Welke vork covers zijn dit?

Welke extra's voor je motor, kleding, helmen, niet horend bij de andere technische forums.
J.P.
200-349
200-349
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2018 00:28
Has thanked: 167 times
Been thanked: 85 times

Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door J.P. »

Weet iemand welke vork covers dit zijn en is zoiets ook voor  een forty eight te krijgen uit 2011? Ipv die rubbere dingen.
Weet iemand welke vork covers dit zijn en is zoiets ook voor een forty eight te krijgen uit 2011? Ipv die rubbere dingen.
Gebruikersavatar
beemer_e91
200-349
200-349
Berichten: 217
Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
Has thanked: 1 time
Been thanked: 76 times

Re: Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door beemer_e91 »

op marktplaats stond een tijdje terug een advertentie met zo'n soort vork covers.
kosten €99 dacht ik.

zal eens even kijken of ik ze nog kan vinden.

ziet er netjes uit inderdaad :)

Toegevoegd in 6 minuten 20 secondes:
de advertentie staat er niet meer op maar ene Mike uit Bussum bood ze aan. (via sub rubriek onderdelen Harley Davidson)

heeft nog advertenties op mp staan dus je zou hem kunnen contacten.
(Advertentie m1369242975 dit is een andere advertentie van hem)


gr maikel

Toegevoegd in 1 uur 41 minuten 20 secondes:
nog eens aan het zoeken geweest..twijfel nu of die covers vervanging waren voor de rubberen covers of voor de glanzende poten boven de rubbers.

maar een berichtje die kant op doen kan geen kwaad denk ik.
they say: loud pipes save lives :D
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door MoneyFor »

@J.P. wil je enkel die de rubber boot covers vervangt of ook bovenaan ?

Lowbrow Customs maakt er die zowel boven als onder bekleed voor een 39mm vork.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
beemer_e91
200-349
200-349
Berichten: 217
Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
Has thanked: 1 time
Been thanked: 76 times

Re: Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door beemer_e91 »

zag laatst ergens dat ze het bovenste gedeelte met zwarte tape hadden beplakt. (zag er op de foto netjes uit)
is dan de snelle/goedkopere manier maar of het lang blijft zitten is ten tweede.
they say: loud pipes save lives :D
J.P.
200-349
200-349
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2018 00:28
Has thanked: 167 times
Been thanked: 85 times

Re: Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door J.P. »

MoneyFor schreef: 04 feb 2019 14:57 @J.P. wil je enkel die de rubber boot covers vervangt of ook bovenaan ?

Lowbrow Customs maakt er die zowel boven als onder bekleed voor een 39mm vork.
Die ken ik ja, maar die vind ik niet zo mooi staan, deze combo vind ik persoonlijk heel clean.
Wat ik me wel af vraag is, je moet voor deze en die van lowbrow de brug verwijderen tussen de 2 vorkpoten. Gaat dit niet ten nadele zijn van stijfheid, wegligging en werking van de vork/motor?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door MoneyFor »

beemer_e91 schreef: 04 feb 2019 15:19 zag laatst ergens dat ze het bovenste gedeelte met zwarte tape hadden beplakt. (zag er op de foto netjes uit)
is dan de snelle/goedkopere manier maar of het lang blijft zitten is ten tweede.
Voor de bovenste met een wrap kan al vind ik dat zelf maar niets eigenlijk, het plakken is willen en niet kunnen vind ik. Ik maak deze dingen meestal
zelf uit aluminium want in aankoop betaal je deze rond de 100€ of meer.

Maar als ik je een tip mag geven, voor een 39mm vork kan je gewoon een metalen tuinpaal kopen van 42mm. De kortste die er zijn en zaag je die op
lengte af of indien je dit hebt met een buizensnijder. Buis kost 2 keer niets en een busje zwarte lak bij den Action :) ook niets.

Wel de vorkbenen met vet insmeren alvorens de buis te monteren en als je het echt goed wil doen neem je 4 O-ringen die over de 39mm gaan, dus 2 per
kant boven en onder de buis. Op deze manier sluit je alles mooi af en je krijgt geen roestvorming onder die buizen.

Voordeel hier, het toont geen plakwerk en je vork is meteen een beetje dikker.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
beemer_e91
200-349
200-349
Berichten: 217
Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
Has thanked: 1 time
Been thanked: 76 times

Re: Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door beemer_e91 »

Das wel een leuk idee ja.
Alleen ben ik zelf nog niet zo kundig dat ik mijn vork durf te demonteren
they say: loud pipes save lives :D
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Je moet er ooit eens aan beginnen he, al doende leert men :) .

Ik heb het voordeel gehad dat mijn vader ook een motormuis was en graag sleutelde, ik reed zelf al met brommertjes rond vanaf m'n 6 à 7 jaar
denk ik. Ik herinner me nog alsof het gisteren was dat ik een Honda Amigo heb ik gesloopt dat ik een jaar of 12 was, was een 4 takt en niet zo
eenvoudig als ik dacht. Al de rest had geen kleppen omdat het 2takt was en had ik al aan gesleuteld maar toen was een 4 takt iets nieuws voor
mij. M'n vader was er voor hulp maar hij liet me zolang als mogelijk aan klooien zodat ik het zou leren..... dus al doende leert men.

De voorvork is echt niet moeilijk, beste het voorwiel verwijderen en dan been per been losmaken buis erover en terug vastzetten volgens de
opgegeven torksettings. Het linkerbeen doe je wel de remklauw eraf want anders krijg je het niet ver genoeg naar beneden. De remklauw
best wel ergens aan omhoog binden en niet aan de remleiding laten hangen ( kan maar beter van niet )

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
beemer_e91
200-349
200-349
Berichten: 217
Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
Has thanked: 1 time
Been thanked: 76 times

Re: Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door beemer_e91 »

dat word dan iets voor de toekomst.
komend seizoen eerst maar eens gaan rijden.

nu weer terug on topic.. welke vork covers zijn dit??? :thumbsup: :thumbsup:
they say: loud pipes save lives :D
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door MoneyFor »

J.P. schreef: 04 feb 2019 15:59 Wat ik me wel af vraag is, je moet voor deze en die van lowbrow de brug verwijderen tussen de 2 vorkpoten. Gaat dit niet ten nadele zijn van stijfheid, wegligging en werking van de vork/motor?
Als je met "de brug" de verbinding bedoelt tussen de vorkbenen ter hoogte van het spatbord weet ik dat de lowbrow meestal zonder spatbord worden gebruikt en dit omdat
de lowbrows zoals ieder andere "vaste" afdekking nu eenmaal over de vorkbenen schuiven terwijl een rubber boot gewoon als een harmonica in elkaar veert. Ook bij degene
die je vraagt op de foto is het spatbord 9 op de 10 hierom verwijdert. Nu ten nadele van de stijfheid niet meer of minder dan gewoon je spatbord te verwijderen om zonder
te rijden :).

Om dan terug on topic te komen :yahoo: ... ze lijken een beetje op degene die Cult Werk maakt.
cult werk.jpg
Google maar eens op Cult Werk, het hoeft daarvoor altijd niet specifiek voor een 48 of Iron te zijn gemaakt om te passen, belangrijkste is de diameter en de lengte van deze
bussen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
J.P.
200-349
200-349
Berichten: 280
Lid geworden op: 21 sep 2018 00:28
Has thanked: 167 times
Been thanked: 85 times

Re: Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door J.P. »

Kijk nu komen we ergens.

Zelf zoiets fabriceren zie ik niet zitten, ofja, kan ik ook niet ben ik bang.
Monteren moet geen probleem zijn.

Bij deze van cult werk is het wel belangrijk dat de diameter juist is? Omdat deze bevestig wordt op de binnenste vorkpoot (chrome gedeelte) lijkt het. Deze is van een forty eight dunner als een v-rod of breakout model? Ga er vanuit van wel, of heeft dit dezelfde diameter..

Toegevoegd in 9 minuten :
Hier heb ik er gevonden die voor sportster modellen zijn, behalve voor een 48.. Snap ik dan weer niet.
https://www.custom-chrome-europe.com/690848.html

https://www.custom-chrome-europe.com/out/PDF/15.26.pdf
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Dat niet passen op een 48 zal te maken hebben ( denk ik ) dat vanaf een 2016 de vork dikker is geworden. Tot 2016 was deze 39mm zoals die van
een andere Sportster alleen heeft die een bredere Triple Tree. Ook de diameter van de onderste poot is 62mm dus idem en de travel is bij beide
modellen 48 en Iron iets van een 112 to 115mm om alles metrisch uit te drukken ;) .

Moet volgens mij gewoon passen, het belangrijkste om te onthouden zijn de 3 maten, 39mm voor de chroom, 62mm voor de onderste en travel van
112 à 115mm, dit laatste kan je meten op je eigen motor maar dat zijn zowat de standaards. Als het hieraan voldoet is het het oke :thumbs:

Zelf maken zou voor mij geen probleem zijn, enkel weer het materiaal. Je moet al aluminium hebben van 70mm en dan per meter kunnen kopen
want anders kan je ze beter gewoon bestellen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door bow »

Zie ook niet in waarom het niet zou passen.
Gebruikersavatar
beemer_e91
200-349
200-349
Berichten: 217
Lid geworden op: 03 dec 2018 15:28
Has thanked: 1 time
Been thanked: 76 times

Re: Welke vork covers zijn dit?

Ongelezen bericht door beemer_e91 »

Heb er ook van leer gezien.
Kan je blijkbaar gewoon om de vork zetten zonder enige demontage van iets.

Weet alleen niet waar ze verkrijgbaar zijn.

Misschien iemand anders?
they say: loud pipes save lives :D
Plaats reactie