Voor mij XR1200 een Gipro X type G2 versnellingsindicator gekocht. Met bijbehorende kabelboom. De aansluiting moet tussen de snelheidsensor (kabelboom) via de grijze driehoek stekkers. Zie foto.
Iemand een idee waar die stekker zit? Onder tank en achter zijdeksels zie ik niets. In de koplamp heb ik nog niet gekeken. In de dikke werkplaatshandboek ook niets kunnen vinden.
Iemand ooit gemonteerd of een idee?
Dank alvast voor de reactie.
Gipro versnellingsindicator
- RC roadster
- 900-999

- Has thanked: 490 times
- Been thanked: 486 times
Re: Gipro versnellingsindicator
Van welk jaar is uwe Sporster ? Bij mij zat deze aan de linker kan achter mijn zijdeksel.
- MoneyFor
- 3000+

- Has thanked: 1472 times
- Been thanked: 1733 times
- Contacteer:
De diagnose stekker zit inderdaad in de meeste gevallen aan de linkerzijde onder de cover maar de stekker die je toont op de foto is voor zover ik kan zien op de foto geen diagnose connector aansluiting voor de Harley, het lijkt mij een Deutsch 3 pin.
Deze zijn 4 of 6 pins op de Harley, in 2009 is dat een 4pin normaal gezien, je kan nu gaan slicen maar je kan die 4pin connectoren ook los kopen en dan zou ik de kabel van de Gipro voorzien van een correcte stekker. Soms moet je het signaal ook rechtstreeks aan de ecu gaan halen en dan is het meestal wel slicen in de kabel maar dan zou ik voor het zekerste toch even contact nemen met Gipro voor de correcte aansluiting.
Link voor connectoren.
.
Deze zijn 4 of 6 pins op de Harley, in 2009 is dat een 4pin normaal gezien, je kan nu gaan slicen maar je kan die 4pin connectoren ook los kopen en dan zou ik de kabel van de Gipro voorzien van een correcte stekker. Soms moet je het signaal ook rechtstreeks aan de ecu gaan halen en dan is het meestal wel slicen in de kabel maar dan zou ik voor het zekerste toch even contact nemen met Gipro voor de correcte aansluiting.
Link voor connectoren.
.
- MoneyFor
- 3000+

- Has thanked: 1472 times
- Been thanked: 1733 times
- Contacteer:
Dit zou de locatie op een XR moeten zijn, indien nog voor niets gebruikt zal daar een zwarte rubber dop opzitten, op de foto is daar een Dynojet ingeplugd.
Dank voor de reactie. De geleverde kabelboom is niet de juiste concludeer ik. Ik kan nog retourneren en naar de juiste op zoek gaan.MoneyFor schreef: 14 dec 2025 07:31 De diagnose stekker zit inderdaad in de meeste gevallen aan de linkerzijde onder de cover maar de stekker die je toont op de foto is voor zover ik kan zien op de foto geen diagnose connector aansluiting voor de Harley, het lijkt mij een Deutsch 3 pin.
Deutsch DT 4 pin.jpg
Link voor connectoren.
.
Ik vond gisteravond laat op een USA forum nog een berichtje dat de Gipro inderdaad op de diagnose stekker moet worden aangesloten. Een Klik en klaar dus. Wordt vervolgd...
- charlesb52
- *

- Has thanked: 2503 times
- Been thanked: 1682 times
- Contacteer:
Excuus voor late reactie. Het was inderdaad niet de juiste, de eerste levering. Alsnog de juiste ontvangen met aansluiting op de diagnosestekker. Aansluiten en inleren was een fluitje.
Na versnelling inschakelen en koppeling los geeft deze de versnelling aan. Leuk hulpmiddel.
Na versnelling inschakelen en koppeling los geeft deze de versnelling aan. Leuk hulpmiddel.