Dat is mooi geciteerd
Gedaan met de Sportster
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3148
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1332 times
- Been thanked: 1576 times
- Contacteer:
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3148
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1332 times
- Been thanked: 1576 times
- Contacteer:
Re: Gedaan met de Sportster
In Brussel wordt ook al over verbod op motoren en scooters gesproken en dit al vanaf 2028 voor Euro3, 2030 voor Euro4, is nog wel even maar voor de jongeren
onder ons zie ik het allemaal niet rooskleurig in. In 2035 wordt dat verbod veralgemeend en andere grootsteden zullen wel snel dat voorbeeld volgen....
Voor de geïnteresseerden, hier kan je de volledige TEKST lezen.
Voor dit jaar is er de Euro 5 norm op de motorfietsen maar zullen mee onder het algemeen verbod vallen in 2035.
onder ons zie ik het allemaal niet rooskleurig in. In 2035 wordt dat verbod veralgemeend en andere grootsteden zullen wel snel dat voorbeeld volgen....
Voor de geïnteresseerden, hier kan je de volledige TEKST lezen.
Voor dit jaar is er de Euro 5 norm op de motorfietsen maar zullen mee onder het algemeen verbod vallen in 2035.
- RC roadster
- 700-799
- Berichten: 796
- Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
- Locatie: Affligem Belgium
- Has thanked: 424 times
- Been thanked: 400 times
Re: Gedaan met de Sportster
Vindt ik niet leuk!
Maar we kunnen er weinig aandoen zeker,... . Het tijdpek van de verbrandingsmotor komt aan zijn einde,... . Maar is de elektrische rijden wel zo milieu vriendelijk als ze laten blijken? ik denk persoonlijk van niet. Is volgens mij gewoon het probleem verschuiven naar een ander plaatst op de wereldbol.
Zal nog al een zicht en praktische zijn, met al die laadkabels op de grond om de batterij op te laden,... .
Maar we kunnen er weinig aandoen zeker,... . Het tijdpek van de verbrandingsmotor komt aan zijn einde,... . Maar is de elektrische rijden wel zo milieu vriendelijk als ze laten blijken? ik denk persoonlijk van niet. Is volgens mij gewoon het probleem verschuiven naar een ander plaatst op de wereldbol.
Zal nog al een zicht en praktische zijn, met al die laadkabels op de grond om de batterij op te laden,... .
-
- 50-99
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 03 okt 2020 09:52
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 54 times
Re: Gedaan met de Sportster
Gister mee gereden,
Nee, lijkt en rijdt totaal niet als de vorige sportster, maar gaat wel 4x zo snel en soepel.
Wat een vermogen heeft deze, rijdt in standaard uitvoering rondjes om mijn 48 heen.
Schakelt super soepel en stil, ''on-harleys''
Snap dat de ''oude'' sportster rijder het niks vind, maar is wel een super strakke moderne motor die denk vooral nieuwe harley rijders zal aantrekken.
Denk dat ze hem beter een andere naam konden geven, qua design is het meer een ''kleine'' fat bob. en die word wel mooi gevonden door vele.
Nee, lijkt en rijdt totaal niet als de vorige sportster, maar gaat wel 4x zo snel en soepel.
Wat een vermogen heeft deze, rijdt in standaard uitvoering rondjes om mijn 48 heen.
Schakelt super soepel en stil, ''on-harleys''
Snap dat de ''oude'' sportster rijder het niks vind, maar is wel een super strakke moderne motor die denk vooral nieuwe harley rijders zal aantrekken.
Denk dat ze hem beter een andere naam konden geven, qua design is het meer een ''kleine'' fat bob. en die word wel mooi gevonden door vele.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3148
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1332 times
- Been thanked: 1576 times
- Contacteer:
Re: Gedaan met de Sportster
Mats schreef: ↑16 aug 2021 10:35 Gister mee gereden,
Nee, lijkt en rijdt totaal niet als de vorige sportster, maar gaat wel 4x zo snel en soepel.
Wat een vermogen heeft deze, rijdt in standaard uitvoering rondjes om mijn 48 heen.
Schakelt super soepel en stil, ''on-harleys''
Snap dat de ''oude'' sportster rijder het niks vind, maar is wel een super strakke moderne motor die denk vooral nieuwe harley rijders zal aantrekken.
Denk dat ze hem beter een andere naam konden geven, qua design is het meer een ''kleine'' fat bob. en die word wel mooi gevonden door vele.
Ik begrijp het volkomen,
De nieuwe Harley's zijn echt soepel in verhouding met de vorige gen's en rijden ontspannender op langere afstanden maar je hebt inderdaad minder het "Harley"
gevoel. Nu de meeste die het echte Harley gevoel willen zijn diegene die enkel met mooi weer buiten komen, er zijn wel uitzonderingen zoals met alles .
Ik gebruik voor 95% van mijn verplaatsingen de motor, als ik dan in de regen en kou op de baan ben kan het Harley gevoel me gestolen worden, dan is de soeplesse
van de motor en handelbaarheid een grotere plus dan dat gevoel .
- EasyWim
- 800-899
- Berichten: 847
- Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
- Locatie: Purmerend (NL)
- Has thanked: 631 times
- Been thanked: 466 times
Re: Gedaan met de Sportster
Kwam je met je broek tegen de uitlaat aan tijdens het rijden? Dat wordt vaak wel als nadeel genoemd.
- charlesb52
- *
- Berichten: 2957
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2064 times
- Been thanked: 1316 times
- Contacteer:
Re: Gedaan met de Sportster
Hopelijk komt er nog een SPORTYve versie met langere schokkers en 17” wielen.
-
- 50-99
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 03 okt 2020 09:52
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 54 times
Re: Gedaan met de Sportster
Nee, niet door gehad iedergeval, je zit door de brede tank wel wat meer met je benen uit elkaar.
- RoelVP
- 350-499
- Berichten: 393
- Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
- Has thanked: 242 times
- Been thanked: 255 times
Re: Gedaan met de Sportster
Gisteren ook een testrit gereden met de nieuwe Sportster S. De Experience Truck Tour was bij mijn dealer terwijl ik er was voor een onderhoud. Beter al rijdend de tijd doden dan simpelweg te wachten.
Dus de Sportster S: Al snel werd duidelijk dat hij niet echt soepel stuurt. Je moet redelijk wat duwen om hem de bocht in te krijgen. Dat is bij mijn eigen Sportster ook wel, maar ik had het gevoel dat het hier nog erger was. Komt het door de dikke voor- en achterband, de forwards of ... Geen idee. Maar het is duidelijk.
Zoals door vele reviewers al aangehaald, de achtervering is ook niet echt goed. Je gaat er snel door en dat heb ik op dat half uurtje rijden ook gemerkt. Moest de weg overal mooi vlak asfalt zijn, ok. Maar dat is hij nergens, en zeker niet in België.
En dan het motorblok, de nieuwe Revolution Max 1250T met 120 PK... Dat is wel een plezier. Voor de die-hard Harley-fans is het waarschijnlijk niets, maar het vermogen dat dat blok levert is fenomenaal. Eerst wat in de standaard "street" rijmodus gereden, en daar is het duidelijk al krachtig. Ook in de "regen" stand merk je een duidelijk verschil. Het blok houdt zich in, zoals je verwacht. De "sport" modus dan. Toen ik de gashendel de eerste keer omdraaide in die stand leek het alsof hij onder mij uit wou wegrijden. Hij schiet echt vooruit en het genieten begint. Ik weet hoe een standaard M8 114-blok rijdt (Meer dan 1800 CC), maar dit was nog een andere categorie. Dat is meteen ook zijn belangrijkste verkoopsargument.
Conclusie: Een plezier om met te rijden, maar moest ik in de markt zijn zou ik hem nog niet kopen. Stuurgedrag en achtervering zijn de dooddoeners. Maar dat blok in een Sportster/Cruiser-achtige motorfiets waarbij voorgaande is weggewerkt en dat wordt een succes.
Styling en smaak achterwege gelaten, dat is toch te persoonlijk.
Daarna ook op een nieuwe Fat Bob gereden: Stuurt fenomenaal. Gaat heel vlotjes de bocht in. De pedaal van de achterrem stond me te laag, zeker omdat je al met forwards zit. Maar dat is wsch snel op te lossen met wat afstelling. Door de hard mount merk je ook duidelijk de vibraties van het blok. Leuke motorfiets om met te rijden.
En ook de Pan America gereden: Dat is de winnaar qua technische prestaties. Stuurt alsof het niets is, hij "valt" bijna in de bocht, hij wilt nog wat dieper gaan dan je aangeeft. Verder ook het nieuwe Rev Max 1250 blok met 150 PK, en in de "sport" rijmodus is dat wederom een plezier. Het vermogen en kwaliteiten van die motorfiets zijn echt goed. Maar ik ben (voorlopig) helemaal niet op zoek naar zo'n hoge adventure touring, geef me nog maar de lage rijhouding van wat HD standaard levert.
Dus de Sportster S: Al snel werd duidelijk dat hij niet echt soepel stuurt. Je moet redelijk wat duwen om hem de bocht in te krijgen. Dat is bij mijn eigen Sportster ook wel, maar ik had het gevoel dat het hier nog erger was. Komt het door de dikke voor- en achterband, de forwards of ... Geen idee. Maar het is duidelijk.
Zoals door vele reviewers al aangehaald, de achtervering is ook niet echt goed. Je gaat er snel door en dat heb ik op dat half uurtje rijden ook gemerkt. Moest de weg overal mooi vlak asfalt zijn, ok. Maar dat is hij nergens, en zeker niet in België.
En dan het motorblok, de nieuwe Revolution Max 1250T met 120 PK... Dat is wel een plezier. Voor de die-hard Harley-fans is het waarschijnlijk niets, maar het vermogen dat dat blok levert is fenomenaal. Eerst wat in de standaard "street" rijmodus gereden, en daar is het duidelijk al krachtig. Ook in de "regen" stand merk je een duidelijk verschil. Het blok houdt zich in, zoals je verwacht. De "sport" modus dan. Toen ik de gashendel de eerste keer omdraaide in die stand leek het alsof hij onder mij uit wou wegrijden. Hij schiet echt vooruit en het genieten begint. Ik weet hoe een standaard M8 114-blok rijdt (Meer dan 1800 CC), maar dit was nog een andere categorie. Dat is meteen ook zijn belangrijkste verkoopsargument.
Conclusie: Een plezier om met te rijden, maar moest ik in de markt zijn zou ik hem nog niet kopen. Stuurgedrag en achtervering zijn de dooddoeners. Maar dat blok in een Sportster/Cruiser-achtige motorfiets waarbij voorgaande is weggewerkt en dat wordt een succes.
Styling en smaak achterwege gelaten, dat is toch te persoonlijk.
Daarna ook op een nieuwe Fat Bob gereden: Stuurt fenomenaal. Gaat heel vlotjes de bocht in. De pedaal van de achterrem stond me te laag, zeker omdat je al met forwards zit. Maar dat is wsch snel op te lossen met wat afstelling. Door de hard mount merk je ook duidelijk de vibraties van het blok. Leuke motorfiets om met te rijden.
En ook de Pan America gereden: Dat is de winnaar qua technische prestaties. Stuurt alsof het niets is, hij "valt" bijna in de bocht, hij wilt nog wat dieper gaan dan je aangeeft. Verder ook het nieuwe Rev Max 1250 blok met 150 PK, en in de "sport" rijmodus is dat wederom een plezier. Het vermogen en kwaliteiten van die motorfiets zijn echt goed. Maar ik ben (voorlopig) helemaal niet op zoek naar zo'n hoge adventure touring, geef me nog maar de lage rijhouding van wat HD standaard levert.
- ronnie
- 200-349
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
- Locatie: Eindhoven
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 189 times
Re: Gedaan met de Sportster
Duidelijke review
Ik vind de Sportster S eigenlijk best een knapperd op de foto's, maar heb 'm nog niet in het echt gezien. De Pan vond ik voor een allroad nog niet eens heel erg lelijk, totdat ik hem hoorde starten... Wat een rotgeluid zit daarin ! Ben benieuwd hoe dit bij de Sportster S is.
Ik vind de Sportster S eigenlijk best een knapperd op de foto's, maar heb 'm nog niet in het echt gezien. De Pan vond ik voor een allroad nog niet eens heel erg lelijk, totdat ik hem hoorde starten... Wat een rotgeluid zit daarin ! Ben benieuwd hoe dit bij de Sportster S is.
- Charter
- 200-349
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 17 okt 2021 22:01
- Locatie: Capelle a/d ijssel
- Has thanked: 163 times
- Been thanked: 151 times
Re: Gedaan met de Sportster
En toch is het wennen de nwe sportsterMats schreef: ↑16 aug 2021 10:35 Gister mee gereden,
Nee, lijkt en rijdt totaal niet als de vorige sportster, maar gaat wel 4x zo snel en soepel.
Wat een vermogen heeft deze, rijdt in standaard uitvoering rondjes om mijn 48 heen.
Schakelt super soepel en stil, ''on-harleys''
Snap dat de ''oude'' sportster rijder het niks vind, maar is wel een super strakke moderne motor die denk vooral nieuwe harley rijders zal aantrekken.
Denk dat ze hem beter een andere naam konden geven, qua design is het meer een ''kleine'' fat bob. en die word wel mooi gevonden door vele.
Het neigt ernaar alsof ze m uit een blok kunststof 3d geprint hebben
Maar de grille van een bmw went ook langzaam (en handig voor ongesneden brood)
Mooi potje op de kop ken het merk niet maar ziet r goed uit
“Gr Art”
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3148
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1332 times
- Been thanked: 1576 times
- Contacteer:
Re: Gedaan met de Sportster
Ondertussen heeft TB ook hun eerste aftermarket producten gepresenteerd , niet echt veel bijzonder maar toch een sidemount voor de nrplaat zodat
die afschuwelijk trekhaak eraf kan.
En dan nog hun welbekende knipperlichten, ook hier voor mij beter gewerkt met de Kellermann Atto's maar dat is persoonlijke smaak.
die afschuwelijk trekhaak eraf kan.
En dan nog hun welbekende knipperlichten, ook hier voor mij beter gewerkt met de Kellermann Atto's maar dat is persoonlijke smaak.
- charlesb52
- *
- Berichten: 2957
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2064 times
- Been thanked: 1316 times
- Contacteer:
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3148
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1332 times
- Been thanked: 1576 times
- Contacteer:
Re: Gedaan met de Sportster
Nog enkele mooie wijzigingen aan de nieuwe Sportster door RICK'S ( klik op de link voor alle foto's )
Nieuwe pinkers achter, in mijn opinie veel beter dan die van TB en de zwarte dempers maken het af.
En de ingewerkte pinkers in de spiegels vind ik echt geslaagd.
Nieuwe pinkers achter, in mijn opinie veel beter dan die van TB en de zwarte dempers maken het af.
En de ingewerkte pinkers in de spiegels vind ik echt geslaagd.
- skull
- 10-24
- Berichten: 21
- Lid geworden op: 23 sep 2015 00:20
- Locatie: Landgraaf
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 17 times
Re: Gedaan met de Sportster
Ik weet niet of er een ander (nieuw) topic is over de nieuwe sportsters?
Daarom hier maar......
Na de Sportster S is de nieuwe Nightster aan de lijn toegevoegd. Het lijkt er dus op dat ook in america geen luchtgekoelde sprotster gefabriceerd wordt (dat was dit jaat wel nog).
Ik heb test gereden op de Sportster S. Het rijdt geweldig, power, soepel, schakelt fijn en licht, etc etc....
MAAR totaal geen harley gevoel meer. Het wordt echt een probleem als we straks voor mijn vriendin de volgende Harley moeten zoeken.....ooit...hahaha
Erg jammer. Ik begrijp niet waarom ze de designlijn hebben losgelaten. Je kunt toch ook een olie-gekoelde motor ontwikkelen, maar dan met de looks van de "oude" sportstermodellen. En dan met name de Forty Eight, welke wij zo mooi vinden.
Jammer
Daarom hier maar......
Na de Sportster S is de nieuwe Nightster aan de lijn toegevoegd. Het lijkt er dus op dat ook in america geen luchtgekoelde sprotster gefabriceerd wordt (dat was dit jaat wel nog).
Ik heb test gereden op de Sportster S. Het rijdt geweldig, power, soepel, schakelt fijn en licht, etc etc....
MAAR totaal geen harley gevoel meer. Het wordt echt een probleem als we straks voor mijn vriendin de volgende Harley moeten zoeken.....ooit...hahaha
Erg jammer. Ik begrijp niet waarom ze de designlijn hebben losgelaten. Je kunt toch ook een olie-gekoelde motor ontwikkelen, maar dan met de looks van de "oude" sportstermodellen. En dan met name de Forty Eight, welke wij zo mooi vinden.
Jammer
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3148
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1332 times
- Been thanked: 1576 times
- Contacteer:
Re: Gedaan met de Sportster
Helemaal eens maar ik zou zeggen wees blij dat het nog een motor is en nog niet een batterij op wielen want dat zit eraan te komenskull schreef: ↑20 jun 2022 17:24 Ik weet niet of er een ander (nieuw) topic is over de nieuwe sportsters?
Daarom hier maar......
Na de Sportster S is de nieuwe Nightster aan de lijn toegevoegd. Het lijkt er dus op dat ook in america geen luchtgekoelde sprotster gefabriceerd wordt (dat was dit jaat wel nog).
Ik heb test gereden op de Sportster S. Het rijdt geweldig, power, soepel, schakelt fijn en licht, etc etc....
MAAR totaal geen harley gevoel meer. Het wordt echt een probleem als we straks voor mijn vriendin de volgende Harley moeten zoeken.....ooit...hahaha
Erg jammer. Ik begrijp niet waarom ze de designlijn hebben losgelaten. Je kunt toch ook een olie-gekoelde motor ontwikkelen, maar dan met de looks van de "oude" sportstermodellen. En dan met name de Forty Eight, welke wij zo mooi vinden.
Jammer
Heb je zelf een FLFBS ? EDIT: >>>> heb net je ander posting gevonden, ja dus
-
- 50-99
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 11 mar 2022 10:08
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 45 times
Re: Gedaan met de Sportster
Geloof dat hij best goed rijd maar is niet mijn smaak jammer masr we zullen het er denk ik mee moet doen.
- Johan m
- 500-599
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
- Has thanked: 227 times
- Been thanked: 369 times
Re: Gedaan met de Sportster
Ik wil niet zeggen dat die nieuwe Sportster een slecht ding is, maar het geeft mij net zoveel gevoel als een nieuwe Honda Rebel 1100 en die kost €8000,- minder.
- botoo
- 200-349
- Berichten: 334
- Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
- Has thanked: 154 times
- Been thanked: 251 times
Re: Gedaan met de Sportster
Precies wat @Johan m zegt, als je dan toch modern moet rijden dan hoef je niet voor Harley te kiezen. Het lijkt mij dat die nieuwe Sportster ook niet op de oude Harley rijder gericht is, die heeft een hele andere Harley-beleving voor ogen wat zo'n nieuwe volledig mist.
memento mori
-
- 50-99
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 11 mar 2022 10:08
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 45 times
Re: Gedaan met de Sportster
Ja mee eens en zo heeft iedereen een andere beleving over het oude en nieuwe.
- bendix
- 350-499
- Berichten: 389
- Lid geworden op: 21 sep 2015 22:13
- Locatie: Zeist
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 124 times
- Contacteer:
Re: Gedaan met de Sportster
Bekijk het praktisch. De S kost vanaf 20.000 euro in Nederland. Komt weer wat bij natuurlijk dus zit je al snel rond de 24.000. Wat kun je prachtige gebruikte Harley's kopen voor dat bedrag.
www.bensbikes.nl FX1200 met Sportster voorkant
-
- 1500-1749
- Berichten: 1609
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 350 times
-
- 1500-1749
- Berichten: 1609
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 350 times
Re: Gedaan met de Sportster
Hier linkje naar de nieuwe Nightster 975 test van het motor blad motorplus.
https://www.motoplus.nl/nieuwsbrief/eer ... ter-975-2/
https://www.motoplus.nl/nieuwsbrief/eer ... ter-975-2/
-
- 1500-1749
- Berichten: 1609
- Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
- Has thanked: 176 times
- Been thanked: 350 times
Re: Gedaan met de Sportster
Harley staakt de bouw van de Sportster,
https://www.motor.nl/nieuws/harley-davi ... sportster/
Volgend jaar komt de SWM met 1200 cc luchtgekoelde motor op de markt, die sprekend lijkt op de Sportster
https://www.motor.nl/nieuws/harley-davi ... sportster/
Volgend jaar komt de SWM met 1200 cc luchtgekoelde motor op de markt, die sprekend lijkt op de Sportster