Muller power clutch

Welke extra's voor je motor, kleding, helmen, niet horend bij de andere technische forums.
seventy two

Muller power clutch

Ongelezen bericht door seventy two »

Heeft er iemand ervaring met een Muller power clutch? werkt het echt goed of is het verschil minimaal ?

Zie onderstaade linkg voor hoe het eruit ziet.

http://www.harliepleats.nl/product/mull ... sportster/

gr stefan
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Muller power clutch

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Ik had 'm in m'n 91er; véél lichter!!
Ook in de XR heb ik 'm weer en daar is ook een groot verschil, alhoewel de nieuwere types al een minder zware koppeling hebben!
De doseerbaarheid en afstelling blijft gelijk.
Bij stadsverkeer en file(door)rijden, lange vakantiereizen geeft het mij een stuk meer comfort .
Een plug & play aanrader! :D
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Muller power clutch

Ongelezen bericht door Peke »

Je besteld m dan iig op een goed adres
seventy two

Re: Muller power clutch

Ongelezen bericht door seventy two »

Vandaag heb ik de power clutch binnen gekregen en meteen gemonteerd. Bevalt perfect, is beduidend lichter koppelen. :D
belgiumbiker
5-9
5-9
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 apr 2016 11:28

Re: Muller power clutch

Ongelezen bericht door belgiumbiker »

Ben zeer tevreden over deze clutch.
Heb wel klein probleem daar de slag van arlen ness handle korter is dan origineel komt hij niet 100% vrij bij koude motor, warm geen probleem.
Is een stuk lichter dan de oem koppeling
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Muller power clutch

Ongelezen bericht door RC roadster »

Ik heb de muller power clutch zojuist geplaatst op mijne sportster en ik ben er nu effe mee gaan rijden en het is werkelijk een verschil. De koppelingshendel gaat veel soepeler en je behoud het gevoel wat je aan het doen bent. Ik dacht eerst persoonlijk dat je dit minder ging voelen, doordat de hendel soepeler heen en weer ging gaan. Maar dit is niet zo.
Echt een aanrader
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Muller power clutch

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Gewoon ter info voor wie het interesseerd, ik heb gisteren een namaak Power Clutch van Ali geinstalleerd in een kennis zijn Forty Eight. Hij had 2 types gekocht,
het is te zeggen het ene is een Power Clutch imitatie en het andere is een beugeltje dat je op de bestaande schroeft. Nu ik heb eerst het beugeltje gemonteerd
enkel uit nieuwsgierigheid en dat werkte nog verdomd goed ook. Ik zie hier het enige nadeel in dat het zeer dicht tegen de primary behuizing zat en de kabel uit
zijn richting wordt getrokken. Maar niet tegenstaande werkte het echt zeer goed, dan de "power clutch" geinstalleerd en deze kwaliteit en pasvorm was verbazend
goed. Als je het in de Muller verpakking steekt kan het er zo voor doorgaan.

Uiteindelijk dus de imitatie PC laten zitten en alles afgeregeld, werkt echt perfect. Nu het beugeltje werkt zelfs nog beter als ik eerlijk ben maar ik had daar zo
mijn bedenkingen bij dat ik me beter voelde door de PC erin te laten ipv het beugeltje. Hij heeftde PC imitatie 30€ betaald en het beugeltje 14€, ik heb nu voor
mezelf eentje besteld, een PC dan voor 32€ om in een XLH te monteren en eens goed te testen op duurzaamheid.

Ik wil opmerken als er iemand overweegt om naar het beugeltje te gaan , je moet het setje kopen waardat een afstand busje wordt bijgeleverd, anders moet je
gaan knutselen. Mijn kennis had die zonder dat busje gekocht en om het te kunnen testen heb ik snel een busje gemaakt uit wat scrap metaal op de draaibank.


Deze foto's gewoon ter illustratie zodat jullie weten over wat ik aan het lullen ben :lol:

pc.jpg
pc.jpg (10.74 KiB) 2991 keer bekeken
beugel.jpg
beugel.jpg (6.56 KiB) 2991 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: Muller power clutch

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Kijk mooie informatie, ik had ook meteen laatst de powerclutch laten monteren, heerlijk moet ik zeggen
Never Give Up💀😁
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: Muller power clutch

Ongelezen bericht door botoo »

Ik verwacht (hoop) dat de echte Muller PC een betere kwailiteit materiaal heeft, maar voor € 30 kan je beste wel een aantal keer de Ali PC vervangen voor dat je aan de prijs van Muller zit.
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 542
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
Has thanked: 224 times
Been thanked: 368 times

Re: Muller power clutch

Ongelezen bericht door Johan m »

botoo schreef: 11 jun 2022 00:19 Ik verwacht (hoop) dat de echte Muller PC een betere kwailiteit materiaal heeft, maar voor € 30 kan je beste wel een aantal keer de Ali PC vervangen voor dat je aan de prijs van Muller zit.
Totdat zo’n ali ding in stukken breekt en je primair vervuild met metaaldelen is.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Muller power clutch

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Johan m schreef: 11 jun 2022 07:48 Totdat zo’n ali ding in stukken breekt en je primair vervuild met metaaldelen is.
Klopt, daarom ga ik het wat testen in de XLH zodat ik bij regelmaat even kan controleren hoe het met het onderdeel gesteld is en gaat het stuk, wat kan mij dat schelen dan heb ik meteen weer wat om handen om te herstellen :lol:

Nu alle gekheid op een stokje, mocht ik het nu niet moeten installeren hebben voor mijn kennis zou ik er niet meteen aan gedacht hebben om dit te kopen via Ali. Ten eerste omdat ik het zelf helemaal niet nodig heb om de koppeling lichter te bedienen maar wil het voor de aardigheid eens testen op duurzaamheid. Ik moet eerlijk zeggen dat ik zelf wel versteld stond van de kwaliteit, ik zag echt uiterlijk geen verschil tussen die van Muller ( buiten de inscriptie dan ). Zoals ik zei, je kan ze makkelijk in de Muller verpakking steken en als origineel verkopen .
Maar ik weet ook dat uiterlijk niet alles zegt, je kan "slecht" materiaal ook mooi laten lijken ;)

In ieder geval wou ik deze info delen met jullie, doe ermee wat je zelf wil zou ik zeggen en ik doe zelf de test en we zien wel hoe het verloopt.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
nivek
50-99
50-99
Berichten: 54
Lid geworden op: 29 sep 2015 08:44
Has thanked: 6 times
Been thanked: 22 times

Re: Muller power clutch

Ongelezen bericht door nivek »

En hoe is het er nu mee? Is er al slijtage merkbaar?
XR1200
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Muller power clutch

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Werkt op dit moment nog perfect, zou ook maar spijtig zijn anders he ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie