Sportster 78
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Sportster 78
We gaan weer vrolijk verder op de nieuwe site met mijn Sportster 78 project.
SODA blasten..................
Ik heb van alles gedaan, geprobeerd en verbeterd en het SODA blasten tot een acceptabele werkwijze met goede resultaten gebracht.
De belangrijkste conclussies die getrokken heb:
1: Het blok in het tentje buiten op de achterplaats SODA blasten werkt niet.
2: Je hebt goed verlichting en afzuiging nodig en een constante druk van 9 bar is heel belangrijk
3: De 5 liter jerrycans met SODA voor 30 euro zijn veel te duur. Een zak van 25 liter voor 30 euro is veel goedkoper (Blasteq.nl)
ZELF EEN STRAALCABINE GEBOUWD:
[url[/url]
Je moet creatief zijn toch
Ik heb wat problemen gehad met de de afstelling van de spuit nozzle. Achteraf bleek dat de nozzle niet vast bleef zitten en constant los trilde met als resultaat dat de verf niet goed verwijderd werdt. Gewoon opgelost met stukje wit tape.
[URL=http://s284.photobucket.com/user/p ... inal[/img][/url]
[URL=http://s284.photobucket.com/user/p ... inal[/img][/url]
SODA blasten..................
Ik heb van alles gedaan, geprobeerd en verbeterd en het SODA blasten tot een acceptabele werkwijze met goede resultaten gebracht.
De belangrijkste conclussies die getrokken heb:
1: Het blok in het tentje buiten op de achterplaats SODA blasten werkt niet.
2: Je hebt goed verlichting en afzuiging nodig en een constante druk van 9 bar is heel belangrijk
3: De 5 liter jerrycans met SODA voor 30 euro zijn veel te duur. Een zak van 25 liter voor 30 euro is veel goedkoper (Blasteq.nl)
ZELF EEN STRAALCABINE GEBOUWD:
[url[/url]
Je moet creatief zijn toch
Ik heb wat problemen gehad met de de afstelling van de spuit nozzle. Achteraf bleek dat de nozzle niet vast bleef zitten en constant los trilde met als resultaat dat de verf niet goed verwijderd werdt. Gewoon opgelost met stukje wit tape.
[URL=http://s284.photobucket.com/user/p ... inal[/img][/url]
[URL=http://s284.photobucket.com/user/p ... inal[/img][/url]
-
- 100-199
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 21 sep 2015 10:53
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
Re: Sportster 78
heb ook geprobeerd een en ander te stralen,
maar een constante druk van 9 bar valt niet mee.
maar een constante druk van 9 bar valt niet mee.
- kruisje
- 200-349
- Berichten: 248
- Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 97 times
- Contacteer:
Re: Sportster 78
9 bar ?????nimjaefighter schreef:heb ook geprobeerd een en ander te stralen,
maar een constante druk van 9 bar valt niet mee.
5 is al voldoende, maar je moet wel een knoepert van een compressor hebben om je tank gevuld te houden
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Re: Sportster 78
Mede ijzerkoppen
Ondanks mijn ijzeren kop moet ik toegeven dat mijn opmerking "constante druk" in dezen niet geheel correct was. Dit moet zijn "maximale druk".
Das wat anders...(kruisje had mij aan het denken gezet ).
De maximale druk kan ik bij mijn compressor niet afstellen, alleen de minimale druk. Ik heb een constante druk die tussen de 6.5 & 9 ligt.
Daar moet ik ook bijzeggen dat ik een buffer tank heb die samen de compressor 150 l. heeft.
Ik heb de druk ook even omlaag gebracht en met bv de accubak ging dat prima.
][url=http://s284.photobucket.com/user/ ... .jpg[/img][/url]
De cilinder en kop met een toch wel dikke/harde verflaag gaat echt niet lukken (ik heb het geprobeerd). Toch maar weer naar 6.5/9.
Hieronder een foto van de cilinder kop die ik vanmiddag heb gedaan. De binnen kant was helemaal dicht geslipt met een dikke laag kool. De klep ging moeizaam en moest ik eruit tikken. In het midden van de foto bij de uitlaat waarschijnlijk de oorzaak?
[url=http://s284.photobucket.com/user/p ... .jpg[/img][/url]
Ondanks mijn ijzeren kop moet ik toegeven dat mijn opmerking "constante druk" in dezen niet geheel correct was. Dit moet zijn "maximale druk".
Das wat anders...(kruisje had mij aan het denken gezet ).
De maximale druk kan ik bij mijn compressor niet afstellen, alleen de minimale druk. Ik heb een constante druk die tussen de 6.5 & 9 ligt.
Daar moet ik ook bijzeggen dat ik een buffer tank heb die samen de compressor 150 l. heeft.
Ik heb de druk ook even omlaag gebracht en met bv de accubak ging dat prima.
][url=http://s284.photobucket.com/user/ ... .jpg[/img][/url]
De cilinder en kop met een toch wel dikke/harde verflaag gaat echt niet lukken (ik heb het geprobeerd). Toch maar weer naar 6.5/9.
Hieronder een foto van de cilinder kop die ik vanmiddag heb gedaan. De binnen kant was helemaal dicht geslipt met een dikke laag kool. De klep ging moeizaam en moest ik eruit tikken. In het midden van de foto bij de uitlaat waarschijnlijk de oorzaak?
[url=http://s284.photobucket.com/user/p ... .jpg[/img][/url]
Laatst gewijzigd door PaulKleijne op 02 nov 2015 23:12, 2 keer totaal gewijzigd.
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Re: Sportster 78
Ik ben bij 2 revisie bedrijven geweest en beiden gaven aan de kop & cilinder niet te willen stralen ivm achterblijvende resten en daar willen de verantwoording niet voor dragen!
Dat is eigenlijk de reden dat ik ben gaan sodablasten.
Dat is eigenlijk de reden dat ik ben gaan sodablasten.
-
- 1500-1749
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 359 times
Re: Sportster 78
Kan ik mij wel iets bij voor stellen wat die revisie bedrijven zeggen over het stralen , maar nu ben je zelf lekker bezig. Al ziet die zitting van die klep er erg beroerd uit , hoop voor je dat daar nog iets aan gedaan kan worden.
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Re: Sportster 78
Ach ik ben van de straat........
Ik hoop dat er een nieuwe klepzitting in kan (loodvrij)
Volgende week maar eens naar Dynatrack.
Ik hoop dat er een nieuwe klepzitting in kan (loodvrij)
Volgende week maar eens naar Dynatrack.
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Re: Sportster 78
Stil aan deze kan van het kanaal:
Ivm met andere prioriteiten, ligt het werk aan de Sportster al een tijdje stil en het SON weekend gemist.
Het reviseren van de versnellingsbak van mijn Heritage neemt nogal wat tijd in beslag. Voor mij de eerste keer dat ik een versnellingsbak onder handen neem dus FF snel is er niet bij.
De Sportster:
Mbt tot het sodablasten heb ik geleerd dat het stralen van gietijzeren cilinders niet echt ideaal is. Voor aluminium is het perfect.
Om roest en de harde coating te verwijderen gaat het stralen met grit veel beter. Lesje geleerd dus.
Ivm met andere prioriteiten, ligt het werk aan de Sportster al een tijdje stil en het SON weekend gemist.
Het reviseren van de versnellingsbak van mijn Heritage neemt nogal wat tijd in beslag. Voor mij de eerste keer dat ik een versnellingsbak onder handen neem dus FF snel is er niet bij.
De Sportster:
Mbt tot het sodablasten heb ik geleerd dat het stralen van gietijzeren cilinders niet echt ideaal is. Voor aluminium is het perfect.
Om roest en de harde coating te verwijderen gaat het stralen met grit veel beter. Lesje geleerd dus.
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Re: Sportster 78
Ik heb inmiddels de zelfbouw straalkast vervangen door een echte.
Voor weinig op de kop getikt.
Voor weinig op de kop getikt.
- charlesb52
- *
- Berichten: 2986
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2085 times
- Been thanked: 1335 times
- Contacteer:
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Re: Sportster 78
Stoppen met werken voor de baas. Dat lijkt mij wel wat.
Nog FF 5 jaar wachten, dan begin ik voor mezelf.
Nog FF 5 jaar wachten, dan begin ik voor mezelf.
-
- 100-199
- Berichten: 186
- Lid geworden op: 21 sep 2015 10:53
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 11 times
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Re: Sportster 78
Bijna professioneel.........
Maar dan hebben jullie mij compressor nog niet gezien. Met de laatste poging de cilinders klaar te maken voor een spuit beurt ging de aanloop condensator naar de kl............
Allee, weer wat geleerd. Niet te lang aan een stuk door stralen................. De condensator en de thermische beveiliging vervangen en gaan met die banaan.
Vanmiddag de boel gestraald, schoongemaakt, ontvet en in de primer en ceramische coating gespoten.
fotootje?
Maar dan hebben jullie mij compressor nog niet gezien. Met de laatste poging de cilinders klaar te maken voor een spuit beurt ging de aanloop condensator naar de kl............
Allee, weer wat geleerd. Niet te lang aan een stuk door stralen................. De condensator en de thermische beveiliging vervangen en gaan met die banaan.
Vanmiddag de boel gestraald, schoongemaakt, ontvet en in de primer en ceramische coating gespoten.
fotootje?
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Sportster 78 "Cast or Forced" zuigers?
FF vooruitlopende op de zaken (In gedachte ben ik hem natuurlijk al weer in elkaar aan het zetten);
Cast of Forced zuigers; wat is de beste keuze voor een Ironhead?
pkl
Cast of Forced zuigers; wat is de beste keuze voor een Ironhead?
pkl
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Sportster 78 Balen
Soms zit het wat tegen....................
Vorige week de cilinders en koppen weg gebracht naar Lando Beugelsdijk (FEROX Performance) in Noordwijkerhout.
Ook het onderblok FF meegenomen.
De cilinders worden gehoond en de koppen loodvrij gemaakt en van nieuwe kleppen voorzien. Top
Maar helaas moet ook het onder blok open. Teveel speling op het big end.
Daarnaast moet ik ook op zoek naar nieuwe nokkenassen. Het chroom was aangetast op twee van de vier assen.
Nog FF doorsparen dus of moeders huishoudpot plunderen. Zal ze het in de gaten hebben?
Volgende week van plan om het blok te splitsen en de beide carter helften schoon te maken (Sodablasten)
Daarna kunnen ze weer naar Lando.
Vorige week de cilinders en koppen weg gebracht naar Lando Beugelsdijk (FEROX Performance) in Noordwijkerhout.
Ook het onderblok FF meegenomen.
De cilinders worden gehoond en de koppen loodvrij gemaakt en van nieuwe kleppen voorzien. Top
Maar helaas moet ook het onder blok open. Teveel speling op het big end.
Daarnaast moet ik ook op zoek naar nieuwe nokkenassen. Het chroom was aangetast op twee van de vier assen.
Nog FF doorsparen dus of moeders huishoudpot plunderen. Zal ze het in de gaten hebben?
Volgende week van plan om het blok te splitsen en de beide carter helften schoon te maken (Sodablasten)
Daarna kunnen ze weer naar Lando.
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Re: Sportster 78
Klein gaatje in de rechter carter helft bij de uitgaande as van het primaire tandwiel (ketting). Balen. Ik hoop dat we dit kunnen reparen?
-
- 1500-1749
- Berichten: 1618
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 181 times
- Been thanked: 359 times
Re: Sportster 78
Balen. Mocht je nog een carter nodig zijn . Volgens mijn heeft Ccr in Hasselt nog wat liggen
- PaulKleijne
- 50-99
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 26 sep 2015 18:39
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 22 times
Re: Sportster 78
Die zal ik in gedachte houden. Deze week FF naar het revisie bedrijf om ea te bespreken.
Thx
Thx