Morgen stuurtje al eens passen. Ik denk dat ik geen kabels ga moeten verlengen, maar het zal kantje boordje zijn.
Het gaskabel(s) moet lukken, de koppeling ook, misschien enkel wat anders routen maar de remleiding zal je waarschijnlijk moeten vervangen enRoelVP schreef: 17 feb 2021 20:16 Vandaag wat nieuwe onderdelen binnen. De sissybar side plates (via @MoneyFor ) als basis voor de sissybar, de nieuwe tank en het stuur.![]()
Morgen stuurtje al eens passen. Ik denk dat ik geen kabels ga moeten verlengen, maar het zal kantje boordje zijn.
Het is inderdaad de remleiding die ik waarschijnlijk ga moeten vervangen.MoneyFor schreef: 18 feb 2021 06:44Het gaskabel(s) moet lukken, de koppeling ook, misschien enkel wat anders routen maar de remleiding zal je waarschijnlijk moeten vervangen enRoelVP schreef: 17 feb 2021 20:16 Vandaag wat nieuwe onderdelen binnen. De sissybar side plates (via @MoneyFor ) als basis voor de sissybar, de nieuwe tank en het stuur.![]()
misschien ook de elektra verlengen.
Dat is inderdaad 1 geheel maar er zijn mogelijkheden, een goede autoshop waar ze remleiding maken kan daar een nippel op knellen, nadeel is dat het eigenlijkRoelVP schreef: 18 feb 2021 09:03Het is inderdaad de remleiding die ik waarschijnlijk ga moeten vervangen.MoneyFor schreef: 18 feb 2021 06:44Het gaskabel(s) moet lukken, de koppeling ook, misschien enkel wat anders routen maar de remleiding zal je waarschijnlijk moeten vervangen enRoelVP schreef: 17 feb 2021 20:16 Vandaag wat nieuwe onderdelen binnen. De sissybar side plates (via @MoneyFor ) als basis voor de sissybar, de nieuwe tank en het stuur.![]()
misschien ook de elektra verlengen.
Deze is met een hard leiding (metalen buisje) in L-vorm. Denk je dat ik alles moet vervangen of kan ik enkel het bovenste stuk vervangen, van de rempot tot de de aansluiting op de leiding?
Mijn werkplaatshandboek toont het precies als 1 geheel.
Monteer de koppelingskabel en laat hem even los hangen zodat je ziet waar je hem het best vastmaakt aan het frame en test dan dat je het stuur nogRoelVP schreef: 18 feb 2021 12:18 Even gepast en gemeten.
Ik ga dus de remleiding moeten verlengen, de elektra verlengen is waarschijnlijk een goed idee om wat meer speling te hebben, en dan kan ik die voorbereiden voor later als ik sommige controls wil verplaatsen weg van het stuur.
De koppelingskabel is echt kantje-boordje. Het kan, maar dan moet ik wringen en de bocht wat strakker maken dan wat hij soepel toelaat. Misschien kan ik wat meer speling maken door de bevestiging aan de downtube wat hoger te plaatsen. Of misschien is het helemaal geen probleem om de bocht wat strakker te maken?
Zal ik doen.charlesb52 schreef: 18 feb 2021 14:00 Kijk ook even in de koplamp @RoelVP , soms zitten daar nog enkele centimeters electriciteitsdraad!
Ik zat altijd maar met 2000 in m'n kop maar dat was die XLH van mij, een custom heeft hogere risers maar een lager stuur, ik kan niet van buiten zeggen hoeveel verschil erop zit in lengte, ik zal eens kijken of ik dat hier direct terugvind. Ik twijfel trouwens dat er verschil in zit tussen een 2003 en 2010, maar ben tegenwoordig niet zo helder meer en moet het even controleren.RoelVP schreef: 18 feb 2021 15:01 Gaat maar tot het jaar 2003 volgens de website. Ik heb een 2010.
Toegevoegd in 2 minuten 8 secondes:
Misschien 38663-00 die Past voor een 2010 Custom. Maar is die dan langer...
Die remleiding kan niets mee aanvangen, je moet er één hebben met aan 2 zijden een banjo en liefst nog onder graden geplaatst. Sommige master cylinders gebruiken ookRoelVP schreef: 18 feb 2021 17:28 Even op MCS gekeken ook en het volgende gevonden wat zou kunnen/moeten passen:
Remleiding 118 cm https://www.motorcyclestorehouse.com/product/510252
Gemeten dat ik ongeveer op 105 cm totale lengte uitkwam, maar dat moet ik nog even deftig nameten voor ik iets bestel. Ik kom ongeveer 10 cm tekort, dus deze zou kunnen passen.
Koppelingskabel https://www.motorcyclestorehouse.com/product/570821
Hier heb ik gewoon even "+4 inch" genomen als voorbeeld, niet uitgemeten.
Alleszins, deze zou passen vanaf de 1986 tem de 2020 XL-modellen, dus ik zou zeggen dat er op dat gebied niets veranderd is.
Niet moeilijker maken dan het is, laat de motor gewoon even kort draaien zodat de leiding zeker gevuld is en terug uitschakelen. Dus echt kort he, starten draaien en af...RoelVP schreef: 19 feb 2021 10:36 Ander vraagje:
Ik heb een wphb voor XL 2008, en deze is zo goed als gelijk aan mijn 2010.
Maar om de benzinetank eraf te halen, moet ik eerst de druk uit de injectielijnen halen, dit gebeurt door de "fuel pump fuse" eruit te halen en de motor te starten tot hij stilvalt.
Het probleem is dat bij mijn 2010 model er geen fuel pump fuse is. Hij heeft er enkele minder dan een 2008 model: 5 fuses ipv 8.
Ik zou zeggen, ik haal de "ignition fuse" eruit, maar starten zal hij dan ook niet meer doen![]()
Alternatief, de tank zo goed als leegpompen, dan de motor starten tot hij stil valt.
RoelVP schreef: 19 feb 2021 13:36 Ondertussen de oude tank eraf gehaald, bedankt voor de tip @MoneyFor !
De nieuwe staat er op om te passen en het ziet er zalig uit!![]()
![]()