Goededag mensen,
Ik ben van plan om een andere tank op mijn 2003 1200c te zetten met tellers op de tank.
Nu zit er standaard alleen een snelheidsmeter op mijn motor.
Kan ik de aansluiting voor een toerenteller in de kabelboomonder de tank oppikken of moet ik een nieuwe kabel gaan trekken?
Alvast bedankt voor jullie advies
Anthony
Antman173
Toerenteller aansluiten
- Antman173
- 1-4
- charlesb52
- *
- Has thanked: 2309 times
- Been thanked: 1488 times
- Contacteer:
Re: Toerenteller aansluiten
Ik deed het bij Sportzilla1 heel simpel via de bobine!
Wellicht zijn er betere manieren
.
Wellicht zijn er betere manieren
- choco
- 350-499
- Has thanked: 626 times
- Been thanked: 216 times
Re: Toerenteller aansluiten
Je kan de toerenteller via een specifieke draad in je kabelboom aansluiten (per jaar/model verschillend, zelf opzoeken), 1e keus
Je kan de toerenteller op de + aansluiting (voeding) van je bobine aansluiten, 2e keus
je kan de toerenteller op een bougiekabel aansluiten door de draad een paar maal om de bougiekabel heen te draaien en met tape vast zetten (werkt, niet betrouwbaar, niet adviseerbaar), 3e keus
In al deze gevallen pakt de toerentellerdraad daardoor de pulsen van de ontsteking op.
Let op: bij een universele toerenteller moet je dan nog het aantal cilinders opgeven (soms dip switches, soms een setting in de toerenteller)
Je kan de toerenteller op de + aansluiting (voeding) van je bobine aansluiten, 2e keus
je kan de toerenteller op een bougiekabel aansluiten door de draad een paar maal om de bougiekabel heen te draaien en met tape vast zetten (werkt, niet betrouwbaar, niet adviseerbaar), 3e keus
In al deze gevallen pakt de toerentellerdraad daardoor de pulsen van de ontsteking op.
Let op: bij een universele toerenteller moet je dan nog het aantal cilinders opgeven (soms dip switches, soms een setting in de toerenteller)
Keep the rubber side down