Hi,
Het rechter knipperlicht van mijn 883 - 2005 doet plots niets meer, ook niet op het dashboard, terwijl het linker wel zonder problemen werkt. Ik heb de zekeringen gecheckt en de lampjes (gloeidraden nog), die zijn allemaal OK.
Kan dat aan het relais liggen of zouden beide kanten dan problemen moeten hebben? En waar vind ik dat relais?
Of kan het nog iets anders zijn? De bedrading lijkt overal nog goed en onbeschadigd.
Bedankt.
Cheerz.
Marc
883 2005 prob rechter knipperlicht
- ronnie
- 350-499
- Berichten: 369
- Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
- Locatie: Eindhoven
Re: 883 2005 prob rechter knipperlicht
Is de knop op je stuur nog ok ?
Ooit iets vergelijkbaars gehad, maar dat was een jap waar de knippers massa-geschakeld waren. Een massaprobleem was het toen dus, maar ik weet niet of dit bij een sportster ook zo geschakeld is
Ooit iets vergelijkbaars gehad, maar dat was een jap waar de knippers massa-geschakeld waren. Een massaprobleem was het toen dus, maar ik weet niet of dit bij een sportster ook zo geschakeld is
-
- 5-9
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 mar 2023 20:13
Re: 883 2005 prob rechter knipperlicht
Knop is OK, ja
- choco
- 350-499
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 02 jan 2021 09:26
- Locatie: Bovenkarspel
Re: 883 2005 prob rechter knipperlicht
leest inderdaad als schakelaar, of bedrading (of stekerverbinding).
maak je schakelaarbehuizing openen, zet je contact aan, (voeding) Oranje/wit met klein draadje doorverbinden naar wit/bruin.
Indien je knipperlicht nu werkt, is de schakelaar stuk. anders is het de TSM of de bedrading.
Indien schakelaar ok: meet (je moet door de isolatie heen prikken!) bij de TSM op de wit/bruin. Indien je op de schakelaar drukt moet deze spanning krijgen. Zo nee: bedrading tussen schakelaar en TSM stuk. zo ja: meet (je moet door de isolatie heen prikken!) op de bruine draad uit de TSM. dat is de uitgaande draad voor je knipperlicht. Die moet spanning krijgen indien knipperlicht aan staat. Indien niet, helaas je TSM stuk. Indien wel: eerste stuk bedrading naar je knipperlichten nakijken. Vergeet ook niet de meetplekken goed af te dichten na de werkzaamheden (tape, siliconenkit, vulcaniserende tape)
btw: TSM = turn signal module, zit geïntegreerd in je TCCM, je veiligheids- cq alarmmodule
maak je schakelaarbehuizing openen, zet je contact aan, (voeding) Oranje/wit met klein draadje doorverbinden naar wit/bruin.
Indien je knipperlicht nu werkt, is de schakelaar stuk. anders is het de TSM of de bedrading.
Indien schakelaar ok: meet (je moet door de isolatie heen prikken!) bij de TSM op de wit/bruin. Indien je op de schakelaar drukt moet deze spanning krijgen. Zo nee: bedrading tussen schakelaar en TSM stuk. zo ja: meet (je moet door de isolatie heen prikken!) op de bruine draad uit de TSM. dat is de uitgaande draad voor je knipperlicht. Die moet spanning krijgen indien knipperlicht aan staat. Indien niet, helaas je TSM stuk. Indien wel: eerste stuk bedrading naar je knipperlichten nakijken. Vergeet ook niet de meetplekken goed af te dichten na de werkzaamheden (tape, siliconenkit, vulcaniserende tape)
btw: TSM = turn signal module, zit geïntegreerd in je TCCM, je veiligheids- cq alarmmodule
Keep the rubber side down
- RoelVP
- 350-499
- Berichten: 395
- Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Re: 883 2005 prob rechter knipperlicht
Je kan het linker knipperlicht aanzetten. Als je dan op de knop voor het rechter knipperlicht duwt, dan moet het linker uitgaan.
Dan heb je snel getest of uw knop nog werkt.
Ik vermoed dat dat bij een 2005 zo werkt. Bij een 2010 alleszins wel.
Dan heb je snel getest of uw knop nog werkt.
Ik vermoed dat dat bij een 2005 zo werkt. Bij een 2010 alleszins wel.
-
- 5-9
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 28 mar 2023 20:13
Re: 883 2005 prob rechter knipperlicht
Goeie
Ja, de linker gaat idd uit als ik op de rechter duw, dus dat is al goed.