Recent heb ik een 1200XL uit 1996 verworven. Ik vind het na mijn Italiaanse en Japanse tweewielers maar een exotisch apparaat

Na aankoop bleek de CV carb een scheur te hebben. Ik heb deze vervolgens maar vervangen door een tweedehands exemplaar dat ik netjes gereviseerd heb. De motor loopt nu koud goed, maar als hij heet wordt wil hij niet meer stationair lopen, heeft veel gas nodig en uiteindelijk valt hij uit.
Met de bekende truc met remmenreiniger ben ik erachter gekomen dat ik in elk geval een lek heb tussen inlaatspruitstuk en carb. Misschien kan ik nog e.e.a. doen aan uitlijning van de carb (misschien met behulp van zo'n kleine magnetische hellingsmeter). Ik heb immers niet meer het oorspronkelijke luchtfilterhuis met beugel, dus ik weet niet of deze de carb helemaal recht op het spruitstuk trekt.
Naar mijn opvatting glijdt de carburateur wat gemakkelijk in de (vervangen) rubberen ring van het spruitstuk. Hoort dat vrij gemakkelijk te gaan? Ik vroeg mij af: Kan ik evt. was telfon gastape om de carb winden? Dat zou bestand moeten zijn tot ca. 250 graden, dus dat zou moeten kunnen. Of vinden jullie dat bij voorbaat geen geschikte oplossing?
Dank!