The road

Laat ons meegenieten met het ontstaan van jóuw Sporty, in woord en beeld.
Your Sportsterproject; the story and the pictures.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3223
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1381 times
Been thanked: 1625 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RoelVP schreef: 19 feb 2021 14:56 remleiding bout 10mm (over de schroefdraad), is dit wat je bedoelt?

Ja dat bedoel ik, dan kan je iedere universele remleiding gebruiken, ik geraak er vandaag niet meer maar meet het morgen voor je na.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 397
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 248 times
Been thanked: 257 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

MoneyFor schreef: 18 feb 2021 18:47
RoelVP schreef: 18 feb 2021 17:28 Even op MCS gekeken ook en het volgende gevonden wat zou kunnen/moeten passen:

Remleiding 118 cm https://www.motorcyclestorehouse.com/product/510252
Gemeten dat ik ongeveer op 105 cm totale lengte uitkwam, maar dat moet ik nog even deftig nameten voor ik iets bestel. Ik kom ongeveer 10 cm tekort, dus deze zou kunnen passen.

Koppelingskabel https://www.motorcyclestorehouse.com/product/570821
Hier heb ik gewoon even "+4 inch" genomen als voorbeeld, niet uitgemeten.
Alleszins, deze zou passen vanaf de 1986 tem de 2020 XL-modellen, dus ik zou zeggen dat er op dat gebied niets veranderd is.
Die remleiding kan niets mee aanvangen, je moet er één hebben met aan 2 zijden een banjo en liefst nog onder graden geplaatst. Sommige master cylinders gebruiken ook
een dikkere bout als we het uitdrukken in mm's is dat 11mm ipv de gangbare 10mm voor de universele remleidingen. Dus dat ook eerst even bekijken, ik weet niet in van
buiten in welk jaar HD is overgestapt naar de 10mm.

De koppelingskabel kan zeker werken maar dat kan die van mijn link ook, ik heb een 2000 vergeleken met ene van 2014 en is idem wat betreft de schroefdraad.



brake.jpg
Ik heb nog even verder gekeken naar wat MCS te bieden heeft ivm brake lines.
De link die ik had geplaatst, daar moet je zelf nog 2 banjo's op installeren.
Je kan de hele uitleg hier vinden: https://motorcyclestorehouse.com/online ... index.html
Op de volgende pagina zie je een gelijkaardig systeem van Goodridge.
Ik ben hier echt niet in thuis, dus ik doe veel opzoekwerk en ik wil gerust bijleren. Ik weet niet of het aanbod van TRW/Goodridge goed is en of ik mezelf vooral veel onnodige last bezorg. Het is alleszins allemaal gekeurd.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3223
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1381 times
Been thanked: 1625 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik heb de Goodridge zelfbouw leidingen al enkele keren gebruikt, enkel de SniperII die dan nog eens extra kost omdat ze zeer dun is en eventueel door
een stuur kan worden getrokken zou ik niet aanraden. Is zeer moeilijk in elkaar te krijgen en geeft me zeer weinig vertrouwen, je kan ze namelijk zeer
makkelijk uit elkaar trekken, dan denk ik wat met een noodrem ? vliegt die dan uit elkaar ? Ik heb hetzelfde geprobeerd met de gewone Goodrige en
dat geeft geen krimp.

Heb nog zeker 5meter en verschillende koppelingen liggen voor die SniperII.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 397
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 248 times
Been thanked: 257 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

MoneyFor schreef: 19 feb 2021 16:44 Ik heb de Goodridge zelfbouw leidingen al enkele keren gebruikt, enkel de SniperII die dan nog eens extra kost omdat ze zeer dun is en eventueel door
een stuur kan worden getrokken zou ik niet aanraden. Is zeer moeilijk in elkaar te krijgen en geeft me zeer weinig vertrouwen, je kan ze namelijk zeer
makkelijk uit elkaar trekken, dan denk ik wat met een noodrem ? vliegt die dan uit elkaar ? Ik heb hetzelfde geprobeerd met de gewone Goodrige en
dat geeft geen krimp.

Heb nog zeker 5meter en verschillende koppelingen liggen voor die SniperII.
De SniperII hebben ook geen keuring. Niet dat ik het dan niet vertrouw, maar het gaat me vooral om de toekomstige keuring.


Stel ik ga voor de Goodridge leiding met volgende onderdelen:
- brake line https://www.motorcyclestorehouse.com/product/933039
- 2 banjo bolts 20 degrees https://www.motorcyclestorehouse.com/product/921421

Heb ik dan nog iets nodig?
Ik weet van 4 washers voor de aanluitinging tussen banjo bolts en rempot/caliper, maar moeten er ook washers tussen de brake line en banjo bolts?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3223
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1381 times
Been thanked: 1625 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RoelVP schreef: 19 feb 2021 17:50 Ik weet van 4 washers voor de aanluitinging tussen banjo bolts en rempot/caliper, maar moeten er ook washers tussen de brake line en banjo bolts?
Tussen banjo en bout en tussen banjo en master cylinder of remklauw, dus per banjo 2 stuks, je hebt 2 verschillende afdichtingen, gewoon koper of koper met een rubberen ring in, beide zijn goed maar die met rubber sluiten nog beter af vind ik persoonlijk.

Maar waarom wil je het echt zelf in elkaar schroeven ? persoonlijk geef ik de voorkeur aan de geperste leidingen, ik gebruik de zelf maak sets omdat ik niet kan wachten en zodoende test ik de beste lengte. De link die Charles gaf kan ze op maat maken, ook bij Westland doen ze dat en de prijzen zijn zeer schappelijk. Die dingen die je in elkaar schroeft luisteren echt nauw, ik bedoel je moet dat echt goed doen en is tenslotte het enige wat je rem gaat bedienen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 554
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
Has thanked: 243 times
Been thanked: 386 times

Re: The road

Ongelezen bericht door Johan m »

RoelVP schreef: 19 feb 2021 17:50
MoneyFor schreef: 19 feb 2021 16:44 Ik heb de Goodridge zelfbouw leidingen al enkele keren gebruikt, enkel de SniperII die dan nog eens extra kost omdat ze zeer dun is en eventueel door
een stuur kan worden getrokken zou ik niet aanraden. Is zeer moeilijk in elkaar te krijgen en geeft me zeer weinig vertrouwen, je kan ze namelijk zeer
makkelijk uit elkaar trekken, dan denk ik wat met een noodrem ? vliegt die dan uit elkaar ? Ik heb hetzelfde geprobeerd met de gewone Goodrige en
dat geeft geen krimp.

Heb nog zeker 5meter en verschillende koppelingen liggen voor die SniperII.
De SniperII hebben ook geen keuring. Niet dat ik het dan niet vertrouw, maar het gaat me vooral om de toekomstige keuring.


Stel ik ga voor de Goodridge leiding met volgende onderdelen:
- brake line https://www.motorcyclestorehouse.com/product/933039
- 2 banjo bolts 20 degrees https://www.motorcyclestorehouse.com/product/921421

Heb ik dan nog iets nodig?
Ik weet van 4 washers voor de aanluitinging tussen banjo bolts en rempot/caliper, maar moeten er ook washers tussen de brake line en banjo bolts?
Tussen de remleiding en banjo bouten gaat niets, de banjo bouten moeten uiteraard met koper ringen vast.
Er is helemaal niets mis met dit systeem, die geperste die je her en der kan bestellen zijn precies dezelfde als op ali, maar dan voor een Europese prijs.
Weet overigens niet of dat bij Westland ook zo is.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3223
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1381 times
Been thanked: 1625 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Johan m schreef: 19 feb 2021 23:18 Tussen de remleiding en banjo bouten gaat niets, de banjo bouten moeten uiteraard met koper ringen vast.
Het is verwarrend wat je hier zegt voor iemand die het niet kent ,
maar zo moet het : tussen banjo en banjo bout komt een koperen ring en tussen banjo en mastercylinder ook ! ... dus per banjo en banjo bout zitten 2 koper ringen.

Banjo 01.jpg
Banjo 01.jpg (29.69 KiB) 11847 keer bekeken

idem aan de remklauw


Er is helemaal niets mis met dit systeem, die geperste die je her en der kan bestellen zijn precies dezelfde als op ali, maar dan voor een Europese prijs.
Weet overigens niet of dat bij Westland ook zo is.
Westland heeft / had remleidingen op maat van Goodrigde.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
Johan m
500-599
500-599
Berichten: 554
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:08
Has thanked: 243 times
Been thanked: 386 times

Re: The road

Ongelezen bericht door Johan m »

MoneyFor schreef: 20 feb 2021 07:48
Johan m schreef: 19 feb 2021 23:18 Tussen de remleiding en banjo bouten gaat niets, de banjo bouten moeten uiteraard met koper ringen vast.
Het is verwarrend wat je hier zegt voor iemand die het niet kent ,
maar zo moet het : tussen banjo en banjo bout komt een koperen ring en tussen banjo en mastercylinder ook ! ... dus per banjo en banjo bout zitten 2 koper ringen.


Banjo 01.jpg


idem aan de remklauw


Er is helemaal niets mis met dit systeem, die geperste die je her en der kan bestellen zijn precies dezelfde als op ali, maar dan voor een Europese prijs.
Weet overigens niet of dat bij Westland ook zo is.

Westland heeft / had remleidingen op maat van Goodrigde.
Jij hebt de vraag niet begrepen en mijn antwoord ook niet.
De vraag die Roel stelt is of er ringen tussen de remslang en de opschroef-banjo moeten, die koop je namelijk los van elkaar.
Niet of de banjo met ringen aan de remklauw/rempomp vast moet, dat weet Roel zelf ook wel.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3223
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1381 times
Been thanked: 1625 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Was dan inderdaad niet mee maar zo zijn we zeker ;)


Ik heb hier in mijn omgeving een autoshop zitten die zulk een hydrolische pers heeft voor de remleidingen, als ik de leiding naar mijn zin heb zitten dan laat ik ze
daar persen, moet dan wel zelf mijn persbanjo en leiding meebrengen want zij hebben enkel automateriaal maar doen het met plezier en tegen betaling :)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 397
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 248 times
Been thanked: 257 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

Vandaag nog wat verder gefabriceerd (zie foto).

De bovenste is die voor mijn kmteller.
Die heb ik wat bijgeschaafd en een hoek aan gemaakt. Die gaat bevestigd worden aan de voorste tankbevestiging.
Morgen ga ik wat ijzerboortjes halen en de nodige gaatjes erin boren, alsook wat gaten in het vlakke stuk om lichter gewicht en wat "flair" :D

De onderste wordt een beugel die aan de linkerkant tussen de cilinders komt.
Ik heb nu een originele claxon daar hangen. Die claxon gaat er af, maar de beugel van die claxon ga ik hergebruiken om mijn eigen beugel tegen te hangen (tussen de 2 krijtlijnen).
Helemaal links komt de coil, in het midden (en naar onderen gericht) ga ik een nieuwe claxon hangen, en helemaal rechts komt mijn contact.
Het stukje "afdak" aan de rechterkant is om bescherming te bieden aan mijn contact.
Deze beugel is nog lang niet klaar, er moet nog veel materiaal af, maar dat doe ik pas als ik de claxon binnen heb en alles kan afmeten. Je ziet rechts al wel bv een "golfje" aan de onderkant.

Verder alle elektronica verplaatst:
- Contact en coil hangen links nu.
- De km teller hangt links voor.
- De elektr. kabels van de handcontrols moet ik voorlopig toch nog niet verlengen, ik heb lengte genoeg. Zoals eerder gezegd, de handcontrols blijven voorlopig origineel, misschien iets voor volgende winter.

De achterkant (sissybar en nieuw achterlicht) zijn voor als de voorkant klaar is, alles op zijn tijd. Gaat sowieso klaar moeten zijn voor mei/juni. :D
Ondertussen oefen ik wat verder met lassen :censored:

:thumbsup:
Bijlagen
Beugels.
Beugels.
DSC_2929.JPG (308.02 KiB) 11796 keer bekeken
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 397
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 248 times
Been thanked: 257 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

Vandaag wat verder geklooid en vooral gepast en nagedacht.

Ik heb even wat input nodig.

De bovenste beugel (zie vorige post) is voor mijn km teller, en die zou ik aan de voorste tankbevestiging maken.
Maar door het gewicht van de behuizing dat grotendeels vóór de beugel hangt, en door de lengte van de beugel, gaat er een relatief sterk moment worden uitgeoefend op de bevestiging.
Die bevestiging heeft nu wel een soort van vierkant waardoor je de rotatie kan tegenwerken, maar ik vrees dat de krachten te groot gaan zijn om hierdoor volledig opgenomen te worden. Als dat gebeurt, heb ik schade aan mijn frame, wat ik zeker wil voorkomen.

Dan had ik het idee om die beugel mee vast te maken aan mijn tweede beugel, welke tussen de 2 cilinders in komt.
Maar ook hier vrees ik hetzelfde. Teveel gewicht op de beugels (en op afstand), welke wederom een moment gaat uitoefenen op de bevestiging aan de cilinders zelf.
De cilinderbevestiging zit wel stevig vast met een lange M10 bout, maar toch wil ik ook hier schade voorkomen.

Mijn laatste optie is om de km teller beugel stevig in te korten (zonder de hoek) om het moment zo klein mogelijk te houden, en deze dan rechtstreeks op de achterste cilinderbevestiging vast te maken, samen met de beugel die tussen de twee cilinders komt.
Ik denk dat deze optie de minste krachten en momenten gaat genereren.

Wat denken jullie? Is dit een goed plan, of gaat dit nog steeds teveel krachten en momenten uitoefenen op de cilinderbevestigingen?

:kweenie:
Gebruikersavatar
botoo
350-499
350-499
Berichten: 374
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Locatie: /dev/null
Has thanked: 178 times
Been thanked: 294 times

Re: The road

Ongelezen bericht door botoo »

Ik zou i.i.g. niet de beugel vastmaken aan je tankophanging en aan de cylinders. Je motorblok zit niet star in je frame en kan dus afhankelijk van het frame (en je tankbeugel) bewegen. Dat gaat eerst gigantisch resoneren en vervolgens breekt één van je beugels.
💀 memento mori 💀
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3223
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1381 times
Been thanked: 1625 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ik zou zeggen ofwel op het frame of anders op de cylinders maar zou geen overbrugging maken tussen beide.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 397
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 248 times
Been thanked: 257 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

botoo schreef: 23 feb 2021 19:49 Ik zou i.i.g. niet de beugel vastmaken aan je tankophanging en aan de cylinders. Je motorblok zit niet star in je frame en kan dus afhankelijk van het frame (en je tankbeugel) bewegen. Dat gaat eerst gigantisch resoneren en vervolgens breekt één van je beugels.
Inderdaad, van dat resoneren had ik ook al schrik.
Er zijn wel oplossingen te koop van allerlei fabrikanten die een beugel voor de km teller op 1 of zelfs 2 cilinders monteren, en velen rijden er met rond. Dus in weze zou het stevig genoeg moeten zijn, als er niet veel meer aan hangt.

Toegevoegd in 1 minuut 14 secondes:
MoneyFor schreef: 23 feb 2021 19:54 Ik zou zeggen ofwel op het frame of anders op de cylinders maar zou geen overbrugging maken tussen beide.
En als ik mijn twee beugels apart aan de cilinders vastmaak?
Een aan de voorste, de ander aan de achterste?

Waarom geen overbrugging trouwens? De originele claxon hing met een overbrugging vast tussen de cilinders.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3223
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1381 times
Been thanked: 1625 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RoelVP schreef: 23 feb 2021 20:28
En als ik mijn twee beugels apart aan de cilinders vastmaak?
Een aan de voorste, de ander aan de achterste?

Waarom geen overbrugging trouwens? De originele claxon hing met een overbrugging vast tussen de cilinders.
Overbrugging tussen 2 cylinders is geen probleem, ik bedoel geen verbinding / overbrugging tussen frame en cylinders. Alhoewel denk ik
dat indien je met van die rubber ophangingen niet heel veel mis kan doen mocht je toch verbinden tussen frame en cylinders. Een rubber
mount blok vibreert meer tussen frame en cylinders dan zonder het rubbermount. Persoonlijk vind ik die beugels om tussen de 2 cylinders
te monteren voor de teller in te plaatsen ook wel mooi, de claxon hoeft daar niet meteen te hangen, is plaats genoeg elders :)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 397
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 248 times
Been thanked: 257 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

Nog wat verder geprult met de positie en beugels.
De huidige km teller houder is zwaar en moeilijk stevig te bevestigen aan het frame of de cilinders.
Dus even een totale andere richting uitgegaan...

Wist je dat de binnendiameter van de behuizing waar de km teller in past 90mm is? Als je dan een PVC rioleringsbuis van 90 mm neemt aan het verbrede stuk (mof), dan past die daar mooi in...
En licht van gewicht! Alleen, plastiek, wat kan smelten dicht bij het blok en is moeilijk om een stevige, schokbestendige bevestiging aan te maken.

Ok, dan maar van staalplaat (dikte 0.75mm) een eigen behuizing gemaakt.
Het resultaat zie je in de foto's. Op zich relatief goed geslaagd, maar niet perfect. Ik denk dat er een versie twee moet komen die een stevigere bevestiging voorziet en beter afgelijnd is.
Al doende leert men...
Bijlagen
DSC_2936.JPG
DSC_2936.JPG (316.38 KiB) 12419 keer bekeken
DSC_2935.JPG
DSC_2935.JPG (217.75 KiB) 12419 keer bekeken
DSC_2934.JPG
DSC_2934.JPG (286.42 KiB) 12419 keer bekeken
DSC_2933.JPG
DSC_2933.JPG (321.01 KiB) 12419 keer bekeken
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 397
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 248 times
Been thanked: 257 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

Sinds een week een pak minder tijd dan voordien (werk), dus de versnelling is er uit maar we gaan door.

Nog veel gepruld voor een km teller houder, work-in-progress.
Verder de verlengde koppelingskabel en verlengde remleiding geinstalleerd.

Ook nog eens van gedacht veranderd over waar ik alles ga plaatsen, grotendeels omwille van praktische zaken.
Mijn contact ga ik toch rechts houden, maar ik heb er een kleine beugel voor gemaakt om die veel dichter tegen mijn frame en tank te hebben, zodat er boven de voorste cilinder wat meer ruimte is.
Net nog even zwart spuiten en klaar.
Bijlagen
DSC_2946.JPG
DSC_2946.JPG (241.81 KiB) 12330 keer bekeken
DSC_2944.JPG
DSC_2944.JPG (295.36 KiB) 12330 keer bekeken
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 397
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 248 times
Been thanked: 257 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

Voorlopig was ik van plan om de kabels voor de handbediening langs buiten het stuur te houden.
Het stuur heeft namelijk geen voorgemaakte "gaten" op de nodige plaatsen.
Als ik dan later zou werken rond andere handbedieningselementen, zou ik dan de tijd nemen om de kabels door het stuur te steken.

Nu ben ik toch al aan het denken om dat van de eerste keer te doen, als de huidige kabels lang genoeg zijn toch om erdoor te lopen (ik denk van wel).
Dus de connectoren moet ik van de kabels afhalen en ik moet 3 gaten boren in het stuur.

Kan/moet ik voor de afwerking aan de gemaakte gaten iets doen? Het wordt namelijk open metaal zonder bescherming.
Ik kan er wat verf over spuiten, na het stuur zelf goed afgeplakt te hebben.
Of iets anders?
Nog iets waar ik op moet letten bij het maken van de gaten?
Ter info, het is een chrome stuur.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3223
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1381 times
Been thanked: 1625 times
Contacteer:

Re: The road

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Gaten boren op de juiste plaats, ik neem meestal 10mm en zorg dat je geen bramen hebt van het boren, die dus verwijderen met klein vijltje
of met ontbramer. Ik doe er voor de gemoedsrust altijd wat primer op of bij chroom vernis maar eerlijk gezegd haalt dat niet zoveel uit.

De vernis of blanke lak heb ik in die verfstiftjes zitten om de wagen bij te werken, droog snel en is makkelijker dan het spuiten.

Heb je dimples in het stuur, zo ja dan kan je op het einde van de dimples boren dus het meest naar de binnenkant van het stuur, daar volstaat
in de meeste gevallen zelfs al 8mm maar onderaan moet links en rechts door dus is 10mm al wat beter.


Iets zoals dit is ook makkelijk om de bramen aan de binnenzijde van het geboorde gat weg te nemen,

bramen.png
bramen.png (399.79 KiB) 12262 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RoelVP
350-499
350-499
Berichten: 397
Lid geworden op: 06 mar 2016 16:24
Has thanked: 248 times
Been thanked: 257 times

Re: The road

Ongelezen bericht door RoelVP »

Mss eens kijken voor zo'n stift, dat lijkt me praktischer inderdaad.

Er zijn dimples, dat maakt het boren op die locaties al wat gemakkelijker.

Ik dacht vanonder een sleuf te maken, maar misschien zijn 2 gaten toch net iets simpeler en properder.
Plaats reactie