Nieuw lid in de familie, een FLFB

Voor leden die (ook) een andere motor/projekt hebben én Sportsterminded zijn!
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

Die hendels gaan wel mooi passen bij het nieuwe stuur, door de gaatjes die je geboord hebt :thumbs: ! Een kleine aanpassing die het verschil maakt! :thumbsup: .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 09 jan 2021 13:41 Die hendels gaan wel mooi passen bij het nieuwe stuur, door de gaatjes die je geboord hebt :thumbs: ! Een kleine aanpassing die het verschil maakt! :thumbsup: .
Ja en ze zijn meteen ook 15mm korter nu :D

Miereneuker dat ik ben kon ik het ook niet aanzien dat de montagepunten voor het winscherm met een ordinaire rondel waren gemaakt, heb dit dan maar verbeterd
naar mijn inziens dan toch, tip voor HD om de volgende sets zo te leveren :lol:

Voor en na:
002.jpg
003.jpg
004.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 09 jan 2021 14:01 tip voor HD om de volgende sets zo te leveren :lol:
Ai,... dat gaat weer geld gekost hebben,... iets van den HD dealer. :muur:. Maar moet wel zeggen dat het er wel veel beter uit ziet,... :thumbs: .

Vandaag naar mijne dealer gemaild voor de winteractie van J&H. uiteindelijk toch de bevestiging orde nummer gekregen,... . :knuppel:. Heb alles ingevuld,... . Eens kijken of dat we in de prijzen zullen vallen :hyper: ,... . zo wel leuk zijn ,... .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 09 jan 2021 16:40 Ai,... dat gaat weer geld gekost hebben,... iets van den HD dealer. :muur:. Maar moet wel zeggen dat het er wel veel beter uit ziet,... :thumbs: .
Heb die wel zelf gemaakt he, klein kwartierje werk met polijsten bij, als ik zoiets zou moeten kopen dan spring ik nog liever in de gracht :lol: en bij
bij HD moeten ze dit trouwens nog uitvinden, ..... iets dat wat afgewerkt oogt :lol: .

Maar over geld kosten gesproken, ik moet voor het hoger stuur een langere remleiding hebben, ze zijn nu al zo slim geworden dat het abs verdeel blokje
uit elkaar kan worden genomen zodat je enkel en alleen het bovenste gedeelte naar de mastercylinder op het stuur kan worden vervangen. Weet je dat
die fuckers nu 192€ willen voor een leidingetje van 63cm lang met 1 banjo en AN3 aansluiting. Ik kocht verdorie een volledig verdeelblokje met leidingen
en al aan voor 172€. Ik die dacht dat het nu goedkoper zou zijn, dus gaan we maar weer aan de slag, niet dat ik het niet kan betalen maar wil het niet
betalen voor zoiets onnozel dat op Ali verkocht wordt voor 4 €. Zal zelf wel iets fabriceren :)

RC roadster schreef: 09 jan 2021 16:40 Vandaag naar mijne dealer gemaild voor de winteractie van J&H. uiteindelijk toch de bevestiging orde nummer gekregen,... . :knuppel:. Heb alles ingevuld,... . Eens kijken of dat we in de prijzen zullen vallen :hyper: ,... . zo wel leuk zijn ,... .
ik :thumbs: met je mee.

Vandaag ritje gemaakt en wat met de knop van de J&H zitten spelen, verschil in geluid is enorm maar er is maar één groot nadeel, dat kleine knopje met m'n
winterhandschoenen bedienen is echt kut, is bijna onmogelijk om tussen de standen serieus te schakelen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 09 jan 2021 17:58 Heb die wel zelf gemaakt he, klein kwartierje werk met polijsten bij, als ik zoiets zou moeten kopen dan spring ik nog liever in de gracht :lol: en bij
bij HD moeten ze dit trouwens nog uitvinden, ..... iets dat wat afgewerkt oogt :lol: .
Sorry,... dat ik gevloekt heb , maar dacht echt dat je dit gekocht had bij den dealer,... . :flag: Is wel veel beter ! En proper gedaan :thumbs: !
MoneyFor schreef: 09 jan 2021 17:58 192€ willen voor een leidingetje van 63cm lang met 1 banjo en AN3 aansluiting
Ja, veel geld,... . zal een speciale leiding zijn denk ik (waarschijnlijk zit daar goud in ,... :knipoog: ). Zijn er geen bedrijven in jou geburen. Dat deze op maat kunnen maken en koppelingen bij elkaar kunnen persen? Want met een remleiding ,... moet je toch uitkijken vindt ik persoonlijk.
MoneyFor schreef: 09 jan 2021 17:58 Vandaag ritje gemaakt en wat met de knop van de J&H zitten spelen, verschil in geluid is enorm maar er is maar één groot nadeel, dat kleine knopje met m'n
winterhandschoenen bedienen is echt kut, is bijna onmogelijk om tussen de standen serieus te schakelen.
Ja,... ik kijk er ook al naar uit om deze te plaatsten en om er mee te rijden,...
Ik rij met geen winterhandschoenen.Ik kan dit niet verdragen en heb daarmee geen gevoel,... . Ik trek altijd eerst een chirurgische handschoen aan en daarachter mijn zomerhandschoen. En indien dit te koud is ,... sorry,... dan pas ik. Maar dan moet het tegen het vriezen of aan het vriezen zijn .

Als je u klep opening verandert tijdens het rijden,... Wat doet de motor dan tijdens het rijden ? Merk je dat,... . Dat hij aan het zoeken is om zijn afstelling terug juist te zetten via de lambda sensoren ? Of heb je daar nog niet opgelet ?
Is er ook een trekkracht verschil tussen half open en open stand (door het verschil van tegendruk in de uitlaat )?
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 09 jan 2021 18:55 Als je u klep opening verandert tijdens het rijden,... Wat doet de motor dan tijdens het rijden ? Merk je dat,... . Dat hij aan het zoeken is om zijn afstelling terug juist te zetten via de lambda sensoren ? Of heb je daar nog niet opgelet ?
Is er ook een trekkracht verschil tussen half open en open stand (door het verschil van tegendruk in de uitlaat )?
Ik vind persoonlijk met de klep open dat ik een gat heb in het laag toerental gebied, laat ons zeggen je rijd 50 met de klep open en geeft dan vol gas gaat die er even
onderdoor, met de klep dicht heb je dit niet. Zoals gezegd heb ik niet kunnen switchen tussen dicht, half en open want dat was gewoon klote. Dus denk dat ze altijd
volledig heeft open gestaan en vond de motor veel prettiger rijden , goed oppakken met de klep dicht. Nu met de klep open is het echt wel bangelijk luid, vind het
veel luider dan mijn Big Radius op de Street Bob wat uiteindelijk dezelfde motor is.

Ben nog aan het wachten op de intake om de FP3 te installeren maar ik blijf bij het gedacht dat je maar één optimale afstelling kunt hebben en als dat zo is denk ik
dat ik ze ga afstellen met de klep half open, de gulden middenweg om het zo maar te zeggen. Helemaal open vind ik zelf toch te luid en niet echt aangenaam, zeker
niet als je tussen de huizen rijd en alles zo weergalmt.


Mijn remleidingen maak ik normaal zelf met die spullen van Goodridge, is perfect te doen maar heb inmiddels een 2dehands op de kop getikt van iemand die zijn FXBB
naar laag stuur heeft omgebouwd, heeft me met verzending bij 70€ gekost ( als ik het ontvang tenminste ;) ) Had dit in de FXBB groep gegooid en had vrij snel respons
van een Duitser zodus als het toekomt ben ik goedkoop gesteld. De langere bedrading maak ik ook zelf, ook de drive by wire want al die extra stekkers vind ik ook maar
klote en kostelijk.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 09 jan 2021 20:57 maar ik blijf bij het gedacht dat je maar één optimale afstelling kunt hebben en als dat zo is denk ik
dat ik ze ga afstellen met de klep half open, de gulden middenweg om het zo maar te zeggen.
Daar volg ik u zeker in! En ik moet eerlijk zijn, ik ga afwachten hoe het klinkt bij mij en als het te luid is,... . Stel ik mijne sportster ook af op een halve klep opening. Maar voordat ik dat ga doen. Ga ik voor de zekerheid mijn lambda waren eens controleren tijdens het rijden met de fp3 .
Met mijn V&h uitlaten, had ik en lambda waarde ronde de 0.8 a 0.9. en dit ga ik toch zeker controleren dat ik zeker niet te arm ga rijden. Want bij de HD Dealer stellen ze hem af op een open klep (Alléé,.. afstellen, ... . basis map quiet baffels installeren :think: en 50€ vragen of meer ). En ze hebben mij dit ook afgeraden om hem af te stellen op een halve opening. Maar ja, dat kan je controleren met de fp3 of dat het kwaad kan he ,...
MoneyFor schreef: 09 jan 2021 20:57 2dehands op de kop getikt van iemand die zijn FXBB
naar laag stuur heeft omgebouwd, heeft me met verzending bij 70€ gekost ( als ik het ontvang tenminste ;) )
Dat is nog leuk en gemakkelijk. Hopelijk ontvang je het he ;).
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Terwijl ik het stuur aan het veranderen was en alles open lag heb ik dan toch maar al de FP3 en de canbus splitter geïnstalleerd.
@RC roadster die splitter werkt dus perfect met de J&H en FP3 ;)

20210112_105139.jpg

Ik heb nu al heel wat sturen verwisseld en ik doe dan meteen altijd de draden intern, ik moet zeggen dit stuur was a pain in the ass om te doen.
Het is niet rond gebogen maar heeft 90° rechte hoeken met dan nog wat lasnaden aan de binnen zijde zodat de kabels daarop bleven steken.

20210110_113851.jpg

Uiteindelijk dan maar alle zwarte oem omhulsels die ik had gebruikt en er terug afgedaan en de draden ingepakt in van de stoffentape, gek
genoeg heeft dat gewerkt, gelukkig want werd er al helemaal :wall: van . Heb het wel allemaal af de motor gedaan want op de motor zou het
helemaal niet gelukt zijn. Terwijl ik nu nog wacht op de remleiding kan ik nog wat twijfelen of ik de spiegels aan de boven of onderzijde wil.

138048891_216414650118003_8832859029771777154_n.jpg

Heel dat grapje heeft me toch een 7tal uren gekost, wel met het maken van de bedrading bij, zijn uit één stuk vanuit de controlers op de
juiste lengte gemaakt dus niets aan elkaar gesoldeerd of van die stomme "te dure" extention sets van HD zelf gebruikt.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

Ach, je hebt weer even 7 uur lang niemand kunnen besmetten zeggen we dan tegenwoordig maar :lol:

Ik stem voor de spiegels onder de handlebars 8-)
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 13 jan 2021 16:26 Ach, je hebt weer even 7 uur lang niemand kunnen besmetten zeggen we dan tegenwoordig maar :lol:
Hahaha ja dat is het nieuwe denken tegenwoordig.

Ik stem voor de spiegels onder de handlebars 8-)
Dan zijn we al met 2 ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 13 jan 2021 10:12 @RC roadster die splitter werkt dus perfect met de J&H en FP3 ;)
Had niks anders verwacht,... ;) Mijne splitter komt normaal morgen toe ;-) En dan is het nog afwachten op uitlaten he :hyper: .

Ik moet wel zeggen dat u uitlaten enorm leuk staan ! :thumbsup: . Hopelijk staan die van mij ook zo leuk. Want ik moet eerlijk zeggen dat ik de v&h enorm leuk vond staan op mijne Sportster,... 8-) .
MoneyFor schreef: 13 jan 2021 10:12 Ik heb nu al heel wat sturen verwisseld en ik doe dan meteen altijd de draden intern, ik moet zeggen dit stuur was a pain in the ass om te doen.
Het is niet rond gebogen maar heeft 90° rechte hoeken met dan nog wat lasnaden aan de binnen zijde zodat de kabels daarop bleven steken.
Dat is toch het leuke en zeker als het gelukt is :thumbsup:. Het is een wijs stuur,... Als ik ooit mijn stuur zou vervangen , zou het ook indien slag moeten zijn, met de driehoekjes ingelast in de hoeken,... echt de max !

En,... weet je al hoe je u spiegels gaat zetten ? langs onder of toch boven ,... ? :lmthink:langs onder is het mooiste he. Maar of dat het praktisch is weet ik niet. ;-).
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 13 jan 2021 18:46 ........ Het is een wijs stuur,... Als ik ooit mijn stuur zou vervangen , zou het ook indien slag moeten zijn, met de driehoekjes ingelast in de hoeken,... echt de max !
Ik vond het een mooi geheel vormen met de levers en console.
RC roadster schreef: 13 jan 2021 18:46 En,... weet je al hoe je u spiegels gaat zetten ? langs onder of toch boven ,... ? :lmthink:
Het liefst langs onderen maar ben nog even aan het afwachten tot ik m'n TB pinkers heb, had geen zin om er zelf te maken nu en heb ze maar
in één keer besteld maar waren in backorder. Het zal er wat van afhangen of ik ze mee kan monteren als de spiegels langs onderen staan.

Heb me nog wat bezig gehouden met wat onnozele details maar die maken voor mij altijd het verschil .... heb ik bij allemaal al gedaan en is
dan net wat anders dan de rest, al zie ik dat meestal alleen maar zelf :lol: .


Bolt.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 13 jan 2021 19:01 Het liefst langs onderen maar ben nog even aan het afwachten tot ik m'n TB pinkers heb, had geen zin om er zelf te maken nu en heb ze maar
in één keer besteld maar waren in backorder. Het zal er wat van afhangen of ik ze mee kan monteren als de spiegels langs onderen staan.
Nog afwachten dus ,... . hopelijk past het wel he,... . Persoonlijk vindt ik met zo een type stuur dat je ze langs onderen moet zetten. Maar ja,... dat is iedereen zijne smaak he ;)
MoneyFor schreef: 13 jan 2021 19:01 Heb me nog wat bezig gehouden met wat onnozele details maar die maken voor mij altijd het verschil .... heb ik bij allemaal al gedaan en is
dan net wat anders dan de rest, al zie ik dat meestal alleen maar zelf :lol: .
ja,... dit heb ik ook gedaan.
Ik vond het zo storend die originele bevestiging bout van den benzinetank,... . Maar ik het het aangepast met zwarte moeren, zodat de moeren niet opvallen met de zwarte tank. ;).

Net ontvangen,... :jumpy:
Bijlagen
IMG_5118.JPG
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 13 jan 2021 19:37 ,... . Persoonlijk vindt ik met zo een type stuur dat je ze langs onderen moet zetten. ,...
Ik ook wel en het mooist vind ik zonder spiegels eigenlijk maar is niet zo praktisch, misschien moet ik opzoek naar een spiegel met gaten :lol: of eens kijken naar een kleiner model, misschien rond..... Die van m'n Breakout vind ik ook wel mooi en bestaan ook in het chroom. Misschien die zwarte er al eens opzetten om een idee te krijgen, we zien nog wel.... moet nu voor mijn doen al lang wachten op alles ;)

RC roadster schreef: 13 jan 2021 19:37 Net ontvangen,... :jumpy:
Nu je uitlaat nog en je kan aan de slag, het begint hier net te sneeuwen dus ideale moment voor het sleutelen.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Net mijn custom made lederen swingarmbag ontvangen, zeer mooi gemaakt, zeer tevreden met de kwaliteit, is nu de 2de tas die ik heb laten maken en is
fantastisch afgewerkt, niet het goedkoopst maar wel kwaliteit.


20210114_114937.jpg
20210114_114945.jpg

Foto op de motor volgt nog...
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

Dat ziet er zeker netjes uit, ben benieuwd hoe het staat op de swingarm.

Misschien een raar idee, maar kun je de klephoek van de J&H niet anders instellen. Bijvoorbeeld in 1 stand behouden voor helemaal dicht en in de andere stand de klep zover open dat je het geluid zelf mooi vind klinken zonder dat het al te luid is? En op die laatste de FP3 afstellen?!
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 14 jan 2021 17:42 Dat ziet er zeker netjes uit, ben benieuwd hoe het staat op de swingarm.
Hangt er op en ziet er echt heel goed uit, ben zeer tevreden, heb foto genomen maar kan momenteel niet van een beetje afstand staan want mijn remleiding vooraan is ontkoppelt en wil niet per ongeluk opstarten en de abs pomp in werking zetten want dan heb ik een hoop werk om het systeem te ontluchten, alleszins meer dan nu :)

Hier zie je al iets, meteen ook de klassieke skull derby cover die ik er heb op gezet, maakt het blok altijd wat mooier voor mij dan toch.


Swingarmbag.jpg


EasyWim schreef: 14 jan 2021 17:42 Misschien een raar idee, maar kun je de klephoek van de J&H niet anders instellen. Bijvoorbeeld in 1 stand behouden voor helemaal dicht en in de andere stand de klep zover open dat je het geluid zelf mooi vind klinken zonder dat het al te luid is? En op die laatste de FP3 afstellen?!

Helemaal geen raar idee, heb al is wat filmpjes bekeken van de J&H systemen maar lijkt me op het eerste zicht niet manueel verstelbaar maar zal het hier ter plaatse nog wel eens opengooien zien of er iets te manipuleren valt.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Remleiding en knipperlichten vandaag toegekomen, alles gemonteerd ...... en de spiegels staan langs onderen :)

today.jpg

today 3.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

Hij ziet er echt waanzinnig uit zo! Je zal wel geregeld bekijks krijgen.

Kun je de leren tas niet beschadigen in een linkerbocht met misschien ook nog een kuil of drempel erin, hij lijkt vrij laag te zitten.

Zou het lucht in de ABS remleidingen vanzelf wel verdwijnen met ontluchten omdat het ABS blokje niet horizontaal zit maar de hoek van de balhoofd volgt? De remmen waren na ontluchten gelijk weer hard als daarvoor?
Roland-
50-99
50-99
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 dec 2018 19:31
Has thanked: 38 times
Been thanked: 23 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door Roland- »

MoneyFor schreef: 15 jan 2021 14:15 Remleiding en knipperlichten vandaag toegekomen, alles gemonteerd ...... en de spiegels staan langs onderen :)


today.jpg



today 3.jpg
Staat er heel mooi bij!
Combinatie van chroom / brushed aluminium en zwart staat um goed.
Hele dikke fiets, blijft toch een van de mooiste softails :thumbs:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 15 jan 2021 16:35 Hij ziet er echt waanzinnig uit zo! Je zal wel geregeld bekijks krijgen.
Thanks :D
Kun je de leren tas niet beschadigen in een linkerbocht met misschien ook nog een kuil of drempel erin, hij lijkt vrij laag te zitten.
Was ook m'n gedacht :shock: bij het zien van de foto's en hangt ondertussen 1,5cm hoger maar hoger gaat niet meer, heb het even vergeleken met de Breakout
waar eigenlijk een gelijkaardige tas maar met ander design opzit en hangt nu zelfs ietsjes hoger bij de Boy dan bij de Break, bij deze laatste rijd ik er nu
toch al meer dan een jaar mee rond zonder dat ze de grond raakt dus fingers crossed.

Zou het lucht in de ABS remleidingen vanzelf wel verdwijnen met ontluchten omdat het ABS blokje niet horizontaal zit maar de hoek van de balhoofd volgt? De remmen waren na ontluchten gelijk weer hard als daarvoor?
Neen dat verdwijnt niet vanzelf van zodra het in de pomp zit, nu ik heb geen probleem om het abs systeem te ontluchten met mijn Memobike 6050 maar als het niet
hoeft, hoeft het niet he ;) . Nu moest ik na het vervangen van de leiding, gewoon de voor-rem met m'n compressor ontluchting apparaat ( groot woord voor weinig )
even wat nieuwe remvlstf erdoor trekken en klaar, heb een bakje of 3 gedaan voor het zekerste. Wat ik daarna doe is nog steeds niet de motor starten zodat de abs
pomp nog altijd niet inschakeld en dan knijp ik de remhendel in en maak die vast zodat die ingeknepen blijft zitten, op deze manier komt de nog eventuele lucht naar
boven en kan dan weg via de mastercylinder. Meestal doe ik dit voor een nacht maar daarstraks voelde die na een uurtje al zeer stevig aan dus heb ik het maar los
gemaakt en staat die nu klaar.


Ben nu enkel nog aan het wachten op mijn nieuw luchtfilterhuis met K&N filter en ineens nog een ander rempedaal cover besteld ook want vond die grote rubbervoet
geen zicht.

Roland- schreef: 15 jan 2021 17:14 Staat er heel mooi bij!
Combinatie van chroom / brushed aluminium en zwart staat um goed.
Hele dikke fiets, blijft toch een van de mooiste softails :thumbs:
Thanks :D
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 15 jan 2021 14:15 Remleiding en knipperlichten vandaag toegekomen, alles gemonteerd ...... en de spiegels staan langs onderen :)

today.jpg

today 3.jpg
Proper gedaan :thumbsup: en ziet er enorm goed uit ! :thumbs: . Spiegels staan perfect !
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Ja de spiegels langs onderen gemonteerd waren ze het mooist, de vrouw vind het minder, zal nog wel bekijken want ze wil met deze ook gaan rijden nu ik
de Forty heb verkocht. Ze denkt dat ze op deze manier minder zicht gaat hebben maar op de Forty stonden ze ook langs de onderzijde en heb ze nooit over
gehoord ;) . Staan nu trouwens een pakje breder, dus verder naar buiten dan bij de Forty en mag geen probleem vormen en zal nog wel gelijk krijgen :lol:
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Nu ik toch aan het filter bezig was heb ik meteen de kopontluchting aangepakt.

Screenshot_1.jpg
004.jpg
005.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

Weer netjes gedaan! Ik zou het filtertje ook lekker laag plaatsen en niet direct onder het luchtfilterhuis (in ieder geval niet los laten bungelen).

Had je de tules ook zelf gedraaid of bij Ali gekocht?
Plaats reactie