mijn nieuwe seventy two

Laat ons meegenieten met het ontstaan van jóuw Sporty, in woord en beeld.
Your Sportsterproject; the story and the pictures.
ricco
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2019 20:54
Been thanked: 1 time

mijn nieuwe seventy two

Ongelezen bericht door ricco »

Het is alweer een tijdje geleden dat ik bezig was met de zoektocht naar een nieuwe motor, maar ik ben geslaagd!
Het is een sportster seventy two uit 2015 geworden met prachtige candy flake lak.

Afbeelding

Ik heb er ondertussen een 500 kilometers mee gereden en hij bevalt erg goed. Door mijn reumatische lijf kan ik toch geen lange stukken achter elkaar rijden, dus het kleine tankje is niet zo beperkend. Mocht ik een langere dag gepland hebben, dan past er in de linker zijtas precies een klein jerrycannetje benzine.

Dus nu tijd om wat dingetjes naar mijn eigen zin te maken. Wat ik gelijk al gedaan had was een detachable windscherm en voetsteunen met hak ondersteuning, al is dat met een paar bouten en klemmen geen echte noemenswaardige klus te noemen :lol:

Begin dit jaar heb ik een detachable rijder rugsteun gemonteerd en op de sideplates daarvan heb ik een sissybar gemaakt door 2 oude sissysideplates naar de gewenste afmetingen te slijpen en erop te lassen.
Ik vind het leuk als er iemand mee achterop gaat maar door de linker zij tas (zat erop bij de aankoop) ging de bijrijder voetsteun niet zomaar ging passen. gelukkig had ik vorig jaar met veel plezier en succes een cursus lassen gedaan en zo veranderde een setje reserve onderdelen in een verloopje voor de voetsteun.
En verder nog wat kleine dingetjes zoals de oranje knipperlichtglaasjes en reflectoren eraf, spiegels naar onderen verlengd en al die enorm storende boutjes, schroefjes, klemmetjes en koppelingen met een zwarte lakstift op mijn gemakje in zitten kleuren :mrgreen:


Nu wil ik de achtervering veranderen en als dan toch andere neem, worden het zwarte en ga ik ook op zoek naar een tweedehandsje zwarte knippers en fenderstrutcovers.
Met een flinke bagagetas achterop vind ik het de vering veel fijner aanvoelen bij drempels etc. (uiteraard met aangepaste voorspanning) dan wanneer ik zonder rijd. Ik heb snel last van m'n rug en de standaard HD vering voelt zo stug dat ik op zoek ben naar iets anders. Maar dat is makkelijker gezegd dan gekozen. wat een groot aanbod zeg...
Voor mijn lijf ben ik wel bereid om richting de 700 euro te investeren.
En wat ik dan op internet tegenkom is: de 'nieuwe' schokbrekers van HD, burly, ohlins en progressive suspension. op dit forum kom ik ook vaker hyperpro/technoflex tegen, maar ik denk dat dat wel buiten mijn limiet valt.

Ik ben erg benieuwd naar ervaring met deze merken.

En dan nog een vraagje over de lengte:
De huidige vering is ongeveer 30cm (waarschijnlijk 12inch) h.o.h. v/d montagepunten. Als ik schokbrekers koop die soepeler voelen van 12inch, zakken die dan na montage (als het gewicht vd motor er op rust) meer in dan de standaard stuggere veren van HD die er nu op zitten? Oftewel, moet ik dan iets langere schokbrekers kopen om te voorkomen dat de band te dicht bij het spatbord komt? Of is dit verwaarloosbaar?


En daar stopt mijn knutseldrang nog lang niet, maar alles op z'n tijd en nu eerst dit maar eens.


Afbeelding


Afbeelding
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2917
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2040 times
Been thanked: 1279 times
Contacteer:

Re: mijn nieuwe seventy two

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Vind ‘m origineel uitzien hoor 👌🏼👌🏼👌🏼!
Blijf ‘m volgen.
Enne, contacteer TFX, niet alleen SON-sponsor maar ook voor een prettige prijs-kwaliteit verhouding!
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 836
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 620 times
Been thanked: 456 times

Re: mijn nieuwe seventy two

Ongelezen bericht door EasyWim »

Hele mooie motor!

Ik ken de 72 helemaal niet, staat 72 voor de cilinderinhoud?

Succes met de klus, ben benieuwd naar het eindresultaat.
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1599
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: mijn nieuwe seventy two

Ongelezen bericht door bow »

Ik heb op mijn motor (Triumph Rocket ) progressive suspension. Voor en achter , dit bevalt goed. Strakke weg ligging. Mooie motor die 72
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 103 times

Re: mijn nieuwe seventy two

Ongelezen bericht door Dorski »

Gefeliciteerd, ik zag dat je al even op zoek was.
Toch gelukt om een mooi exemplaar te vinden en al meteen een paar mods :thumbsup:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: mijn nieuwe seventy two

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ricco mooie Seventy Two heb je daar gescoord, één kleine persoonlijke opmerking / mening ... die sissy is veels te hoog voor dit type ;) inkorten die handel :lol: .

EasyWim schreef: 04 nov 2020 22:20 Ik ken de 72 helemaal niet, staat 72 voor de cilinderinhoud?
Heeft niets met de cylinderinhoud te maken, het is Harley's knipoog naar de jaren 70 naar de "retro chopper style" vandaar die naam.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
roald
100-199
100-199
Berichten: 163
Lid geworden op: 19 feb 2018 22:05
Has thanked: 143 times
Been thanked: 92 times

Re: mijn nieuwe seventy two

Ongelezen bericht door roald »

Mooie Sporty! Zo'n soort tankje zoek ik voor mijn Sportster, qua vorm en grootte.
Vind die flake lak perzoonlijk ook erg gaaf :mrgreen:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: mijn nieuwe seventy two

Ongelezen bericht door MoneyFor »

roald schreef: 05 nov 2020 18:21 Mooie Sporty! Zo'n soort tankje zoek ik voor mijn Sportster, qua vorm en grootte.
Vind die flake lak perzoonlijk ook erg gaaf :mrgreen:
Forty Eight tankje is eigenlijk gelijk, als je de naam 72 gaat uitspreken komen er wat euries bij ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
ricco
10-24
10-24
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jul 2019 20:54
Been thanked: 1 time

Re: mijn nieuwe seventy two

Ongelezen bericht door ricco »

Zo'n tankje is niet zo moeilijk te vinden op internet en ook niet duur. Maar dan heb je pas een kale tank, dit spuitwerk is wat m duur maakt. Er gaan wel 10 lagen op voor een mooi flake effect met diepte.

Bedankt voor de leuke reacties.

@ moneyfor, wansmaak is ook smaak ;) misschien hoort het niet, maar ik heb juist gezocht naar zo'n hoge sissy.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3128
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1315 times
Been thanked: 1564 times
Contacteer:

Re: mijn nieuwe seventy two

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Inderdaad je maakt het gewoon je eigen en wat een ander vind trek je, je geen bal van aan het is jouw motor, zeg ik ook altijd
als ik een opmerking krijg, smaken verschillen nu ( gelukkig ) éénmaal. Zo ga ik die van mijn FXBB dan weer inkorten omdat die
voorzien is om met duo-zit te kunnen rijden, ik rijd altijd alleen op deze dingen dus inkorten die handel :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie