Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Tips, tests, theorie & praktijk uit de wereld van Garmin, TomTom, GoPro en familie.
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

Hey, weet niet 100% of dit onderwerp hier bij past, anders hoor ik het wel.

Ik ben aan het overwegen om een gps tracker te plaatsen op mijn Sporster. Waarom,...? Er zijn al een paar diefstallen geweest op het werk van fietsen en scooters. Nu ja,… Een Sportster heeft eigenlijk niet veel schuilplaatsen voor dit. Iemand een idee of tips waar ik dit het beste zou plaatsen op een Sportster, zodat het niet direct zichtbaar is. Ik had al persoonlijk gedacht onder de tank (ik heb een tank lift). Het zou wel een bekabelde tracker zijn en niet met een magneet.

Ik zou voor deze willen gaan. Een collega van mij heeft deze ook en het werkt enorm goed. https://www.gps-partner.nl/aanbevolen-g ... abonnement
dennis010
25-44
25-44
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 sep 2021 12:18
Has thanked: 3 times
Been thanked: 26 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door dennis010 »

Ik heb zelf de Onntrack 200 tracker, ik had ruimte bij de accu aan de linkerkant. Dit kan volgens mij per model/bouwjaar Sportster een beetje verschillen. Let wel op dat je binnen een week een lege accu hebt als je je motor ff niet gebruikt en niet aan een druppel lader hebt hangen.. Ik ben verder erg tevreden over de tracker.
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

Dat is ook nog een leuke plaats. Maar heb daar al kabels van mijn J&H zitten en mijn module FP3. Heb wel nog wat plek over maar niet veel meer. Als de tracker toekomt zal ik zeker eens kijken of het daar nog past.

De Sportster hangt altijd aan de druppelader normaal. Dus normaal zou dit geen probleem mogen geven.

Bedankt om mee te denken 😉.
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

Ik heb de tracker juist toe gekregen.
Je kan hem perfect links aan de batterij er tussen schuiven. Daar is juist een opening, waar dat je deze module juist tussen krijgt. Maar je hebt ook nog een leuk plekje achter de batterij. Zowel voor de module als voor de bekabeling. Ik heb voor deze optie gekozen omdat aan de linkskant aan de batterij al vol steekt met een ander module en kabels.

@dennis010 krijg je geen melding als je batterij van de Sporster aan de lage kant is ?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Nu niet voor het één of het ander maar ik vond je eerste idee om het onder de tank te plaatsen net iets beter. De bedrading mee wegwerken in een oem
kabelboom zodat alles echt oem lijkt. Niet dat je dat ziet maar ik denk waarschijnlijk weer veel te ver na. Daarmee bedoel ik, zij-covertje eraf en je ziet
dat ding steken, 1 draadje doorknippen en waarschijnlijk is het gedaan met dat ding of het moest een interne batterij hebben maar dan nog, eruit trekken
en een hamer erop en het is over and out .

Waarschijnklijk overdrijf ik weer :lol:


Nu stel ik me ook de vraag of deze tracker gaat blijven werken na faillissement van de fabrikant, ik heb dit voorgehad met mijn zonnepanelen, ik weet het
is iets helemaal anders maar die fabrikant is overkop gegaan en was van de ene dag op de andere gedaan met mijn opbrengsten uit te lezen via het web of
app. Ik heb zelf een tracker via een simkaart, goedkoop ding maar deze werkt goed en zolang de simkaart geldig is blijft die het doen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
ronnie
200-349
200-349
Berichten: 329
Lid geworden op: 24 sep 2020 19:12
Locatie: Eindhoven
Has thanked: 189 times
Been thanked: 187 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door ronnie »

Dat met die sim-kaart kan ook nog wel iets gaan worden.. Kennelijk werken veel trackers via het 3g-netwerk, ook die nu nog verkocht worden. Laat nu net kpn aangekondigd hebben dat ze binnenkort de stekker uit het 3g-netwerk trekken..en ze zullen vast niet de enige zijn.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

ronnie schreef: 09 mar 2022 10:07 Dat met die sim-kaart kan ook nog wel iets gaan worden.. Kennelijk werken veel trackers via het 3g-netwerk, ook die nu nog verkocht worden. Laat nu net kpn aangekondigd hebben dat ze binnenkort de stekker uit het 3g-netwerk trekken..en ze zullen vast niet de enige zijn.
Klopt, heb een BMW waar ik ook de melding voor heb gekregen dat bepaalde functies niet meer gaan werken via de app omdat in de wagen een 3G zit. Een upgrade naar
4G / 5G is mogelijk maar niet via de officiele kanalen. De trackers die via 3G werken zullen dan ook eruit vallen maar zo blijft de verkoop aan de gang he :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

Mijn eerste idee onder de tank,… heb ik nog eens bekeken en de module viel een beetje te breedt uit, daarmee,... . + ik zit met een tanklift en je kan hem dan zien zitten en mogelijks zo van tussen trekken,... . Daarmee dat ik hem achter de batterij gestoken heb. Dan heb je toch al sleutel nodig.
Indien ze de kabel doorknippen gaat deze over naar een batterij die normaal 3 dagen mee zou gaan (volgens de fabrikant),... .

Uiteindelijke als ze de sportster willen hebben, hebben ze hem he. Ze kunnen ook een verstoorder gebruiken om zo het gps signaal te verstoren. Maar dan moeten ze het weten dat het er opstaat. dus ja,... .

Als het bedrijf een faillissement heeft, weet je nooit hoe het 100% afloopt. We zien dan wel. Wat positief blijven denken he. Anders is het beste dat je alles verkoopt/buiten zet 😉. Ok,… als je zo iets ervaren hebt is het niet leuk (wat ik zeker begrijp). En dan versta ik wel dat je soms een andere kijk daar op hebt.

Zijn er eigenlijk nog veel toestellen die nog op 3g werken ?
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door Patman »

Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door EasyWim »

Patman schreef: 09 mar 2022 19:38 Is een Apple AirTag niks?

https://www.apple.com/nl/airtag/?afid=p ... --product-
Ik heb het even gelezen maar je bent daarmee afhankelijk van andere met een iPhone die dichtbij genoeg jouw motor staan. De Airtag zend een bluetooth signaal uit, wat natuurlijk behoorlijk beperkt is vergeleken met 3G/4G/5G.
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door Patman »

Zo heeft alles z’n voor en nadelen. Het is een optie. Klein, batterijduur van een jaar. De kans dat er een iphone in de buurt is is ook heel groot.
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

Alle systemen hebben voor en nadelen. Je moet zelf wat uitzoeken wat je zelf wilt. De airtag zal ook zijn ding doen. Maar het systeem dat ik nu heb gaat alarm geven in bepaalde situaties. Bijvoorbeeld bij het starten of verzetten van de moto. Je kan zelfs een gebied selecteren. Dan stel je een straal in van bv 200M rond u huis en dan krijg je een alarm op uwe gsm als de motor daar voorbij gaat. Nu ik moet dit ook allemaal nog wat uittesten,... .

ps: Beste u vrouw/vriendin de code van de applicatie niet geven,... . Misschien een tip voor sommige mensen ;-). Anders kunnen ze continue volgen,... . zelfs de snelheid kunnen ze zelfs zien,... .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 09 mar 2022 22:11 ps: Beste u vrouw/vriendin de code van de applicatie niet geven,... . Misschien een tip voor sommige mensen ;-). Anders kunnen ze continue volgen,... . zelfs de snelheid kunnen ze zelfs zien,... .
:thumbsup: :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door Patman »

:mrgreen:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Heb voor de aardigheid daarnet de Onntrack Portable versie eens besteld, ben benieuwd naar de werking.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

Een goede vriend van mij heeft deze eerst besteld. Daarmee dat hij mij overtuigt heeft om dit merk te kopen ;-).

Ik heb het nu al een tijdje. Persoonlijk vindt ik dat het goed werk. Buiten dat de positie soms iets verkeerd is. Bijvoorbeeld dat mijne sportster bij de buurman staat ;-). Dat kan je wel hebben.

Bij de instellingen kan je vibratie ook selecteren. Heb het moeten afzetten,... :think: . Kreeg te veel meldingen binnen tijdens het rijden ;-).
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 31 mar 2022 17:26 Een goede vriend van mij heeft deze eerst besteld. Daarmee dat hij mij overtuigt heeft om dit merk te kopen ;-).

Ik heb het nu al een tijdje. Persoonlijk vindt ik dat het goed werk. Buiten dat de positie soms iets verkeerd is. Bijvoorbeeld dat mijne sportster bij de buurman staat ;-). Dat kan je wel hebben.

Bij de instellingen kan je vibratie ook selecteren. Heb het moeten afzetten,... :think: . Kreeg te veel meldingen binnen tijdens het rijden ;-).
Verwacht het de maandag te hebben, is verzonden met GLS omdat ik aandrong om niet PostNL te gebruiken :lol:

Dank voor de tip over het vibreren, dat van die postie heb ik ook met de wagens afhankelijk waar ik op de oprit parkeer maar uiteindelijk spreken we dan over een meter of 10
en is toch nauwkeurig genoeg he.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

GLS heeft goed gepresteerd :D ... heb het zonet ontvangen en ziet er degelijk uit en is veel zwaarder dan ik had verwacht eigenlijk.

Onntrack (2).jpg
Onntrack (2).jpg (79.81 KiB) 5848 keer bekeken
Onntrack (1).jpg
Onntrack (1).jpg (68.37 KiB) 5848 keer bekeken
Onntrack (3).jpg
Onntrack (3).jpg (58.32 KiB) 5848 keer bekeken
Onntrack (4).jpg
Onntrack (4).jpg (58.19 KiB) 5848 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 01 apr 2022 09:24 Verwacht het de maandag te hebben, is verzonden met GLS omdat ik aandrong om niet PostNL te gebruiken :lol:
Ja,... Beste plan denk ik ;-)! Anders zou het geblokkeerd zijn geweest u pakket of toch vertraging opgelopen hebben ,... .
MoneyFor schreef: 01 apr 2022 09:24 dat van die postie heb ik ook met de wagens afhankelijk waar ik op de oprit parkeer maar uiteindelijk spreken we dan over een meter of 10
en is toch nauwkeurig genoeg he.
Ik heb er geen probleem mee. Maar sommige mensen vinden dit niet kunnen,... .

Ik werk ook met die geo zone,... . En dat werkt bij mij perfect. Heb zo een zone gemaakt bij mij thuis en werk.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ja heb al wat zitten experimenteren met het ding, het aardige was ook dat ik het nu heb kunnen volgen vanaf zijn vertrek in Nederland naar het depot in Deinze en dan naar mij thuis. Heb ook alle tussenstops netjes in kaart en de gereden snelheden :lol: Denk dat ze bij het verzenden nog even gecontroleerd hebben of alles in de doos zat en het toestel daarmee hebben ingeschakeld.


Screenshot_20220401-183329_onntrack.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

Bij mij was dit ook, lol ;-). Ze zullen waarschijnlijk op de verzendinsdag alles nog eens controleren en testen zeker ;-). En zo kan je direct ook zien wat je er mee kunt als het toekomt ;-).

Ik denk in de toekomst dit ook te doen voor onze wagens . Maar dan wel ingebouwd.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 02 apr 2022 12:03 Ik denk in de toekomst dit ook te doen voor onze wagens . Maar dan wel ingebouwd.
Heb dit standaard daar al inzitten maar gaat wel over de server van Mercedes en BMW zelf, ben je dus wel afhankelijk van hen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 02 apr 2022 14:26 Heb dit standaard daar al inzitten maar gaat wel over de server van Mercedes en BMW zelf, ben je dus wel afhankelijk van hen.
Zal ook waarschijnlijk zij ding wel doen zeker?
Moet je hiervoor een maandelijks bijdrage voor geven ? Waarschijnlijk wel zeker,... . Indien ja, valt dienen prijs wat mee, of zijn het zotte dealer prijzen ?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 02 apr 2022 14:53
MoneyFor schreef: 02 apr 2022 14:26 Heb dit standaard daar al inzitten maar gaat wel over de server van Mercedes en BMW zelf, ben je dus wel afhankelijk van hen.
Zal ook waarschijnlijk zij ding wel doen zeker?
Moet je hiervoor een maandelijks bijdrage voor geven ? Waarschijnlijk wel zeker,... . Indien ja, valt dienen prijs wat mee, of zijn het zotte dealer prijzen ?


Bij de BMW is het lifetime (gratis) bij aankoop van de nieuwe wagen, bij Mercedes is (was) het 149€ voor 3 jaar en dan te hernieuwen maar omvat bij beide wel nog andere diensten zoals het remote bedienen van allerlei zaken. Afsluiten wagen , ramen, lichten aan/uit, claxon, berichten verzendn naar de navigatie zodat je bijvoorbeeld thuis op
de app of pc een route plant en deze dan naar de wagenb zend enz....


Mercedes me.jpg
Mercedes me.jpg (29.32 KiB) 5777 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Gps Tracker systeem plaatsten op Sportster

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Even terug koppelen naar de portable Onntrack, deze werkt perfect maar vind het wel een nadeel dat je die niet op de bike kan opladen. Deze zou volgens
de fabrikant zijn website 60dagen moeten kunnen meegaan maar dat is echt maar de helft, met 30 dagen is het over en out. Je moet dus echt bij regelmaat
in de app controleren hoeveel batterij er nog is of hij valt onderweg uit.

Om deze reden heb ik er maar 3 vast te monteren Onntrack dingen bijgekocht en zijn zonet geleverd, kan dus beginnen met installeren.

Onntrack 002.jpg
Onntrack 001.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie