Erik uit Hilversum
-
- 1-4
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 okt 2020 14:27
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Erik uit Hilversum
Hoi ben Erik uit Hilversum,
Al lang rij ik motor, vooral voor woon-werk het hele jaar door (90 km per dag). Heb nu een Honda CBF 1000 als werkpaard, Rijdt lekker maar anoniem en kan goed tegen alle weersomstandigheden. Ben geen poetser en de motor staat buiten onder een afdekhoes (worden wel dealer onderhouden). Heb diverse motoren gehad, Honda Magna 750, VT1100, VT750, Yamaha Diversion 600, Kawa Gpz750, Suzuki VStrom 1000 en nu de CBF 1000. Ook op de choppers vele kilometers woon werk gereden. Waarom lid van de club. Ik zou best eens een Harley Iron 1200 sportster willen rijden maar ja, niet poetsen, buiten staan, het hele jaar doorrijden? Ik zou graag van jullie willen weten of dat een keuze is?
Al lang rij ik motor, vooral voor woon-werk het hele jaar door (90 km per dag). Heb nu een Honda CBF 1000 als werkpaard, Rijdt lekker maar anoniem en kan goed tegen alle weersomstandigheden. Ben geen poetser en de motor staat buiten onder een afdekhoes (worden wel dealer onderhouden). Heb diverse motoren gehad, Honda Magna 750, VT1100, VT750, Yamaha Diversion 600, Kawa Gpz750, Suzuki VStrom 1000 en nu de CBF 1000. Ook op de choppers vele kilometers woon werk gereden. Waarom lid van de club. Ik zou best eens een Harley Iron 1200 sportster willen rijden maar ja, niet poetsen, buiten staan, het hele jaar doorrijden? Ik zou graag van jullie willen weten of dat een keuze is?
Laatst gewijzigd door charlesb52 op 04 okt 2020 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titelt veranderd en topic gesplitst.. ;-)
Reden: Titelt veranderd en topic gesplitst.. ;-)
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: Net lid geworden Erik uit Hilversum
Erik welkom bij SON, je stelt je voor dat is al heel aardig maar je doet dat beter in je eigen topic hier.ErikSoer schreef: ↑04 okt 2020 15:07 Hoi ben Erik uit Hilversum,
Al lang rij ik motor, vooral voor woon-werk het hele jaar door (90 km per dag). Heb nu een Honda CBF 1000 als werkpaard, Rijdt lekker maar anoniem en kan goed tegen alle weersomstandigheden. Ben geen poetser en de motor staat buiten onder een afdekhoes (worden wel dealer onderhouden). Heb diverse motoren gehad, Honda Magna 750, VT1100, VT750, Yamaha Diversion 600, Kawa Gpz750, Suzuki VStrom 1000 en nu de CBF 1000. Ook op de choppers vele kilometers woon werk gereden. Waarom lid van de club. Ik zou best eens een Harley Iron 1200 sportster willen rijden maar ja, niet poetsen, buiten staan, het hele jaar doorrijden? Ik zou graag van jullie willen weten of dat een keuze is?
Nu een Sportster kan wel wat hebben hoor en gaat niet sneller of meer roesten dan al de andere die buiten staan, of je al dan niet wil kuisen moet je natuurlijk zelf bepalen
- charlesb52
- *
- Berichten: 2942
- Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
- Locatie: Maastricht
- Has thanked: 2060 times
- Been thanked: 1303 times
- Contacteer:
Re: Erik uit Hilversum
Welkom Erik!!
Je hebt recht op een eigen voorstellingsronde; dus ik heb je topic gesplitst .
Welkom hier en met een Sporty kun je best veel rijden!!! Zelf houd ik 'm alleen bij de pekel vandaan!!!
Je hebt recht op een eigen voorstellingsronde; dus ik heb je topic gesplitst .
Welkom hier en met een Sporty kun je best veel rijden!!! Zelf houd ik 'm alleen bij de pekel vandaan!!!
- EasyWim
- 800-899
- Berichten: 843
- Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
- Locatie: Purmerend (NL)
- Has thanked: 629 times
- Been thanked: 465 times
Re: Erik uit Hilversum
Welkom op het forum!
Ik ben eerlijk gezegd toch wel een beetje geschrokken van de matige kwaliteit van het chroom en op sommige plekken ook van de lak. Delen als de tank en spatborden hebben wel een goede coating maar veel andere delen lijken wel gecoat met één dun laagje verf. Ik had de motor eerst onder een hoes buiten staan, maar na afgelopen nat seizoen begonnen de vorkpoten (chroom) en schokdempers (lak) al flink te roesten. De coating van de schakelpook is er na 1 seizoen simpelweg al gewoon afgevallen. Ik heb toen een houten hok op wielen gebouwd omdat de motor totaal niet geschikt is om onder een hoes te bewaren. Het gepolijste (onbehandelde) aluminium van de velgen viel mij dan wel weer mee. Ik zou geen Harley kopen als een hoes de enige manier van opslaan is. Verderop in de straat heeft iemand een Softtail Herritage onder een hoes staan, de gepolijste delen van zijn velgen zijn wel grotendeels wit geworden in 1 seizoen. Ik heb net zoveel jappen gehad als jij, deze zijn vele malen beter bestand tegen corrosie als een HD. Ik heb een dunnen laag vaseline over het chroom gesmeerd dat niet heet wordt. Overigens is het after market spul ook niet heilig. De zwarte V&H hitteschilden van de uitlaatdempers holden ook achteruit onder de hoes, je ziet overal het roest er al doorheen komen. Sinds de motor in het hok staat is dat niet verder achteruit gegaan. Ook is er een grote kans dat er vocht in de kilometerteller behuizing gaat komen. Als de zon op de kilometer staat zie je het glas (plastic) aan de binnenkant condenseren en kun je niet meer aflezen hoe snel je rijdt. Ik houd met de ervaringen die ik tot nu toe heb een beetje mijn hart vast voor de oxidatie van de remklauwen. Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voordat de remklauwen niet goed meer terugkomen. Harleys zijn niet gemaakt voor opslag buiten (zeker niet onder een hoes).
Toegevoegd in 25 minuten 36 secondes:
Heb je ruimte in je tuin voor zoiets? Lampje met bewegingssensor erin en wcd (stopcontact) erin voor de druppellader. Veel beter dan een hoes.
Ik ben eerlijk gezegd toch wel een beetje geschrokken van de matige kwaliteit van het chroom en op sommige plekken ook van de lak. Delen als de tank en spatborden hebben wel een goede coating maar veel andere delen lijken wel gecoat met één dun laagje verf. Ik had de motor eerst onder een hoes buiten staan, maar na afgelopen nat seizoen begonnen de vorkpoten (chroom) en schokdempers (lak) al flink te roesten. De coating van de schakelpook is er na 1 seizoen simpelweg al gewoon afgevallen. Ik heb toen een houten hok op wielen gebouwd omdat de motor totaal niet geschikt is om onder een hoes te bewaren. Het gepolijste (onbehandelde) aluminium van de velgen viel mij dan wel weer mee. Ik zou geen Harley kopen als een hoes de enige manier van opslaan is. Verderop in de straat heeft iemand een Softtail Herritage onder een hoes staan, de gepolijste delen van zijn velgen zijn wel grotendeels wit geworden in 1 seizoen. Ik heb net zoveel jappen gehad als jij, deze zijn vele malen beter bestand tegen corrosie als een HD. Ik heb een dunnen laag vaseline over het chroom gesmeerd dat niet heet wordt. Overigens is het after market spul ook niet heilig. De zwarte V&H hitteschilden van de uitlaatdempers holden ook achteruit onder de hoes, je ziet overal het roest er al doorheen komen. Sinds de motor in het hok staat is dat niet verder achteruit gegaan. Ook is er een grote kans dat er vocht in de kilometerteller behuizing gaat komen. Als de zon op de kilometer staat zie je het glas (plastic) aan de binnenkant condenseren en kun je niet meer aflezen hoe snel je rijdt. Ik houd met de ervaringen die ik tot nu toe heb een beetje mijn hart vast voor de oxidatie van de remklauwen. Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voordat de remklauwen niet goed meer terugkomen. Harleys zijn niet gemaakt voor opslag buiten (zeker niet onder een hoes).
Toegevoegd in 25 minuten 36 secondes:
Heb je ruimte in je tuin voor zoiets? Lampje met bewegingssensor erin en wcd (stopcontact) erin voor de druppellader. Veel beter dan een hoes.
-
- 1-4
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 03 okt 2020 14:27
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: Erik uit Hilversum
Wow Wim wat een geweldige oplossing heb je gemaakt. Ik zal nog eens een keertje goed nadenken. Dus ook een zwarte Iron is niet geheel roestbestendig. Ik ben een erge "sloppy" motorrijder zoals ik al zei. Maar misschien kan een Harley op den duur toch wat los maken in mij. Ik ga aankomende zomer eens op jacht denk ik, Dan kan ik deze winter nog door met mijn Honda.
-
- Moderator
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
- Has thanked: 273 times
- Been thanked: 333 times
Re: Erik uit Hilversum
Als je wat wilt zou ik het nu doen. In de zomer zijn ze toch weer wat duurder lijkt me.
- MoneyFor
- 3000+
- Berichten: 3144
- Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
- Locatie: Heusden - België
- Has thanked: 1329 times
- Been thanked: 1574 times
- Contacteer:
Re: Erik uit Hilversum
Wat Peke zegt, beter nu kijken dan in het seizoen, komende wintermaanden zijn ideaal om op zoektocht te gaan en winter drukt de prijs toch wat.