Mid-life monster...

De FOTOGALERIJ en de persoonlijke verhalen van de leden!
Erwinner
25-44
25-44
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 okt 2016 07:41
Been thanked: 2 times

Mid-life monster...

Ongelezen bericht door Erwinner »

Afgelopen jaar de 40 gepasseerd dus eindelijk toegegeven aan het eeuwenoude verlangen om op een 2-wieler van de zon en de natuur te genieten. Al op mijn 16e kriebelde het HD-virus en was als 16-jarige al regelmatig te vinden bij de MotorSaloon in A'foort voor onderdelen voor mijn viertakt brommer(d) uit die tijd. Nu dus sinds de zomer eindelijk het A-stempeltje op mijn rijbewijs bijgeschreven en ben toen 'verkeerd begonnen'. Ofwel; heb me al voor mijn rijbewijs gehaald te hebben gek laetn maken door een Ducati 916 aan te schaffen. Wat een beest en alleen vanwege de achtervolgingscene in de Matrix II uiteraard een must! Maar daar heb ik me dus flink in vergist... ben nu eenmaal geen bochtenridder die kneepads wil verslijten, maar liever genieten op de buiten-de-bebouwde-kom wegen op een lekker gangetje van rond de 80. Dat heb ik afgelopen maanden al lekker gedaan op een 2e Ducati, nu een S2R Monster uit 2005. Heerlijke machine met een prima koppel uit de 2-klepper V-twin. Kleine sfeerimpressie:

Afbeelding

Maar toch blijft het jeuken. Toch weer een paar keer naar de voor mij nieuwe locatie van de Motor Saloon geweest. De 2e keer daar een proefrit op een Sportster 1200 Eighty-Four gemaakt en goed geadviseerd. Vooral blijven twijfelen tussen een (nagenoeg) nieuwe Sportster binnen mijn budget of direct toch een wat oudere maar dikkere softtail (Fat Boy). Met flink wat gedoe met de 2 italiaanse raspaardjes in de afgelopen maanden toch maar gekozen om eerst op een lekker jong exemplaar te beginnen.

De 916 is net weer verkocht en heb me vanmiddag ingetekend voor een Sportster XL 1200C Custom Limited Editionuit januari 2015 bij Milwaukee Motor Outlet in Hoevelaken.

Afbeelding

Deze Sportster is vorig jaar nieuw geleverd bij H-D Point in Heteren en daar al vanaf de dealer voorzien van veel extra's en nu nog 2 jaar verlengde fabrieksgarantie. Zo heeft deze 1200 Custom al:
- Vance & Hines uitlaten in mat zwart net als de motor zelf
- Screamin' Eagle pro street tuning kit
- Batwing en een dark smoke winscreen (kan niet kiezen)
- Handvatverwarming
- Zijkoffer leder
- Dik lederen zadel (daarnaast nog een origineel en een enkel zadel)

Vanmiddag een proefrit gereden en rijdt heerlijk relaxed. Ben wel bang dat ik wat extra gehoorbescherming moet aanschaffen want die pijpen maken heerlijke klappers en kan vooral genieten van de backfire afstelling. Wat een genot!

Zit nog een 'bijzonderheidje' aan deze Sportster. De vorige eigenaar was de voorzitter van Satudarah Doetinchem chapter. Hij heeft hem bij Milwaukee Motors ingeruild op een flink dikker exemplaar heb ik begrepen. Uiteraard wil ik niet verstrikt raken in problemen met de diverse MC's, dus neem aan dat de keurige inruil me niet persoonlijk aangerekend wordt? Iemand ervaring hiermee?

PS. Eigenlijk was het op mijn eerste rit toen ik mijn rijbewijs haalde al duidelijk toen ik de 916 parkeerde naast een HD ;-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Mid-life monster...

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Wow, die 916 is mooi...........
En die S2R........ Jammie!!!

En die Sporty is........ Ruig zeg!!! Welkom hier en fijn dat je je voorstelt, zelfs vóórdat ik je een welkomst-PB gestuurd heb....... :o

Je hebt trouwens direct de beste HD; een Sporty!!!
Gebruikersavatar
Patman
350-499
350-499
Berichten: 462
Lid geworden op: 21 sep 2015 07:45
Has thanked: 25 times
Been thanked: 119 times

Re: Mid-life monster...

Ongelezen bericht door Patman »

Welkom!

Een batwing(etje) had ik nog niet gezien op een sporty :mrgreen: geinig
bow
1500-1749
1500-1749
Berichten: 1600
Lid geworden op: 20 sep 2015 23:36
Has thanked: 162 times
Been thanked: 344 times

Re: Mid-life monster...

Ongelezen bericht door bow »

Welkom en veel plezier
Gebruikersavatar
Kees
200-349
200-349
Berichten: 345
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:49
Locatie: West Brabant
Has thanked: 3 times
Been thanked: 64 times
Contacteer:

Re: Mid-life monster...

Ongelezen bericht door Kees »

Welkom bij SON.
Erwinner
25-44
25-44
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 okt 2016 07:41
Been thanked: 2 times

Re: Mid-life monster...

Ongelezen bericht door Erwinner »

Dank allemaal voor het hartelijke welkom. Heb vandaag ook de verzekering geregeld en de afspraak gemaakt om hem zaterdag op te halen. Kan bijna niet wachten ;-)
Erwinner
25-44
25-44
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 okt 2016 07:41
Been thanked: 2 times

Re: Mid-life monster...

Ongelezen bericht door Erwinner »

Wat een heerlijk cadeautje! De 916 is vrijdag met druilerig weer opgehaald voor de rit naar Den Haag en vandaag was het een bijna zomers zwoele herfstzaterdag om de Sportster op te halen! Genieten! Was wel een beetje druk zaterdag programma maar in elk geval even tijd genomen om langs de Motorsaloon in Amersfoort te rijden voor een Optimate druppellader en wat ritjes rond de Lage Vuursche om van alle herfstkleuren te genieten en wat plaatjes te schieten! Ben al helemaal verliefd op de roffel uit de shortshots en wat een luxe met zo'n key/fob-less alarm, handvatverwarming en een sidebag voor de boodschappen. Had ik direct als eerste ride moeten doen!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Mid-life monster...

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Zeer mooi duo!
Proficiat!!
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Mid-life monster...

Ongelezen bericht door Peke »

Welkom hier
janpi80

Re: Mid-life monster...

Ongelezen bericht door janpi80 »

Hoi Erwinner, mooi dat ik je heb kunnen inspireren met mijn vorige motor (Iron 883) Grappig dat ik direct de omgeving en de motor herkende. Inmiddels overgestapt op een Nightster, maar de Iron was echt mooi en sprak veel mensen aan.

Info over mijn Nightster volgt nog.
Erwinner
25-44
25-44
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 okt 2016 07:41
Been thanked: 2 times

Re: Mid-life monster...

Ongelezen bericht door Erwinner »

janpi80 schreef:Hoi Erwinner, mooi dat ik je heb kunnen inspireren met mijn vorige motor (Iron 883) Grappig dat ik direct de omgeving en de motor herkende. Inmiddels overgestapt op een Nightster, maar de Iron was echt mooi en sprak veel mensen aan.
Was dat jouw 883 waar mijn 916 naast geparkeerd stond? Bij de MediaMarkt/Pathé in A'foort....?

Heb gisteren de Sportster tussen de buien door toch nog even de garage uitgerold. Heerlijk die roffel en prachtig om rond de lage Vuursche van al die verkleurende bomen te genieten. Ook nog even voor de deur van Dorsthuys Demmers in het dorp geparkeerd voor de lunch. Dan toch wel wat gezichten die wat moeite hebben met de backfire in de Vance & Hines shortshots... :roll:
Erwinner
25-44
25-44
Berichten: 31
Lid geworden op: 22 okt 2016 07:41
Been thanked: 2 times

Re: Mid-life monster...

Ongelezen bericht door Erwinner »

Na de Custom LE ingeruild te hebben op een Muscle heb ik gisteren toch ook weer een Sportster erbij gekocht voor het betere bochtenwerk. Het is een XR 1200 geworden uit 2010 welke al flink wat kilometers is ingereden. Er is nog wel wat op te knappen, want de Kikker op de tank cover is niet echt mijn ding ;-)

Zal jullie op de hoogte houden hier...
DABD2373-B3A4-4275-95A2-C48F96D0950C.jpeg
Gebruikersavatar
scheurneusje
900-999
900-999
Berichten: 900
Lid geworden op: 27 sep 2015 10:24
Locatie: Bakel
Has thanked: 867 times
Been thanked: 366 times
Contacteer:

Re: Mid-life monster...

Ongelezen bericht door scheurneusje »

Hey een xr....die kikker moet je van houden.
Zou hem zelf ook niet willen...
Maar jij kan weer vooruit met bedenken wat je gaat veranderen en hoe...succes
Never Give Up💀😁
Plaats reactie