Nieuw lid in de familie, een FLFB

Voor leden die (ook) een andere motor/projekt hebben én Sportsterminded zijn!
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

Mooi gedaan :thumbs: ! Ik moet dit ook nog eens maken,... . Maar denk zo iets te maken met een opvang fles naast de luchtfilter te monteren, ben er nog niet uit,...
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 22 jan 2021 16:41 Had je de tules ook zelf gedraaid of bij Ali gekocht?
Enkel het filtertje komt van bij Ali ;) , heb er 10 tegelijkertijd gekocht en kwamen op nog geen 2€ stuk incl verzending. Dus niets uitkuisen mocht het nodig zijn maar gewoon wegwerpen.

De rest is zoals je kan zien op de foto gemaakt uit aluminium en waar het filtertje en het alu ophang beugeltje ( gemaakt van plat alu 10x2mm) opzit is zwarte ertacetal, lekker makkelijk was al zwart en is zeer sterk. Ik kan de filtertjes eraf trekken en een nieuw opsteken.

Bij mijn FXFBS hangt het wel onder de luchtfilter maar onder dit filter net als op mijn FXBB was geen plaats, nu de meningen zijn altijd verdeeld, wanneer het niet onder het filter hangt dan zie je weer het leidingetje lopen ....


De FXFBS, Fat Bob , het bengelt niet en ziet goed vast omdat de leiding achter het filter heel goed vast zit.

IMG_3483.JPG


De FXBB, Street Bob, hier zit zelfs geen filtertje op, je ziet onderaan de uitlaat het leidingetje uitkomen.

Breather tube.jpg
Breather tube.jpg (69.44 KiB) 11064 keer bekeken



Ik heb nog enkele catch kannetjes liggen die ik al gemaakt had voor de FXBB en voor de FXSB maar voorlopig met het filtertje, veel minder omziens naar.

FXBB
FXBB Breather Can.jpg
FXBB Breather Can.jpg (67.17 KiB) 11064 keer bekeken

FXSB
FXSB Catch Can.JPG
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

EasyWim schreef: 05 jan 2021 20:59 Misschien een tikkeltje off topic, maar hier zijn de verlengde knoppen in NL verkrijgbaar (waarschijnlijk voordeliger dan bij de officiële dealer):

https://www.motorcyclestorehouse.com/on ... index.html

Op dit moment is deze site onder constructie en kun je een prijsopgaaf doen via de mail, uitleg staat hier op de homepage: https://www.pepperparts.com/
Weer een stukje off topic :oops:

Vandaag eindelijk droog weer en wat tijd, dus gelijk de verlengde knoppen geplaatst. Ik had eerder al een YouTube filmpje bekeken waarbij één en ander uit elkaar geschroefd moest worden. Dankzij een goede instructie van MoneyFor bleek dit bij mijn model veel gemakkelijker te kunnen. 2 schroeven los en met een schroevendraaier de knoppen eruit wippen. Meer dan 5 minuten bleek het inderdaad niet te hoeven duren. Ik ben zeer tevreden over deze kleine mod, je hoeft de knoppen niet meer in te drukken want alleen aanraken is nu genoeg. Ook hoef je met je vingers niet meer te reiken, ze zitten altijd letterlijk onder handbereik. Echt een aanrader!

Wat mij wel verbaasde is dat onder elke knop 2 contactjes zitten en niet eentje, je kunt beide knoppen ook aan de 'verkeerde' kant indrukken (dus niet op het witte pijltje maar aan de andere kant). Er lijkt dan echter niets te gebeuren.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 24 jan 2021 19:04
Vandaag eindelijk droog weer en wat tijd, dus gelijk de verlengde knoppen geplaatst. Ik had eerder al een YouTube filmpje bekeken waarbij één en ander uit elkaar geschroefd moest worden. Dankzij een goede instructie van MoneyFor bleek dit bij mijn model veel gemakkelijker te kunnen. 2 schroeven los en met een schroevendraaier de knoppen eruit wippen. Meer dan 5 minuten bleek het inderdaad niet te hoeven duren. Ik ben zeer tevreden over deze kleine mod, je hoeft de knoppen niet meer in te drukken want alleen aanraken is nu genoeg. Ook hoef je met je vingers niet meer te reiken, ze zitten altijd letterlijk onder handbereik. Echt een aanrader!
Eigenlijk moesten ze fabriek af zo komen vind ik, maar iedere fabrikant doet wel iets doms, nu ga ik zelf offtopic maar op mijn Energica zit een cruise-controle en die hebben ze langs rechts geplaats waar het "gashendel" dus ook zit. Dit was echt niet te doen zowel het inschakelen als de set knop bedienen samen met het gas is zo goed als onmogelijk omdat deze motor ongelooflijk snel is en zeer aggressief reageert op het gashendel krijg je de juist snelheid niet ingesteld. Ik heb zelf een knop gemaakt die past op de originele behuizing van links en bedien daar nu de cruise-controle, een wereld van verschil zeg maar. Nu op mijn Goldwing zit die ook aan de rechterzijde maar die vliegt niet vooruit tijdens het bedienen van de cc knop :lol:


Zo staat die er de dag van vandaag bij, zullen nog kleine cosmetische modificaties gebeuren her en der en ook aan de wielen maar verder is die zo goed als klaar en de vrouw zei al ... dit jaar komt er geen andere meer !!! :o ... en het jaar is nog maar juist begonnen :lol: ... heb ook de cc erop geplaatst en die zit links waar die hoort te zitten.

20210122_145650.jpg
20210122_145611.jpg
20210122_145710.jpg
20210122_145739.jpg
20210122_145619.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Heb toch maar beslist om luchtvering te monteren en heb deze opnieuw besteld bij Platinum, levertijd 3 weken. Ben dus maar alvast begonnen aan
mijn wielen want ik vond die er wat fleps bij staan.


Lekkere afplak sessie :lol:


Afplak.jpg
Afplak.jpg (108.16 KiB) 11011 keer bekeken
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 28 jan 2021 20:07 Lekkere afplak sessie
Dat kan ik me voorstellen ,... ;) . Weeral mooi gedaan ! ik hoop dat je het voorwiel ook gaat doen ,... ;) .
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

Ik ben echt heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien! Het gaat sowieso perfect matchen met het luchtfilterhuis 8-)
Gebruikersavatar
Dorski
200-349
200-349
Berichten: 333
Lid geworden op: 24 jul 2020 15:01
Locatie: Brabant
Has thanked: 18 times
Been thanked: 104 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door Dorski »

Ik vind het wel een mooie upgrade :thumbsup:
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 28 jan 2021 21:26
MoneyFor schreef: 28 jan 2021 20:07 Lekkere afplak sessie
Dat kan ik me voorstellen ,... ;) . Weeral mooi gedaan ! ik hoop dat je het voorwiel ook gaat doen ,... ;) .
Ben nog aan het twijfelen :lol: .... neen hoor, die wordt uiteraard ook gedaan maar is iets dat niet vooruitgaat, ik heb wel tijd maar ben altijd
in de haast om het resultaat te zien. Doe kant per kant, etsprimer, zwarte basislak en dan 5x 2K High Solid clear, dit is het beste wat ik kan
doen op poederlakken na. Ik wou alleen de poederlakker dit niet aandoen, dat allemaal liggen aftapen met hittebestendige tape .

EasyWim schreef: 28 jan 2021 21:31 Ik ben echt heel benieuwd hoe dit eruit gaat zien! Het gaat sowieso perfect matchen met het luchtfilterhuis 8-)
Klopt dat was ook een beetje m'n gedacht :D

Dorski schreef: 28 jan 2021 21:51 Ik vind het wel een mooie upgrade :thumbsup:
Thanks, ik ook ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Heb hem maar even van de brug gehaald en voorlopig de verlaagde FXBB vering op gemonteerd in afwachting van de lucht, kan nog meer dan een week duren,
dus hier is die dan met de velgen deels zwart gespoten.

20210209_144833.jpg



Meteen ook een grill gemaakt, weer zoiets dat gewoon fabriek af er moest opzitten ;)
Grill 01.jpg
Grill 02.jpg


Heb ondertussen ook iemand leren kennen die de velgen met de tijd kan poederlakken. Heeft een volledige CNC installatie voor velgen af te draaien zodat je
terug de kleine groefjes hebt zoals die er nu ook in zijn. Wordt dan eerst zwart gepoederlakt, dan afgedraaid en vervolgens in de blanke poederlak gezet. Nu
dit laatste is wat ik zeer zeker wil omdat het nu blank aluminium is zonder enige bescherming erover, dus veel poetswerk om het mooi te houden.

Prijs om dit te doen is wel stevig te noemen, vraagt voor autovelg 180€ en dit is dan maal 2 omdat er 2 kanten moeten worden gedaan ipv één bij een autowiel.
Ga dit zeker doen, zal eerst de achterste worden bij het vervangen van de band, dus zal nog wel even duren maar als het gebeurd post ik het zeker.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

Die velgen staan waanzinnig zo! Veel beter dan die enorme ietwat saai ogende alu schotels. Misschien dat dat poedercoaten niet nodig zou zijn als de motor nooit nattigheid krijgt te zien maar anders is dat inderdaad wel de beste manier om het echt mooi te houden.

De grill ziet er ook strak uit. Hoe kom je aan dat frame voor de grill? Dat lijkt bijna niet te doen om zelf te maken op een freesbank alhoewel ik jou daar inmiddels nog wel voor aanzie :shock: :D
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 12 feb 2021 10:05 Die velgen staan waanzinnig zo! Veel beter dan die enorme ietwat saai ogende alu schotels. Misschien dat dat poedercoaten niet nodig zou zijn als de motor nooit nattigheid krijgt te zien maar anders is dat inderdaad wel de beste manier om het echt mooi te houden.
Ja valt me ook enorm mee dit uitzicht, veel beter dan dat dulle zilver waar die standaard mee komt, nu zit er wat diepte in de velg, zeker de achterste 8" komt mooi tot
zijn recht zo.
De grill ziet er ook strak uit. Hoe kom je aan dat frame voor de grill? Dat lijkt bijna niet te doen om zelf te maken op een freesbank alhoewel ik jou daar inmiddels nog wel voor aanzie :shock: :D
Het frame is factory op de M8 modellen, alleen steken ze er geen roostertje in om de koeler te beschermen tegen steentjes e.d. dus dit frame heb ik niet zelf gemaakt ;) .
Dat van mijn Energica wel maar dat was zeer eenvoudig rechthoekje met L proifieltjes, deze hierboven zou al een stuk meer vaardigheid vergen vrees ik.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

Mooi resultaat ! Pas er echt goed Bij !

180€ is wel wat geld he,… . Om dan het zelfde resultaat te hebben dat je nu eigenlijk hebt. En nu heeft het u 15 € gekost, aan een spuitbus en wat werkuren (gratis 😉) om af te plakken,… . En als je niet teveel met de hogedrukreiniger gaat werken,… . Denk ik nu wel, dat de verf er niet rap zal afgaan. En dan ga je nog lang van u resultaat kunt genieten 😉.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 12 feb 2021 13:12 Mooi resultaat ! Pas er echt goed Bij !

180€ is wel wat geld he,… . Om dan het zelfde resultaat te hebben dat je nu eigenlijk hebt. En nu heeft het u 15 € gekost, aan een spuitbus en wat werkuren (gratis 😉) om af te plakken,… . En als je niet teveel met de hogedrukreiniger gaat werken,… . Denk ik nu wel, dat de verf er niet rap zal afgaan. En dan ga je nog lang van u resultaat kunt genieten 😉.
Het is helaas 180€ per zijde, niet per velg, dus 360€ voor één velg x 2 velgen is 720€. Ze rekenen voor een autovelg 180€ omdat het daar slechts 1 kant is wat ze moeten
doen, deze motorvelg beschouwen ze als 2 velgen omdat het 2 kanten zijn die ze moeten afwerken.

Het spuiten zal me wel ietsjes meer gekost hebben dan 15€ maar is inderdaad te verwaarlozen ;) , spuit niet met busjes maar met compressor en pistool, en maak altijd
natuurlijk altijd teveel af en met die 2K is dat om daags nadien nog eens mee te gooien :lol:

Het is niet het gespoten gedeelte wat me "zorgen" baart maar gewoon de ganse alu velg, is echt blote aluminium en wordt zeer snel dof en is niet te polijsten met de
machine door de groefjes die erin sitten. Is dus echt manueel werk met de vod en polijstpasta. Ik heb er nu wel een pasta opgesmeerd die het dof worden tegengaat
maar als je gaat kuisen met water en zeep gaat dit ook weer verdwijnen en het inwrijven is geen pretje als ze erin staan, los viel goed mee en dan de remschijf er nog
eens af maar dat ga je niet iedere keer doen vrees ik. Ik had er na het nemen van de foto al eens mee gereden en kon hem al afkuisen met dit vies weer.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 12 feb 2021 14:28 Het is niet het gespoten gedeelte wat me "zorgen" baart maar gewoon de ganse alu velg, is echt blote aluminium en wordt zeer snel dof en is niet te polijsten met de
machine door de groefjes die erin sitten. Is dus echt manueel werk met de vod en polijstpasta. Ik heb er nu wel een pasta opgesmeerd die het dof worden tegengaat
maar als je gaat kuisen met water en zeep gaat dit ook weer verdwijnen en het inwrijven is geen pretje als ze erin staan, los viel goed mee en dan de remschijf er nog
eens af maar dat ga je niet iedere keer doen vrees ik. Ik had er na het nemen van de foto al eens mee gereden en kon hem al afkuisen met dit vies weer.
Ik weet niet of dit zou helpen . Maar kan je er geen vernis laag opleggen op de velg zelf. Uwe band afplakken en dan een laag overspuiten? Dan zal het toch iets langer meegaan,... En gemakkelijker om te kuisen . Maar ja,... als je dan een beschadiging hebt ,... dan kan er water tussen de vernis laag komen en de aluminium. En dit geeft geen mooi resultaat. Als dit hem voordoet,... .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

RC roadster schreef: 12 feb 2021 15:22
MoneyFor schreef: 12 feb 2021 14:28 Het is niet het gespoten gedeelte wat me "zorgen" baart maar gewoon de ganse alu velg, is echt blote aluminium en wordt zeer snel dof en is niet te polijsten met de
machine door de groefjes die erin sitten. Is dus echt manueel werk met de vod en polijstpasta. Ik heb er nu wel een pasta opgesmeerd die het dof worden tegengaat
maar als je gaat kuisen met water en zeep gaat dit ook weer verdwijnen en het inwrijven is geen pretje als ze erin staan, los viel goed mee en dan de remschijf er nog
eens af maar dat ga je niet iedere keer doen vrees ik. Ik had er na het nemen van de foto al eens mee gereden en kon hem al afkuisen met dit vies weer.
Ik weet niet of dit zou helpen . Maar kan je er geen vernis laag opleggen op de velg zelf. Uwe band afplakken en dan een laag overspuiten? Dan zal het toch iets langer meegaan,... En gemakkelijker om te kuisen . Maar ja,... als je dan een beschadiging hebt ,... dan kan er water tussen de vernis laag komen en de aluminium. En dit geeft geen mooi resultaat. Als dit hem voordoet,... .

Bedankt voor het meedenken maar alu vernissen met gewone lak heb ik geen goede ervaringen mee. Ik gebruik al een etsprimer voor de hechting van gewone kleurlak
omdat het anders zeer makkelijk loslaat. Je haalt zelf ook al het probleem aan van water dat onder het vernis kan kruipen, dat risico bestaat zelfs met poederlakken
nog als er eens een steentje tegen heeft gevlogen. Zal wel wat sparen en laten poederlakken ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 12 feb 2021 16:06 Bedankt voor het meedenken maar alu vernissen met gewone lak heb ik geen goede ervaringen mee. Ik gebruik al een etsprimer voor de hechting van gewone kleurlak
omdat het anders zeer makkelijk loslaat. Je haalt zelf ook al het probleem aan van water dat onder het vernis kan kruipen, dat risico bestaat zelfs met poederlakken
nog als er eens een steentje tegen heeft gevlogen. Zal wel wat sparen en laten poederlakken
Moet eerlijk zeggen van carrosserie werken, zoals lak spuiten ken ik niet veel van,... ;-).

Of ja,... anders misschien misschien ne wafelbak houden ,... dan kan het proces van sparen rapper gaan ;-). Voor mij mag je er 10 bakken,... :kokie: .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wel ik moet met de tijd meegaan he :lol: , ik ben momenteel bezig met allerlei dingen te ontwerpen in 3D en heb sinds enkele maanden een 3D printer en
een kleine CNC frees en laser machine. Het CNC en laser zal voor de volgende maanden worden , ben nu volop bezig met het 3D printen en heb buiten enkele
zinloze dingen nu al enkele nuttige gebruiksvoorwerpen en accessoires gemaakt.

Ik teken in autocad en designspark, dit is het laatste wat ik gemaakt heb in PETG, het is een cover voor over de regulator van de Fat Boy, er komt nu nog een
rvs gaas in en enkele afstand busjes die ik zal maken uit RVS op de draaibank. Wordt waarschijnlijk ook nog wel gloss black gelakt zodat je niets ziet van het
printen.

Design.jpg
Cover.jpg

Het grote nadeel voor mij aan het 3D printen is de enorme wachttijd, dit hierboven heeft 16u en 15min geduurd in 100% infill.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

Weeral mooi gedaan ! Ja,... een 3d printer duur altijd lang maar het resultaat mag er zijn :thumbs:.

cnc en een laser machine. binnenkort kan je zelf een HD namaken ,... . Maar dan wel een verbeterde versie natuurlijk :thumbsup: .
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Air was gisteren toegekomen en onmiddellijk geïnstalleerd, op de FXBB ging iets vlotter dan op deze door de uitlaten. Op de FXBB lopen de uitlaten net omlaag voor de
plaats van de compressor en bij deze knal in de weg. Had geen zin om ze weg te nemen dus wat langer geklooid maar is in orde gekomen en ben tevreden.

Op z'n hoogst,
20210223_124013.jpg

Goede rijhoogte,
20210223_124050.jpg

Dropped,
20210223_124113.jpg

Wel vandaag een kleine 200km gereden, eerste gedeelte met autotune op maar ben na een kleine 80km ermee gestopt, heb alles geflasht en verder gereden, de motor
neemt zeer goed op en komt snel in de toeren. Heb continue met de klep in halfopen toestand gereden maar even voor de aardigheid de klep open en als je dan terug
schakelt van 6 naar 4 een opentrekt heb je even een dipje, met de klep half open is dat er niet ....dus zeer happy met het resultaat.

Na thuiskomst wat laten afkoelen, de uitlaten even bekeken en bougie verwijderd, ik ben hier zeer tevreden mee :D , moet geen tijd meer steken in verder autotunen.

20210223_172611.jpg

Uitlaat 1
20210223_172906.jpg

Uitlaat 2
20210223_172913.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
RC roadster
700-799
700-799
Berichten: 796
Lid geworden op: 03 jan 2020 19:33
Locatie: Affligem Belgium
Has thanked: 424 times
Been thanked: 400 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door RC roadster »

MoneyFor schreef: 23 feb 2021 18:25 Wel vandaag een kleine 200km gereden, eerste gedeelte met autotune op maar ben na een kleine 80km ermee gestopt, heb alles geflasht en verder gereden, de motor
neemt zeer goed op en komt snel in de toeren. Heb continue met de klep in halfopen toestand gereden maar even voor de aardigheid de klep open en als je dan terug
schakelt van 6 naar 4 een opentrekt heb je even een dipje, met de klep half open is dat er niet ....dus zeer happy met het resultaat.

Na thuiskomst wat laten afkoelen, de uitlaten even bekeken en bougie verwijderd, ik ben hier zeer tevreden mee :D , moet geen tijd meer steken in verder autotunen.
leuk,... dat het zo vlot gegaan is met de afstelling/autotune :thumbs:. Ik heb zo een 270 km gereden met de autotune, iets meer ;-).
Jij heb eerst de motor afgesteld op de halfopen stand (open stand te luid?) :thumbsup:. Deze ga ik nog doen. Maar ik ben eigenlijk wel al tevreden met mijn afstelling in de open stand. Ook als dan de uitlaat in halfopen stand staat. Daarom denk ik anders om gewoon een ritje te maken met de uitlaat in halfopen stand en dan mijn bougie eens te controleren en kijken wat het verschil is tussen open en halfopen stand ;-). Zie bijlage mijn bougie met de afstelling openstand ;-). En een foto van de uitlaat.
Bijlagen
bougie, afstelling op open stand
bougie, afstelling op open stand
IMG_5251.JPG
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door EasyWim »

MoneyFor schreef: 23 feb 2021 18:25 Air was gisteren toegekomen en onmiddellijk geïnstalleerd, op de FXBB ging iets vlotter dan op deze door de uitlaten. Op de FXBB lopen de uitlaten net omlaag voor de
plaats van de compressor en bij deze knal in de weg. Had geen zin om ze weg te nemen dus wat langer geklooid maar is in orde gekomen en ben tevreden
Ik vind de stand van de air op de middelste foto het mooist. Ziet er goed uit zo!

Goed idee om de bougies ook eens te checken na afloop van de autotune.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

EasyWim schreef: 24 feb 2021 08:28
MoneyFor schreef: 23 feb 2021 18:25 Air was gisteren toegekomen en onmiddellijk geïnstalleerd, op de FXBB ging iets vlotter dan op deze door de uitlaten. Op de FXBB lopen de uitlaten net omlaag voor de
plaats van de compressor en bij deze knal in de weg. Had geen zin om ze weg te nemen dus wat langer geklooid maar is in orde gekomen en ben tevreden
Ik vind de stand van de air op de middelste foto het mooist. Ziet er goed uit zo!

Goed idee om de bougies ook eens te checken na afloop van de autotune.

Ja dat is een goede ride height, en het beoogde effect dat ik wilde, de laagste is de parkeerstand om het zomaar te zeggen :)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Buck
50-99
50-99
Berichten: 85
Lid geworden op: 04 dec 2018 20:24
Locatie: Aalst - Oost Vlaanderen
Has thanked: 19 times
Been thanked: 12 times

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door Buck »

zalige machine, doet me altijd aan de terminator denken... 8-)
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1319 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Nieuw lid in de familie, een FLFB

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Toch maar de "even headers" van J&H gemonteerd :)
IMG_4733.jpg
IMG_4737.jpg
IMG_4738.jpg
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie