De allereerste keer......

Plaats hier je alledaagse berichten. Post your common messages here.
Gebruikersavatar
HupieRockt
25-44
25-44
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 apr 2023 09:44
Has thanked: 12 times
Been thanked: 30 times

De allereerste keer......

Ongelezen bericht door HupieRockt »

Tja, iedereen herinnert zich zijn of haar eerste keer nog wel. :? :?

Nou, mijn allereerste keer was dus gisteren, Koningsdag 2023. Nadat ik 2 weken geleden mijn motorrijbewijs heb gehaald en ondertussen wat kilometers had gemaakt op de Honda CBF600 die we hebben staan, was het toch echt tijd om kennis te gaan maken met onze Sportster XL1200C die we 3 weken geleden hebben gekocht. Mijn eerste rit op een Harley-Davidson..

Vrouwlief (die al langer rijdt) had me wel gewaarschuwd dat t wel allemaal heel anders was dan de Kawa 650's en Honda 600's...
Dus met enige lichte spanning en vol verwachting de motor uit de tuin gereden en opgestart en opgewarmd. Met de Freedom uitlaten is het geluid al erg indrukwekkend. Helmpje op en gaan met die banaan..

Nou, na 100m en het eerste krappe bochtje wist ik het al: De Sportster en ik worden vrienden. Wat een feest dit.
De geluiden die er onder je vandaan komen, het trillen, de heerlijke zit (breed stuur en forward controls) maar bovenal die POWERRR....

Kortom.. Harley Davidson Sportster 1200 rijden is precies wat ik er van gehoopt had. Na 75km met binnendoor-weggetjes, snelweg en bebouwde kom was ik verliefd... ;) ;)
Bijlagen
IMG_1315.jpg
IMG_1315.jpg (181.75 KiB) 414 keer bekeken
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3142
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1324 times
Been thanked: 1574 times
Contacteer:

Re: De allereerste keer......

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Het nodigt steeds uit naar meer ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
HupieRockt
25-44
25-44
Berichten: 42
Lid geworden op: 09 apr 2023 09:44
Has thanked: 12 times
Been thanked: 30 times

Re: De allereerste keer......

Ongelezen bericht door HupieRockt »

Ik wil alleen maar rijden nu…

Het rijdt serieus zo lekker. En trekkracht is fantastisch. Paar keer stevig gas erop gehad bij t van vooraan wegrijden bij verkeerslicht. Zonder drama, gewoon dikke soepele trekkracht. Als je dan na 5 seconden in je spiegel kijkt en op je snelheidsmeter…. :muscle: :muscle: :hyper: :hyper:
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 153 times
Been thanked: 246 times

Re: De allereerste keer......

Ongelezen bericht door botoo »

En als er dan zo'n opgewonden standje op z'n Supersport naast je komt staan, dan wordt het nog leuker :onthequiet:

Eentje uit den ouden doosch https://youtu.be/jXsoAdh5P5g?t=253
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
brede aap
100-199
100-199
Berichten: 192
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:12
Has thanked: 7 times
Been thanked: 59 times

Re: De allereerste keer......

Ongelezen bericht door brede aap »

Je verteld niks nieuws hoor :lol: dit weten wij allemaal al :mrgreen:
De enige die dit plezier kon stoppen was Harley Davidson zelf want dit model word niet meer gemaakt..
Plaats reactie