Vandaag gescoord op MP. Eindelijk weer een Sportster projectje. Mijn 13e op rij. Nog geen idee wat ik er mee ga doen maar zal wel weer terug naar origineel brengen zijn. Het is een XLX 1000 ironhead met behoefte aan wat TLC. Krijgt tie allemaal.
Dank heren, we gaan er maar meteen tegenaan. Eerst maar eens aan het lopen brengen want dat doet hij niet. Toen ik de buddy er af haalde bleek de bedrading er nogal Italiaans uit te zien. De "Ignition Control Module" 32436-91B ontbreekt. En juist die is nergens meer te scoren. Op het net zijn wat alternatieven te vinden maar die lijken elkaar tegen te spreken. Blijkbaar is de 32405-91A en de 32410-91 ook te gebruiken. Wie weet het juiste antwoord of een andere oplossing?
Ik heb op mijn evo sportster een electronische nosecone ontsteking zitten... zit die mss ook bij jou er in?
die van mij is van Ultima maar is eigenlijk zelfde als dit model:
bendix schreef: 31 okt 2024 22:02
Eindelijk weer een Sportster projectje. Mijn 13e op rij.
13e project? Is dat net zoals ik met het eerste miljoen sparen omga? Mislukt ook steeds Of omdat je er na het project op uitgekeken bent en de Sportster weer verkoopt?
bendix schreef: 31 okt 2024 22:02
Eindelijk weer een Sportster projectje. Mijn 13e op rij.
13e project? Is dat net zoals ik met het eerste miljoen sparen omga? Mislukt ook steeds Of omdat je er na het project op uitgekeken bent en de Sportster weer verkoopt?
Ben verkoopt ze wel , maar ze zijn wel klaar en weer netjes origineel.
Ik vind het juist wel knap dat een gechopte Sportster, weer origineel wordt gemaakt. Is niet altijd even makkelijk. Originele onderdelen van de oudere types, zijn vaak moeilijk te krijgen. En ook is niet elke chopper bouwer , een goede monteur.
Ik kan het eenvoudig uitleggen. Heb altijd wel een motor om te rijden. Daarnaast moet ik wat te doen hebben. Ben gek op de mislukkingen van Harley. Juist de modellen die niemand wil (of wilde) hebben. Veel bikes worden door enthousiaste mensen op hun smaak gemaakt. Dat gebeurt meestal niet met een grote buidel geld en veel kennis. De originele onderdelen daarvan liggen vaak jaren in een schuurtje. De truc is ze te vinden en dan een fiets weer origineel te maken. Het valt niet zo op maar er is een grote groep verzamelaars die origineel zoekt, vooral in het buitenland. Als de motor eenmaal klaar is dan staat hij vaak een poosje in een hoekje totdat ik weer wat anders tegenkom. Ze staan allemaal op mijn site met een verhaaltje erbij. Moeilijkste project tot nu toe was een BMW R69S die 20 jaar buiten had gestaan en een replica Caferacer uit 77 die ik gemaakt heb van een Sportster uit 1979. Ook een WLA die 25 jaar in een winkel had gestaan was een beste klus. Begin dit jaar had ik een Donghai waar weinig mensen wat van weten weer aan de praat gekregen en weer verkocht aan een liefhebber.
Nou, dat is me een heel verhaal geworden. De Sporty was even snel in elkaar gezet om te verkopen en ik was de domme koper. Maar hij heeft even gelopen. Het hele verhaal staat hier: https://www.bensbikes.nl/ben/Page0135.html
bendix schreef: 16 jan 2025 22:58
Nou, dat is me een heel verhaal geworden. De Sporty was even snel in elkaar gezet om te verkopen en ik was de domme koper. Maar hij heeft even gelopen. Het hele verhaal staat hier: https://www.bensbikes.nl/ben/Page0135.html
Mooi verhaal,denk vaak dat ik de enige ben bij wie het altijd tegenzit,bedankt hiervoor.
Na bijna 3 maanden is dit project voorlopig weer klaar en ik ben tevreden. Had hem buiten gezet om hem te laten lopen. Binnen deed hij dat prima maar eenmaal buiten? Helemaal niets meer. Ben met de carburateur bezig geweest dus misschien dat daar iets niet goed gegaan is maar eerst eens naar de vonkjes gaan kijken. Ondertussen wat platen geschoten voor het geval hij weer op marktplaats beland. Als hij blijft ga ik hem na de keuring wel wat pimpen. Wat precies weet ik nog niet maar in ieder geval een hoger stuur, andere buddy en een ander kleurtje. Of misschien blijft hij wel zo. Je vind ze niet snel meer, een originele uit 1984.