RoelVP schreef: 19 feb 2021 14:56 remleiding bout 10mm (over de schroefdraad), is dit wat je bedoelt?
Ja dat bedoel ik, dan kan je iedere universele remleiding gebruiken, ik geraak er vandaag niet meer maar meet het morgen voor je na.
RoelVP schreef: 19 feb 2021 14:56 remleiding bout 10mm (over de schroefdraad), is dit wat je bedoelt?
Ik heb nog even verder gekeken naar wat MCS te bieden heeft ivm brake lines.MoneyFor schreef: 18 feb 2021 18:47Die remleiding kan niets mee aanvangen, je moet er één hebben met aan 2 zijden een banjo en liefst nog onder graden geplaatst. Sommige master cylinders gebruiken ookRoelVP schreef: 18 feb 2021 17:28 Even op MCS gekeken ook en het volgende gevonden wat zou kunnen/moeten passen:
Remleiding 118 cm https://www.motorcyclestorehouse.com/product/510252
Gemeten dat ik ongeveer op 105 cm totale lengte uitkwam, maar dat moet ik nog even deftig nameten voor ik iets bestel. Ik kom ongeveer 10 cm tekort, dus deze zou kunnen passen.
Koppelingskabel https://www.motorcyclestorehouse.com/product/570821
Hier heb ik gewoon even "+4 inch" genomen als voorbeeld, niet uitgemeten.
Alleszins, deze zou passen vanaf de 1986 tem de 2020 XL-modellen, dus ik zou zeggen dat er op dat gebied niets veranderd is.
een dikkere bout als we het uitdrukken in mm's is dat 11mm ipv de gangbare 10mm voor de universele remleidingen. Dus dat ook eerst even bekijken, ik weet niet in van
buiten in welk jaar HD is overgestapt naar de 10mm.
De koppelingskabel kan zeker werken maar dat kan die van mijn link ook, ik heb een 2000 vergeleken met ene van 2014 en is idem wat betreft de schroefdraad.
brake.jpg
De SniperII hebben ook geen keuring. Niet dat ik het dan niet vertrouw, maar het gaat me vooral om de toekomstige keuring.MoneyFor schreef: 19 feb 2021 16:44 Ik heb de Goodridge zelfbouw leidingen al enkele keren gebruikt, enkel de SniperII die dan nog eens extra kost omdat ze zeer dun is en eventueel door
een stuur kan worden getrokken zou ik niet aanraden. Is zeer moeilijk in elkaar te krijgen en geeft me zeer weinig vertrouwen, je kan ze namelijk zeer
makkelijk uit elkaar trekken, dan denk ik wat met een noodrem ? vliegt die dan uit elkaar ? Ik heb hetzelfde geprobeerd met de gewone Goodrige en
dat geeft geen krimp.
Heb nog zeker 5meter en verschillende koppelingen liggen voor die SniperII.
Tussen banjo en bout en tussen banjo en master cylinder of remklauw, dus per banjo 2 stuks, je hebt 2 verschillende afdichtingen, gewoon koper of koper met een rubberen ring in, beide zijn goed maar die met rubber sluiten nog beter af vind ik persoonlijk.RoelVP schreef: 19 feb 2021 17:50 Ik weet van 4 washers voor de aanluitinging tussen banjo bolts en rempot/caliper, maar moeten er ook washers tussen de brake line en banjo bolts?
Tussen de remleiding en banjo bouten gaat niets, de banjo bouten moeten uiteraard met koper ringen vast.RoelVP schreef: 19 feb 2021 17:50De SniperII hebben ook geen keuring. Niet dat ik het dan niet vertrouw, maar het gaat me vooral om de toekomstige keuring.MoneyFor schreef: 19 feb 2021 16:44 Ik heb de Goodridge zelfbouw leidingen al enkele keren gebruikt, enkel de SniperII die dan nog eens extra kost omdat ze zeer dun is en eventueel door
een stuur kan worden getrokken zou ik niet aanraden. Is zeer moeilijk in elkaar te krijgen en geeft me zeer weinig vertrouwen, je kan ze namelijk zeer
makkelijk uit elkaar trekken, dan denk ik wat met een noodrem ? vliegt die dan uit elkaar ? Ik heb hetzelfde geprobeerd met de gewone Goodrige en
dat geeft geen krimp.
Heb nog zeker 5meter en verschillende koppelingen liggen voor die SniperII.
Stel ik ga voor de Goodridge leiding met volgende onderdelen:
- brake line https://www.motorcyclestorehouse.com/product/933039
- 2 banjo bolts 20 degrees https://www.motorcyclestorehouse.com/product/921421
Heb ik dan nog iets nodig?
Ik weet van 4 washers voor de aanluitinging tussen banjo bolts en rempot/caliper, maar moeten er ook washers tussen de brake line en banjo bolts?
Het is verwarrend wat je hier zegt voor iemand die het niet kent ,Johan m schreef: 19 feb 2021 23:18 Tussen de remleiding en banjo bouten gaat niets, de banjo bouten moeten uiteraard met koper ringen vast.
Westland heeft / had remleidingen op maat van Goodrigde.Er is helemaal niets mis met dit systeem, die geperste die je her en der kan bestellen zijn precies dezelfde als op ali, maar dan voor een Europese prijs.
Weet overigens niet of dat bij Westland ook zo is.
Jij hebt de vraag niet begrepen en mijn antwoord ook niet.MoneyFor schreef: 20 feb 2021 07:48Het is verwarrend wat je hier zegt voor iemand die het niet kent ,Johan m schreef: 19 feb 2021 23:18 Tussen de remleiding en banjo bouten gaat niets, de banjo bouten moeten uiteraard met koper ringen vast.
maar zo moet het : tussen banjo en banjo bout komt een koperen ring en tussen banjo en mastercylinder ook ! ... dus per banjo en banjo bout zitten 2 koper ringen.
Banjo 01.jpg
idem aan de remklauw
Er is helemaal niets mis met dit systeem, die geperste die je her en der kan bestellen zijn precies dezelfde als op ali, maar dan voor een Europese prijs.
Weet overigens niet of dat bij Westland ook zo is.
Westland heeft / had remleidingen op maat van Goodrigde.
Inderdaad, van dat resoneren had ik ook al schrik.botoo schreef: 23 feb 2021 19:49 Ik zou i.i.g. niet de beugel vastmaken aan je tankophanging en aan de cylinders. Je motorblok zit niet star in je frame en kan dus afhankelijk van het frame (en je tankbeugel) bewegen. Dat gaat eerst gigantisch resoneren en vervolgens breekt één van je beugels.
En als ik mijn twee beugels apart aan de cilinders vastmaak?MoneyFor schreef: 23 feb 2021 19:54 Ik zou zeggen ofwel op het frame of anders op de cylinders maar zou geen overbrugging maken tussen beide.
Overbrugging tussen 2 cylinders is geen probleem, ik bedoel geen verbinding / overbrugging tussen frame en cylinders. Alhoewel denk ikRoelVP schreef: 23 feb 2021 20:28
En als ik mijn twee beugels apart aan de cilinders vastmaak?
Een aan de voorste, de ander aan de achterste?
Waarom geen overbrugging trouwens? De originele claxon hing met een overbrugging vast tussen de cilinders.