Winterproject dit jaar eindelijk afwerken

Laat ons meegenieten met het ontstaan van jóuw Sporty, in woord en beeld.
Your Sportsterproject; the story and the pictures.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Winterproject dit jaar eindelijk afwerken

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Heb de titel maar wat aangepast en "eindelijk" bijgezet want dit duurt nu al veel te lang, ben alles nu aan het voorbereiden zodat ik vanaf oktober kan gaan afbouwen.
Heb ondertussen m'n buik vol van de poederlakkers :lol: tot 2x toe heb ik het frame kunnen gaan terughalen omdat ze er maar niet aan begonnen. Dacht ik eind vorig
jaar een betrouwbaar persoon gevonden te hebben maar neen hoor, weer hetzelfde verhaal en uitvluchten. Weet niet waaraan het ligt, is het nu dat ze een te lage prijs
geven op voorhand en zich dan bedenken ?? ik weet het niet meer maar heb dus mijn frame na maanden weer terug gaan halen zonder dat er iets aan gedaan was.

Het positieve aan gans het verhaal is dat ondertussen mijn kennis een grote oven heeft gezet zodat hij nu de onderdelen voor mij gaat poederlakken, deed voorheen
alleen autovelgen en had een oven waar mijn frame niet in ging.

Dus straks ga ik mijn frame terug stralen, voor de 3de keer al want ook deze keer stond het weer serieus geroest bij de poederlakker.


Deze delen zijn het voorbije weekend gedaan en bevallen zeer goed, niet wat ik in eerste instantie in gedachte had maar is een keertje wat anders voor mij. Had eerst
nog aan een chromelook gedacht en we hebben een staaltje gedaan en was toch niet m'n ding. Is dus gewoon fel zilver geworden en bevalt wel, zeer clean zeg maar.

20220705_071325.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Winterproject dit jaar eindelijk afwerken

Ongelezen bericht door RC roadster »

Amai,… raar dat ze dit niet wouden doen die firma’s. Ook mooie reclame voor hen. Misschien hadden ze schrik van u,… 😉.

Wel niet leuk dat je al 2 keer werk gedaan hebt voor niks. (stralen van u frame).

Dat zilver kleur valt goed mee,… . Ben benieuwd naar het eind resultaat .
Gebruikersavatar
Charter
200-349
200-349
Berichten: 228
Lid geworden op: 17 okt 2021 22:01
Locatie: Capelle a/d ijssel
Has thanked: 163 times
Been thanked: 151 times

Re: Winterproject dit jaar eindelijk afwerken

Ongelezen bericht door Charter »

Mooie zilver grijze puzzel voor de son-ners :D
“Gr Art”
Gebruikersavatar
kruisje
200-349
200-349
Berichten: 248
Lid geworden op: 21 sep 2015 08:45
Has thanked: 23 times
Been thanked: 97 times
Contacteer:

Re: Winterproject dit jaar eindelijk afwerken

Ongelezen bericht door kruisje »

uit ervaring weet ik, ik ben zelf coater, dat zilvergrijs op een frame zeer lastig te coaten is, in combi met blanke lak.
Daarom wilden ze er niet aan beginnen denk ik...

Ik schat de prijs voor een compleet frame met toebehoren rond de 250 a 300 ligt ?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Winterproject dit jaar eindelijk afwerken

Ongelezen bericht door MoneyFor »

kruisje schreef: 06 jul 2022 08:55 uit ervaring weet ik, ik ben zelf coater, dat zilvergrijs op een frame zeer lastig te coaten is, in combi met blanke lak.
Daarom wilden ze er niet aan beginnen denk ik...
Is inderdaad meer dan 1 laag, hoe zij dit gingen doen weet ik natuurlijk niet maar mijn vriend/kennis heeft eerst een zinc primer aangebracht, dan het zilver en dan
blanke lak, dus eigenlijk 3 lagen.

Jij weet dit als coater dat het moeilijk is dan zou ik denken dat zij dit normaal gezien dan toch ook op voorhand dienen te weten. Mij zo aan het lijntje houden brengt
ook niets op maar ben wel heel veel tijd verloren en dan nog een hoop zever gehad omdat ik het ben gaan terughalen. Dan nog durven te dreigen met schade vergoeding
en dat terwijl het daar gewoon maanden stond roest te vangen zonder zelfs maar van plaats te veranderen. Stond gewoon aan de zijkant van het antelier waar ik het
had geplaatst samen met de kartonnen doos met klein spul in dat je ziet op de vorige foto. De doos kon ik zelfs niet meer gewoon opheffen want die was helemaal zwak
geworden van het vocht.

Gisteren heb ik dan voor de 3de maal het frame gestraald, is ook gene kado aangezien ik het niet in mijn straal cabine krijg plak ik mijn garage aan de werkplaats
volledig af met plastic zodat ik als het ware in een grote straalcabine sta en dit om het straalstof toch wat in te perken. Moet straks nog alles opkuisen want had ik
gisteren geen zin meer voor, plaats straks wel foto van het resultaat.

Al bij al ben ik al blij dat er niets verloren is gegaan want voor hetzelfde had er nog iemand dat frame of onderdelen gewoon opgeladen bij de eerste coater, die zijn
"atelier" staat bijna dag en nacht gewoon open, het is te zeggen een houten deurtje dat nooit op slot gaat want ze moeten steeds de dingen die moeten gelakt worden
kunnen afzetten zonder dat hij zelf aanwezig moet zijn ... :shock:

Ik schat de prijs voor een compleet frame met toebehoren rond de 250 a 300 ligt ?
Dan zal jij dringend je prijzen moeten optrekken :lol: bij de eerste was het 450€ en bij de 2de was het zelfs 480€ en die wou zelfs een voorschot dat ik gelukkig
geweigerd heb door de ervaring met de eerste coater. En dan heb ik ook nog alles al gestraald afgeleverd zodat ze het enkel misschien nog eens moesten ontvetten
of lichtjes terug aanstralen ofzo.

Wat het nu gaat kosten weet ik nog niet, heb geen prijs meer gevraagd en ben al tevreden dat het eindelijk gedaan wordt en ik moet eigenlijk enkel de gebruikte
producten betalen maar ga uiteraard ook zijn tijd vergoeden, dan blijf je de beste vrienden :D
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Winterproject dit jaar eindelijk afwerken

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Heb het frame dus terug netjes gestraald en deze avond doe ik het weg naar m'n kennis voor het poederlakken, komt dan toch nog eens in orde :D


Frame gestraald.png


Gisteren serieus nog wat kuiswerk gehad om de garage terug straalvrij te maken :lol:

.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Winterproject dit jaar eindelijk afwerken

Ongelezen bericht door RC roadster »

Mooi werk ;-). kan je dit niet doen in de tuin ? Dan vlieg het bij de buren,... ;-)
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Winterproject dit jaar eindelijk afwerken

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 07 jul 2022 17:00 Mooi werk ;-). kan je dit niet doen in de tuin ? Dan vlieg het bij de buren,... ;-)
Thanks,

Is nu niet zo moeilijk om te doen hoor, mocht ik een aap hebben en doe het een keertje voor dan doet die dat ook :lol: ... gewoon wat geduld en gelijkmatig stralen.

Ik zou het inderdaad buiten kunnen doen maar ik gebruik korund om te stralen en recupereer het graag want je kan dat meer dan één keer gebruiken, zeker als je geen
verf enzo afstraald maar zoals nu gewoon metaal terug proper maken dan is het 100% te hergebruiken. Korund is een erg hard straalmiddel maar kan je perfect gebruiken
voor deze klus, ik gebruik gewoon iets minder bar dan normaal want anders wordt het wel het erg ruw en zou ik een anti slip coating krijgen :lol:

Het meeste werk is mijn plastiek omhoog hangen en afplakken, buiten in de tuin zou ik ook een plastiek moeten leggen want kan moeilijk alles vol met dat korund spuiten,
gaat de vrouw niet graag hebben denk ik :lol: . Binnen alles afgeplakt heb ik ook meteen terug genoeg materiaal om verder te doen, buiten zou ik ook veel te veel materiaal
gaan gebruiken, nu heb ik een 70kg dat ik direct hergebruik omdat het zeer makkelijk opschept en ik het terug in mijn straalketel kan gooien.

Ander voordeel om het binnen te doen is dat ik dan kan stoppen wanneer ik wil, mijn lijf is echt naar de kloten, merk het steeds vaker en sneller. Voor iemand die nog
gezond en wel is, is dit een fluitje van een cent ik ben nu 2 dagen later nog aan het recuperen :(

... maar het vooruitzicht van een mooi gelakt frame geeft me weer moed :D
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Winterproject dit jaar eindelijk afwerken

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Het frame was vorig weekend al klaar ( 7 dagen geleden dus ;) ) en is perfect geworden, zeer mooi en snel gedaan op amper 3 dagen had ik het terug :girlwave:
wel was die vergeten mijn serienummer af te plakken en hier heb ik wel even wat werk aan gehad om dat terug leesbaar te maken. Maar alles is in orde
gekomen en ben dus best tevreden.



Nu een tip voor iemand die zijn spaken, nippels en hub eens goed wil kuisen,

20220718_143123.jpg


je haalt gewoon het wiel uit elkaar :lol:

20220718_150906.jpg


en kuist ze één voor één...

20220718_152013.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie