Erik uit Hilversum

De FOTOGALERIJ en de persoonlijke verhalen van de leden!
ErikSoer
1-4
1-4
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2020 14:27
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Erik uit Hilversum

Ongelezen bericht door ErikSoer »

Hoi ben Erik uit Hilversum,
Al lang rij ik motor, vooral voor woon-werk het hele jaar door (90 km per dag). Heb nu een Honda CBF 1000 als werkpaard, Rijdt lekker maar anoniem en kan goed tegen alle weersomstandigheden. Ben geen poetser en de motor staat buiten onder een afdekhoes (worden wel dealer onderhouden). Heb diverse motoren gehad, Honda Magna 750, VT1100, VT750, Yamaha Diversion 600, Kawa Gpz750, Suzuki VStrom 1000 en nu de CBF 1000. Ook op de choppers vele kilometers woon werk gereden. Waarom lid van de club. Ik zou best eens een Harley Iron 1200 sportster willen rijden maar ja, niet poetsen, buiten staan, het hele jaar doorrijden? Ik zou graag van jullie willen weten of dat een keuze is?
Laatst gewijzigd door charlesb52 op 04 okt 2020 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titelt veranderd en topic gesplitst.. ;-)
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Net lid geworden Erik uit Hilversum

Ongelezen bericht door MoneyFor »

ErikSoer schreef: 04 okt 2020 15:07 Hoi ben Erik uit Hilversum,
Al lang rij ik motor, vooral voor woon-werk het hele jaar door (90 km per dag). Heb nu een Honda CBF 1000 als werkpaard, Rijdt lekker maar anoniem en kan goed tegen alle weersomstandigheden. Ben geen poetser en de motor staat buiten onder een afdekhoes (worden wel dealer onderhouden). Heb diverse motoren gehad, Honda Magna 750, VT1100, VT750, Yamaha Diversion 600, Kawa Gpz750, Suzuki VStrom 1000 en nu de CBF 1000. Ook op de choppers vele kilometers woon werk gereden. Waarom lid van de club. Ik zou best eens een Harley Iron 1200 sportster willen rijden maar ja, niet poetsen, buiten staan, het hele jaar doorrijden? Ik zou graag van jullie willen weten of dat een keuze is?
Erik welkom bij SON, je stelt je voor dat is al heel aardig maar je doet dat beter in je eigen topic hier.

Nu een Sportster kan wel wat hebben hoor en gaat niet sneller of meer roesten dan al de andere die buiten staan, of je al dan niet wil kuisen moet je natuurlijk zelf bepalen ;)
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Gebruikersavatar
charlesb52
*
*
Berichten: 2921
Lid geworden op: 19 sep 2015 11:15
Locatie: Maastricht
Has thanked: 2045 times
Been thanked: 1287 times
Contacteer:

Re: Erik uit Hilversum

Ongelezen bericht door charlesb52 »

Welkom Erik!!
Je hebt recht op een eigen voorstellingsronde; dus ik heb je topic gesplitst ;) ;) .
Welkom hier en met een Sporty kun je best veel rijden!!! Zelf houd ik 'm alleen bij de pekel vandaan!!!
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Erik uit Hilversum

Ongelezen bericht door Peke »

Welkom bij SON
Gebruikersavatar
Kees
200-349
200-349
Berichten: 345
Lid geworden op: 21 sep 2015 21:49
Locatie: West Brabant
Has thanked: 3 times
Been thanked: 64 times
Contacteer:

Re: Erik uit Hilversum

Ongelezen bericht door Kees »

Welkom bij SON.
Gebruikersavatar
EasyWim
800-899
800-899
Berichten: 837
Lid geworden op: 21 sep 2019 21:16
Locatie: Purmerend (NL)
Has thanked: 621 times
Been thanked: 460 times

Re: Erik uit Hilversum

Ongelezen bericht door EasyWim »

Welkom op het forum!

Ik ben eerlijk gezegd toch wel een beetje geschrokken van de matige kwaliteit van het chroom en op sommige plekken ook van de lak. Delen als de tank en spatborden hebben wel een goede coating maar veel andere delen lijken wel gecoat met één dun laagje verf. Ik had de motor eerst onder een hoes buiten staan, maar na afgelopen nat seizoen begonnen de vorkpoten (chroom) en schokdempers (lak) al flink te roesten. De coating van de schakelpook is er na 1 seizoen simpelweg al gewoon afgevallen. Ik heb toen een houten hok op wielen gebouwd omdat de motor totaal niet geschikt is om onder een hoes te bewaren. Het gepolijste (onbehandelde) aluminium van de velgen viel mij dan wel weer mee. Ik zou geen Harley kopen als een hoes de enige manier van opslaan is. Verderop in de straat heeft iemand een Softtail Herritage onder een hoes staan, de gepolijste delen van zijn velgen zijn wel grotendeels wit geworden in 1 seizoen. Ik heb net zoveel jappen gehad als jij, deze zijn vele malen beter bestand tegen corrosie als een HD. Ik heb een dunnen laag vaseline over het chroom gesmeerd dat niet heet wordt. Overigens is het after market spul ook niet heilig. De zwarte V&H hitteschilden van de uitlaatdempers holden ook achteruit onder de hoes, je ziet overal het roest er al doorheen komen. Sinds de motor in het hok staat is dat niet verder achteruit gegaan. Ook is er een grote kans dat er vocht in de kilometerteller behuizing gaat komen. Als de zon op de kilometer staat zie je het glas (plastic) aan de binnenkant condenseren en kun je niet meer aflezen hoe snel je rijdt. Ik houd met de ervaringen die ik tot nu toe heb een beetje mijn hart vast voor de oxidatie van de remklauwen. Ik ben benieuwd hoe lang het zal duren voordat de remklauwen niet goed meer terugkomen. Harleys zijn niet gemaakt voor opslag buiten (zeker niet onder een hoes).

Toegevoegd in 25 minuten 36 secondes:
Heb je ruimte in je tuin voor zoiets? Lampje met bewegingssensor erin en wcd (stopcontact) erin voor de druppellader. Veel beter dan een hoes.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ErikSoer
1-4
1-4
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 okt 2020 14:27
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Erik uit Hilversum

Ongelezen bericht door ErikSoer »

Wow Wim wat een geweldige oplossing heb je gemaakt. Ik zal nog eens een keertje goed nadenken. Dus ook een zwarte Iron is niet geheel roestbestendig. Ik ben een erge "sloppy" motorrijder zoals ik al zei. Maar misschien kan een Harley op den duur toch wat los maken in mij. Ik ga aankomende zomer eens op jacht denk ik, Dan kan ik deze winter nog door met mijn Honda.
Peke
Moderator
Moderator
Berichten: 1164
Lid geworden op: 23 sep 2015 06:15
Has thanked: 271 times
Been thanked: 331 times

Re: Erik uit Hilversum

Ongelezen bericht door Peke »

Als je wat wilt zou ik het nu doen. In de zomer zijn ze toch weer wat duurder lijkt me.
Gebruikersavatar
MoneyFor
3000+
3000+
Berichten: 3130
Lid geworden op: 10 jan 2018 07:09
Locatie: Heusden - België
Has thanked: 1320 times
Been thanked: 1568 times
Contacteer:

Re: Erik uit Hilversum

Ongelezen bericht door MoneyFor »

Wat Peke zegt, beter nu kijken dan in het seizoen, komende wintermaanden zijn ideaal om op zoektocht te gaan en winter drukt de prijs toch wat.
Klik de foto voor "My Bikes Website"
Afbeelding
Plaats reactie