Balhoofd is wat meer werk dan verwacht. Ik wil er conische lagers in hebben. Omdat te doen moeten de oude lagers er uit. Dat gaat niet altijd zonder wat geweld. Veel geweld. Deze keer erg veel. Maar goed, ze zijn er uit. Blijkt dat onze Poolse vrienden onderin het balhoofd twee lagers hadden verstopt.
Het bovenste lager wilde er echt niet uit. Uiteindelijk heb ik hem er met veel geweld en met behulp van een passende dop van onderaf er uit gemept.
Paste het nieuwe lager niet. Te klein. Zelf maar een messing pasbus van 0,03 mm dik gemaakt en het hele zaakje subtiel vastgetikt.
O ja, ook maar meteen een repro typeplaatje vastgezet. Mooi en origineel hè. Heb inmiddels ook een originele BMW bovenste bahoofdplaat gescoord in Griekenland voor (te) veel geld. Maar nu kan er een stuurslot in.
Voorlopig spuit ik even de kleine dingen om er een geheel van te maken. Later, als ik er zin in heb, gaat hij weer helemaal uit elkaar om naar de poedercoater gaan. Eerst maar eens even kijken of hij wil lopen en een kenteken krijgt. Daarna zien we wel weer. Mario heeft het toch druk genoeg tegenwoordig.