Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Tips, tests, theorie & praktijk uit de wereld van Garmin, TomTom, GoPro en familie.
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

Je weet wat te doen ;-).
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3140
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1323 times
Been thanked: 1572 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Op de Fat Boy zit het al op, ben daar de vrijdag ganse dag mee weg, tripje richting Namen 8-)

Was op zich zeer makkelijk te plaatsen al is er wel een acuut gebrek aan plaats door de J&H en luchtvering :lol: , op de SGS gaat het geen problem zijn daar kan het
in de kuip maar op de Street Bob ga ik zowat hetzelfde probleem hebben en zeker als ik er dan ook nog de J&H op ga zetten.

Vind het wel raar dat je alle draden met uitzondering van postief en negatief natuurlijk, moet afknippen, waarom steken ze die er dan in zou ik zeggen, ik dacht dat
je daar dan gebruik kon van maken om de motor stil te leggen zoals in app wordt omschreven maar blijkbaar niet dus.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 21 feb 2023 18:56 Op de Fat Boy zit het al op, ben daar de vrijdag ganse dag mee weg, tripje richting Namen 8-)
Geniet van het ritje ;-).
MoneyFor schreef: 21 feb 2023 18:56 Was op zich zeer makkelijk te plaatsen al is er wel een acuut gebrek aan plaats door de J&H en luchtvering :lol: , op de SGS gaat het geen problem zijn daar kan het
in de kuip maar op de Street Bob ga ik zowat hetzelfde probleem hebben en zeker als ik er dan ook nog de J&H op ga zetten.
Ik had plaats, als ik mijn batterij er uithaalde, kant olie reservoir. Is altijd een beetje lomp om te plaatsen. Is gene auto waar je plaats zat hebt ;-).
MoneyFor schreef: 21 feb 2023 18:56 Vind het wel raar dat je alle draden met uitzondering van postief en negatief natuurlijk, moet afknippen, waarom steken ze die er dan in zou ik zeggen, ik dacht dat
je daar dan gebruik kon van maken om de motor stil te leggen zoals in app wordt omschreven maar blijkbaar niet dus.
Heb daar ook al op zitten nadenken waarom die kabels er bij zijn,... . Misschien zijn het kabels enkel voor de sw te laden. Die er achteraf niet meer nodig zijn. We kunnen eens een e-mail sturen en kijken wat ze daar op antwoorden,... . zo leren we altijd bij ;-).
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

Heb een e-mail gestuurd met de vraag ;-). We zullen eens kijken wat ze antwoorden. laat jullie nog iets weten
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3140
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1323 times
Been thanked: 1572 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 21 feb 2023 20:02
MoneyFor schreef: 21 feb 2023 18:56 Op de Fat Boy zit het al op, ben daar de vrijdag ganse dag mee weg, tripje richting Namen 8-)
Geniet van het ritje ;-).
Thanks, zal ik zeker doen en hopen dat het wat droog blijft dat ik niet de ganse tijd met een regenpak moet aanzitten ;)
Heb daar ook al op zitten nadenken waarom die kabels er bij zijn,... . Misschien zijn het kabels enkel voor de sw te laden. Die er achteraf niet meer nodig zijn. We kunnen eens een e-mail sturen en kijken wat ze daar op antwoorden,... . zo leren we altijd bij ;-).
Ik heb er nu nog 2 liggen en zou eens moeten uitmeten dat er iets gebeurd als je in de app iets aanstuurt zoals bv stilleggen motor.. Wat ik me nu ook aan het bedenken was,
was om eventueel eens te kijken of ik niet zulke stekkers kan vinden want dan zou ik er eentje op de overige bikes kunnen gebruiken want het is dus enkel + en - wat je nodig
hebt. Of wel moet ik er dan nog ene bijkopen om dit mee te doen want die in de SGS gaat in de kuip komen en die op de Street Bob gaat even moeilijk zitten als die op de
Fat Boy maar al de andere hebben wat meer kuipwerk of ruimte onder het zadel waar ik de aansluiting zou kunnen maken.

Dit is de stekker, mocht iemand weten hoe zoiets noemt, andere mogelijkheid is natuurlijk gewoon een universeel stekkertje erop en klaar. Of een adapter maken voor mijn
portable op te laden op de bike zou ook al een oplossing zijn maar deze is met zo'n magneetding om te laden.

20230221_132210.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

Heb antwoord gekregen ;-)

Bedankt voor uw bericht.

Nee, deze kabels hebben bij onze trackers geen functie. Het oranje draad zou u wel kunnen koppelen aan het contact maar dat raden wij aan bij voertuigen die weinig snelheid maken.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,



Wat ik niet begrijp, wat heeft de snelheid hiermee te maken,... . Waarschijnlijk veiligheid,... .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3140
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1323 times
Been thanked: 1572 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 22 feb 2023 16:44 ...... Het oranje draad zou u wel kunnen koppelen aan het contact maar dat raden wij aan bij voertuigen die weinig snelheid maken.
:happy: dus perfect voor op een Harley dan :lol:

Ja nu ben ik ook benieuwd hoe en wat de functie van het oranje draad is, als het de bedoeling is om te onderbreken is dit niet realiseerbaar
met één enkele draad. Een soort van acc stand zou ik nog kunnen begrijpen maar hoe en wat dan ?

Ik zou zeggen vraag eens door of zend mij anders de email of emailadres eens door want nu ben ik benieuwd wat dit dan gaat doen natuurlijk.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

Ik heb eens door gevraagd,... speciaal voor u ;-).
Ik denk aan de uitleg te lezen dat het enkel achter contact is. Dus als je u contact opzet met de sleutel dat de module nog eens 12v krijgt. Maar welke meer waarde dat dit geeft aan extra functie weet ik niet.

Als ik iets meer weet laat ik jullie iets weten ;-).
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

Zoals beloofd de extra info die ik gekregen heb van onntrack ;-).

Het oranje draad dient ervoor dat de tracker pas aangaat zodra het contact aangaat.
Bij langzame apparaten zoals een grasmaaier of dergelijken komt de tracker moeilijk uit de slaapstand, om te voorkomen dat deze toch uitslaapstand wordt gehaald raden wij aan het oranje draad dus aan het contact te bevestigen.


Dus ja, ... eigenlijk niet van toepassing voor de moto of auto. tenzij je enorm traag rijdt ;-).
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3140
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1323 times
Been thanked: 1572 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Heb er vandaag nog 4 extra besteld, de vaste units zijn echt wel beter dan de portable versie gewoon omdat die continue voeding hebben en je hebt er geen omziens
naar. Ik heb nu iets gemaakt voor de portable continue van stroom te voorzien in de Goldwing zodat die ook min of meer vast zit maar toch nog de mogelijkheid om
die mee te nemen als het nodig is, in iets anders of op iets anders ... de hond ofzo :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 335
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door Dorski »

Zijn deze systemen ook allemaal met een abonnement?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3140
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1323 times
Been thanked: 1572 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dorski schreef: 08 mar 2023 19:18 Zijn deze systemen ook allemaal met een abonnement?
Neen is het enige systeem zonder abo, dat is het leuke aan deze dingen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie