FP3 V&H werking en tips

Handleidingen voor reparaties en ander werk aan de motor.
RC roadster
800-899
800-899
Has thanked: 431 times
Been thanked: 420 times

Re: FP3 V&H werking en tips

Ongelezen bericht door RC roadster »

Dorski schreef: 02 jul 2021 08:03 Blijkt dat V&H gisteren hun servers aan het updaten waren en er dus geen connectie mogelijk was.
Net opnieuw geprobeerd en alles ging vlekkeloos.
Dit kan altijd he. Maar het is goed gekomen he :thumbsup: .
Dorski schreef: 02 jul 2021 08:03 Vandaag is nog een droog dagje, dus meteen maar een uitproberen hoe dat de motor loopt.
Goed bezig! laat het resultaat weten he :thumbs: .
EasyWim
800-899
800-899
Has thanked: 649 times
Been thanked: 482 times

Ongelezen bericht door EasyWim »

Ik wil de FP3 app op mijn nieuwe mobiel gaan zetten. Nu ben ik gewend dat je dan eerst uitlogt op je oude mobiel, dan de app installeert op de nieuwe mobiel en daar weer inlogt. Maar nu kom ik erachter dat je helemaal geen gebruikersnaam en wachtwoord hebt bij deze app. Dat lijkt heel simpel dan maar hoe komen de gegevens van de oude app dan op de nieuwe mobiel terecht?
MoneyFor
3000+
3000+
Has thanked: 1381 times
Been thanked: 1624 times
Contacteer:

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik heb die op meerdere phones staan, wordt geregistreerd aan de hand van het ingevoerde chassis nummer. Gewoon de phone laten zoeken
en dan komt het chassisnummer tevoorschijn, dat is alles wat je moet doen. Alle gegevens worden dan uit de FP3 op de app weergegeven.

Zo ziet de app erbij mij uit, meerdere FP3's gelinkt aan één app dus kan ook meerdere phones op één app.
Bijlagen
FP3.jpg
FP3.jpg (32.09 KiB) 13277 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
RC roadster
800-899
800-899

@EasyWim Misschien nog een leuk weetje. Je kan met uwe FP3 elke HD uitlezen die de zelfde uitleesstekker heeft. En zoals @MoneyFor gezegd heeft. Uwe FP3 bakje staat geblokkeerd op uwe vin nummer. Dus ik kan met mijn fp3 bakje uwe sportster uitlezen maar geen ecu sw aanpassing doen omdat mijn FP3 bakje op mijne vin nummer geblokkeerd staat ;)
EasyWim
800-899
800-899

Ik heb het idee dat 1 van de 2 gaskabels niet origineel is alhoewel dat eigenlijk niet zou kunnen. Van deze is de buitenkabel net 10mm te kort. Als ik wil dat de buitenkabels goed vastzitten bij de gasklep dan ontkom ik er niet aan om de speling via de verstelling bij de gashandel volledig op te heffen. Zonder speling in de gashandel reageert het gasgeven nogal agressief. Er zit dan ook standaard altijd enkele mm's ruimte in de afstelling. Ik heb ook de hele gashandel uit elkaar gehad maar alles zit zoals het hoort.

Nu zat ik te denken, kan ik dit probleem ook oplossen door de gashandel response via de FP3 aan te passen (minder direct dus ook minder agressief). Ik neem aan dat de waarde standaard ergens in het midden staat en dat je de instelling zowel agressiever als minder direct kan maken. Klopt deze gedachtegang?
choco
350-499
350-499
Has thanked: 616 times
Been thanked: 215 times

Ongelezen bericht door choco »

MoneyFor schreef: 30 nov 2021 11:04 Schroefnippel,
die dingen braken bij mij altijd de kabel af precies waar ik ze vastgeschroefd had :|
Daarna ben ik ook maar overgegaan op solderen.
Moet voor mijn motor ook nog hybride kabels maken...
van XLX1200 naar Japanse koppelingshandel...
en van CV carb naar Japanse gashendel...
Dat wordt ook gesoldeerd
Keep the rubber side down
RC roadster
800-899
800-899

Heb dit gevonden op internet. Je kan via de FP3 u stationair toerental veranderen. In het filmpje leggen ze uit hoe je dit moet doen. Zodat de Sportster trager gaat draaien en beter gaat klinken, als hij warm staat natuurlijk. Maar of dat het goed is voor de motor zelf weet ik niet. Waarschijnlijk gaat u oliedruk dan ook minderen zijn. Persoonlijk ga ik het niet doen. Maar indien er mensen interesse hebben zie onderaan de link.

zie link https://www.youtube.com/watch?v=_rbBl7op_e8

Hoe het klinkt ;-).

https://www.youtube.com/watch?v=96O6fk1tbc4
MoneyFor
3000+
3000+
Contacteer:

Ben geen voorstander van die lage toeren, is zeer slecht voor je motor en ideaal is rond de 1050 tot 1100rpm voor de oliepomp op de EFI motoren, de oliepomp is niet
ontworpen om optimaal te werken met 800 a 850rpm. Een hele tijd terug was er ook al eens een kastje op de markt dat je op de ECU aansloot en deze misleide die
zodat die rond de 800rpm stationair ging lopen. Klinkt misschien cool maar niet doen zou ik aanraden ;)
Afbeelding
RC roadster
800-899
800-899

Dat ecu kastje ben ik ook al tegen gekomen. Maar zo als je zegt. Niet goed voor de motor. Wat ik 100% begrijp. En ik ga het ook niet doen of aanpassen ;) . Wou het enkel laten weten dat je dit kon met de FP3 en hoe je dit moet doen. Voor de mensen dat wel interesse om dit te doen. Maar wel op eigen risico,... .
EasyWim
800-899
800-899

Het eerste wat mij opviel nadat ik de FP3 na 4 jaar weer eens aansloot, was dat er geen updates (firmware) beschikbaar waren. Misschien komt dit omdat de FP4 inmiddels is uitgebracht en er niets meer met de FP3 wordt gedaan door V&H.

Vraag; als je een map hebt geladen (dus geen autotune!), is het dan verstandig om de eerste rit minimaal een bepaalde tijd te rijden zonder de motor af te zetten? Moet er iets ingeleerd worden of is dat niet het geval bij een kant en klare map?
MoneyFor
3000+
3000+
Contacteer:

Voor de map zelf hoef je niet een bepaalde tijd te gaan rijden, enkel met autotune is dat het geval.
Afbeelding
RC roadster
800-899
800-899

Dit is meestal zo als ze een opvolger hebben van hun product, dat ze het oude product niet meer update of firmware aanpassen.
Maar zo lang het werkt is er geen probleem ;-). En de sw (ecm) van de Sportster zelf veranderd ook niet meer normaal. Vb update bij den dealer na onderhoud. Zodat de FP3 mogelijks geblokkeerd wordt door de nieuwe sw van ecm.

Die map dat je laad is eigenlijk een map van een sportster dat zij op hun bank afgesteld hebben. Deze map zetten ze dan in de lijst en jij kopieert deze dan naar uwe sportster. Deze afstelling is normaal een 85% perfect voor uwe Sportster. Met de Autotune is dan de afstelling dat je gaat maken op uwe eigen sportster met de basis map die jij gekopieerd hebt van hun, zodat je de perfecte afstelling kunt maken op uwe sportster aan een 95%. De rest passen de lambda's aan tijden u rijden. Maar Lambda's kunnen ook niet oneindig bijregelen. Anders had je zelf geen afstelling nodig ;-). Dat zou pas echt gemakkelijk geweest zijn. Dit zouden ze nog moeten uitvinden ;-).
Plaats reactie