Gipro versnellingsindicator

Ontsteking, verlichting en meer...Van accu tot zekering!
Peterb
5-9
5-9
Been thanked: 9 times

XR1200 Gipro versnellingsindicator

Ongelezen bericht door Peterb »

Voor mij XR1200 een Gipro X type G2 versnellingsindicator gekocht. Met bijbehorende kabelboom. De aansluiting moet tussen de snelheidsensor (kabelboom) via de grijze driehoek stekkers. Zie foto.
Iemand een idee waar die stekker zit? Onder tank en achter zijdeksels zie ik niets. In de koplamp heb ik nog niet gekeken. In de dikke werkplaatshandboek ook niets kunnen vinden.
Iemand ooit gemonteerd of een idee?

Dank alvast voor de reactie.
Bijlagen
20251213_132347.jpg
RC roadster
900-999
900-999
Has thanked: 490 times
Been thanked: 486 times

Re: Gipro versnellingsindicator

Ongelezen bericht door RC roadster »

Van welk jaar is uwe Sporster ? Bij mij zat deze aan de linker kan achter mijn zijdeksel.
MoneyFor
3000+
3000+
Has thanked: 1472 times
Been thanked: 1733 times
Contacteer:

Ongelezen bericht door MoneyFor »

De diagnose stekker zit inderdaad in de meeste gevallen aan de linkerzijde onder de cover maar de stekker die je toont op de foto is voor zover ik kan zien op de foto geen diagnose connector aansluiting voor de Harley, het lijkt mij een Deutsch 3 pin.

Deze zijn 4 of 6 pins op de Harley, in 2009 is dat een 4pin normaal gezien, je kan nu gaan slicen maar je kan die 4pin connectoren ook los kopen en dan zou ik de kabel van de Gipro voorzien van een correcte stekker. Soms moet je het signaal ook rechtstreeks aan de ecu gaan halen en dan is het meestal wel slicen in de kabel maar dan zou ik voor het zekerste toch even contact nemen met Gipro voor de correcte aansluiting.

Deutsch DT 4 pin.jpg
Deutsch DT 4 pin.jpg (16.65 KiB) 1327 keer bekeken

Link voor connectoren.

.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
MoneyFor
3000+
3000+
Has thanked: 1472 times
Been thanked: 1733 times
Contacteer:

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dit zou de locatie op een XR moeten zijn, indien nog voor niets gebruikt zal daar een zwarte rubber dop opzitten, op de foto is daar een Dynojet ingeplugd.

Diag.jpg
Diag.jpg (43.69 KiB) 1324 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Peterb
5-9
5-9

MoneyFor schreef: 14 dec 2025 07:31 De diagnose stekker zit inderdaad in de meeste gevallen aan de linkerzijde onder de cover maar de stekker die je toont op de foto is voor zover ik kan zien op de foto geen diagnose connector aansluiting voor de Harley, het lijkt mij een Deutsch 3 pin.

Deze zijn 4 of 6 pins op de Harley, in 2009 is dat een 4pin normaal gezien, je kan nu gaan slicen maar je kan die 4pin connectoren ook los kopen en dan zou ik de kabel van de Gipro voorzien van een correcte stekker. Soms moet je het signaal ook rechtstreeks aan de ecu gaan halen en dan is het meestal wel slicen in de kabel maar dan zou ik voor het zekerste toch even contact nemen met Gipro voor de correcte aansluiting.

Deutsch DT 4 pin.jpg

Link voor connectoren.

.
Dank voor de reactie. De geleverde kabelboom is niet de juiste concludeer ik. Ik kan nog retourneren en naar de juiste op zoek gaan.
Ik vond gisteravond laat op een USA forum nog een berichtje dat de Gipro inderdaad op de diagnose stekker moet worden aangesloten. Een Klik en klaar dus. Wordt vervolgd...
charlesb52
*
*
Has thanked: 2503 times
Been thanked: 1682 times
Contacteer:

Ongelezen bericht door charlesb52 »

@Peterb , hoe zijn de vorderingen?
Peterb
5-9
5-9

XR1200 Re: Gipro versnellingsindicator

Excuus voor late reactie. Het was inderdaad niet de juiste, de eerste levering. Alsnog de juiste ontvangen met aansluiting op de diagnosestekker. Aansluiten en inleren was een fluitje.
Na versnelling inschakelen en koppeling los geeft deze de versnelling aan. Leuk hulpmiddel.
Bijlagen
20260421_201828.jpg
20260421_201524.jpg
Plaats reactie