Zo week geleden ToyBoy beurtje gegeven, nieuw oliefilter en nieuwe primaire olie, ik kreeg wederom de bouten niet los en herrindere me dat ik zijn eerste beurt dat ook niet los kreeg omdat vorige eraan heeft gekloot met verkeerde bouten. ,waarschijnlijk met inbus.
Vorig jaar heeft hij grote beurt gehad bij A3 dus toen is heel die kast eraf geweest, ik zie de nieuwe pakking zitten...
Afijn zit niks anders op dan olie eraf en gewoon erin via dat luikje met 2 boutjes dacht ik...
Toch keer iets verzinnen om die andere bouten eruit te krijgen...
Maar de olie was niet zuiver de bout (aflaten van versnellingsbak olie) bevatte veel vijzel (weet dat de bout magnetisch is)
Zie foto's...
Ook olie opnieuw erin 950 ml volgens mijn bouwjaar, want ik zie nu niet hoever het niveau komt!
Afijn mijn nek en rug vonden het wederom niet fijn, ik kreeg het oliefilter bijna niet los op de manier zoals ik dat altijd doe, met schroevendraaier erin slaan en draaien.
Maar als ik filter erop doe draai ik die met de hand aan...ik denk dat deze mechanisch nog is vastgezet, zelfs Ger kreeg hem niet los,we hebben samen na ringsleutel op schroevendraaier hem pas los gekregen...
Daarna zitten mooie met die boute van primaire kast denk waarom komt die maar niet los,ik ben echt slap geworden...
Maar lag er op mijn kop onder dacht op een gegeven helder moment....
K.t ik draai de verkeerde kant op...sleutel 16
Hoef ik volgende keer hier maar te checken vergeet toch alles.
VoorRem lekte nog steeds maar mijn batterij van mijn digitale schuifmaat was leeg...dus kon niet de juiste maat doorgeven, want ik had zelf niet het juiste gereedschap hiervoor.
Dacht doe ik het zo...
Maar zo kon Frank nog niet zien wat voor maat.
Dus afgelopen Zaterdag besloot ik de motor wat te poetsen en eens te starten en nasr frank te rijden om die bout aan te draaien, zodat ik mijn voorrem weer kan gebruiken .
Zijn we net in de stal zeg Ger er ligt een plas olie onder je motor......neeuuhhh denk ik
Heb je die bout kapot gedraaid...
Ik kijk en zie meteen dat de olie gelukkig van het motorblok komt,nee daar is het niet van...
Dus kruip weer onder mijn motor,en jawel bij die kleuring met bout lekt hij,heb ik die dan niet goed vast gedraaid...pak schroevendraaier en jawel kan nog paar slagen vaster...pff zo zie je maar weer door mijn nekpijn etc te vlug gaan doen...haastige spoed is zelden goed..
Voor zekerheid na het opruimen witte doek eronder..
En ga hem poetsen.
Gelukkig niks meer.
Daarna starten duurde weer 4 keer maar daarna liep hij...
Leek of ik een soort boink voelde steeds...
Maar bij frank bout aangedraaid, bleek mijn stuur ook los te zitten

Dit thuis vast gedraaid...
Maar hij vond hem goed lopen alleen iets te langzaam stationair..
En dat vijzel en ijzerslijpsel baart hem ook zorgen.
Omdat samen met dat olie wat hij uit die slang gooit toch wijst op wat A3 vorig jaar al zei....
Pff dat wordt sparen...denk ik.
Ik ga gewoon rijden dit jaar en zie wel....
We hebben na week gran canaria met gezin, meteen erna week Wales...dus hopelijk geen vertraging in DΓΌsseldorf...gaan pas in augustus en had in februari geboekt al voor het corona meteen na mijn uitslag geen uitzaaiingen in hersens...genieten toch