de Sporty in de winter weg te zetten met 95 ipv 98 in de tank? Of zal dat zo'n vaart niet lopen?
- botoo
- 350-499
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
- Locatie: /dev/null
- Has thanked: 178 times
- Been thanked: 290 times
Re: Mijn Sportster project
Ik deed er voor een lange stalling een benzinetoevoeging in om te voorkomen dat de slechter wordende benzine problemen -kon- geven. In hoeverre het marketing gezwets is of niet weet ik ook niet maar voor die paar knaken wilde ik het risico niet lopen.
-kon- omdat ik nu eigenlijk ook in de winter doorrij zolang er geen pekel op de weg ligt.
Ik tank wel altijd E5, daar zit minder (of geen, afhankelijk van merk en pompstation) bio-ethanol zooi in, dat scheelt ook alweer een beetje.
-kon- omdat ik nu eigenlijk ook in de winter doorrij zolang er geen pekel op de weg ligt.
Ik tank wel altijd E5, daar zit minder (of geen, afhankelijk van merk en pompstation) bio-ethanol zooi in, dat scheelt ook alweer een beetje.
- ronnie
- 350-499
- Berichten: 386
- Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
- Locatie: Eindhoven
- Has thanked: 215 times
- Been thanked: 220 times
Re: Mijn Sportster project
98 (E5). In Nederland zit er in BP Ultimate en Shell V-Power 0% bio-ethanol.
Dat vergommen waar je last mee krijgt door die bio-ethanol schijnt al met een paar maanden te kunnen gebeuren. Ik zou de gok niet wagen bij een winterstop...
Dat vergommen waar je last mee krijgt door die bio-ethanol schijnt al met een paar maanden te kunnen gebeuren. Ik zou de gok niet wagen bij een winterstop...
Gas zit rechts !
- Johan m
- 500-599
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 386 times
Re: Mijn Sportster project
Ik doe niet aan garantie, maar bij mij heeft hij ook wel eens een winter met ‘95 in de tank gestaan.roald schreef: 01 okt 2023 12:50 Kan het kwaad om de Sporty in de winter weg te zetten met 95 ipv 98 in de tank? Of zal dat zo'n vaart niet lopen?
Ging prima.
Dat vergommen heb ik nog niet meegemaakt, ook niet bij de grasmaaier die bij mij altijd op 95 draait.
Meestal tank ik ‘98 omdat hij er voor mijn gevoel beter op loopt.
- roald
- 100-199
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 19 feb 2018 22:05
- Has thanked: 153 times
- Been thanked: 96 times
Re: Mijn Sportster project
Kreeg de tip van de lieftallige dame van het Shell pompstation, volgens haar was onlangs de samenstelling van de benzine aangepast?Johan m schreef: 01 okt 2023 17:54 Ik doe niet aan garantie, maar bij mij heeft hij ook wel eens een winter met ‘95 in de tank gestaan.
Ging prima.
Dat vergommen heb ik nog niet meegemaakt, ook niet bij de grasmaaier die bij mij altijd op 95 draait.
Meestal tank ik ‘98 omdat hij er voor mijn gevoel beter op loopt.
Gelukkig gisteren de tank weer een heel eind leeg kunnen rijden

In het vervolg alleen nog maar V-power erin!

- roald
- 100-199
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 19 feb 2018 22:05
- Has thanked: 153 times
- Been thanked: 96 times
Re: Mijn Sportster project
Sta momenteel een beetje in dubio:
Ik wil een kleinere peanut tank op de Sportster, 2,25 of 2,5 gallon, flat bottom.
Heb zitten kijken naar een Forty Eight tank, maar die zijn behoorlijk aan de prijs, je hebt een adapter plate nodig en de bevestiging is anders. Maar alles is passend te krijgen uiteindelijk.
Ook op Ebay en marktplaats aan het kijken, maar daar vragen ze ook forse prijzen voor tanks. Heb een leuke tank gezien op MP, maar daar vragen ze €400,- voor. Zit echt een heel eind uit de buurt, maar om ongezien te kopen vanaf een paar foto's vind ik ook weer wat...
Nieuwe tank kopen, dan zit je onder andere met testen of de tank dicht is, sealen, laten spuiten, decals kopen. Ben je aan het einde ook behoorlijk wat centjes kwijt. Daarbij vind ik niet elke tank mooi van vorm. En waar vindt je een goede spuiter in de buurt.
Ik wil een kleinere peanut tank op de Sportster, 2,25 of 2,5 gallon, flat bottom.
Heb zitten kijken naar een Forty Eight tank, maar die zijn behoorlijk aan de prijs, je hebt een adapter plate nodig en de bevestiging is anders. Maar alles is passend te krijgen uiteindelijk.
Ook op Ebay en marktplaats aan het kijken, maar daar vragen ze ook forse prijzen voor tanks. Heb een leuke tank gezien op MP, maar daar vragen ze €400,- voor. Zit echt een heel eind uit de buurt, maar om ongezien te kopen vanaf een paar foto's vind ik ook weer wat...
Nieuwe tank kopen, dan zit je onder andere met testen of de tank dicht is, sealen, laten spuiten, decals kopen. Ben je aan het einde ook behoorlijk wat centjes kwijt. Daarbij vind ik niet elke tank mooi van vorm. En waar vindt je een goede spuiter in de buurt.
- charlesb52
- *
- Berichten: 3194
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2274 times
- Been thanked: 1469 times
- Contacteer:
- roald
- 100-199
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 19 feb 2018 22:05
- Has thanked: 153 times
- Been thanked: 96 times
Re: Mijn Sportster project
Ben al eens bij IRONfleX langs geweest, had mooie tanks te koop.
Maar nogmaals, die zijn goed aan de prijs, er moet een adapter plate gekocht worden omdat ik een carburateur heb en geen injectie.
Verder zit de bevestiging van deze tanks anders en zal er dus gelast moeten worden om hem gemonteerd te krijgen.
Weet ook niet zeker of mijn huidige zadel dan nog past.
Heb van LowBrow customs een mooi tankje gezien, maar weet niet of ze ook ergens in Nederland (of Europa) een dealer hebben?

Laten spuiten, decals erop, zoiets vind ik persoonlijk mooi

De zoektocht gaat verder
Maar nogmaals, die zijn goed aan de prijs, er moet een adapter plate gekocht worden omdat ik een carburateur heb en geen injectie.
Verder zit de bevestiging van deze tanks anders en zal er dus gelast moeten worden om hem gemonteerd te krijgen.
Weet ook niet zeker of mijn huidige zadel dan nog past.
Heb van LowBrow customs een mooi tankje gezien, maar weet niet of ze ook ergens in Nederland (of Europa) een dealer hebben?

Laten spuiten, decals erop, zoiets vind ik persoonlijk mooi

De zoektocht gaat verder

- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3221
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1380 times
- Been thanked: 1623 times
- Contacteer:
- roald
- 100-199
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 19 feb 2018 22:05
- Has thanked: 153 times
- Been thanked: 96 times
Re: Mijn Sportster project
Inderdaad, leuk, maar verkeerde jaar. Mijn fiets is uit 2001, als ik dan toch een nieuwe koop, dan ook gelijk goed passend

- Johan m
- 500-599
- Berichten: 554
- Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
- Has thanked: 243 times
- Been thanked: 386 times
Re: Mijn Sportster project
Die zijn er ook wel en het enigste verschil is dat bij de een de benzinekraan links zit en bij de ander rechts.