De midlife crisis voorbij

De FOTOGALERIJ en de persoonlijke verhalen van de leden!
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

De midlife crisis voorbij

Ongelezen bericht door botoo »

Als de midlife crisis voorbij is en je gewoon 'eindelijk' weer op de motor wilt stappen dan ga je rondkijken maar in je hart weet je het wel: uiteindelijk wil je toch een Harley :jaja:

Waarom een Harley? Voor mij is dat omdat ik het klassieke en rauwe enorm waardeer, geen spinnende naaimachine voor mij, ik wil horen en voelen waar ik op zit. Voor mij mag het best wat spartaans zijn en zo'n ouderwetse V-twin (weliswaar opgewaardeerd naar 'moderne' maatstaven) doet het 'm.

Na een paar dealers afgegaan te zijn kwam ik bij Motorsaloon een mooie 48 tegen, weliswaar 10 jaar oud maar minder dan 10.000 km. op de klok en het klikte wel. Er zat wel wat chroom op maar dat was ik in gedachte al aan het vervangen voor zwart. Ook stond er een paar maanden oude met >200 km Iron . De vorige eigenaar had 'm gekocht, naar huis gereden en bedacht dat het toch niet hetgeen was wat ze zocht en de Iron ging weer retour. Onnodig om te zeggen dat 'ie er nog als nieuw uitzag.

Weekend later met moeders nog maar eens langsgereden, zelf vind ik altijd alles mooi en wil dan ook alles hebben maar moeders weet doorgaans beter dan ik wat ik dan echt wil en een jaar later ook nog steeds blij mee ben. In Amersfoort aangekomen ging ik glunderend op de 48 zitten waarop mijn vrouw onmiddelijk zei: dat is niks voor jou met al dat chroom, dat ben je na 3 maanden al zat, je moet zoiets nemen wat er naast staat en ze wees op die kakelverse Iron, onnodig te zeggen dat ik het daar volledig mee eens was (ondanks het wat hogere prijskaartje): 'doe mij die maar!'
Zo gezegd zo gedaan en een week later stond de Iron bij mij in de berging :thumbs:

Nu moest ik nog even het rijbewijs halen want ook al heb ik mijn autorijbewijs al 40+ jaar, da's niet geldig voor op de motor, en zoals dat vroeger ging (welk bureau zit u agent? dan kom ik vanmiddag langs om mijn rijbewijs te laten zien) zo gaat dat tegenwoordig (gelukkig) niet meer. De Corona lockdown gooide nog wat roet in het eten maar uiteindelijk in juni dit jaar ook het vinkje bij A kunnen laten zetten en inmiddels ben ik ruim 6000 motorkilometers verder.

Een plaatje hoort er bij.
Afbeelding

Vooralsnog weinig aan veranderd t.o.v. nieuw, ik kreeg 'm afgeleverd met SE slip-ons, heavy breather en tuningkitje, vervolgens een zwarte Willie G derby cover er op gezet en inmiddels is de kentekenplaat naar de zijkant verhuist en liggen er mini-led richtingaanwijzers voor de voorkant op tafel om gemonteerd te gaan worden.
Volgende stap is het stuur vervangen voor een smaller en iets hoger stuur met rechte hoeken, niet te hoog want ik verwacht dat ik mijn voorremleiding kan behouden, vanwege ABS moet de leiding in z'n geheel vervangen worden als het langer moet en da's best een prijzig geintje. Daarna en ander zadel en waarschijnlijk forward controls. Dan is mijn accesoires spaarpot wel weer een beetje leeg en krijg ik de tijd om te bedenken wat er verder gaat gebeuren.
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Hey Joe
10-24
10-24
Berichten: 20
Lid geworden op: 18 jun 2020 10:00
Been thanked: 17 times

Re: De midlife crisis voorbij

Ongelezen bericht door Hey Joe »

Welkom Botoo,

Met een mooie Sportster blijf je toch ook wel een beetje forever young.
Veel plezier met je Iron Sporty.
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: De midlife crisis voorbij

Ongelezen bericht door Dorski »

Welkon op het forum. Ben benieuwd naar de motor, want ik kan de afbeelding niet zien.
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: De midlife crisis voorbij

Ongelezen bericht door bow »

Welkom
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: De midlife crisis voorbij

Ongelezen bericht door EasyWim »

Welkom op het forum.

Ik zou nog even goed kijken naar de remleiding voor je een stuur koopt, de 883 van mij (2014) is geheel origineel en de remleiding is heel pas gemaakt. Er kan geen cm hoger stuur op zonder de remleiding te vervangen. Ik weet dat in de lijsten van Harley staat dat je een tot 8" hoger stuur kan plaatsen zonder de leidingen te vervangen maar daar klopt niets van.
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: De midlife crisis voorbij

Ongelezen bericht door botoo »

Ja ik weet het, veel speling heb ik niet en moet +/- 8 cm. overbruggen, maar omdat het stuur ook een stuk smaller is krijg ik daardoor wat extra ruimte en als het dan toch niet past dan ben ik de pineut en mag een hele nieuwe remleiding laten plaatsen (ik ga zelf niet prutsen aan ABS remmerij). Het stuurtje komt dan 'wat' duurder uit dan gewenst maar ik wil het toch, geeft veel meer karakter naar mijn beleving :jaja:

Toegevoegd in 2 minuten 18 secondes:
EasyWim schreef: 19 nov 2020 21:32 Ik weet dat in de lijsten van Harley staat dat je een tot 8" hoger stuur kan plaatsen zonder de leidingen te vervangen maar daar klopt niets van.
Zal best wel kloppen maar er zal vast niet bij staan dat je de remleiding moet vervangen :o :lol:
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: De midlife crisis voorbij

Ongelezen bericht door MoneyFor »

:welcome:


De remleiding kost +-170€, je neemt die van een 72 of nu kan ook die van de Iron 1200 en de 48 special, kosten allemaal hetzelfde give or take. Heb deze ook
zelf al eens veranderd voor 0€ door het verdeelblokje aan te passen en kan perfect.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: De midlife crisis voorbij

Ongelezen bericht door Peke »

Welkom bij SON
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: De midlife crisis voorbij

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Hoi @botoo !!!
Bedankt voor je mooi verhaal ook 👌🏼👌🏼!!
Gebruikersavatar
Kees
200-349
200-349
Berichten: 345
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:49
Locatie: West Brabant
Has thanked: 3 times
Been thanked: 64 times
Contacteer:

Re: De midlife crisis voorbij

Ongelezen bericht door Kees »

Welkom bij SON.
Gebruikersavatar
botoo
200-349
200-349
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 nov 2020 20:22
Has thanked: 150 times
Been thanked: 232 times

Re: De midlife crisis voorbij

Ongelezen bericht door botoo »

Plaatje lijkt niet overal te werken, dus opnieuw:

Afbeelding
FXDLS :arrow: 'Sportster' on steroids
Plaats reactie